Gup is overgenomen door de verzekering...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Gup is overgenomen door de verzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:56

Ik begrijp je keuze opzich wel. Een paard die pijn heeft en niks meer kan, is ook niet gelukkig. Heel veel sterkte Ach gut

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 09:48

bedankt voor de steun

en nogmaals voor de mensen die weer met argumenten komen, lees eerst alles even goed want dat doen jullie niet, in het algemeen is de slagingskans van die operatie 70 tot 90 % maar bij mijn paard nog minder, om dat de kans was dat het terug zou komen erg groot was, en ik heb geen geld voor die operatie!en als ik haar als weidemaatje zou doen zou ik haar dus houden en geen geld hebben voor een nieuw paard. dus geen 2 paarden ik zei al eerder die mogelijkheid heb ik bekeken maar die heb ik niet!
Ik weet zeker dat ze naar het slachthuis gaat, en jullie kunnen zeggen wat je willen en denken maar ik hoef me niet tegenover jullie gaan bewijzen en ook niet te verantwoorden, maar als jullie het echt zo zielig vinden en denken dat ik alleen maar aan me geld denk en dat geld geen rol speelt, je mag der gerust van me overnemen....(geld speelt toch geen rol?als je maar weer een paard kan redden van de slacht dan kan je je 'grote verhaal' weer op de manege vertellen he)
maar ja wie wil er nu een paard met een peesblessure?(en nogmaals het is geen doorsnee peesblessure tis echt een flinke harnekkige peesblessure)

verder ga ik er niet meer op in.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:00

Ik snap best dat mensen moeite hebben met het idee dat een paard geslacht wordt maar hier heeft de ts in haar moeilijke periode ook niet aan.

Voor iedereen die denkt dat het allemaal vrij makkelijk goed kan komen is dit misschien iets om over na te denken. Een verzekeringsmaatschappij wil eigenlijk maar 1 ding en dat is winst maken, het feit dat dit paard zo makkelijk is afgekeurd geeft al aan dat het allemaal zeer somber ingezien wordt want anders waren ze nooit bereid om gelijk uit te keren.

Ik laat dit topic nog even open maar als er weer vragen komen die al uitgebreid beantwoord zijn dan gaat er echt een slotje op.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 10:02

dank je wel Katja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:26

Heel veel sterkte, ik vind het echt heel erg voor je.

Ik heb er nooit van gehoord dat je verzekering je paard op kan eisen! Geld dat alleen voor sportpaarden die een ongeneesbare blessure hebben of voor elk paard?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:48

ik zal verder maar niet ingaan op je verhaal, maar vind het wel een beetje flauw van je dat je mensen die vraagtekens bij je beslissing zetten meteen afdoet als pennymeisjes die niet weten hoe het er in de paardenwereld aan toe gaat... alsof het feit dat de dingen gaan zoals ze gaan het allemaal maar okee maakt. Maar goed, veel sterkte en inderdaad, ik hoop voor je toekomstige paard dat deze wel gezond blijft... Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:33

ik kan mijn post niet meer editten, zie dat het er een beetje bot staat, ik bedoel geen steek onder water met de eerste zin, dat lijkt wel zo te zijn maar vind gewoon dat inderdaad alles al gezegd is in dit topic.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:58

Sommige hebben het over op het land zetten.

Maar zo'n paard heeft PIJN! dat vergeten jullie.
een half jaar op de wei is prima maar bedenk wel dat daar ook veel kan gebeuren..pees kan alsnog afscheuren en dan? Ben je dan blij?

En wat als je paard koliek krijgt en geopereerd moet worden?
En sommige paarden worden gewoon niet beter, hoelang je ze ook op de wei zet of opsluit in de box.

Als mijn paard 6 maanden stal rust zou moeten zou ik eens flink achter mijn oren moeten krabben of dat wel eerlijk is of je dan niet meer aanjezelf denkt of aan je paard.

En ik denk dat de DA hem zo snel mogenlijk wil laten afkeuren om hem uit zijn lijden te verlossen.

We leven niet in een pennywereld en een recreatie ruiter heeft net zo veel belang bij een gezond paard als een sport ruiter.
Ik wel in iedergeval...ookal zou ik maar 2x in de week rijden.

Ik wil Princess veel sterkte wensen en nog ene tip geven.
Misschien is er iemand anders die mee wil naar het slachthuis...dan heb je in iedergeval 100% zekerheid en kun je nooit gaan twijfelen.
Ik zou hetzelf ook nooit kunnen maar ik zorg dat er altijd iemand mee zou gaan die me dan echt kan vertellen dat het ook echt over is.

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:16

Cowgirl schreef:
We leven niet in een pennywereld en een recreatie ruiter heeft net zo veel belang bij een gezond paard als een sport ruiter.
Ik wel in iedergeval...ookal zou ik maar 2x in de week rijden.

Even voor de duidelijkheid , want het lijkt de laatste tijd wel een beetje mode te worden om tegen iedereen die een andere mening is toegedaan Pennymeisje te zeggen, ik ben zelf 30 jaar , beetje te oud om een meisje genoemt te worden verder weten jullie totaal niets van mijn achtergrond dus kom dan niet aan met pennymeisje , Ik heb zelf in het verleden 3 pony's moeten laten afmaken omdat er geen kans meer voor ze was had ik destijds zo'n kans gehad als bij deze aanwezig is dan had ik die met beide handen aangegrepen.

Nu word er een dier geslacht omdat de eigenaresse de middelen als stalling niet kan betalen , ze geeft ZELF al aan dat dat de reden is dat het beestje nu geslacht gaat worden , sterker nog .. ze bied het dier hier zelfs te koop aan dat komt op mij dus over als dat het beestje voornamelijk geslacht word omdat de eigenaar dit beter uitkomt zonder dat ze naar mogelijkheden heeft gekeken als weggeven als gezelschapsdier of dergelijke , het gaat hier puur om de financieen er is wel geld voor stalling voor een gezond paard waar op gereden kan worden maar een paard wat een peesontsteking heeft opgelopen en die een genezingsproces door moet lopen is geen plek voor ..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:30

ik krijg nu toch echt de indruk dat lezen..en vooral bergrijpend ! lezen erg moeilijk is voor sommige onder ons.

en met 30 jr geen PENNYMEISJE ?!!

ik ben de 40 gepasseerd en voor mij ben jij na deze berichten van je een echt pennymeisje!

jij laat het nu overkomen dat het paard maar naar de slager moet omdat er geen geld is en ze er niets voor over heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:37

misty1 schreef:
veel sterkte er mee Ach gut Ach gut Ach gut
waar gaat ze dan heen ????

mensen ajb...lees eens goed Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:53

Jammer maar helaas lezen schijnt een probleem te zijn en dat is toch wel handig als je een forum hebt.
Hier gaat een slotje op voordat het hele verhaal weer opnieuw begint.