Politiepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:48

Ik begrijp de titel politiepaard niet helemaal Verward
Wat heeft te jong beleren met een politiepaard te maken?

Fijn voor jou dat het zo goed gaat, geniet maar flink van je paardje, voor zolang het nog kan... Lips are sealed

Waarom heb je geen ouder paard gekocht met het weinige geduld dat je hebt?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:49

Waarom in godsnaam al een 1,5 jarige longeren???
Als ze 3 is heeft ze het nog snel genoeg geleerd!!
Laat dat dier genieten van de wei.
Moest jij ook al met 3 maanden schoenen aan om te gaan oefenen met lopen??? En met 2 leren schrijven??
Laat dat dier baby blijven, werken kan ze nog lang genoeg. Stuurt toch ook geen 6 jarig kind al naar de fabriek!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:53

longeren is niet goed op die leeftijd, maar dat heb je al van alle anderen gehoord.

Mijn veulen was al tafel toen ik weer met haar moeder ging rijden. ik kon makkelijk de borstels en shabrak op haar neerleggen. verder staat ze nu in de opfok met leeftijdsgenootjes, de hoefsmid doet haar 1 X in de 2 maanden verder doe ik er helemaal niets mee. volgend voorjaar haal ik haar op. dan wordt ze 3. veel succes met je paardje.

groetjes Merilyn

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:14

Percy schreef:
Ik schaar mezelf met mijn 41 jaar toch bepaald niet onder een puber paardenmeisje hoor Haha!
En Woensdag heeft haar vraag op een serieuze manier op vraag maar raak gezet en daar serieuze reacties op gehad waardoor ze nu beter een mening kan en wil vormen en dat spreekt ook voor haar OK dan!

Helemaal met Percy eens!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:24

Iris82 schreef:
Ik denk niet dat het slecht is hoor, om het beestje met een zadeltje rond te laten wandelen. Waarom zou het? Of je nou slingers om de benen doet of een zadeltje op de rug gooit?

Daar maak ik me het minst druk om, mij gaat het eerder om het longeren.
Maar dat had ik al uitgelegd.

Ik denk dat een zadel met beugels een aardige zware belasting is voor een 1,5 jarige.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:25

Ik snap sowieso niet, ik zie in je profiel dat je toch meerdere paarden hebt, dan rijst bij mij de grote vraag, hoe komt het dat je dan niet weet dat dit slecht is?? Heb je dan zo weinig ervaring met paarden? Ik kan het me haast niet voorstellen, het word zo ontzettend vaak gezegd.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:26

Ik heb bij mijn pony ( een jaar en negen maanden) af en toe hoofdstel om om hem alvast aan het bit te laten wennen en poets hem paar keer per week. hij is ook al verkeersmak. ik vind niet dat je een paard tot zijn drie moet laten staan en dan alles in een keer leren. je kunt juist als een paard jong is een vertrouwensband opbouwen. longeren zou ik pas doen als hij bijna drie is

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:57

Ik heb ook een 1,5 jarige, maar die krijgt eens in de maand zijn halster om en eens in de zoveel tijd haal ik er een borstel overheen.. meer doe ik er echt niet meer.. Waarom niet?? Omdat hij daar gewoon nog niet aan toe is.. Hij is wel groot, maar totaal nog niet volgroeid.. Met longeren van zo'n jong ding kan je er donder op zeggen dat de pezen het niet lang gaan volhouden. Ga dan eerder een stukkie wandelen als je er niet vanaf kunt blijven.. Stukken rechtuit is minder erg namelijk.. Maar met deze leeftijd moet je er niet langer mee bezig zijn dan 10 minuten ongeveer..

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:43

Je hebt zadels en je hebt zadels. Neem aan dat er geen westernzadel met loodzware boom op ligt. Maar inderdaad, longeren is best heel erg belastend. Ik heb het met Baduh een tijd niet gemogen vanwege problemen met de drukverdeling van zijn ene voorvoet. Denk dat bij een jong dier heel belangrijk is om te kijken of hij het leuk vind. Als ze angstig reageren of duidelijk geen zin meer hebben moet je echt stoppen. Er zijn genoeg spelletjes die niet belastend zijn maar die zo'n jong dier al best wel leuk vind. SPelen met een skippybal wel eens geprobeerd? Maakt ze gelijk minder angstig. En inderdaad; elke keer maar kort. En er goed over nadenken op welke manier een jaarling belast wordt als je ermee bezig bent.

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:14

Boos! Boos! Boos!
Laatst bijgewerkt door lovelygirl op 10-01-05 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:19

SorrY h0or!!!!!!
nu benk ik toch wel ff heeel b0os!!!
woude jullie zeggen dat woensdag het nog goed doet met dur paardje nou het gaat heel goed en het is een zadel van kunststof mayb 5 kilo dat paard voelt dat niet eens kom op zeg???????
woude jullie zeggen dat mijn ene pony er nu last heeft dat ze zo vroeg bezig is geweest met longeren en op 1 jarige leeftijd al een bitje heb in gehad nee hoor alleen maar goed!!!
ga jij een paard van 3 jaar maar een bit in doen!!! sommige paarden zijn lief ja maar je hebt van die krengen er tussen ga jij zo beest maar is longeren op 3 jarige leeftijd! die sleurt je de hele bak door!!!!!!!
als je het nu een beetje leert is het geeen probleem het paard vind het ook nog leuk en het is echt niet zielig voor der het is miss net 10 min da ze dat doet is alleen maar goed dat ze het leert voor dat ze het land in gaat en nog ff wat met je commetaar een jong paard moet met andere paarden in het land staan om tespelen!! waarom een ouder paard niet dan?? mijn ene pony is 17 en die speelt ook nog dus bullshit allemaal ga lekker met je eigen paard/pony bemoeie en loop woensdag niet zo af tezeiken die is harstikke trots en terecht bo OK dan! OK dan! OK dan! het gaat super en zo door gaan

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:25

lovelygirl schreef:
SorrY h0or!!!!!!
woude jullie zeggen dat woensdag het nog goed doet met dur paardje nou het gaat heel goed en het is een zadel van kunststof mayb 5 kilo dat paard voelt dat niet eens kom op zeg???????
woude jullie zeggen dat mijn ene pony er nu last heeft dat ze zo vroeg bezig is geweest met longeren en op 1 jarige leeftijd al een bitje heb in gehad nee hoor alleen maar goed!!!
ga jij een paard van 3 jaar maar een bit in doen!!! sommige paarden zijn lief ja maar je hebt van die krengen er tussen ga jij zo beest maar is longeren op 3 jarige leeftijd! die sleurt je de hele bak door!!!!!!!
als je het nu een beetje leert is het geeen probleem het paard vind het ook nog leuk en het is echt niet zielig voor der het is miss net 10 min da ze dat doet is alleen maar goed dat ze het leert voor dat ze het land in gaat en nog ff wat met je commetaar een jong paard moet met andere paarden in het land staan om tespelen!! waarom een ouder paard niet dan?? mijn ene pony is 17 en die speelt ook nog dus bullshit allemaal ga lekker met je eigen paard/pony bemoeie en loop woensdag niet zo af tezeiken die is harstikke trots en terecht bo OK dan! OK dan! OK dan! het gaat super en zo door gaan

Verder alles goed

@ woensdag: ik vind het erg goed dat je ben gaan nadenken naar aanleiding van een aantal dingen die hier gezegd zijn Ga zo door

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:26

lovelygirl schreef:
woude jullie zeggen dat woensdag het nog goed doet met dur paardje

Nee, we zeggen juist dat ze het niet goed doet met haar paardje door hem nu al te longeren!

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:28

LovingTweety schreef:
Verder alles goed

@ woensdag: ik vind het erg goed dat je ben gaan nadenken naar aanleiding van een aantal dingen die hier gezegd zijn Ga zo door

Jah verder is alles goed met me jah leukd at je het vraagt!!!
en bo ga maar gewoon door waar je mee bezig was ging harstikke goed er is toch nix met onze paarden op stal???

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:39

Eh, misschien dat we ff normaal kunnen blijven doen? Een forum is er om meningen te delen, voor discussies en om info te vergaren. Daar dient het voor. Dus als je een topic opent dat veel stof doet opwaaien moet je het maar incasseren! Klaar. Ieder zijn ding en gaan jullie zo maar lekker verder. Het topic van bo waarin ze de mening vraagt van mede-bokkers is in ieder geval een stap in de goede richting.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:07

lovelygirl schreef:
SorrY h0or!!!!!!
...

Wat lief, een SuperPenny Haha!

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:07

Woensdag schreef:
Vorige week heb ik mijn anderhalf jarige merrie voor het eerst gelongeerd met zadel en beugels.

Nou alsof ze nooit anders had gedaan!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens stalgenootjes zou ze wel gaan rennen als ik de beugels langs haar buik zou laten hangen, nou volgens mij voelde ze ze nog niet eens Verward

Ik heb een POLITIEPAARD geloof ik OK dan!

En vandaag is ze weer aan de beurt....

volgends mij vraagt ze niet om een mening maar zegt ze maar gewoon wat!!!!

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:09

Ann schreef:
Wat lief, een SuperPenny Haha!

een superpenny???
nouw k weet niet wat jij bent maar ik ben dat in ieder geval niet!!!!
zielig mens!!!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:10

*Lol* ik ben een overjarige SuperPenny Go jij! Go jij!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:28

lovelygirl schreef:
SorrY h0or!!!!!!

*PrOeSt** Clown Clown

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:56

onze paarden staan tot hun derde de hele dag dag in dag uit op het weiland met ze vieren ( behalve als het nood weer is) net als wat hier al eerder gezegt is hoe kun je zo'n paardje nu al longeren? en dan nog wel met zadel?Dat is tog zielig?Koop dan een ouder paard

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:06

Ann schreef:
*Lol* ik ben een overjarige SuperPenny Go jij! Go jij!

Is zij dan misschien een Onderjarige SupperPenny? Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:42

lovelygirl schreef:
SorrY h0or!!!!!!

Verward
kan je ook normaal schrijven??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:47

lovelygirl schreef:
SorrY h0or!!!!!!

Deze juf krijgt hartkloppingen van jouw schrijfwijze!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:49

lovelygirl schreef:
volgends mij vraagt ze niet om een mening maar zegt ze maar gewoon wat!!!!

Dan moet je nog maar eens goed bij haar berichten kijken. Op vraag maar raak vraagt ze wel degelijk om een mening.
Hier niet inderdaad maar als paardenmensen zoiets lezen dan schrikken ze en gaan ze waarschuwen. Gelukkig maar want zo kunnen fouten door onwetendheid voorkomen worden.
En als jij je nu, net als de ts, eens wat beter zou gaan verdiepen in het wezen paard zou je tot dezelfde conclusie komen. Want het is niet zomaar een verzinsel van een stelletje mensen die graag ergens tegenin gaan. Er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar de ontwikkeling van paarden gedaan waarbij aangetoond is dat dit heel erg slecht is voor een jong dier. En daarom is het een feit en niet zomaar een mening.

En het is verrekte jammer dat mensen niet op de hoogte zijn van de feiten wanneer ze een paard hebben. Je bent het aan het dier verplicht om jezelf zo goed mogelijk te informeren. Doe je dat niet, dan ben je geen paard waard.

Deze overjarige Penny heeft gesproken Haha!