Weet je ook wat voor soort koliek hij heeft? dat is ook bepalend voor zijn verdere behandeling en de prognose.. als het gaskoliek is of kramp koliek is de prognose veel beter dan wanneer het een échte obstipatie (opstopping) of een knoop in de darmen is... Ik zou als ik jouw was recht op de dierenarts af vragen, wat hij denkt dat het is voor koliek, wat de prognose is, en wat de manier van behandelen is. Bij een opstopping of knoop zal een operatie noodzakelijk zijn omdat het paardje steeds slechter wordt.
Lisjuh87 schreef:
En ik zou zowiezo een operatie proberen en niet gelijk de moet ingeven en inlaten slapen. Zulke operaties slagen vaak genoeg om het te proberen! Die pijn die het gaat geven blijft niet eeuwig. Ik zou het mezelf wel kwalijk nemen als de optie operatie er is en hij dan daarna beter is/wordt zonder pijn dan dat ik hem in laat slapen om hem pijn te besparen. Maar die pijn is niet eeuwig. Als ik verschrikkelijk pijn hem geven ze me ook niet gelijk een spuitje....als het echt uitzichtloos is zou ik het wel doen maar dit is zo´n grote kans op goed herstel!
Helaas is het zo dat koliekoperaties 50% kans hebben, als je er meteen bij bent, anders wordt het met de dag minder. Dit paardje zal dus hele slechte kansen hebben omdat hij gedurende de afgelopen 2 dagen zo ontzettend veel te lijden heeft gehad. En bovendien: niet iedereen kan een koliek operatie betalen! Ze zijn niet voor niets! (+- 2000,-)