slecht nieuwe over Jamaika

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Re: slecht nieuwe over Jamaika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:18

rhijnauwen schreef:
Thirza schreef:
[op de foto's was te zien dat ze het al jaren had maar maik heeft er last van sinds dat de hoefsmid met dat beentje heeft zitten klooien
[/quote]

allereerst vreselijk naar voor je! maar ik vind het vreemd dat de da heeft gezien dat het al jaren aan de gang is, dat hoeft helemaal niet! Ik heb een aantal jaren geleden een paard verkocht dat helemaal binnenstebuiten is gekeerd en waar heel veel foto's van zijn gemaakt, er was niets aan de hand, ruim een jaar later zijn er weer foto's gemaakt (omdat hij iets kreupel was) en toen had hij hoefkatrol in een erg stadium, de dierenarts zei toen ook dat het was dat hij zelf alle foto's had gemaakt anders had hij niet geloofd dat het zo snel was gegaan! Het kan dus gewoon erg hard gaan ineens. Ik denk overigens ook niet dat een hoefsmid gaat 'zitten klooien' aan een hoef, een afgestudeerd hoefsmid weet goed waar hij mee bezig is en zal ook niet zomaar iets gaan proberen! Het is gewoon ontzettend veel pech bij elkaar hebben! Ik wens je veel succes en sterkte

ik vind het wel degelijk klooien wat die man heeft gedaan! Hij heeft bij een paard van 14 de stand van de hoef proberen te veranderen en dat vind ik klooien.
ofdat ze het al jaren heeft maar geen last van had vertel ik alleen maar over wat mij verteld is verder heb ik er geen verstand van.

Mama_Suus schreef:
Thirza schreef:

linksvoor zit het iet wat kleinere steile hoefje

op de foto's was te zien dat ze het al jaren had
maar maik heeft er last van sinds dat de hoefsmid met dat beentje heeft zitten klooien daar door is ze het anders gaan belasten en dat is dus fout geweest.
ik kan die man wel wat aandoen Hamer

Wat ik dan niet snap is dat ze het niet hebben gezien op de foto's van 2 jaar geleden Verdrietig Daar was ik niks op te zien en ze is toen klinisch en rontgenologisch gekeurd :S De foto's heb ik helaas niet, maar heb ze toendertijd wel samen met de arts bekeken :S
Of zijn die Duitse dierenartsen dan toch niet zo goed als ik dacht :S

Ik duim voor je Thirza, dat je een behandeling kan vinden die aanslaat Ach gut
Ik kom zo gauw mogelijk naar je toe Lachen

ik wou wel even duidelijk zeggen dat ik jou niks verwijt!
ik vind het ook raar maar vertel alleen wat hij gezegd heeft

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:15

he bah dat is erg vervelend...........
weet je al wat je wilt gaat proberen ? al ideen wat nu ?

sterkte

MiDeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:18

Beste Thirza,

Wist jij voor de hoefsmid er aan begon dat dit paard al hoefkatrolontsteking had?
Een Hoefsmid kan niet van buitenaf zien of het paard een hoefkatrolontsteking heeft.
Heb je de hoefsmid er van op de hoogte gebracht van de situatie?
Het is namelijk de weg van de minste weerstand om een hoefsmid af te branden met het verhaal van 1 kant.

Niet dat het een vrijbrief is voor deze hoefsmid om maar dingen te veranderen. Ik ben zelf ook hoefsmid en het word je geleerd dat je voetassen moet volgen. En zeker niet een frans of toontredige stand naar een rechte stand te veranderen.

Ik zou zeggen , maak een driehoek discussie met de dierenarts en de hoefsmid, daar leren we allemaal van.

Sterkte met je paard

Beste en groetjes van

MiDeJe

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:37

nee de hoefsmid wist het niet, ik ook niet.
Maar op de kliniek zeiden ze dat je aan haar stand van haar hoeven kon zien dat het al niet helemaal goed was. Ook zeiden ze dat als ze zo'n paard moesten keuren ze haar niet goed zouden keuren.
Het lijkt mij dat een afgestudeerde hoefsmid dat dan wel moest zien dat het niet helemaal goed zou kunnen zitten.
Ook de hoefsmid op de kliniek zei dat het zinloos was om de stand van haar hoeven te proberen te veranderen ook mede door haar leeftijd.

Ik vraag me dus af waarom de stand van een hoef veranderen van een 14 jarig paard die er geen last van heeft?

een driehoeks discussie zou kunnen maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in ik heb nu al genoeg aan mijn hoofd dus een discussie zou nu niet goed zijn denk ik.
Ik heb het hem ook nog niet verteld omdat ik hem nog niet gezien heb maar ik ga hem er ook niet voor bellen als ik hem spreek wil ik dat face to face doen omdat er zo veel verkeerd opgevat kan worden (van beide kanten)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:48

Ik ken meerdere paarden met HKO in de 4e graad die zo een Z proef met gemak en zonder pijn kunnen lopen hoor! Het hoeft dus zeker niet het eind van je paard te zijn!!! Antoine de Both heeft zijn methodes ervoor. Misschien is dat een idee... Het is in ieder geval belangrijk om het paard recht te richten.

Nu moet ik mijn mond gaan houden, want mijn verstand is niet zo groot als het gaat om medische dingen en paarden Haha!!!

Ik wens je iig heeeeeeeeeeeel veel succes en hoop dat het allemaal nog goed komt! Ach gut
Liefs!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:25

Agossie schreef:
IkHet is in ieder geval belangrijk om het paard recht te richten.

.. en daar heb je Antoine de Both niet voor nodig....

MiDeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:46

Thirza schreef:
nee de hoefsmid wist het niet, ik ook niet.
Maar op de kliniek zeiden ze dat je aan haar stand van haar hoeven kon zien dat het al niet helemaal goed was. Ook zeiden ze dat als ze zo'n paard moesten keuren ze haar niet goed zouden keuren.
Het lijkt mij dat een afgestudeerde hoefsmid dat dan wel moest zien dat het niet helemaal goed zou kunnen zitten.
Ook de hoefsmid op de kliniek zei dat het zinloos was om de stand van haar hoeven te proberen te veranderen ook mede door haar leeftijd.

Ik vraag me dus af waarom de stand van een hoef veranderen van een 14 jarig paard die er geen last van heeft?

een driehoeks discussie zou kunnen maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in ik heb nu al genoeg aan mijn hoofd dus een discussie zou nu niet goed zijn denk ik.
Ik heb het hem ook nog niet verteld omdat ik hem nog niet gezien heb maar ik ga hem er ook niet voor bellen als ik hem spreek wil ik dat face to face doen omdat er zo veel verkeerd opgevat kan worden (van beide kanten)

Hallo Thirza,

Was jou paard al gekeurd voordat de hoefsmid ging bekappen?

Mag ik vragen in welke richting de hoefsmid jou paard z'n voeten heeft proberen te veranderen. Ik ga er vanuit dat dit niet de franse of de toontrede is die hij heeft geprobeerd te veranderen.
Dit is namenlijk het eerste wat je als theorie krijgt om niet te veranderen.

En heeft hij jou uitgelegd wat hij gedaan heeft en waarom hij dat gedaan heeft.

Groetjes

MiDeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:02

Agossie schreef:
Ik ken meerdere paarden met HKO in de 4e graad die zo een Z proef met gemak en zonder pijn kunnen lopen hoor! Het hoeft dus zeker niet het eind van je paard te zijn!!! Antoine de Both heeft zijn methodes ervoor. Misschien is dat een idee... Het is in ieder geval belangrijk om het paard recht te richten.

Nu moet ik mijn mond gaan houden, want mijn verstand is niet zo groot als het gaat om medische dingen en paarden Haha!!!

Ik wens je iig heeeeeeeeeeeel veel succes en hoop dat het allemaal nog goed komt! Ach gut
Liefs!

Hallo paarden liefhebber,

Paarden met HKO in de 4e graad ontstaan niet van 1 keer anders bekappen. Dit is een proces. Nu volgt er een passage uit het hoefverzorging en beslag boek wat je krijgt tijdens de opleiding.

"Het is vrijwel zeker, dat deze afwijking niet berust op één enkele oorzaak, maar op een samengaan van factoren, die gezamenlijk resulteren in het geleidelijk zich ontwikkelen van deze kwaal. Puntgewijs kunnen we een aantal factoren noemen, die van belang kunnen zijn voor het ontstaan en de verdere ontwikkeling van hoefkatrolontsteking"

1. Erfelijkheid
2. Allle omstandigheden die een rol spelen van veuleb tot volwassen
3. De voeding
4. De africhting
5. Her gebruik van het dier
6. Het beslag
7. De bouw van het dier
8. Bouw en vorm van de hoeven
9. De conditie van het dier (hangt samen met meerdere voorgaande punten

Groetjes

MiDeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:03

rhijnauwen schreef:
Agossie schreef:
IkHet is in ieder geval belangrijk om het paard recht te richten.

.. en daar heb je Antoine de Both niet voor nodig....

Daar ben ik het volledig mee eens

groetjes

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:05

MiDeJe schreef:

Hallo Thirza,

Was jou paard al gekeurd voordat de hoefsmid ging bekappen?

Mag ik vragen in welke richting de hoefsmid jou paard z'n voeten heeft proberen te veranderen. Ik ga er vanuit dat dit niet de franse of de toontrede is die hij heeft geprobeerd te veranderen.
Dit is namenlijk het eerste wat je als theorie krijgt om niet te veranderen.

En heeft hij jou uitgelegd wat hij gedaan heeft en waarom hij dat gedaan heeft.

Groetjes

nee mijn paard was niet gekeurd voor dat ze bekapt werd anders had ik haar misschien niet gehad. Haar hoeven verschillen van maat en stijlheid haar linker voor hoef is duidelijk kleiner en stijler dan haar rechter voor hoef. Hij probeerde iets te doen om er meer beweging in te krijgen en de hoefsmid van de kliniek zei dat hij dat best kon proberen maar het hem toch niet zou lukken.
ik heb een andere hoefsmid gehad die daarvoor haar bekapt had en hij zei ook dat het kleiner was maar er geen last van had dus hij hield het zo en daarna heb ik er ook geen problemen mee gehad.

ik zeg ook niet dat het door hem ontstaan is ik heb ook duidelijk gezegd dat op de foto's te zien was dat ze het al een flinke tijd had

hij heeft het idd uitgelegd maar niet op een duidelijke manier waardoor ik het nu ook moeilijk kan overbrengen, ik stond er dus bij en had hem nog heel duidelijk gevraagd ofdat het wel mogenlijk was bij een paard van 14 waarbij alles niet snel groeit.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:10

Hee hoe gaat het nu?
Weet je al wat je gaat doen? Wat voor behandeling?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:17

ze krijgt morgen ochtend speciale ijzers
en ik laat een homepaat komen
en dan zien we het verder wel, als het aanslaat laat ik haar dit jaar dekken. Door de zwangerschap maakt ze ook extra dingen aan die goed zijn voor haar botten.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:24

Okee ben benieuwd, hoop dat het zal aanslaan!
Dat is wel een leuk idee, nou hoop dat alles snel beetje de betere kant op zal gaan!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:41

jemig wat een pech zeg, neem eens contact op met Navy (mandy) hier op bokt, die rijdt endurance en navy had dacht ik ook HKO 3 of 4 maar loopt zonder problemen klasse 3.
Sterkte ermee.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:54

Als je haar laat dekken is er ook een kans dat het veulen HKO heeft. Het hoeft niet perse, maar daar moet je wel rekening mee houden. Met goed beslag zal ze waarschijnlijk een stuk beter gaan lopen. Welke mate heeft ze eigenlijk van HKO?

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:05

Zal voor je duimen meid! en sterkte verder.. Btw, ik snap dat je boos ben op de hoefsmid.. maar dat is ook een mens, en mensen maken ook fouten.. Al denk ik dat ik zelf ook wel boos zou zijn als mij zou iets zou gebeurten Bloos

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:52

vippie: ik heb nu al contact met iemand anders die ook klasse 3 rijdt met een HKO paardje en zij helpt mij zodat er een goede homepaat komt.

Jura: ik hou er zeker rekening mee maar ik heb met mijn DA overlegd en ik had hem de vraag gesteld wat hij zou doen en of het wel verantwoord was en hij zou het zelf ook doen en vond het dus wel verantwoord

korfbalchick: het is niet dat ik die man nu echt wat aan kan doen hoor. Ik heb vandaag overlegd met een andere hoefsmid en die zei ook dat het maar een rare actie is geweest om het te proberen, ze liep er al 14 jaar pijnloos op waarom dan veranderen.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:22

Sterkte Thirza & Jamaika!

Hoe gaat het nu met andere ijzers?