Ik kan het niet meer betalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:11

Nou Gerdien, het is jouw keuze, wens je heel veel sterkte want het zal niet makkelijk geweest zijn. Als Mowgli werkelijk verkocht wordt weet ik zeker dat je dat doet omdat het uiteindelijk beter voor hem zal zijn en daar heb ik respect voor.
Sterkte meis, en dat eigen paardje dat komt er later wel weer Knipoog

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 10:19

tja het is waar. Ik heb gekozen voor de muziek. Ik blijf wel paardrijden en bijrijden maar aan een paard begin ik pas als ik daar aan toe ben.

Het is geen doen om een paard te hebben terwijl je er eigenlijk geen geld voor hebt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:25

Heel verstandig meid maare hou wel even rekening wat Renate zegt ? Vraag haar hulp en los het zo snel mogelijk op.

Ik hoop dat je snel een fijn bijrijdpaard vind Lovers .

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:27

Cassidy"]
[quote="orri"]
[quote="Prima schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes

Die mensen hebben wrs geen kinderen,
zijn nooit thuis, dan word het huis ook niet vies Knipoog
[/quote]

Als ze 6 paarden kunnen houden/rijden, hebben ze waarschijnlijk ook wel geld voor een hulp in huis? Verward
[/quote]

Heb je niet nodig als het huis niet vies word Lachen

Sterkte Shaienne!
Ik hoop dat zijn ringworm snel over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:47

Shaienne schreef:
Ik heb gekozen voor de muziek.

Ik vind dit echt een heel verstandige keuze! Voor het onderhouden van een paard heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel nodig. Ook moet je je paard bij alle keuzes op de eerste plaats zetten. Wanneer dat een last wordt is het beter om geen eigen paard te hebben.

Heel veel plezier met de muziek en ik hoop dat je snel een leuk bijrijd-paard vindt!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:13

ik was 15 toen ik mijn pony kreeg. Ik heb hem dan wel gekregen maar de rest moest ik zelf betalen. In het begin heb ik op vrijdag avond en zaterdag gewerkt bij een winkel. Verdiende niet veel, maar het was leuk werk en ik kon er net mee rond komen.
Nu ben ik 18, heb mijn pony die ik 100% zelf betaal, inclusief alle bijkomende kosten (hoefsmid,dierenarts,nieuw zadel, etc etc)
ik dans 3 dagen in de week en ook fanatiek wedstrijden, werk fulltime (4 dagen in de week) bij een bedrijf, heb een vriend, zit nog veel achter de pc, ga stappen met vrienden, heb lol.Waarom Verward Ik heb een keuze gemaakt, mijn pony blijft. Wat ik ook doe, hij blijft bij mij. Ik lig s'avonds regelmatig om 0.00 pas in me bed om er vervolgens weer om 7.00 uit te moeten. Maar ik wil dit graag en heb deze keuze zelf gemaakt, om zo'n druk leven te hebben!!!

Heel veel succes met je beslissingen, en onthoud wat al eerder is gezegd

Waar een wil is, is een weg ook al leidt deze tot jeruzalem!!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:25

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:46

janna schreef:
toch vind ik het wel een raar verhaal hoor. Je koopt een pony, is niet goed, doet hem weer weg, koopt een andere, en deze is ook niet leuk?
Als er een wil is, is er een weg. Ik vind dat je wel erg simpel hebt gedcht over een eigen pony. Is het soms niet leuk omdat je nog niet kan rijden, en heb je er daarom niet meer voor over?
Nou ja, ik hoop voor de pony dat hij niet van eigenaar naar eigenaar gaat, en denk volgende keer even wat langer na. Een bedrag van 750 gulden is niet echt iets waar je absoluut geen rekening mee had kunnen houden. Wat als een dier koliek krijgt, en gelijk geopereeerd met worden?
Als het dus echt een paar duizend gulden onvoorzien was, dan vind ik het wat anders, maar in dit geval Verward
Succes in elk geval met verkopen, en zoek een leuke nieuwe baas voor hem!

hier ben k het dus gewoon helemaal mee eens. ik wist niet hoe ik het op zou schrijven dus heb het niet gedaan, maar dit is gewoon precies mijn gedachte...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 22:19

Ik kan prima tegen kritiek hoor en ik snap je gedachte ook wel, Janna, maar ja, hoe moet ik het zeggen, er is zoveel gebeurd en het is echt niet zo dat het me niets doet ofzo. Het is een beetje moeilijk om over Bokt uit te leggen wat de situatie is en hoe ik me voel.

Ik snap dat mensen zo gaan denken, maar het ligt in mijn ogen heel anders.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:08

ik had slechts de eerste 2 regels van janna gelezen, maar sluit me 200% bij haar aan..
vooral omdat je volgens mij geen 11 meer bent..? Verward
( als je dat wel bent hadden/hebben je ouders een belangrijke rol in dit hele gedoe)

misschien een goed besluit dat je ook deze pony weg doet binnen een paar maanden ( Verward )
maar vind het een beetje 'jammer' dat je daar ook nu wat ( te) laat achter komt..

btw, ik studeerde (hbo), had een avond in de week een bijbaan, speelde in een orkest, had pianolessen en had paarden.. idd valt zeker niet mee, maar ook ik denk grotendeels "waar een wil is.."
( en dit alles doe ik nog steeds, maar nu met een full-time baan ipv een studie).
Moet eerlijk zeggen dat tijdens mijn scriptie mijn pianolessen op een laag pitje stonden, maar dat was imo gewoon de eerlijkste en beste oplossing.
Mijn lerares eet daar geen brood minder door..
het orkest ben ik blijven doen.

Komt wel bij dat ik vrijwel alles zeer goed overweeg ( beter te lang dan te kort, ik kan echt lang dubben voor ik iets besluit), ik zal dus niet gauw iets besluiten waar ik spijt van krijg en/of wat ten koste gaat van dieren.

en wat er ook -al dan niet- moge spelen, 'prive'.. ook dat kwam vast niet van de ene op de andere minuut..?
Tot 2 keer toe..?

bovenstaand mag dan negatief klinken, zo den ik er wel over helaas..

misschien tot slot een 'tip' ( hoewel je volgens mij allang besloten hebt dat 'ie weg gaat?)

"Bezint eer ge begint ( juist me levende wezens!)"

--heb ff de nodige typfouten eruit gehaald.. --

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:19

Ik offer ook alles op, zodat ik mijn pony's kan onderhouden.
Maar dat is mijn keuze en daar sta ik achter. Ik geef liever mijn geld uit aan voer dan aan nieuwe kleren of uit gaan.

TIP: Ga de ochtendkrant lopen!

Dat doe ik ook om in het onderhoud te voorzien en ik verdien met 145 kranten zo'n 460,- gulden de maand!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:01

Iedereen zegt: waar een wil is, is een weg.
Klopt, maar Gerdien wil kennelijk niet, of heeft er niet genoeg voor over.
Dat is haar goed recht, als zij liever met muziek bezig wil dan is ze daar vrij in toch?
En dan is het toch beter voor de pony als hij een nieuw baasje krijgt die er alles voor over heeft? Zo denk ik er tenminste over.
Hij is nog niet beleerd dus de nieuwe eigenaar kan nog met een blanco paardje beginnen.

En ja, als ik een eigen paardje koop gaat ie ook echt niet weg als het niet per se moet. Maar daarom heb ik ervoor gekozen om nog een paar jaar te wachten tot ik een eigen paardje koop omdat ik dan een baan heb en wat meer geld te besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:06

Goed verwoord Cody, zo denk ik er dus ook over. Iemand die er niet voldoende voor over heeft en zijn verantwoording niet kan/wil nemen kan beter geen dier hebben.

Gelukkig kan er voor dit paard makkelijk een andere eigenaar gevonden worden. De enige grote verliezer in de strijd is Gedien zelf want die zal er een hoop geld op toe leggen. Ik denk dat dit paardje best wel goed terecht komt.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:07

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:25

Ik denk ook dat Gerdien nooit aan een paard had moeten beginnen. Bij het verhaal van Loki had ik ook zware bedenkingen. Maar helaas is ondervinding toch vaak de beste leermeester.

Sommige mensen kiezen liever voor 'the hard way' dan 'the smart way', daar kunnen wij helaas niets aan doen. Het is de taak van de ouders dat zo goed mogelijk te begeleiden. Ik vind dat hier de rol van de ouders/opvoeders mist en dat maakt het misschien nog wel triester voor Gerdien.

Willekes

Ik weet een ding zeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:26

als ik ooit een paard kan betalen, dan..... is het voor het leven en gaat die ook NOOIT meer weg.

Helaas is het voor mij nog niet weggelegd. Ik ben mij wel aan het orienteren. Weet er iemand nog leuke paarden in de buurt van WIJK?

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 17:25

Citaat:
cody: Klopt, maar Gerdien wil kennelijk niet, of heeft er niet genoeg voor over.
Dat is haar goed recht, als zij liever met muziek bezig wil dan is ze daar vrij in toch?

natuurlijk is ze er vrij in, maar ze wist van te voren ook dat ze de muziek nog had, en alle andere dingen en minder dingen voor zich zelf kon kopen als ze een pony heeft/had
ik vind het gewoon geen manier van met dieren om gaan....

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 19:24

Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt

Ik heb hem goed behandeld hoor en goed voor hem gezorgd.

Ik kon toch ook niet van te voren dat we met de muziek naar het topconcours gaan? Het gaat nu allemaal zo snel ineens.

Nou jullie denken maar, ik ben hoef tegenover jullie geen verklaring af te leggen.
En mijn ouders proberen mij zo goed mogelijk te helpen, ze zeggen allebei dat ik hem weg moet doen, want zij kunnen het ook niet betalen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:42

DAN doe jij het goed, je hoeft niet naar ja en alleman te luisteren alleen naar jezelf.
En mowgli kan ook een ander goed baasje krijgen, tenminste ik denk dat jij hem enit aan de 1e de beste verkoopt of zit ik fout???

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:43

tja op zich kun je dat inderdaad van te voren niet verwachten dat het zo loopt met de muziek.
Maar je had misschien wel beter kunnen beseffen dat je het niet zou lukken. ik bedoel je gaat voor je muziek, zit op school, en een bijbaantje. maar dat betaalt niet genoeg om mo te kunnen onderhouden. dan is het inderdaad kiezen of delen.

maar goed voor mo zorgen, moest jij vandaag hem niet wassen?? (ja woensdag was de laatste keer dus het had weer gemoeten!)

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 20:38

ja vandaag had ik dus van 9.15 tot 16.30 studiedag van de muziek. Ik doe het morgen. En dat is geen probleem, want er staat om de 3 tot 4 dagen wassen. en dat weet jij ook wel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:53

ik zelf heb ook in de muziek gezeten, in een 1e divisie orkest (ik denk dat jij in de ere divisie zit? Verward )
repeteren gewoon 1x per week, afgezien van extra repetities voor een concours.
Ik heb de muziek laten varen omdat ik geen leuke vereniging kan vinden Huilen maar dan nog....

Ik werk meestal van 8.30 tot 15.00.
Uit mijn werk vandaan ga ik gelijk door naar de paarden, waar ik dan om zo'n 15.30 ben.
Rond 18.00 ben ik thuis en om 18.30 staat het eten op tafel (meestal kook ik zelf dus)
's Avonds huishouden, theorie leren, bokken, gewoon de dingen die overblijven dus.
Ik verdien op zich geen vetpot, en ik weet dat ik erg goedkoop sta.
Ik heb een half jaar in de WW gezeten. Zeëen van tijd dus, maar aangezien ik half overspannen was, merk je daar ook weinig van.
Ik heb het ook gered, met 2 paardjes.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:21

Is het misschien niet een idee om een wei te zoeken? een wei is meestal heel wat goedkoper dan een stal? Ik had gehoopt dat je wat dichter hier in de buurt woonde want hier zijn de stallings kosten en weide heel goedkoop. Ik betaalde 350,- p.m. daar had ik een stal, weide een rijbak en er werd ook nog eens voor mij gevoerd en uitgemest. Een wei heb je hier in de buurt al voor zo'n 100,- p.m.
Maar om ff bij onderwerp te blijven. Ik hoop dat je ons op de hoogte houd. En zoals andere ook al zeiden een bijrijder/verzorgster tegen betaling, er zijn heel wat mensen die graag een verzorg pony/paard willen hebben en zo zijn jullie allebei gelukkig, jij kunt je paardje houden en de ander heeft een verzorgpaard/pony! misschien is het wat? hou je me op de hoogte?

Maar nu je 18 bent krijg je toch ook studiefinanciering dat is ook zo ongeveer 400 (gulden) Als je dan die bedragen bij elkaar optelt 400,- + je loon 300 + je zakgeld 150 = 850 gulden misschien dat je het hier beter mee kunt redden???

Of misschien kun je het wel met een vriendin of nichtje delen??

Liefs suzanne

P.S. je ouders kun je ook niet lief aankijken voor een bijdragen????
P.S.S. Ik weet hoe het is om je paard weg te doen ik zat alleen niet met het geld probleem (moeder betaalde het) maar met de plaats de mensen gingen scheiden en ik kon nergens meer terrecht Verdrietig

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:43

studiefinanciering als je thuis woont is meestal zo iets van 108,- ofzo. ligt eraan wat het inkomen van je ouders is.
en tja mowgli staat al dag en nacht in de wei. voor best wel goedkoop vind ik. hij krijgt elek dag samen met die van mij een volle kruiwagen kuilgras. ik ken veel duurdere stallen in apeldoorn. en als mo ingereden is/wordt kan ze ook gebruik maken van de bak. daar kun je altijd in.
dat is het probleem allemaal niet zo. d'r zijn genoeg mensen in principe die oplossingen voor haar proberen te zoeken. maar zij heeft nu voor haar muziek gekozen. ok haar goed recht.
verder zwijg ik maar.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:36

Kleine nuance: stufi thuiswonend, basisbeurs zonder aanvullend is FL 151,06-.......

Verder sluit ik me bij janna aan, maar dat maakt verder niet meer uit geloof ik.