denk ik wel, Apple.
Maar voor mensen met alleen de gemiddelde manegecultuur
als bagage is het uiteraard een ander verhaal.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Equinecoach schreef:Goed, tussenschot of geen tussenschot, speciaal halster of niet, 'paardenpetjes' etc.... Merchandise genoeg. Niet meer dan gezonde bedrijfsvoering. Het feit dat er daar hekken bij de trailer stonden was o.a. om te voorkomen dat het paard toch ineens een run naar buiten kon nemen (zaal met veel mensen en toch wat rumoerig zo nu en dan, hoeft niet uit te maken, maar toch) naar buiten, over SPEKGLAD beton. Monty is amerikaan en het laatste wat hij wil riskeren is een vette schadeclaim tgv iets wat niet helemaal lekker ging...
Ik was zaterdagavond de hele avond aanwezig. Noblesse paardje, fantastisch! Uitermate amussant hoe MR de gedachten 'verwoord' van het paard, met nogal wat humor. Bottomline is; het is goed om eens kritisch te kijken naar de traditionele trainingsmethodes die nog door veel (te veel) trainers wordt gehanteerd. Er zijn andere wegen! Dat dat bij een aantal mensen ook niet meteen lukt, kan. Oefening baart nog steeds kunst.
Ik ben kritisch en heb de hele avond niets van dingen die 'zo gepland' waren gemerkt.
Diep onder de indruk was ik bij de 'case' van een 5 jarige grijze merrie. Met deze merrie kon eigenlijk alleen aan de hand gewandeld worden. Niets maar dan ook niets dulde zij. Na de 'Join up' kwam er een klein beetje vertrouwen en ontspanning in. Deze merrie wou geen bit in... Na wat spelen met een stokje met jam eraan en daarna z,n vinger met jam contstateerde MR dat dit dier in haar tong een litteken had, zo diep dat dit voor 50 % door was!
Voor de critici/sceptici onder ons: stel dat dit overdreven is, laten we er dan 25 % van maken.. Dan nog! Haar mond zat onder de littekens van allerlei schade. Geen wonder dat dit dier zo panisch op haar mond was.
Deze case was niet binnen een half uurtje opgelost maar de merrie was rustiger. De bazin zeer geemotioneerd. Minstens drie 'proffesionele' trainers waren de 'sport' aangegaan deze merrie te trainen.
Gelukkig krijgen deze twee (merrie en bazin) gedegen nazorg.
Tenslotte zei MR tegen deze merrie, met zachte stem en een doodstille zaal; Now, you go and get a life...
Ik weet niet of deze dame weleens op bokt komt, ik wens haar ontzettend veel succes!!
Kan je na een 5 min. durende compilatie van één case een gedegen mening vormen?
Hartelijke groeten, Bianca
Citaat:T@nj@ schreef: Overigens, welkom op Bokt Equinecoach!
Equinecoach schreef:Ik weet niet of deze dame weleens op bokt komt, ik wens haar ontzettend veel succes!!
Hartelijke groeten, Bianca