Ik gisteren naar het strand met Rena , was prima te mannen , maar op de terugweg zag ze ineens in de verte op het naastgelegen strand een paar mensen lopen met een rubberbootje ofzo , was te ver weg om goed te zien. Gewoon 3 of 4 mensen die heel rustig naar hun auto liepen , echt in de verte , niks aan de hand.
Rena helemaal overstuur , zo'n hoge kop erop , flink rillen en zweten en dat lijfje keihard van spanning...vooral zo'n betonnen onderhals met die hoge kop...lekker sterk en overstuur meteen , dat ze aan de grond genageld staat en wat raar kronkelt en snuift omdat ze er eigenlijk in paniek vandoor wil tetteren.
Niet zo prettig , je voelt dan op sommige momenten dat het maar aan een heel dun draadje hangt of je haar houdt of niet..... ik kan haar dan net genoeg geruststellen zodat ze niet ontploft , maar het scheelt verdomd weinig....VEELS te weinig 
Even later was het weer goed , lekker doorgedraafd , pony de vrijheid.... maar een kilometer of 2 verderop zag ze door de bosjes ineens paardjes staan , en daar flipte ze ook weer helemaal van 
Waren de IJslanders die in het duingebied zijn uitgezet samen met die grote koeien , die grote koeien had ze wel eens gezien maar ze schrok zich helemaal het apezuur van die IJsjes...diertjes stonden gewoon lief rustig te grazen , beetje te dutten...was al 's avonds.
Even ernaar laten kijken zodat ze kon zien dat het gewoon relaxedte paardjes waren , normaal als ze even de tijd neemt om te kijken dan ziet ze wel dat ze zich voor niks aanstelt.
Maar nu bleef het kantje boord of ik had haar los moeten laten , zo sterk als ze zich maakte om weg te komen 
Waarom dat ze daarvan nu weer zo freakt ....stomme pony