Kies je voor wat je mooi vindt of wat goed voor je paard is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:32

LiSSy schreef:
met die mexicaanse neusriem voelde hij meer druk en daardoor opende hij zijn mond niet meer, daar zijn we nooit echt achter gekomen, hij had een zacht bit (dubbelgebroken, lekker dik, en van aurigan) en ik heb geen harde hand. wie het weet mag het zeggen hihi

ehm, een lekker dik bit kan ook een stoorzender zijn. Het is niet voor alle paarden fijn zo'n mond vol te hebben. Je hebt ook paarden met een korte mondspleet, die kunnen beter een wat dunner bitje gebruiken. Ik zou zeggen: Probeer eens een wat dunner bit!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:09

Rieja schreef:
Je gaat toch ook niet met een slof rijden omdat je dat zo cool vind? (hoop ik)

Ik hoop ook dat niemand dat doet, al weet ik dat er mensen zijn die dat wel doen!
Voor mij is de kunst van het rijden, gewoon rijden zonder teveel poespas, dus en gewoon trensje, een gewoon hoofdstel, een gewone (lage of gecombineerde) neusriem en vooral: zonder hulpteugels!
Aja ik rijd op mijn verzorgpony's wel met gecombineerde neusriem... maar die hadden zelf hun lage neusriem gesloopt, en er waren nog gecombineerde op voorraad.. maar voor mij maakt het niet veel verschil.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:36

Eeeeeven heel erg offtopic(sorry moddie, echt Schijnheilig ).........heeeeee collega-Flikkenfan (Jobbeltje), jij ook hier!!! Party!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 00:10

Sonja schreef:
.......Nooit schelden op loslopende honden ook (behalve Steef dan, die geeft gewoon eerlijk toe dat 'ie ze verrot scheldt Lovers )....

*LOL* Sonja, ik zal nooooit op lastige loslopende honden schelden. Wel op hun baasjes. Als een hond erg lastig wordt, ben ik erg behendig met mijn zweepje Haha!
Maar ja, dat zal je mij niet snel horen zeggen. Veel hondeneigenaars worden soms een beetje boos Haha!

Over dit topic, ik houd niet van opschepperij. Soms ben ik heeeeel erg trots op iets wat met Isolda erg goed ging en komt mijn tekst iets te enthousiast over, dat kan.
Maar ik zal ook niet over mijn verschrikkelijke driftbui een topic starten. Is overigens lang geleden dat ik er een had, gelukkig voor Isolda en de rest van mijn geliefden *LOL*
Ik bedoel, ik kan heel goed begrijpen dat je over je "grote schandelijke acties" niet zelf een topic start.