Bang voor Bogachka

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:09

Sunnylover schreef:
Ik was altijd goed voor haar,heb geen 1 greintje van angst vertoond en ook niet toen ik op haar zat.Heel relaxt en ontspannen keerde ik om en *KABOEM* de explosie barste los.Hoe kan ik er dan wat aan doen? Met mij kon ze geen loopje nemen...maar nu ben ik wel bang van haar geworden! Als ik mijn cap niet op had gehad had ik nu in het ziekenhuis gelegen!

Ik vind het ook altijd BULLSHIT dat er zo over arabjes gepraat word,
ik heb Bogachka gekocht omdat die mensen zeiden dat ze altijd harstikke rustig/lief/braaf enz enz was....Mhhh mooi niet duz! Ze heeft al verminderd voer gekregen en ze heeft de hele dag in de bak gestaan (op het weiland niet want we waren bang dat ze de sloot in zou rennen)...
Toen ging ik haar longeren.Die mongool ging zo hard dat ze op der bek ging! Splash,helemaal onderwater Boos! K*t knol! Sorry dat ik het zeg hoor,ik zal hier weer heeeeeel veeeeeeel reacties op krijgen,maar dit is nu het moment zoals ik erover denk.Ook zegt de 1 tegen mij: jah arabjes hebben soms vreemde trekjes,of jah,dat had je moeten weten als je een arab kocht! BULLSHIT! Ik heb haar gekocht vanwege haar -toen nog- brave en zeer rustige karakter.En het scheen dat er kids van 7 mee over de weg gingen! Dus met dat: ja dan had je geen arab kunnen kopen vind ik allemaal gelul...BULLSHIT Dan zegt de andere weer tegen mij : jaaaaaa het komt allemaal goed! Wat moet ik dan geloven?!?
Zo maken ze mij ook gek...En ze zitten me af te snouwen als ik niet doe wat hun mij vertellen.Bijv. met longeren,de stalhoudster zegt van ja dan moet je met de longeerzweep zorgen dat ie naar buiten gaat! Mijn moeder zegt haar weer na (ik ben g.v.d niet doof!) Ik probeer het te doen,als gevolg dat Bogachka keihard gaat rennen en trekken.Ik doe het dus niet meer.Zitten ze weer op me te zeiken: ja doe het touw dan langer! Doe ik dat....Resultaat: touw hangt in plas,Bogachka geen meter verder.....Toen begon ik pas echt boos te worden...Hun weer zeiken (4x toe zelfs!) ja je moet hem met de zweep naar buiten werken! En ik zeg: DAT DOET IE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer het hele gezeik van voor af aan.Toen Bogachka op haar bek in de bak (had gelukkig nix)....Ik ben er direct mee gekapt...Had er effe geen zin meer in...Bogachka in stalgezet (onder de modder) en deken erover gegooit.Eten gegeven...En toen draaide ze met haar reet naar mij toe en duwde me zowat omver...Ik gaf haar een mep op haar reet...Zegt de stalhoudster: ja je moet hem niet slaan,dat onthoud ie! Mijn moeder zegt direct de stalhoudster na (ik ben niet doohoof!) Boos! G.v.d eerst tegen me zeggen ja je moet hem met de zweep naar buiten doen! En dan commentaar op mij gaan geven als ik haar een klap op haar reet verkoop als ze me omver duwt?

Hoe maak je een mens gek? Daarna ruzie met mijn moeder in de auto...
Waarom ik haar zit af te snauwen?!?!? Vind je het gek? Sorry hoor...Heftige ruzie in de auto.Doe ik weer normaal tegen der is het nog niet goed! Sjongejonge...Ik zet koffie voor der is het in ene wel weer goed Frusty Scheve mond\ hoezo hippokriet? Ja dat heb ik haar ook gezegt hoor! Dat ik het banketstaaf vind dat ik normaal tegen haar deed en dat ik koffie moet gaan zetten om te zorgen dat zij weer normaal tegen mij doet......Alsof het altijd aan mij ligt!!!!! Boos! Ruzie opgelost een half uur later....En nu,nu ben ik het even van mij af aan het schrijven op bokt.

Groetjes Shalane die niet meer weet wie ze moet geloven en wat ze moet doen.

volgens mij ben je heel erg gefokt. Dat voelt ze en dan schiet je er ook geen ene reet mee op. Probeer eerst maar zelf rustig te worden Party!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:15

"Probeer eens rustig te worden"

Mag ik effe kotsen? Misselijk Ik ben hartstikke rustig...Maar van dat eeuwige commentaar van die zeikerds word ik wel opgefokt jah!! En onder het rijden ben ik ook altijd de rustigste...Ik vind het ook al vreemd,
want ik had de 2x daarvoor hetzelfde stuk gereden (1x met iemand er bij en 1x zonder iemand erbij) en toen deed ze helemaal niets! Gaf geen kick! En nu opeens terwijl ik mega rustig en ontspannen was begint ze uit het niets (ook niet oren naar achteren ofzo) te bokken,ik had het helemaal niet zien aankomen...De volgende dag gebeurde er hetzelfde...Dat vind ik zo vreemd...De keren daarvoor deed ze dat stuk perfect....En naar dat stukje toerijden duurt al zeker 10 minuten en daar was er ook nog niets aan de hand,daarvoor ook niet! Dus het kan niet aan het tuig liggen (ook niet aan de peesbeschermers Knipoog ) en ook niet aan mij.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:16

Heb je geen instructeur die je even kan helpen? Aan de staleigenaar heb je niet zoveel zo te horen. Het zal misschien een stuk helpen als je samen met iemand met veel ervaring bent zodat die je kan helpen met het longeren van Bo. Want zoals het nu gaat is het gevaarlijk voor jullie beiden. Van dit soort gedoe zal Bo ook niet rustiger worden en vertrouwen krijgen. Waarschijnlijk was ze bij haar oude baas ook heel mak en kon ze gereden worden door kinderen van 7 maar er is nu zoveel veranderd. Dat moet rustig terugkomen en daarbij kan je wel wat begeleiding gebruiken, je hoeft echt niet alles al alleen te kunnen hoor!

Brendie

..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:17

Ik weet het niet zeker hoor!!! Party!!
Maar volgens mij hoor ik een lama schijten!!!!
*LOL* Lips are sealed *LOL* Lips are sealed

greeetzzzzzzzzzzz

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:17

Misschien kunnen ze bij de ponyclub mij helpen...

Brendie

..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:19

Ja of misschien ook niet Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:19

Ik snap eigenlijk niet waarom je perse al naar buiten wilt met haar! Laat dat paardje de eerst komende tijd eens aan jou, de omgeving en aan de bak wennen!! Als jij zou verhuizen dan zou je toch ook overal aan moeten wennen!!
Volgens mij wil je gewoon dingen veels te snel. En nou hoef je niet te gaan peeuwen dat iedereen het beter weet, want ik heb hier alleen nog maar hele goeie adviezen gelezen!!
Iedereen hier heeft het beste met je voor, maar ik hoop ook wel dat je wat van die adviezen wilt aannemen!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:19

Wat heb ik hier nou weer aan Boos! Boos! Boos! Boos! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Frusty Frusty Frusty Boos! Boos! Boos! Boos!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:23

Barb heeft wel gelijk Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:26

Tender"]
[quote="Pinky_girl schreef:
Tja meid, een arrabier leek je helemaal geweldig (mooi?) maar dit zijn de nadelen.. Die hebben weer net even iets meer pit....... Toch maar voor een ander ras moeten gaan?

Sorry, Pinky, ik vind je verder eebn leuke meid, maar dit is complete larie-koek wat je hier uitkraamt!
Ik weet dat dit een standaard-opvatting is van mensen die geen arabieren kennen, veel vrienden van mij denken en zeggen hetzelfde, maar niets is minder
[/quote]

Oke dan neem ik dit terug. Ik ken idd het ras arabier niet goed maar dit is het eerste wat je hoort als je het woord arabier in de mond neemt, vandaar. Dan is het dus maar te hopen voor Shalane dat het niet klopt...

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:27

1: Adviezen heb ik hartstikke goed aangenomen,rijd nu in de bak enz enz
2: Ik wil alles niet te snel,maar ik snap niet waarom ze 2x eerder er wel langs ging en nu opeens mij eraf flikkerd
3: ik "Peeuw" niet tegen iedereen maar ik mag toch wel zeggen dat ik rustig ben?
4: Ik heb nog geen 1x gezien dat ik zei dat iemand alleen maar iets beters wist,misschien zie je wel dubbel? Ik heb het alleen over die stalhoudster......

Brendie

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:27

Hey sunny
je hoef me heust geen pb te sturen hoor Boos!
En dan er ook nog in zetten: Worm reageer je zo laag?
Barb heeft gewoon gelijk!!!!!! Als een veulen net 1 uur oud is dan ga je hem toch ook niet verkeersmak maken!!!! Okee misschien geen verschil maar het is wel zo!!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:30

Ik denk dat jij aan oostindische blindheid lijd ofzo

Brendie

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:32

Sunny spot er maar mee!!!!!!!!!!!!!!!!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:35

Gaaaap wow we gaan weer vreselijk off topic hier Gaaaap

maar sunny gewoon goed instructrice nemen en dan gaat het helemaal goed komen!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:35

Waarmee moet ik spotten? Oostindische blindheid betekend dat jij dingen WILT zien die er niet zijn.Of dingen WILT geloven die er niet zijn.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:36

Waarmee moet ik spotten? Oostindische blindheid betekend dat jij dingen WILT zien die er niet zijn.Of dingen WILT geloven die er niet zijn.

Brendie

..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:38

Je moet gewoon een keertje stoppen!!!!!!!!! Haha! want ik begin hier een beetje van te Gaaaap en ik val een beetje in Slapen dusseh ...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:39

Word het niet tijd voor een slotje op dit topic??????????

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:39

Brendy hier schiet je niets mee op. Shalane heeft jou een PB gestuurd en dan kun je daar verder op reageren want dit gaat totaal niet over het probleem tussen Bo & Shalane.

Shalane, ik wil ook nog ff wat toevoegen:

Sorry dat ik mijn woordje zo snel klaar had over arabieren (ook voor de arabieren lovers die zich aangesproken voelden Haha!) Blijkbaar was dit onterecht. Ik hoop voor jou dat Bo mijn 'ideeen' over arabieren weghaalt.
Succes ermee en nog 1 tipje: begin bij het begin... Ik neem nogal snel iets aan als mensen dat zeggen, en volgensmij is dat een (goede) karaktereigenschap van arabieren dat als ze je eenmaal vertrouwen.... Lachen

Succes ermee en geef de moed niet op, dat zou jammer zijn.

Groetjes Kim

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:47

Sunny, ik snap het eigenlijk helemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb Tindra nu sinds 1 december, en vorige week heb ik ook nog geroepen: IK VERKOOP DIE K*TKNOL!!!!!!
Want ik heb een aantal keer op haar gereden toen ze nog bij de oude eigenaar stond, dat ging heel goed. Maar hier gaat het eigenlijk ook best wel poedersuiker. Ze luistert heel slecht af en toe. Het ene moment is ze heeeeeel sloom, en het volgende moment kan ik haar absoluut niet meer stoppen.
Af en toe loopt ze gewoon over me heen als ik bezig ben met opzadelen ofzo.
Het loopt gewoon (nog) niet zo lekker hier.
Maar nu hoorde ik weer van heel veel mensen dat dat echt wel overgaat, dus je moet denk ik toch een kwestie van geduld hebben (net als ik met Tindra Frusty ).
En gewoon zorgen dat er iemand bij is met veel ervaring, dat scheelt echt.
Je MOET gewoon volhouden. (Goh, dat zou ik 2 weken geleden niet hebben gezegt hahahahaha).
HEEL VEEL STERKTE ERMEE!!!!!!!!! (En als je haar weg doet krijg je er spijt van, dat weet ik zeker).

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 20:54

Brendie,bedankt voor het verzieken van mijn topic Boos!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:16

He sunnylover ik wil eventjes nog wat zeggen: Het heeft geen zin om ruzie zowel hier als ergens anders te zoeken over je paardje. Als het al zoveel negatieve energie kost moet je de knoop doorhakken, of je gaat het paardje verkopen of je gaat verder en het lijkt mij verstandig met hulp en moet je leren accepteren dat het hebben van een eigen paardje niet altijd koek en ei is. Je komt wel eens in een dal te zitten. Maak ook voor jezelf gewoon de keus: verkopen of ga ervoor, maar dan 100%. Ik wens je veel succes ermee en zet door en gebruik die frustraties door ze om te zetten in postitieve energie die je nodig hebt om het echt een droompaardje te laten worden, Maar daar ben JIJ verantwoordelijk voor! gr gabrycha Knipoog

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:25

Sunnylover alles schiet je op dit in het verkeerde keelgat, hoewel er hele goede adviezen tussen zitten waar je echt wel wat mee kon doen. Wat jij moet doen is alles op een rijtje zetten en je afvragen of dit paardje echt wel geschikt voor jouw is. Op dit moment nog niet, jij bent die heerlijke sunny gewend, de ponie waar je alles mee kon doen, en die je heel dierbaar was.Heb ook altijd echt genoten van die SUNNY verhalen.Heerlijk!! Denk er dus even over na, en geef BO even de tijd, zij moet ook even wennen, aan jouw maar ook aan de andere omgeving. Zij heeft ook tijd nodig. Dus meid kop op en vooral rustig blijven *LOL*

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:38

god god sunny.. Waarom vraag ji om de mening van anderene? Je zit er duidelijk niet op te wachten!!!
Niemand loopt je af te zeiken en ja dat je het zelfde te horen krijgt... Dat heb je hier gewoon. NIet iedereen leest alle reacties en dan gebeurt het nog al eens dat iemand het zelfde zegt...

Jij bent degene die iedereen loopt af te zeiken. OP een opmerking van barb loop je te zeiken met : wat moet ik hier nou weer mee!!! en allerlei boze smilies.....

Asjeblieft zeg.. Dat jouw paardje zo doet ligt misschien wel eens niet aan je paardje!!!!! Als jij net zo gestrest op je paard zit als dat je je zit te ergeren hier achter de computer, zou ik misschien eens een ander sport kiezen?!!

Dit paardje is dus absoluut niet geschikt voor jou.. Na een week heb jij haar al afgeschreven terwijl ze geen tijd heeft gekregen om te wennen. Gun haar dat eens??? BInnen een week wil jij dat ze alles maar gewoon vindt en doet wat jij wil!!

Ga haar eens knuffelen, longeren, rustig rijden.... Verwacht niet zoveel van haar! Leer eerst eens zelf rustig te worden voordat je je gaat bemoeien met dt paard!!!!!