Het is inderdaad triest voor het beestje, maar waar mijn veulen vroeger stond was het veel erger.Naast mijn veulen stond een hengst van 4 jaar, die stond al 4 jaar aan een touwtje en kwam nooit buiten want dan ging hij vechten met andere paarden uit de kudde.Onder veel dwang hebben wij toen de eigenaar zover gekregen dat hij hem liet castreren. Maar de veearts zei hem hij mag de eerste twee weken niet naar buiten van hij voelt zich nog hengst.Wat denk je dat er gebeurd de veearts is weg het paard komt bij, en de eigenaar zet hem in de kudde buiten en gaat thuis koffie drinken.Toen ik later kwam schrok ik me wild ik zag die pony lopen ik dacht ik droom. Mijn veulen kwam niet naar me toe, dus ik ging naar hem.Hij beefde als een rietje en lag helemaal open,hij was gegrepen door de pony. Een merrie die er liep was kreupel getrapt en ga zo maar door Toen ik 2 dagen later werd aangesproken door een boze meneer, die huurde die merrie wist ik niet wat ik hoorde. Die man van die paarden had gezegt dat mijn veulen de merrie had geschopt, hij zei je word bedankt ik heb morgen een wedstrijd en dat kan niet door gaan.Ik zei hem wat er echt was gebeurd ik zei hij heeft die pony die 4 jaar hengst was en binnen stond meteen na de castratie buiten gedaan.Die man was woedend, en zei wat een idioot en hij ging meteen naar die man toe.Gelukkig zijn alle paarden daar weg,het was echt heel triest. Een paardje wat al 3 dagen in de wei lag had zulke lange hoeven dat ze niet meer kon lopen en wat zei de paardeneigenaar ze ligt te zonnen hoor.Ja ik kan een boek er over schrijven. Maar ze zijn weg dus ik denk dat ze nu een beter leven hebben, maar ze zijn wel getraumatiseerd.Nou dit was mijn reactie. groeten van een paardenhfan.Bonte schreef:Ik ben in een discussie hier op Bokt met een paar anderen.
Er is een manege(ik schrijf niet welke, want dat maakt niet uit) waar ze een pony hebben, die niet meer in de les gebruikt kan worden, omdat iedereen eraf valt. Dat diertje steigerd en bokt veel. Nu blijkt het dat die pony en nog maar 1 a 2 uurtje per WEEK uitkomt. Verder dus niet, want losgooien en longeren kan daar niet, omdat er geen ruimte voor is. Die ruimte is dan bezet door priveklanten. Ze gaan hem wel verkopen, maar tot die tijd blijft het volgens mij zo.
Ik vind dit dus echt zielig. Wat vinden jullie???