Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:01

Gatver wat een naar verhaal...
moet er niet aan denken dat... ag laatmaar je weet wel..
wat een vieze klootzak die in dat tractor ding zat.. ik zou hem zo'n fiets grote bekeuring en gevangenis straf geven Boos!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:21

echt een afschuwelijk verhaal

*voel me misselijk*

Huilen Huilen Huilen

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:26

Oh my god... wat afschuwelijk!!!!!!!!!!!!!!! Wat onmenselijk gewoon!!!!!!!!!!!!!!!! Dat KAN gewoon niet!!!!!!!!!! WAt!!!!!!!!!! |( |( |( |( |( |( DAMN!!!! Echt, ik vind t gewoon TE erg voor woorden.. k kan het niet bevattten.. zoiets KAN toch gewoon niet..en toch isset gebeurd...ow fiets..dat arme meisje.. en wat zal die pony een pijn hebben gehad.. wat afschuwelijk om zoiets mee te moeten maken..wat..ow..ik.. ik kan maar beter stoppen..
Wens beide meiden ONTZETTEND veel sterkte met alles te verwerken.. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Heel veel liefs
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 30-11-22 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:32

Bah wat een naar verhaal, komt me ook wel een beetje vreemd voor. Ik kan me niet voorstellen dat welk mens ook expres een mens of dier aanrijden, helemaal niet een pony waar iemand op zit.
Gelukkig zijn hier in de buurt degenen die met een tractor rondrijden heel vriendelijk en oplettend. Soms zetten ze zelfs de tractor uit, is bij Mega eigelijk niet nodig, maar toch netjes dat ze het doen.
En ik denk dat je je een beetje vergist, een combine is een machine waar graan en/of mais mee geoogst wordt. Lijkt me niet dat er nu geoogst wordt. Het enige waar de boeren nu mee bezig zijn is bemesten van het land, dat doen ze met een heel andere machine.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:39

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg,ah wat zou dat meisje t vreselijk hebben gehad ,dat nog buiten de pijn om van de pony ,die waarschijnlijk ook onschrijfbaar was.
Ik wil dan ook dat meisje echt alle sterkte wensen met het verlies van haar lieverdje Verdrietig
En de mensen die maar doorscheuren en nie uitkijken die mogen zich van mij ook verr*t rijden tegen een blinde muur Boos!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:48

Jeetje Scheve mond
Wat erg als je niet afscheid van je paardje kan nemen en dan dat het paard zen hoef helemaal kwijt was gatverdamme!
Sterkte Ach gut

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:55

Ik vind het ontzettend zielig voor dat meisje.
Dit is een ervaring die je gewoon nooit zal kunnen vergeten..
Hoe is het eigelijk met haar?

Verder zou ik die chauffeur het liefste eens even flink aanpakken met een longeerzweep.. Maar dat mag natuurlijk weer niet, want dan zijn wij strafbaar.. %#@#(&)

Ik hoop wel dat die man een flinke straf krijgt, is daar al iets over bekend...

Voor de rest sterkte, sterkte en nog eens sterkte gewenst.. Ach gut

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:26

Heel veel sterkte!! Ach gut
Ik erger me vaak aan mensen in het verkeer sommige mensen denken er niet over na wat er gebeuren kan.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:27

Wat erg zeg, zoiets wens je niemand toe.

Wens het meisje veel sterkte toe van mij.

cecilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:45

Wat erg zeg!! ik vind het heel knap dat dat meisje het paardenhoofd boven water heeft kunnen houden!

dit verdient gewoon niemand, wat een ****** op de weg soms. Stoom uit je oren
gewoon te gek voor woorden Ziek

Wens beide meiden heel veel sterkte van mij Vriendjes zijn?

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:53

Jeetje! Sommige mensen hebben volgens mij helemaal geen gevoel en ook geen ogen in hun kop ook niet he! Boos!

Bij ons is het normaal als er een trekker aan komt terwijl je aan het rijden bent dat de trekker aan de kant gaat/ stopt! Sommige zetten de trekker zelfs uit!

Knap van het meisje dat ze toch het hoofd boven water heeft proberen te houden, die zal nu ook wel een trauma hebben

HEEEL veel sterkte! Vriendjes zijn?

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:31

Echt afschuwelijk.... dat je zoiets moet meemaken... vreselijk Huilen
Sterkte voor je leerling....

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 23:51

Ach gut BEDANKT DAT JULLIE ZO MEE LEVEN!!! Ja
Het helpt echt enorm! OK dan!
Mijn leerling is op de hoogte van jullie reacties en ze vindt het echt geweldig dat ze zoveel gesteund wordt door zoveel onbekenden eigenlijk! Lovers
Dus alsnog THNX EN IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE ALS ER MEER NIEUWS IS...eventueel over de straf van die trekker!!! Whoosh!
Later! Vriendjes zijn? xjoppie

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:58

Weetje wat ik zo jammer vind?
De bestuurder van de tracktor wordt hier gezien als een moordenaar, terwijl jullie helemaal niet weten hoe het precies gegaan is. Iedereen beleeft situaties op zijn eigen manier.

In het eerste bericht staat dat het een smalle weg was en het meisje van de weg werd gedrukt. Hier kun je van alles uit opmaken, wellicht heeft de bestuurder haar niet opgemerkt of is het paard geschrokken van de tractor? Dat staat er niet bij.

Het is echt heel rot voor het meisje, maar je moet iemand niet in zulk kwaad daglicht stellen als je geen weet hebt van de details. Daarbij, in zo'n grote tractor voelt het rijden over een been van een paard aan als het rijden over een takje met je fiets. Het kan dus heel goed zijn dat de bestuurder niks in de gaten heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:22

Ik wil het meisje heel veel sterkte wensen, het moet een afschuwelijke ervaring geweest zijn.
Maar de bestuurder van de combine zal het vast niet expres gedaan hebben, hij draagt dit ook de rest van zijn leven mee.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:44

Jeetje wat een verhaal zeg.
Het is natuurlijk zo dat je neit precies weet wat er gebeurd is en kunt zeggen dat het zicht aan de zijkant slecht is.
Aan deandere kant komt de combinatie het meisje met de pony tegemoet. De chauffeur weet precies hoe breed zijn voertuig is en of dat past ten opzichte van de weg. Als hij er zelf net oppast is het het handigst dat hij stil gaat staan, zodat meisje en pony om kunnen draaien en even naar een inham bij een weiland ofzo kunnen rijden. Om dan maar met je combin stoer door te rijden vind ik heel erg.
Ik heb geen medelijden voor de combichauffeur die moet opgehangen worden aan de hoogste boom. Je moet als chaufeur je voertuig kennen.
Wij hebben vrachtwagens en rijden ook wel eens buitenaf, moet ook wel omdat we buitenaf wonen. Dit is vlakbij een manege en als ik of een van de chauffeurs iemand met een paard/pony tegenkomt gaan we stil staan. Soms blaast de truck nog wat lucht af maar daar kunnen we niets aan doen dat gaat automatisch. Als paard echt scjrikt gaat de motor stop en de verlichting uit. DAt ben je je de ander gewoon verplicht.

Als het niet past stappen we uit en vragen de ruiter vriendelijk even terug te rijden naar een inham in het weiland zodat er veilig gepasseert kan worden. Wij kunnen namelijk niet uitwijken dan liggen we zo in de sloot.

In dit geval de meeste loonwerkers zijn vaak te druk te stoer of vinden het gewoon leuk om niet te stoppen en je met paard de schrik op je lijf te jagen.

Wens het meisje maar heeeeel heeeeeeel veeeeeel sterkte. En hopelijk vinden ze de crimineel die dit gedaan heeft zoveel combiis zullen er daar wel niet rijden die moet gewoon aso gestraft worden en dat meisje een hele goede pony of paard weerkopen. Het lost het verlies weliswaar niet op maar dan heeft ze iets anders om aan te denken.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:10

mijn god, wat een verhaal... DAAROM BESTAAN NOU DODEHOEK SPIEGELS E.D wat een arme meiden zeg Huilen dit is toch niet te geloven... en idd de bestuurders van tegenwoordig worden ook steeds asocialer!! wij staan met onze paarden op een militaire kazerne.. daar mogen wij dus in het bos terrein van de kazerne rijden ( erug relax!!) je hebt er van alles .. hei, bos en zandbanen... en daar hebben die militairen dan vaak oefeningen.. wij mogen daar rijden wanneer we willen... zelfs op HUN terrein als ze bezig zijn met oefening gaan ze stilstaan met de tanks... voor ons en de paarden... waarom snapt 90% van de oelewappers niet dat paarden zo reageren... ik kn het niet geloven... wat een ervaring voor die meiden Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
je kan alles zeggen van amerika, maar daar worden de mensen die dieren iets aan doen tenminste flink aangepakt ....moeten ze hier ook eens invoeren...
wens ze maar onwijs veel sterkte van mij.. Ach gut

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:50

Wat een drama inderdaad!

Het getuigd van de liefde van het meisje voor het paard dat ze heeft geprobeerd het hoofd boven water te houden! dat paard moet ontzettend veel pijn hebben gehad, en is dus waarschijnlijk niet rustig geweest.. Ik hoop voor het dier, en de eignaar dat de da snel ter plaatse was zodat het dier snel uit zijn leiden is verlost!

Heel veel sterkte voor het meisje, ik vind haar een held!

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 09:53

Dromen Goeie morgen allemaal Slapen

Jullie zijn echt geweldig!!! Pling

Weet je ik heb dit zelf al eens eerder meegemaakt.
Maar das 15 jaar geleden... Calypso van de zilfias hoeve...
Frontaal op een auto gebotst.......
Inzittende dood...paard dood...dat was ook een drama!!! Huilen

Bedankt voor de reacties...ik blijf ze lezen
X JOPPIE Vriendjes zijn?

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:05

Vreselijk wat er is gebeurt en wat dapper van het meisje om de pony nog proberen boven water te houden!!! Vriendjes zijn?

Toch wilde ik nog wel even reageren over die trekker, het is inderdaad zo dat we eigenlijk niet mogen oordelen over hoe het in details is gegaan....Ik zal jullie zeggen als je in zo'n combinatie zit zie je werkelijk echt geen klap van wat er onder je gebeurt...En je zult zeker ( sorry voor deze opmerking) niet merken als je over een been van een pony rijd...En dodehoek spiegels hebben in deze situatie echt geen zin hoor! deze spiegels zitten er voor wat er achter je gebeurt en tot zekere hoogte naast, maar als die pony op de grond heeft gelegen dan zul je het niet zien.

Ik vind het wel te betreuren dat diegene in de combinatie niet heeft gekeken achter zich hoe de pony reageerde, of juist even aan de kant ging staan om de ruiter te laten passeren...daar zou hij inderdaad zeer zwaar voor gestraft moeten worden...

Ik ken ook zat mensen die in dit soort wagens rijden die ruiters wel voor laten en netjes even de motor uitzetten! OK dan!

Hierbij wilde ik dan ook zeggen: heel veel sterkte meisje en ben trots op jezelf dat je zo dapper bent geweest, heel bokt leeft met je mee! Ach gut

groetjes ellen

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:13

Sommige weggebruikers zouden ze moeten ******. Wens je leerling veel sterkte toe.

Ellebelletje het kan zijn dat je met zo'n combinatie niet veel ziet als je erin zit. Maar de bestuurder weet dat zelf ook en had daar rekening mee moeten houden toen hij haar passeerde. De bestuurder weet als geen andere hoeveel ruimte die nodig heeft voor zijn combinatie.
Want ze zijn (zo als ik het begrijp) door ruimte gebrek ten val gekomen.

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:36

wat een afschuwelijk verhaal!!!!!!!!!

Wens die meiden maar ontzettend veel sterkte toe!

en Esther, lang niet alle mensen met tractoren gaan langzamer of stoppen! Iris is door zo`n te hard rijdende trekker bijna in het prikkeldraad beland. Haar mazzel was dat er een brede berm was.
En boeren zijn nu inderdaad met bemesten bezig.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:44

oh bah verschikkelijk.. als ik een trekker aan zie komen glip ik altijd een padje in.. ik neem het risico niet.. of ik rijd gewoon trugg...
brrrr erg voor beide meisjes..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:08

Ellebelletje schreef:
Ik vind het wel te betreuren dat diegene in de combinatie niet heeft gekeken achter zich hoe de pony reageerde, of juist even aan de kant ging staan om de ruiter te laten passeren...daar zou hij inderdaad zeer zwaar voor gestraft moeten worden...
groetjes ellen

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Zelf zit ik al jaren met een pony die totaal in paniek raakt wanneer we een tractor of vrachtwagen tegen komen, terwijl hij er vroeger zonder blikken of blozen langs liep. Rara hoe komt dat...door een vrachtwagenchaufeur met haast die ons bijna plat reed. Het was dat de pony direct vluchtte, want ik wist in de paniek niet wat te doen. Heel beangstigend. Ik wens het ruitertje en de eigenarresse ook erg veel sterkte.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:27

Wat verschrikkelijk!! Huilen
En wat goed dat ze het hoofd boven water heeft gehouden.

Dat de combinatie niet ziet wat er onder zich gebeurt,begrijp ik,maar hij heeft ze toch eerst AAN ZIEN KOMEN????
Hij had moeten stoppen en pas weer door moeten rijden,toen hij ze veilig achter zich zag Boos!
Hij boft nog,dat het meisje het overleefd heeft .Je moet er toch niet aan denken.
Jammer dat je voor een dier geen "dood door schuld'' krijgt.

Wens haar en de eigenaresse heeeel veeel sterkte Ach gut
Laatst bijgewerkt door Kimmes op 25-02-05 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt