nathalie25 schreef:en in nederland mag je ook in de m met s&t
Pardon..???
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nathalie25 schreef:en in nederland mag je ook in de m met s&t
Teigetje schreef:Wat zitten jullie nu te zeuren over die proeven terwijl er niemand correct op de hoogte blijkt te zijn.
Bij de LRV rijden ze dezelfde proeven als in Nederland en staan die zelfs in een boekje dat uit Nederland komt. Dus wij hebben in België wel B, L, M en Z proeven en dat zijn dezelfde als in Nederland.
Er is echter wel een verschil in jurering, bij LRV moet je een eerste plaats behalen om te mogen overgaan naar een hogere categorie (is nu aan het veranderen) en in Nederland krijg je winstpunten op basis van je eindresultaat en ga je aan de hand van die winstpunten over naar een hogere categorie.
Naast de LRV werking heb je ook verenigingen die werken vanuit de federatie zoals ze dat hier noemen. Die nemen, zoals Idra al zegt, niet de Nederlandse proeven over maar de Duitse. Daar heb je de nievaus E-A-L-M en dan zit je al aan Saint George. Wie die proeven graag wil doornemen kan bvb terecht op de site van de udr www.udr.be
Persoonlijk vind ik de opbouw van die proeven veel logischer. Bij de LRV proeven zit je nog in arbeidsdraf te werken maar moet je wel al SB en travers gaan rijden. Bij de Duitse proeven werk je eerst in verzamelde draf en wordt daarop beoordeeld en komen die oefeningen pas in de daaropvolgende proeven.
het topic is toch bedoeld om commentaar te geven op de ruiter en het paard, mits goed onderbouwd en op een vriendelijke manier!
maar nu gaat het alleen maar over de verschillen tussen belgië en nederland, en over het gebruik van een S&T! ik zie het nut hier niet egt van in, want het is op deze manier ook niet leuk meer om berichtjes te plaatsen voor degene die dit topic heeft gestart
ik weet wel dat ik het nu zelf ook niet over de ruiter of het paard heb, maar ik vind het tog nogal raar om deze discussie te gaan voeren terwijl het topic hiervoor helemaal niet is gestart

gekkesies schreef:heej....dit hele topic begint wel heel erg af te dwalen van waar het eigenlijk om ginghet topic is toch bedoeld om commentaar te geven op de ruiter en het paard, mits goed onderbouwd en op een vriendelijke manier!
maar nu gaat het alleen maar over de verschillen tussen belgië en nederland, en over het gebruik van een S&T! ik zie het nut hier niet egt van in, want het is op deze manier ook niet leuk meer om berichtjes te plaatsen voor degene die dit topic heeft gestart
ik weet wel dat ik het nu zelf ook niet over de ruiter of het paard heb, maar ik vind het tog nogal raar om deze discussie te gaan voeren terwijl het topic hiervoor helemaal niet is gestart
Rudy schreef:Citaat:Eeuwig zonde om in België te gaan rijden, het niveau ligt daar erg laag en 4 jarige paarden rijden al met stang en trens..
*applaus* voor de Belgen..!!! Ze zijn daarin nog asocialer dan de Nederlanders die gewoon een grens stellen voor jonge paarden en ze in bescherming nemen!!
Wat een idiote uitspraak!!! Als jij dan zo goed bent, ùmoet je maar eens hier komen rijden. Maar zoals altijd VEEL BLA!! MAAR VOOR DE REST????????????
Greetz RUDY
Kaja schreef:Zie het als Jos Lansink die de "Belgische nationaliteit" heeft aangenomen!
Hij mag overigens nooit meer voor Nederland uitkomen...
Geldt ook voor deze amazone... wisselen mag niet meer!!
Zij komt nu uit "onder" de Belgische vlag en mag nooit meer onder de Nederlandse vlag rijden...
Beetje off topic, maar wel duidelijk lijkt mij..
Yuna schreef:Hmmm, ik zou niet stellen dat Belgïe achterstaat qua dressuur...
Ik zou stellen dat het achterstaat qua internationale dressuur.
Stellen dat dit ook in de lagere klassen het geval zou zijn lijkt me wat kort door de bocht.
Verder is het dressuur klimaat in België ook wat anders dan in Nederland, wat eventueel voor sommigen beperkingen kan opleveren (lekker vaag).
Verder hadden we een paar jaar terug toch een goed pony team, en onze Young Riders zijn toch ook wel goed bezig. *in plotse vlaag van Belgische trots*![]()
En Paganini en Devroe kunnen ook hun mannetje staan he
Over het argument dat in België vaker lagere punten worden toegekend, lijkt mij niet zo veel te zeggen over enig niveauverschil. Eerder het feit dat de jury hier minder snel een paar puntjes meer geeft. Dat lijkt mij niet beter of slechter, eerder gewoon verschillend.

we geraken er wel
alleen moeten ze ons wel wat tijd geven! Ik geloof dat Belgie meer springgericht was tot een aantal jaren terug? Tis pas sinds een aantal jaren dat dressuur 'populair' word bij ons.
pharagirlke schreef:Belgie staat inderdaad wat achter kwa dressuur, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie nederlanders veel beter kunnen rijden enz? Daarbij halen we die achterstand wel in, kwa springen staan wij weer een heel stuk voor.
wij hebben hier: (2 toch?)
lrv
en kempische regionale.(kr)
kr heeft e/a/l en m proeven
als je die wil nalezen:
Idra schreef:pharagirlke schreef:Belgie staat inderdaad wat achter kwa dressuur, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie nederlanders veel beter kunnen rijden enz? Daarbij halen we die achterstand wel in, kwa springen staan wij weer een heel stuk voor.
wij hebben hier: (2 toch?)
lrv
en kempische regionale.(kr)
kr heeft e/a/l en m proeven
als je die wil nalezen:
Je legt het niet helemaal goed uit.
TEIGETJE heeft een heel goede post geplaatst om het uit te leggen, maar blijkbaar is iedereen te vluchtig om die post eens door te lezen en komt de ene nutteloze post na de andere.
En wat betreft dat er geen Belgen in Athene waren: dat zegt helemaal niets over het niveau.
Ik heb 6 maanden in Spanje gewerkt op een stal en daar dressuurwedstrijden gezien en ik kan je zeggen dat het niveau bedroevend laag is.
En Spanje heeft nochtans wel goede resultaten op wereldvlak.
Het 1 heeft imo weinig met het ander te maken.
van de e tot de kur's de udr site ken ik niet
sorry
Yuna schreef:Hmmm, ik zou niet stellen dat Belgïe achterstaat qua dressuur...
Ik zou stellen dat het achterstaat qua internationale dressuur.
Stellen dat dit ook in de lagere klassen het geval zou zijn lijkt me wat kort door de bocht.
Verder is het dressuur klimaat in België ook wat anders dan in Nederland, wat eventueel voor sommigen beperkingen kan opleveren (lekker vaag).
Verder hadden we een paar jaar terug toch een goed pony team, en onze Young Riders zijn toch ook wel goed bezig. *in plotse vlaag van Belgische trots*![]()
En Paganini en Devroe kunnen ook hun mannetje staan he
Over het argument dat in België vaker lagere punten worden toegekend, lijkt mij niet zo veel te zeggen over enig niveauverschil. Eerder het feit dat de jury hier minder snel een paar puntjes meer geeft. Dat lijkt mij niet beter of slechter, eerder gewoon verschillend.
!
, tennissen, eventing en springen ) binnen 50 jaar kan het juist omgekeerd zijn...
Tyrza schreef:Ongelooflijk hoe een onderwerp van een topic kan veranderen

* 
Tyrza schreef:Als je een topic begint, ben je een topicstarter
Tenzij iemand anders onder jouw naam is ingelogd en dit alles heeft geplaatst?
lubbie schreef:jij hebt deze topic niet gestart???
is die even goed...
heeft er dan iemand anders in jou naam deze topic gestart
is idd een vervolg van en topic