Steffi is geweest, deprimerende uitslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:30

Een paard is heel wat anders dan een mens

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:31

een bekken is en blijft een bekken, en met goede behandeling is heel vele mogelijk.
Ik weet 100% zeker dat de dierenartsen en Steffi meer daar vanaf weten dan een bijdehandt meisje op bokt Lips are sealed

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:33

mens doe toch ff ies normaal ik heb er ook veel verstand van hoor ik wil later immers zelf dierenarts worden. En het is echt zo dat ik een paard heb gekend die (net gezegt) ingeslapen moest worden. De dierenarts vertelde dat het echt bij geen enkel paard beter kan worden

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:45

nog 1x, ieder paard is verschillend en als het niet verbeterd is Steffi zeker wel eerlijk genoeg is om dat ook te zeggen(lees Jenna's eigen reactie!!)

bovendien ben je 15 en nog lang geen dierenarts (vmbo....) dus aan jouw ene ervaring hecht ik echt geen waarde, en nu graag stoppen met je negatieve reacties en laten we dit topic verder leuk houden!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:49

Zooo dat is heel wat zeg allemaal...
Veel sterkte, ik duim voor je dat het allemaal goed komt onder begleiding van Steffi

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:52

Maaike14 schreef:
mens doe toch ff ies normaal ik heb er ook veel verstand van hoor ik wil later immers zelf dierenarts worden.

Je hebt er pas verstand van als je dierenarts bent! Tot die tijd moet je leren om niet meteen een grote mond op te zetten, vooral goed te lezen en te luisteren naar andere meningen en ervaringen. Niet alleen maar van 1 enkele dierenarts die dan toevallig dat ene paard wat jij kende niet kon genezen. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:05

Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat Renske en ik echt wel weten wat goed is voor ons paard.
Jij hebt niet te bepalen wat zielig is voor onze paarden.

Het is nogal makkelijk l*llen als je niet in onze positie staat. Maar hey laat jij gerust je paard afmaken als jij denkt dat dat altijd de oplossing voor pijn is.

Bovendien hebben wij inmiddels na alle dierenartsbezoeken meer kennis van ziektes en alles wat er met een ziek paard te maken heeft dan iemand die dierenarts wil worden.

En een paard 'gekend' hebben die ingeslapen moest worden door een scheef bekken is heel wat anders dan zelf een paard hebben met een scheef bekken.

Groei jij eerst maar eens op en wordt daadwerkelijk dierenarts voordat jij ons gaat vertellen wat we niet goed doen. Tot die tijd wens ik je veel plezier met zogenaamde adviezen geven.
Dat zal vast helpen in je komende cariérre Schijnheilig

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:46

okeej zal ik eens wat positiefs vertellen over een paard met scheve bekken?? wij hadden een merrie..toen we dr kochten 5 jaar... super springen alleen ze kon heel vlak worden boven de sprong...op gegeven moment hebben we haar gewoon eens laten nakijken door rodinde (geloof ik) Zij vertelde dat haar bekken scheef waren..later was ze vaak onregelmatig en niet lekker in dr vel!! rodinde behandelde haar...ging wel beter maar toch niet helemaal zoals de springruiter wilde.....het ging niet zo goed... en ze zou misschien nooit in de top mee kunnen lopen... en wat denk je we hebben haar verkocht... en drie maal raden ze loopt nu internationaal 1,50m in italië... dus wie zegt dat ze voorgoed afgeschreven zijn als de bekken scheef staan ziet hier toch wel enigzins zijn ongelijk... Lachen

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:57

Hier nog een zeer tevreden Steffi-klant. Na jarenlang mijn paard door weet-ik-hoe-veel dierenartsen binnenstebuiten, ondersteboven en achterstevoren te hebben laten bekijken zonder bevredigend resultaat, ben ik danzij een tip van iemand, bij Steffi terecht gekomen. Met de uitslag was ik weliswaar niet blij, maar het was wel een opluchting om eindelijk te horen wat er nu precies aan de hand is met dit paard.

Ook mijn andere paard is tot volle tevredenheid door haar behandeld, onder andere vanwege een scheef bekken Haha! . Komt nog bij dat dit paard onbeschrijfelijk lastig, neurotisch en knettergek is bij dierenartsen, behalve bij Steffi.
Voor mijn paarden geen andere dierenarts meer, tenzij het natuurlijk om huis-, tuin en keukenkwaaltjes gaat of spoedgevallen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:41

Maaike14 schreef:
maari k vind het zielig als mensen paarden gewoon laten lijden. En een paard met scheef bekken dat word echt nooit meer beter hoor dat doet heel erg veel pijn

Bullshit scheve bekken kun je wel recht laten zetten door middel van mensen als Steffi (ik persoonlijk zit bij Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl) maar ook mensen met training kunnen bekken recht krijgen door middel van dubbele longe. Antoine de Bodt werkt hier veel mee en zo krijg je paarden recht en pijnvrij. Ik ben het met Renkse eens. Als je al bij zoveel dierenartsen en klinieken bent geweest en zij krijgen je paard niet goed, dan probeer je toch nog iets, al is het de alternatieve wereld, doet er toch niet toe, als het maar werkt. Oke er zitten ook slechte daarin, maar dat is en elke brache of wereld, die haal je er wel uit. Goede ervaringen worden snel rondgebracht, dat zie je in deze topic wel. Ga naar zulke personenen toe en niet naar kwakzalvers!
Het komt allemaal wel goed Jenna, heeft alleen wel tijd nodig, maar ja als je toch steeds vooruit gang ziet en je ziet aan gelaatsuitdrukking van paard en aan karakter dat deze beter in z'n vel gaat zitten, dan ben je goed bezig.
Succes mensen!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:08

Nou als een paard met een scheef bekken ingeslapen had moeten worden, dan hadden we in nederland lang niet zoveel paarden en daarnaast had ik al minimaal 2 maal mijn eigen paard in moeten laten slapen. Nee gelukkig is dat niet zo. Zou wel heel zot zijn.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:32

Zo is dat!
En ik denk dat de eigenaren van de paarden hier zelf wel kunnen bepalen of hun paard lijdt. Denk niet dat je dat via bokt en een verhaal kan bepalen... en dan maar meteen van het ergste uitgaat!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! mijn paard is al vaker afgekeurd maar steeds weer door behandelingen van Erik er boven opgekomen en gewoon weer op hoog niveau in de dressuur mee lopen (zz-zwaar/vorige eigenaar).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:10

Wow dat is echt geen leuke uitslag.
Heel erg veel sterkte en hopen dat alles weer goed komt! Ach gut

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:16

(trouwens ik vind het jammer dat hier iemand van zulke reacties plaatst. Dit is een heel moeilijk onderwerp voor de eigenaar en het is helemaal niet zo dat het nooit meer goed kan worden, en ik denk niet dat het leuk voor haar is als iemand zegt dat haar paardje dan ingeslapen moet worden terwijl dat helemaal niet zo is, er is een goede kans dat het kan worden hersteld.
En ik weet zeker dat die Steffi meer weet dan een 'toekomstige' dierenarts.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:28

Maaike14 schreef:
het is echt niet onzin hoor ik ken een paard en die had dat en die moest ingeslapen worden. En we hebben het niet over dat zielige gedoe van jou maar over een paard

Waarom zou je niet gewoon iets genezen in plaats van af te laten maken?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:34

Maaike14 schreef:
mens doe toch ff ies normaal ik heb er ook veel verstand van hoor ik wil later immers zelf dierenarts worden. En het is echt zo dat ik een paard heb gekend die (net gezegt) ingeslapen moest worden. De dierenarts vertelde dat het echt bij geen enkel paard beter kan worden

in iedergeval mag ik dan voor je toekomstige klanten hopen dat je wat meer en beter inzicht gaat krijgen in het paardenbestand. Dat een paard die misschien ooit is afgemaakt om een bepaalde reden niet gelijk de stempel wordt voor alle paarden met een bekken probleem..... tjonge.... grown up

Verder vind ik het verhaal van Steffie heel interessant. Bij ons op stal komt ze ook voor een paard en ze zijn daar heel enthousiast over. Mijn paard is verder goed, behalve dan dat hij gebieden op zijn lijf heeft waar hij problemen blijft houden met poetsen (zeeeer gevoelig). Ben wel eens nieuwsgierig wat zij ervan vind..... Eerst maar eens sparen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:50

en ik mag dan hopen dat je wat meelevender bent met de eigenaar van het diertje, want als je doet tegen je klanten hou je er heel weinig over, week zeker