van de kaart, Escala ongeluk gehad + update

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: Ik ben helemaal van de kaart, Escala ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 08:34

Natasha schreef:
Tja, als paarden gaan hangen en zich los kunnen trekken, en iets blijft aan t touw vastzitten, gebeuren de grootste ongelukken!
Wat kunnen ze toch ook dom zijn he, die paarden.
Sterkte!

Wat kunnen ze toch dom zijn die mensen bedoel je denk ik... Knipoog Want tsja... een paard is een vluchtdier dus voor haar is het helaas een hele natuurlijke reactie op haar paniek geweest... Imo zijn wij als mensen die er voor kiezen paarden te houden er toch eigenlijk verantwoordelijk voor om er voor te zorgen dat alles dusdanig deugdelijk is dat dergelijke ongelukken niet (meer) kunnen gebeuren. Maar ja... ook mensen zijn niet perfect, ik verwijt iig niemand iets, het had een ieder kunnen gebeuren; een ander mens...een ander paard, iedereen. Het is alleen zo ongelooflijk jammer dat arme Scaaltje het slachtoffer is geworden van zo'n stom ongeluk. Maar we gaan iig hopen dat het een ander nu niet meer kan gebeuren. Over een paar uur is de VA er iig weer en dan kijken we dus weer verder. andaaf maar eens vragen of hij een voorzichtige schatting durft te maken over hoe lang hij verwacht dat het volledige gnezingsproces zal duren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:28

Jeetje wat een schrik allemaal weer! Heel veel sterkte voor straks toegewenst !

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:55

vreselijk zeg heel veel sterkte... ik hoop dat ze er gauw weer boven op is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:05

jeetje Jasja, ik lees het nu pas.
sterkte zo. Laten we idd hopen dat het weer goed komt met haar. Hadden de cold packs geholpen?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:22

Wat erg Vikki!! Arme Escala.. wat erg zeg. Ik hoop dat het snel wat beter met haar gaat en dat jullie gauw van de schrik zullen bekomen.

Hoe gaat het nu met haar?? Ik hoop dat die pijnstillers een beetje hun werke doen en ze niet al te veel pijn heeft. Sterkte en beterschap voor Escala Ach gut

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:41

Hoi Jasja,

Ik lees het nu pas....wat vreselijk voor jou en natuurlijk voor Escaal. Ik schrok me dood toen ik het las....ongelukken zitten in een veel te klein hoekje....dit is het telefoontje waar iedereen bang voor is. Ik hoop echt dat alles goedkomt met Escaal!!! Heel veel knuffels aan haar en jij ook veel sterkte....

groetjes Franca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:05

Hoe is het nu met haar?
Knapt ze al weer wat op?

Als je meer coldpack's nodig hebt kun je ze ook heel snel zelf maken door een diepvrieszakje met jam in de vriezer te leggen.
Werkt hetzelfde als coldpack's, door het hoge suikergehalte blijft de bevroren jam ook soepel.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:25

goh wat naar zeg! dat risico blijf je idd houden bij paarden, maar je hoopt natuurlijk altijd dat het je niet overkomt. sterkte met het herstel.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 18:20

Escala was er vandaag imo zichtbaar beter aan toe, de VA is geweest en de wond en de zwelling van alle benen vallen hem heel erg mee voor wat er gebeurd is. Hij heeft de wond uitgewassen en bekeken en opnieuw in het drukverband met betadinegaas gezet. De overige 3 benen blijf ik koelen met behulp van de coldpacks die hun werk goed lijken te doen, de benen zijn natuurlijk nog steeds goed gezwollen en warm (mijn arme pukkie is natuurlijk helemaal beurs), maar het zijn geen olifantsbenen meer. Zondag moet ik het verband zelf vervangen (ik ga maar eens even kijken of ik de VA -jonge vrouw die voor mijn VA werkt- die bij ons op stal staat voor hulp kan charteren om me daarmee te helpen, nood breekt wetten dus in dit geval durf ik wel zo brutaal te zijn om dat te vragen... en anders is er nog iemand die ehbo voor paarden heeft gedaan -ga ik ook doen!- die me wel zal willen helpen, zij heeft Escala woensdag ook verbonden) en dinsdag komt de VA weer, dan gaat er een ander verband op (speciaal wondverband... zou dat beter ademend zijn om genezing te bespoedigen?) en bekijken we of Escala van boxrust af mag. Gelukkig hebben we wel het kleine loopje naar de spuitplaats zodat ze haar benen even heeft kunnen strekken... en ze heeft een open loopstal van ca. 3x6. Het had dus erger gekund zullen we maar denken... maar ik vind het altijd zo vervelend om je paard 'opgesloten' te moeten houden. Ik heb Escala van het krachtvoer afgehaald en ze krijgt nu een kleine emmer winterwortels met een klein handje muesli als ochtend en avond eten... en veel hooi en tussendoor nog wat extra wortels. En ca. 1 uur per dag gaat haar respiratory kruidenliksteen even in de voerbak (vandaag vergeten maar dat heeft Simon goed gemaakt met extra appels e.d.) Overigens vond de VA de schade vandaag -voor wat er gebeurd is!!!- reuze mee vallen, hij denkt dat we er over 2 maanden weer op zitten! Wat hebben wij een ongelooflijke mazzel gehad zeg... het had ook zomaar anders kunnen lopen...pfffft. Maar gelukkig is dat niet gebeurd Lachen .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:23

Het klinkt dus allemaal best positief. Sterkte en veel beterschap Lachen

Solide

Re: van de kaart, Escala ongeluk gehad + update

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:36

Hey Vik, fijn zeg dat het er toch beter uitziet dan wat je had verwacht. Hoop dat ze spoedig geneest.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:37

Gelukkig klinkt dit allemaal positief, hopen dat het herstel een beetje vlot gaat verlopen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:45

Voor twee dagen na het ongeluk gebeurd is, vind ik dat een ontzettend positief bericht! Ik hoop dat alles snel weer goed komt met haar Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:09

Ben blij te lezen dat de VA optimistisch is Jasja, ik moet me niet bedenken hoe het anders had kunnen gaan.. mar het blijft toch even voorzichitig aan en heel sneu zo'n bijna heel gekneusd paard.

veel sterkte nog de komende tijd lieverd en ik hoop dat je ook weer een beetje redelijk kan slapen.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:15

Gelukkig gaat het nu iets beter met Escaal!!!!

Ik hoop dat ze gauw geneest. Heel veel sterkte nog de komende tijd!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:23

O wat fijn om te lezen dat het wat beter met Escala gaat.
Maar nog wel veel sterkte de komende tijd,want je bent er nog lang niet.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:24

Sterkte ermee! Gelukkig ziet alles er positiever uit.
Succes Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 09:53

We blijven de komende tijd zeker even heel voorzichtig aan doen. Ik gun Escala alle tijd om rustig en volledig te herstellen... Ik hoop alleen wel dat ze binnenkort weer een heel klein beetje mag stappen zodat ze niet al te lang volledig stil staat, want gekneusd en stijf is helemaal vervelend. Ik heb mezelf trouwens nog steeds op de behandellijst van de fysiotherapeute staan die de 26e komt, zij is immers toch deskundig op het gebied van gekneusde pieren, wervels e.d. ... als zij Escala op verantwoorde en rustige wijze ook maar enigzins verlichting kan bieden dan vind ik dat al de moeite en de kosten waard... maar we gaan zeker niks doen dat niet bevorderlijk is voor haar herstel. Ik heb vandaag iig gelukkig deskundige hulp voor het vervangen van het verband en ik heb meer icepacks en speciale icepackbeschermers klaar liggen zodat ik alle benen vandaag tegelijkertijd goed kan koelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:28

Ik ben deze week vrij. Als ik de auto heb dan ga ik wel met je mee.

Fijn te horen dat het wat beter met haar gaat!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:38

Jeetje wat een rot ongeluk.
Ja,zulke dingen gebeuren.Het had slechter af kunnen lopen,moet je maar denken.
Gelukkig is de DA positief en gaat het al weer wat beter.
Heel veel sterkte en beterschap voor je paardje Ach gut

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:41

Wat vreselijk voor haar, ook voor jou uiteraard, wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop dat ze voorspoedig opknapt.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:47

Vikkie toch! Wat erg zeg. Ik schrik d'r van! Die arme Scala
Ik vind het zo erg voor je, ech joh. Maar ik lees dat Scala niks tekort komt met jou. Ik weet zeker...jij sleept haar er zeker doorheen. Nou, zet'm op en hopelijk komt alles weer op z'n pootjes.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:49

Nou zeg wat een verschrikkelijk verhaal.
Een nachtmerrie Huilen . Gelukkig knapt ze redelijk snel op!!
Heel veel sterkte de komende weken! OK dan!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:48

Wat een fijn bericht zeg! Ik ben erg blij voor je en voor Escala is het natuurlijk helemaal prettig dat de vooruitzichten goed zijn!

Sterkte ermee en vertroetel Escala maar raak hoor!! Knipoog

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:31

Gelukkig dat het beter gaat met haar, hopelijk herstelt ze snel.
Heel veel sterkte en voor Escala beterschap!