spoekie schreef:Ja hoor zo vaak..dan zeg ik gewoon: Wil je een rondje op mijn verzorgpaard in galop? Ik bedoel als jij toch vindt dat dat zo makkelijk is, mag je dat wel even doen...
Dan zijn ze toch we lstil
Draf is nog leuker
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tip 2: Zulke mensen mag je toch niet. Wat interesseert hun mening je dan?
. Ik nodig ze dan altijd uit om eens een ritje op Amethyst te maken, maar nee, daar hebben ze geen tijd voor, is te makkelijk, zielig voor het paard etc. (lees: ze durven gewoon niet)... Tja, ik laat ze dan maar in die waan want ik weet wel beter, en ik hoop dan altijd dat ze nog eens op Amethyst klimmen die ze wel eens even leert dat paardrijden wèl een sport is (zoals mijn ex-vriend uit heeft mogen vinden
). 
(als ze er al op blijven zitten in draf
) 
) en mijn broertje beweert dat hij wel zo even op een paard kan stappen, even een flinke rengalop en daarna nog een B-parcoursje kan springen terwijl hij nog nooit op een paard heeft gezeten.. Heel knap van hem
Shetfan schreef:Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat paardrijden geen sportis . Ik geef toe, een beetje door het bos sjokken kan je niet echt een sport noemenmaar dan moet je nog wel uitmesten en vegen en emmers tillen en dat is toch wel degelijk een sport!
![]()
Maar de vriend van m'n zus zit de hele tijd te zeuren dat paardrijden geen sport is. Een keer toen ik aan het rijden was zat hij de hele tijd te zeggen dat het geen sport is, alleen voor de pony want die moet rennen maar als je erop zit hoef je alleen maar een beetje te sturen en die pony doet de rest wel. Ik had hem uitgelegd dat je sowieso moet blijven zitten en daar de spieren voor moet hebben, je krijgt er dus spieren van. Je hebt evenwichtsgevoel nodig anders donder je eraf en je moet constant letten op wat je pony doet en daar op in kunen spelen en vooral je pony niet hinderen en dus heel stil zitten en dat is ook nog behoorlijk moeilijk want je moet wel ontspannen maar niet als een aardappel-zak met slungelige pootjes op je pony zitten.
Nou ik dacht dat hij het wel begreep, nou nee dus!. En nu zit hij zelfs te zeuren dat turnen geen sport is, en voetbal wel
.
Kortom: ik vind hem niet zo aardigen zit er ernstig over te denken om hem een paar rodnjes op mijn tinker, die hoog opgooit te laten draven, maarja, dat vind ik zo zielig voor hem (de tinker dus, dûh;))
Kennen jullie ook mensen die paardrijden ernstig onderchatten? En vooral: wat doen jullie eraan?
Omaar iemand op me paard zetten doe ik ook maar niet
Want straks krijgt me paard een ongeluk
Tegenwoordig ga ik dr maar gewoon niet meer op in...het zijn toch mensen die een keer op een paard hebben gezeten, in stap , vastgehouden etc. En nee dat kan je geen sport nioemen nee
Maja een lange vermoeiende nbuitenrit, of een spring of dressuur les/training is ECHT wel een sport