Verschillen tussen Nederland / België

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Onze instructrice met haar paard Sampras,kur op muziek(z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:56

nathalie25 schreef:
en in nederland mag je ook in de m met s&t
Knipoog

Pardon..???

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:56

Teigetje schreef:
Wat zitten jullie nu te zeuren over die proeven terwijl er niemand correct op de hoogte blijkt te zijn.
Bij de LRV rijden ze dezelfde proeven als in Nederland en staan die zelfs in een boekje dat uit Nederland komt. Dus wij hebben in België wel B, L, M en Z proeven en dat zijn dezelfde als in Nederland.
Er is echter wel een verschil in jurering, bij LRV moet je een eerste plaats behalen om te mogen overgaan naar een hogere categorie (is nu aan het veranderen) en in Nederland krijg je winstpunten op basis van je eindresultaat en ga je aan de hand van die winstpunten over naar een hogere categorie.

Naast de LRV werking heb je ook verenigingen die werken vanuit de federatie zoals ze dat hier noemen. Die nemen, zoals Idra al zegt, niet de Nederlandse proeven over maar de Duitse. Daar heb je de nievaus E-A-L-M en dan zit je al aan Saint George. Wie die proeven graag wil doornemen kan bvb terecht op de site van de udr www.udr.be
Persoonlijk vind ik de opbouw van die proeven veel logischer. Bij de LRV proeven zit je nog in arbeidsdraf te werken maar moet je wel al SB en travers gaan rijden. Bij de Duitse proeven werk je eerst in verzamelde draf en wordt daarop beoordeeld en komen die oefeningen pas in de daaropvolgende proeven.

Misschien een lange post maar nuttig om te lezen vooraleer commentaar te geven.

gekkesies

Re: Verschillen tussen Nederland / België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:16

heej....dit hele topic begint wel heel erg af te dwalen van waar het eigenlijk om ging Bloos het topic is toch bedoeld om commentaar te geven op de ruiter en het paard, mits goed onderbouwd en op een vriendelijke manier! Knipoog maar nu gaat het alleen maar over de verschillen tussen belgië en nederland, en over het gebruik van een S&T! ik zie het nut hier niet egt van in, want het is op deze manier ook niet leuk meer om berichtjes te plaatsen voor degene die dit topic heeft gestart Knipoog ik weet wel dat ik het nu zelf ook niet over de ruiter of het paard heb, maar ik vind het tog nogal raar om deze discussie te gaan voeren terwijl het topic hiervoor helemaal niet is gestart Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:37

gekkesies schreef:
heej....dit hele topic begint wel heel erg af te dwalen van waar het eigenlijk om ging Bloos het topic is toch bedoeld om commentaar te geven op de ruiter en het paard, mits goed onderbouwd en op een vriendelijke manier! Knipoog maar nu gaat het alleen maar over de verschillen tussen belgië en nederland, en over het gebruik van een S&T! ik zie het nut hier niet egt van in, want het is op deze manier ook niet leuk meer om berichtjes te plaatsen voor degene die dit topic heeft gestart Knipoog ik weet wel dat ik het nu zelf ook niet over de ruiter of het paard heb, maar ik vind het tog nogal raar om deze discussie te gaan voeren terwijl het topic hiervoor helemaal niet is gestart Nagelbijten / Gniffelen

Ja wat is nieuw hier Verward

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:47

Rudy schreef:
Citaat:
Eeuwig zonde om in België te gaan rijden, het niveau ligt daar erg laag en 4 jarige paarden rijden al met stang en trens..

*applaus* voor de Belgen..!!! Ze zijn daarin nog asocialer dan de Nederlanders die gewoon een grens stellen voor jonge paarden en ze in bescherming nemen!!

Wat een idiote uitspraak!!! Als jij dan zo goed bent, ùmoet je maar eens hier komen rijden. Maar zoals altijd VEEL BLA!! MAAR VOOR DE REST????????????

Greetz RUDY

NOu uhhh ik ben anders ras hollander en ik vind dat iedereen voor zich moet kunnen rijden zolang jij en je paard er lol in hebben is het goed toch en ik ben absoluut niet van mening dat s & t zouden zorgen voor geen gedege opleiding, je kunt beter met zoiets rijden met ontspannen teugeltjes of een gebroken bit en die van hot naar her trekken!!!

DE GROETEN

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:49

Kaja schreef:
Zie het als Jos Lansink die de "Belgische nationaliteit" heeft aangenomen!
Hij mag overigens nooit meer voor Nederland uitkomen...

Geldt ook voor deze amazone... wisselen mag niet meer!!
Zij komt nu uit "onder" de Belgische vlag en mag nooit meer onder de Nederlandse vlag rijden...

Beetje off topic, maar wel duidelijk lijkt mij.. Knipoog

Je weet toch niet of ze een gastlicentie heeft?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:05

jongens ik ben toataal de draad kwijt ik ben al niet zo thuis in alle wedstrijd niveaus en zo en dit maakt het er niet beter op

ik schrijf net dat je in de M met s&t mag rijden Bloos
ik ben geloof ik een beetje inde war
sorry let maar niet op mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:13

Belgie staat inderdaad wat achter kwa dressuur, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie nederlanders veel beter kunnen rijden enz? Daarbij halen we die achterstand wel in, kwa springen staan wij weer een heel stuk voor.
wij hebben hier: (2 toch?)
lrv
en kempische regionale.(kr)
kr heeft e/a/l en m proeven
als je die wil nalezen:

http://users.skynet.be/krdressuur/Proeven.htm

hier staan dus alle proeven van de kr op.
De meeste mensen rijden kr omdat die meer wedstrijden organiseren, je niet een bepaald aantal wedstrijden per jaar moet rijden (wat bij de lrv wel moet) en omdat de proeven gewoon fijner zijn (als ik jullie proeven lees vind ik die van de kr toch veel fijner en inderdaad logischer opgebouwd)

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:39

Hmmm, ik zou niet stellen dat Belgïe achterstaat qua dressuur...
Ik zou stellen dat het achterstaat qua internationale dressuur.
Stellen dat dit ook in de lagere klassen het geval zou zijn lijkt me wat kort door de bocht.
Verder is het dressuur klimaat in België ook wat anders dan in Nederland, wat eventueel voor sommigen beperkingen kan opleveren (lekker vaag).

Verder hadden we een paar jaar terug toch een goed pony team, en onze Young Riders zijn toch ook wel goed bezig. *in plotse vlaag van Belgische trots* Haha!
En Paganini en Devroe kunnen ook hun mannetje staan he

Over het argument dat in België vaker lagere punten worden toegekend, lijkt mij niet zo veel te zeggen over enig niveauverschil. Eerder het feit dat de jury hier minder snel een paar puntjes meer geeft. Dat lijkt mij niet beter of slechter, eerder gewoon verschillend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:41

Yuna schreef:
Stellen dat dit ook in de lagere klassen het geval zou zijn lijkt me wat kort door de bocht.
Verder is het dressuur klimaat in België ook wat anders dan in Nederland, wat eventueel voor sommigen beperkingen kan opleveren (lekker vaag).

Verder hadden we een paar jaar terug toch een goed pony team, en onze Young Riders zijn toch ook wel goed bezig. *in plotse vlaag van Belgische trots* Haha!

Over het argument dat in België vaker lagere punten worden toegekend, lijkt mij niet zo veel te zeggen over enig niveauverschil. Eerder het feit dat de jury hier minder snel een paar puntjes meer geeft. Dat lijkt mij niet beter of slechter, eerder gewoon verschillend.

ja ik bedoelde kwa internationaal niveau. Op lagere niveau's kan je dat moeilijk bepalen, ook nederland zal slechtere en betere ruiters hebben... Lachen

onz youg riders zijn inderdaad goed bezig Haha! we geraken er wel Schijnheilig alleen moeten ze ons wel wat tijd geven! Ik geloof dat Belgie meer springgericht was tot een aantal jaren terug? Tis pas sinds een aantal jaren dat dressuur 'populair' word bij ons.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:42

Ben het helemaal met jullie eens! Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:45

pharagirlke schreef:
Belgie staat inderdaad wat achter kwa dressuur, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie nederlanders veel beter kunnen rijden enz? Daarbij halen we die achterstand wel in, kwa springen staan wij weer een heel stuk voor.
lrv
als je die wil nalezen:

Je legt het niet helemaal goed uit.

TEIGETJE heeft een heel goede post geplaatst om het uit te leggen, maar blijkbaar is iedereen te vluchtig om die post eens door te lezen en komt de ene nutteloze post na de andere.

En wat betreft dat er geen Belgen in Athene waren: dat zegt helemaal niets over het niveau.
Ik heb 6 maanden in Spanje gewerkt op een stal en daar dressuurwedstrijden gezien en ik kan je zeggen dat het niveau bedroevend laag is.
En Spanje heeft nochtans wel goede resultaten op wereldvlak.
Het 1 heeft imo weinig met het ander te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:48

Idra schreef:
pharagirlke schreef:
lrv
als je die wil nalezen:

Je legt het niet helemaal goed uit.

TEIGETJE heeft een heel goede post geplaatst om het uit te leggen, maar blijkbaar is iedereen te vluchtig om die post eens door te lezen en komt de ene nutteloze post na de andere.

En wat betreft dat er geen Belgen in Athene waren: dat zegt helemaal niets over het niveau.
Ik heb 6 maanden in Spanje gewerkt op een stal en daar dressuurwedstrijden gezien en ik kan je zeggen dat het niveau bedroevend laag is.
En Spanje heeft nochtans wel goede resultaten op wereldvlak.
Het 1 heeft imo weinig met het ander te maken.

ja heb de post van teigetje gelezen. Maar de site die ik gaf is de officiele kempische site, en daar staan dus ook alle proeven Lachen van de e tot de kur's de udr site ken ik niet Haha! sorry Bloos

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:35

Yuna schreef:

hehe, FANTASTISCH Haha!!

Zeer goed uitgelegd!

xxx

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:47

ochja, wat een zinloze topic...
wij, belgen, zijn dan nu beter in andere sporten (zoals wielrennen Tong uitsteken , tennissen, eventing en springen ) binnen 50 jaar kan het juist omgekeerd zijn...

nederland goed springen enzovoort en wij in dressuur...

wie zal het zeggen

LiesBento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:51

Wat een geleuter zeg !!

Hier in Belgie hebben de proeven inderdaad andere namen, wat dan nog eens verschilt als je bij het VLP of bij de LRV aangesloten bent!

En inderdaad, dressuurmatig zijn we niet zo "superieur" als in NL, maar er zijn hier heus wel mensen die ook zeer ver geraakt zijn in dressuur en die met kennis van zaken bezig zijn. (Stefan Vaningelgem o.a.)

Hier krijgt de paardensport gewoon veel minder aandacht dan bij jullie, op TV enz bedoel ik.

Maar wij hebben dan weer véél betere springruiters en het is algemeen geweten dat ze er in NL niet in uitblinken Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:56

Ongelooflijk hoe een onderwerp van een topic kan veranderen Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:05

Tyrza schreef:
Ongelooflijk hoe een onderwerp van een topic kan veranderen Haha!

Haha!

*sorry onliner maar kan er niet meer op zeggen Haha!*

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:22

Even off-topic: hoe kan ik hier nou de topicstarter van zijn? Ik weet namelijk van niets.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:23

Als je een topic begint, ben je een topicstarter Knipoog

Tenzij iemand anders onder jouw naam is ingelogd en dit alles heeft geplaatst?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:25

Tyrza schreef:
Als je een topic begint, ben je een topicstarter Knipoog

Tenzij iemand anders onder jouw naam is ingelogd en dit alles heeft geplaatst?

Maar ik ben deze niet gestart? Is dit eigenlijk een vervolg ergens op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:30

jij hebt deze topic niet gestart???
is die even goed...
heeft er dan iemand anders in jou naam deze topic gestart

is idd een vervolg van en topic

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:43

lubbie schreef:
jij hebt deze topic niet gestart???
is die even goed...
heeft er dan iemand anders in jou naam deze topic gestart

is idd een vervolg van en topic

Ik denk omdat het een vervolg is, dat de mod vanaf mijn berichtje de topic heeft laten vervolgen. Ik snap het zelf ook niet zo, maar ja dat maakt niet meer uit, maar ik vind het wel apart.

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:01

hmm wat ik nu ga zegge/vrage is mss wel herhaling, maar heb het hele topic niet doorgeleze Bloos
ik wil ook hier niet in de discussie meedoen, want dat is toch zinloos (dan heb ik het over wie is beter : belgië of nederland)
maar volgens mij zijn komt hier de L toch niet overeen met Z in nederland hoor, de L(icht) hier is gewoon hetzelfde als bij jullie, en mag je ook pas vanaf het Z(waar) met stang en trens rijden
of ben ik nou helemaal gek geworden? Haha!
ofja zo is het toch in de LRV... ja toch??
of moet ik echt aan het dromen zijn Bloos
kempische regionale werkt wel met andere proeven, maar daar snap ik eerlijk gezegd niet zo veel van, verdiep mij er dan oko niet zo in, ik ben tevreden met LRV Cool

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:17

JA het is zo bij de LRV, maar Marjolein (die instructrice rijdt voor de VLP)
VLP= Regionale/Communautaire/Nationale
en daar is onze L (die van België) gelijk aan de Z1 in Nederland

xxx