Citaat:
ehm ik wil niet vervelend doen hoor Knipoog Maar met medicatie kun je het probleem wellicht verhelpen. Met een luchtzuigband en een lick-it steen etc. onderdruk je het daadwerkelijke probleem alleen.
Ik zeg hier niet mee dat je die dingen niet moet doen hoor, want die willen ook wel helpen. Maar feit blijft dat je paard dan nog steeds last heeft van zijn maag.
Heel vervelend dat je paardje dit nu is gaan doen. Ik hoop dat je een oplossing vindt.
Probeer toch je paard zoveel mogelijk met soortgenoten in een paddock te laten lopen met ruim voldoende ruwvoer (lees: uren knabbelplezier). Ik denk toch dat luchtzuigen veelal door stress veroozaakt wordt. Een van de groter stressors voor Nederlandse paarden is het voor paarden/groepsdieren totaal ongeschikte huisvestingssysteem: cellen. Eenpersoonshuisvesting voor groepsdieren is ongeschikt. Veel buiten, veel lopen en veel soortgenoten, dat is wat paarden nodig hebben om gelukkig te zijn.
Als dit op zijn huidige stal niet mogelijk is dan een andere stal zoeken, want luchtzuigen gaat niet over maar wordt erger.
In de Bit van deze maand staat een heel erg leuk artikel over groepshuisvesting: pag 80 en verder.