Nieuwe geweldige stijgbeugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MeiaLuna

Re: Nieuwe geweldige stijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:34

Bij ons heb je die ook maar met een soort kliksysteem(je moet dus ook de bijhorende laarsjes skopen Haha! of het in je eigen laarzen laten inbouwen)Het is zoals bij wielrenners om het even te vergelijken.
Zijn deze ook zo dan?Anders lijkt het mij inderdaad makkelijk om een beugel te verliezen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:56

Dit is niet de soort met een kliksysteem onder de voet.

Waarom zou je bij normaal gebruik deze beugels eerder 'verliezen' dan normale ??

@Imker: zal ik je dan eens laten schrikken Tong uitsteken
Afbeelding
Deze heb ik dus nu in het lichtbruin passend bij mijn Bob Marshall zadel. Ze zijn heerlijk voor als je zere kniëen krijgt van het rijden, ze veren nl lekker. Dus prima voor op langere ritten. En je kunt er niet in blijven hangen, dus ook nog veilig. Al moet je ze in een rengalop natuurlijk niet verliezen. Knipoog

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:37

Biepje schreef:
Het zijn twee-in-1 beugels Pling ! Nu hoef je geen sporen meer te kopen! Daarom kosten ze zoveel natuurlijk! Het is gewoon een beugel met spoor!

Oow ik wou al vragen: Ben je niet bang dat je je paard enorm prikt met zo'n puntje aan je beugel Clown Wahah ik ben blond hoor Haha!

Het lijkt me wel handig, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.. Ik rijd liever met gewone beugels en sporen aan mijn laarzen Knipoog Inderdaad.. als je je beugel kwijt bent, ben je hem ook echt kwijt! Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:45

abigaillover schreef:
Biepje schreef:
Het zijn twee-in-1 beugels Pling ! Nu hoef je geen sporen meer te kopen! Daarom kosten ze zoveel natuurlijk! Het is gewoon een beugel met spoor!

Oow ik wou al vragen: Ben je niet bang dat je je paard enorm prikt met zo'n puntje aan je beugel Clown Wahah ik ben blond hoor Haha!

Het lijkt me wel handig, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.. Ik rijd liever met gewone beugels en sporen aan mijn laarzen Knipoog Inderdaad.. als je je beugel kwijt bent, ben je hem ook echt kwijt! Haha!

En als je je beugel verliest als je paard er vandoor vliegt, en die beugel klapt steeds lekker met die 'spoor' tegen z'n buik..? Dan heb je hem niet 1, 2, 3 terug denk ik..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:09

Hmm. met springen idd niet zo handig. Zelf heb ik zo'n openklapbeugel. Als er druk op komt, klapt ie open. Werkt ook goed...alleen moet je'm af en toe even smeren anders wordt het stroef. Maar. het is wel een mooi beugeltje hoor...als zou ik het zelf wat vreemd vinden om ermee te springen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:20

Wij hebben zeg maar, dat bovenin, daar waar de beugelriem aan het zadel vast zit zeg maar.. Bloos Dat klipje schiet open, mocht je er af vallen en met je voet in de beugel blijven hangen, en je sleept er achteraan.
Inmiddels is dit klipje wel nogal stroef geworden. Bloos Maar toen het nog niet stroef was werkte het ook heel goed!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:04

Nou, dan ben ik zeker weer een van de weinigen die de beugels wèl mooi vind. Ik had een email gekregen van de leverancier en vond het erg erg mooi uitzien. Dat puntje waar iedereen hier over zeurt... je komt toch niet met de zijkant van je stijgbeugels tegen het paard aan? Je benen steken juist een beetje af.... Verward

Of ze ook daadwerkelijk lekker rijden, weet ik niet, zal dus eerst een setje moeten aanschaffen voordat ik dat weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:42

Citaat:
Dat puntje waar iedereen hier over zeurt... je komt toch niet met de zijkant van je stijgbeugels tegen het paard aan? Je benen steken juist een beetje af

Was dat het antwoord van de leverancier of van jou?

Ik vind die eerste wel mooi, die 2e van SM niet.

maar mijn quick - outs vind ik ook mooi en die prikken zeker niet Lachen

maar de maker van deze beugel mag me wel een setje geven, ga ik ze wel testen Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:49

runningkawa schreef:
Ik vind die eerste wel mooi, die 2e van SM niet.
je bedoelt die metalen van mij of die zware kunststoffen 'bakken' Clown
Citaat:
maar de maker van deze beugel mag me wel een setje geven, ga ik ze wel testen Tong uitsteken
Gezien het bereik van Bokt zou dat helemaal niet zo'n gek idee zijn, stel het eens voor Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:24

Die ijzeren

Die laatste vind ik wel grappig voor aan een western zadel. Ja

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:04

runningkawa schreef:
Citaat:
Dat puntje waar iedereen hier over zeurt... je komt toch niet met de zijkant van je stijgbeugels tegen het paard aan? Je benen steken juist een beetje af

Was dat het antwoord van de leverancier of van jou?

Dat is mijn eigen gedachte over de beugels. Heb ondertussen de leverancier even de link van deze topic gestuurt... heb nog geen reactie ontvangen. Denk dat veel bokkers de beugels wel "gratis" willen uittesten, maar daar beginnen ze vast niet aan. Haha!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:43

Natasja91 schreef:
Ik vind het maar een vaag ding Schijnheilig
Wel toevallig dat jullie allebei nog maar erg weinig berichten hebben, Espace en Luusje Haha!

Of ben ik weer eens te wantrouwend Vork

nee dat dacht ik dus ook Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:44

IEEEEEEEEH SM, hahaha wat verschrikkelijk, die rose gevallen!

Ik heb ze vandaag bij de ruitersportzaak zien staan (de eerste dus) en ze zijn van boven niet draaibaar, dus het lijken mij niet echt handige beugels.
In de winkel hadden ze er ook hun twijfels over....

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:55

wat een enge beugel
ik vind hem ook niet zo mooi staan Ja

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:00

Soraya92 schreef:
Uhmm......daar ga ik toch liever niet mijn parcourtje mee rondspringen..als je je beugel verliest ben je hem ook echt kwijt! Clown

Dat was wat ik ook het eerst dacht Knipoog

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:56

Die wil ik ook.!!!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:04

GeJe schreef:
Nou, dan ben ik zeker weer een van de weinigen die de beugels wèl mooi vind. Ik had een email gekregen van de leverancier en vond het erg erg mooi uitzien. Dat puntje waar iedereen hier over zeurt... je komt toch niet met de zijkant van je stijgbeugels tegen het paard aan? Je benen steken juist een beetje af.... Verward

Of ze ook daadwerkelijk lekker rijden, weet ik niet, zal dus eerst een setje moeten aanschaffen voordat ik dat weet.

Ik heb een Westfaals Koudbloed, en ik ben zelf maar 1.69.. Dus mijn benen liggen tegen d'r ronde buikje aan.. Tong uitsteken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:07

Nou, dan zijn het waarschijnlijk geen geschikte beugels voor jou.

Als ze in een winkel staan, maar de verkopers hebben er niet zo'n vertrouwen in, lijkt me dat een vreemde zaak.

In mijn winkel vind je geen spullen waar ik niet achter kan staan. Ervaring door eigen gebruik of door anderen is erg belangrijk. Je kunt wel steeds allerlei leuke nieuwe dingen introduceren, maar als ze na een tijdje weer in de kast verdwijnen is dat zonder van je geld.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:11

Ik vind het gewoon rare beugels, en eigenlijk vind ik het nogal onzin.
Ook lijkt de beugel me niet fijn, en waarom zou de beugel voor een extra goede beenligging zorgen? Als je niet fatsoenlijk op je paard kan zitten, dan word dat echt niet verholpen door een beugel. Daar zullen alleen lessen wat aan kunnen doen, en echt geen stuk ijzer aan je zadel.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:48

ze zijn er trouwens al wel jaren Ja

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:25

En dat met die 'spoor' aan die beugel vind ik ook al zo'n onzin. Moet jij is proberen de 'bal' van je voet tegen je paard z'n buik aan te leggen.. Dan moet je je voeten wel in heel rare houdingen kronkelen wil je de 'spoor' even gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:48

Dan zal ik wel kromme poten hebben Tong uitsteken
Weet zeker dat het me lukt.

En dan is Kawa maar een ukkie, als ik dan op een paard van dik in de 170 zou zitten, zou ik het eerder hebben.

Kijk bijv maar eens op deze foto.
Zou ik nu mijn been ook nog eens verder naar achter leggen voor een zijgang, heb ik hem er zeker mee.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:02

Sugarmiss schreef:
En je kunt er niet in blijven hangen, dus ook nog veilig. Al moet je ze in een rengalop natuurlijk niet verliezen. Knipoog

O wat flauw zeg... Hamer Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:19

Ik wist wel dat je het zou lezen Clown

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 06:52

Volgens mij zijn die dingen echt enorm enkel-zwik gevoelig... zo zien ze er in ieder geval uit.

En het viel mij ook meteen op dat de TS en de eerste supporter pas net lid zijn. Sieraad aan je zadel...? Clown