paardrijden geen sport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:59

spoekie schreef:
Ja hoor zo vaak..dan zeg ik gewoon: Wil je een rondje op mijn verzorgpaard in galop? Ik bedoel als jij toch vindt dat dat zo makkelijk is, mag je dat wel even doen...

Dan zijn ze toch we lstil Haha!

Draf is nog leuker

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:04

ja, hobbelhobbel dongjk (dan vallen ze er dus af)
En als iemand op mijn paard rijd, krijgt ie hem echt niet rondgestuurd hoor. Je moet niet alleen zitten, maar rijden, met je benen en elke pas aanvoelen, dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:07

Mijn broertje zei het ook altijd.. totdat we in Duitsland op vakantie 2 weken op een boerderij zaten waar je gratis kon paardrijden iedere dag.. Toen moest hij er zelf ook aan geloven Schijnheilig

Nu vind hij het wel een sport, máár een STOMME sport.
*zucht* geen echte vooruitgang dus.

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:08

Pff laat ze lekker zeiken joh. Tip 1: Laat ze eerst zelfs maar eens proberen, en dan maar eens oordelen of het een sport is of niet. En als ze dan nog vinden dat het geen sport is, laat ze dan eerst maar eens vertellen of ze na een uur les geen spierpijn hebben de volgende dag, want alleen van sporten krijg je spierpijn. *LOL* Tip 2: Zulke mensen mag je toch niet. Wat interesseert hun mening je dan?

Byabya,
Turbo Boemertje

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:19

Ik vind het niet echt een sport wanneer je op het paard 'zit' en relaxed aan het buitenrijden bent.
Wanneer je les hebt, of zelf er hard tegen aan gaat in de bak, vind ik het wel een sport. Je oefent namelijk om beter te worden.

Ik vind paardrijden juist een sport als je relaxed bent. Je kunt niet alleen maar gespannen blijven zitten en je paard met het minste of geringste controleren. Laat je paard lekker paard blijven. Buitenrijden is er om het voor je paard leuk en voor jezelf leuk te maken. Je paard verveeld zich dood van elke keer die saaie bak. En met relaxed bedoel ik niet helemaal hangen op je paard, maar gewoon lekker ontspannen, je paard laten ontspannen en niet de hele tijd die teugels eraan houden. Zo worden je paard en jij alleen maar drukker, en is er voor beiden geen lol aan. Paardrijden blijft een sport, hoe je het ook doet.

Byabya,

Turbo Boemetje

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:27

Tja, dat heb ik nou al ontelbare keren moeten horen dat paardrijden geen sport is Clown. Ik nodig ze dan altijd uit om eens een ritje op Amethyst te maken, maar nee, daar hebben ze geen tijd voor, is te makkelijk, zielig voor het paard etc. (lees: ze durven gewoon niet)... Tja, ik laat ze dan maar in die waan want ik weet wel beter, en ik hoop dan altijd dat ze nog eens op Amethyst klimmen die ze wel eens even leert dat paardrijden wèl een sport is (zoals mijn ex-vriend uit heeft mogen vinden Clown).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:01

dat heb ik ook veel moeten aanhoren.
Toen we op zon parading gingen waar ik dus (ben zoiezo al vrij lenig en snel) alles vrij goed kon. En ik uithoudingsvermogen had.
(lees: alsk iets wil geef ik ook niet op!)
en toen vroegen ze me watik deed en antwoordde ik paardrijden. En geloofde die me niet. Scheve mond
wat ik dan doe is ze uitnodige om op die dikke grote (bijna indrukwekkende) tinker van ons te kruipen. Werkt áltijd!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:35

Serendipity1 schreef:
Draf is nog leuker

Ja is ook zo..maar galop klinkt voor hen enger want dat gaat harder Tong uitsteken

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:22

Ik heb ook al zo onwijs vaak gehoord dat paardrijden geen sport is. Wat paardrijden geen sport? Hoe kom ik dan aan al die spieren? Vanzelf zeker.. yeah right! Ik kan het niet hebben en toen we op school zon shuttle-run-test hadden liep ik dus wel even het langst door van alle meiden uit mijn klas, zooo, die zat! Haha!

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:43

Nou als paardrijden geen sport is dan moet je maar iemand er op zetten die zegt dat het geen sport is en dan maar even in draf zetten kijken hoelang ze erop blijven zitten want je heb er dus echt wel spieren voor nodig !

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:56

*Zucht* daar gaan we weer... Ik ken zoveel mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is.
Het enige dat ze daar vanaf kan helpen om ze zelf eens een uurtje te laten rijden en dan nog een keer vragen of paardrijden geen sport is. Waarschijnlijk komen ze hijgend van je paard af Tong uitsteken (als ze er al op blijven zitten in draf Tong uitsteken)

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:05

jaah vet veel mensen denke dat ze het zo maar ff doen.. Verdrietig

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:45

Een vriendin van mij twijfelde ook of je nou wel wat deed op zo'n paard, omdat het paard volgens haar het werk deed... toen we afgelopen zomer in Noordwijk waren hebben we samen een strandritje gemaakt, zij voor de eerste keer op een paard..! We hebben weinig gedaan, alleen een beetje stappen en draven. Maar mooi dat ze tot 3 dagen erna bijna niet normaal kon lopen van de spierpijn!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:43

[quote="shaartjuh"]Ja, dat wou ik ook net zeggen! Het heet toch paardensport! En waarom zou paardrijden alleen maar 'een beetje dom zitten' zijn? Dan kan je van voetballen ook zeggen dat het alleen maar 'een beetje dom achter een bal aanrennen' is... En ik durf te wedden dat je met paardrijden meer spieren gebruikt dan met voetballen Tong uitsteken

Ik heb ook gevoetbald!! En ook al vind ik paardrijden nu veel leuker, ik moet wel zeggen dat voetbal veel meer is dan alleen maar dom achter de bal aanrennen. Al ligt dat natuurlijk wel een beetje aan het niveau van de voetballer. Maar dat is met paardrijden net zo, als iemand die normaal nooit rijdt op vakantie eens leuk een rondritje gaat maken, is de kans groot dat ze alleen blijven stappen en de paarden voorgeprogrammeerd zijn hoe ze hun routes moeten sjokken. Dan blijft de opvatting dat je als ruiter niets hoeft te doen wel bestaan! Mijn vriend zit ook altijd te stoken dat de ruiter niets hoeft te doen en het paard wel loopt, maar dat is omdat hij het zo leuk vindt als ik weer hap. (heel stom, maar iedere keer weer Bloos ) en mijn broertje beweert dat hij wel zo even op een paard kan stappen, even een flinke rengalop en daarna nog een B-parcoursje kan springen terwijl hij nog nooit op een paard heeft gezeten.. Heel knap van hem Knipoog

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:53

Hmz, geen sport...
Ga eens op een renpaard zitten en kijk hoe lang je het volhoudt...

Het heet toch niet voor niks renSPORT? Verward

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:27

enny schreef:
Ik moet wel zeggen dat voetbal veel meer is dan alleen maar dom achter de bal aanrennen.

Ja, ik snap het wel, ik ben het daar ook niet mee eens hor Knipoog maar je ZOU het kunnen zeggen, zo kun je van elke sport wel zoiets zeggen toch? Knipoog Was maar even een voorbeeld Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:33

De eerste keer dat mn broer dacht te springen op een pony van mij!!! Lol, ik zeg nog van: Als hij vroeg afgaat is het niet makkelijk. Hij grote bek. Gelijk eerste spronmg. Pony gaat vroeg af en hij maakt zo een salto en dondert op de grond(het bleek toch niet zo makkelijk te zijn).

fjordiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:58

zeker wel dat ik zo'n iemand ken mijn beste vriend henk-pieter
hij zeurt alijtd maar aan 1 stuk door
net alsof voetballen een sport is achter een voetbal aanrennen kunnen we toch allemaal ? Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:39

Tjah..!! Een paard kan toch ook achter een voetbal aan rennen dan achter een grotere aan..??
Nou , ik vindt paardrijden wel een sport.. lekker relex op een paardenrug zitten...En dan buiten galoperen .. lekker gezellig met je maatjes uit de les...Lekker gezellig ..!!

Zelfs gehandicapte mensen die niet dingen kunnen pakken ofzo..of helemaal niet kunnen lopen...
Die krijgen dan een paard onder hun .. Dan weten zij teminsten dat ze een hobby hebben.!!!

Ik leef met ze meeee..!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:04

Shetfan schreef:
Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat paardrijden geen sportis . Ik geef toe, een beetje door het bos sjokken kan je niet echt een sport noemen Haha! maar dan moet je nog wel uitmesten en vegen en emmers tillen en dat is toch wel degelijk een sport! Cool

Maar de vriend van m'n zus zit de hele tijd te zeuren dat paardrijden geen sport is Bloos! . Een keer toen ik aan het rijden was zat hij de hele tijd te zeggen dat het geen sport is, alleen voor de pony want die moet rennen maar als je erop zit hoef je alleen maar een beetje te sturen en die pony doet de rest wel. Ik had hem uitgelegd dat je sowieso moet blijven zitten en daar de spieren voor moet hebben, je krijgt er dus spieren van. Je hebt evenwichtsgevoel nodig anders donder je eraf en je moet constant letten op wat je pony doet en daar op in kunen spelen en vooral je pony niet hinderen en dus heel stil zitten en dat is ook nog behoorlijk moeilijk want je moet wel ontspannen maar niet als een aardappel-zak met slungelige pootjes op je pony zitten.
Nou ik dacht dat hij het wel begreep, nou nee dus! Boos! . En nu zit hij zelfs te zeuren dat turnen geen sport is, en voetbal wel Scheve mond .

Kortom: ik vind hem niet zo aardig Haha! en zit er ernstig over te denken om hem een paar rodnjes op mijn tinker, die hoog opgooit te laten draven, maarja, dat vind ik zo zielig voor hem (de tinker dus, dûh;))

Kennen jullie ook mensen die paardrijden ernstig onderchatten? En vooral: wat doen jullie eraan Schijnheilig ?

Ken ook iemand die dacht dat paardrijden gewoon maar zitten was en het paard het werk alleen deed. Heeft hij van zijn vriendin een lounge les gekregen voor zijn verjaardag. Toen kwam hij er niet meer onder uit en piepte daarna wel anders OK dan! ( nb hij rijdt nu zelf ook!)

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:32

Aaah , ik HAAT het als mensen zeggen dat paardrijden geen sport is Stoom uit je oren Omaar iemand op me paard zetten doe ik ook maar niet Want straks krijgt me paard een ongeluk Haha! Tegenwoordig ga ik dr maar gewoon niet meer op in...het zijn toch mensen die een keer op een paard hebben gezeten, in stap , vastgehouden etc. En nee dat kan je geen sport nioemen nee Vingers aflikken Maja een lange vermoeiende nbuitenrit, of een spring of dressuur les/training is ECHT wel een sport *LOL*
laat ze maar praten wij weten wel beter...... Clown