paard verkopen is zielig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:55

Milkaatjuh schreef:
Oh, dus omdat jou paard niet wilt springen voor je verkoop je hem maar?
Dat vind ik egoistisch. Sorry hoor als ik de enige ben die er zo over denkt, maar dit vind ik ronduit egoistisch. Elk paard heeft zo zijn nadelen.
Het zal vast wel aan jou liggen dat je paard niet wil springen. Een paard gaat niet zomaar vanzelf stoppen met springen.

Kijk uit met wat je zecht!!! Mijn pony is nogal opstandig!!!
Maar maak je geen zorge. Gister sprong hij super rond met alleen een pechbalkje.

Enne dat het aan mij ligt??? Ehhhhhhmmmmmmm!!! .
Hij begon zomaar met staken zonder enige reden. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:01

Maar goed, stel dat het wel aan jou ligt
En je verkoopt hem om die reden, wat is daar erg aan.

Het klikt niet, of de pony springt niet graag.
Dan kan hij toch beter gaan, naar iemand die van dressuurrijden houd.
Is voor de pony toch ook leuker.
Maar volgens andere moet je hem dan maar perse houden?
Dat vind ik nu egoistisch

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:05

runningkawa schreef:
Maar goed, stel dat het wel aan jou ligt
En je verkoopt hem om die reden, wat is daar erg aan.

Het klikt niet, of de pony springt niet graag.
Dan kan hij toch beter gaan, naar iemand die van dressuurrijden houd.
Is voor de pony toch ook leuker.
Maar volgens andere moet je hem dan maar perse houden?
Dat vind ik nu egoistisch

Nee, het gaat mij erom dat als je een paard wegdoet terwijl het aan jou ligt. Het paardje kan er dus niks aan doen.
Als het niet klikt, kan hij beter weg gaan jah.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:06

MissSisa schreef:

Enne dat het aan mij ligt??? Ehhhhhhmmmmmmm!!! .
Hij begon zomaar met staken zonder enige reden. *LOL*

Knipoog Dan hoeft ie niet weg neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:08

Milkaatjuh schreef:
Nee, het gaat mij erom dat als je een paard wegdoet terwijl het aan jou ligt. Het paardje kan er dus niks aan doen.
Als het niet klikt, kan hij beter weg gaan jah.

Maar goed het ligt aan jezelf
maar je krijgt het niet opgelost
Toch wil je graag springen, na zoveel tijd probeer je het weet eens, maar nee het gaat niet
veel, les, oefen parcoursen, maar het gaat niet.
Ondertussen word je wat ongeduldig, je slaat hem eens
je liefde voor je paard word minder, je knuffelt hem daarom ook minder graag

dan kun je hem toch beter verkopen aan iemand die alle liefde voor je paard heeft en de dingen met hem gaat doen, die hij ook graag doet

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:09

runningkawa schreef:
Toch wil je graag springen, na zoveel tijd probeer je het weet eens, maar nee het gaat niet

dan kun je hem toch beter verkopen aan iemand die alle liefde voor je paard heeft en de dingen met hem gaat doen, die hij ook graag doet

Jah, daar heb je gelijk in! Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:13

Als het niet klikt..het dier niet verder kan/wilt, of iets anders meot je hem houden omdat het zielig is hem te verkopen Scheve mond
de gemiddelde nederlande ris zo dom niet hoor..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:32

Ik vind het zielig als een paard om het jaar steeds maar weer verkocht zou moeten worden. Maar als een wedstrijdruiter nou overstapt naar een paard ofzo en daarom haar pony verkoopt vind ik het niet zielig...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:33

MissSisa schreef:
Maar als mijn pony nog verder gaat met weigeren bij het springen. Dan is hij volgend jaar ook niet meerr in zijn stalletje.

Als je zo redeneert - 'het ligt aan de pony dus moet-ie weg' - dan is-ie IMO idd beter af bij iemand anders.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:50

Karin schreef:
Als je zo redeneert - 'het ligt aan de pony dus moet-ie weg' - dan is-ie IMO idd beter af bij iemand anders.

Idd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:34

Maar MissSisa is niet verwend Schijnheilig

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:57

runningkawa schreef:

Idd, als ik wordt uitgebelt dan knuffel ik met hem maar met minder plezier. Kijk, hij sprong gister met 1 balkje rond. Nou, dan vind ik dat hij hartstikke goed zijn best heb gedaan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:58

Lielle schreef:
Maar MissSisa is niet verwend Schijnheilig

Waar slaat dat op. Dat si een ander Topic!!!
En idd ik ben verwend door mijn ouders.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:02

Karin schreef:

Nee dat was wel erugg kort door de bocht zoals ik het zei.
Mijn pony heeft een apart karakter. Maar springt heel graag. Hij wil het erf niet oplopen. En daarom gaat hij staken. Wegspringen en omhoog komen, bokken. Dat ging hij ineens met springen ook doen. 2 parcoursen achter elkaar goed springen en in de finale 3 keer stoppen. En dan ook nog met een arrogante kop parmantig de ring uitlopen van: Haha wat ben ik goed.

Nou, als hij dan zo nog 2 keer(niet) springt dan maar een nieuwe. (Hij sprong afgelopen zaterdag weer super hoor).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:14

MissSisa schreef:
Waar slaat dat op. Dat si een ander Topic!!!
En idd ik ben verwend door mijn ouders.

dat is een constatering mijnerzijds, en idd off topic. En je wordt niet alleen verwend, zo gedraag je je ook. Maar ik geloof jouw verhalen niet echt meer, althans ik hoop dat ze niet waar zijn.

On topic: met verkopen is IMO niets mis, met zomaar afdanken wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:17

Dat ben ik geheel met je eens, Lielle.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:22

Karin schreef:
Dat ben ik geheel met je eens, Lielle.

Dus jullie gelovebn mij niet???
En waarom niet???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:24

Mijn antwoord sloeg op de constatering van Lielle dat met verkopen niets mis is, maar met zomaar afdanken wel.

En wat jou betreft: dat heeft niets met 'geloven' te maken. Ik krijg het idee dat jij je paarden ziet als machines en daar heb ik nogal moeite mee. In zo'n geval zeg ik: dan is je paard bij een ander waarschijnlijk beter af.

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:51

ZabaZ schreef:
ik ken mensen die echt wedstrijdrijders zijn. maar het zijn ook mensen die hun paard wegdoen als het niet goed presteert of zodra het ziek wordt verkopen ze het beestje.
dat is toch zielig of ben ik dan weer een rare gozer? wat vinden jullie hiernou van? kan dit of eigenlijk niet?

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

Ik denk dat ik je wel enigzins begrijp al kom je misschien niet echt duidelijk over.
Ik denk dat het gaat over het feit dat bij ziekte of gebreken een paard zonder zwoeg vaak verkocht wordt.
Bij wedstrijdruiters is het vaak zo dat er gepresteerd moet worden of dat er juist doorgegroeid moet worden.

Maar inderdaad, ik ken er ook eentje die zonder zwoeg zomaar haar paardje verkoopt als het haar niet aanstaat, je wilt dus geloven dat dát dus niet mijn vriendin is he.

Sommige kunnen inderdaad heel laconiek doen, dát is pas storend en zielig, gelukkig zijn de meeste nog, die er normaal over praten als ze willen doorgroeien.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:32

Als mijn dochter over haar pony zou denken hij doet het niet dus dan maar een andere zou ik voorstellen om maar met haar hetzelfde te doen. Knipoog
Serieus overwegen, nadat je alles hebt geprobeerd, om je paard te verkopen is idd wat anders.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:53

coydog schreef:
Als mijn dochter over haar pony zou denken hij doet het niet dus dan maar een andere zou ik voorstellen om maar met haar hetzelfde te doen. Knipoog
Serieus overwegen, nadat je alles hebt geprobeerd, om je paard te verkopen is idd wat anders.

Dan koop je een neiuwe dochter en een nieuwe pony.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:54

Inderdaad.
Hoewel, nieuwe pony ben ik al aan het kweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:55

Lielle schreef:
dat is een constatering mijnerzijds, en idd off topic. En je wordt niet alleen verwend, zo gedraag je je ook. Maar ik geloof jouw verhalen niet echt meer, althans ik hoop dat ze niet waar zijn.

On topic: met verkopen is IMO niets mis, met zomaar afdanken wel.

Dat ben ik helemaal met je eens

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:41

ik heb ook een beetje problemen met de manier waarop missSisa over haar pony praat ! een paard is geen machine maar een edel dier dat je met respect behandelt en als ik van jou was zou ik de reden zoeken waarom hij zo doet , een paard weigert niet zomaar daar is altijd een reden voor .

als hij niet wil springen dan staat hij volgend jaar niet meer in zijn stalletje zijn jouw eerdere woorden , ik geef je een goede raad en zoek naar die reden waarom hij soms niet het erf op wil of niet wil springen , jouw paard doet dit niet om jou te pesten hoor , hij probeert je enkel iets te vertellen , luister naar hem en probeer hem te begrijpen en je zult zien dat je paard plots veel beter zal meewerken als je hem behandelt met respect en niet als een slaaf

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 07:48

shana schreef:
ik heb ook een beetje problemen met de manier waarop missSisa over haar pony praat ! een paard is geen machine maar een edel dier dat je met respect behandelt en als ik van jou was zou ik de reden zoeken waarom hij zo doet , een paard weigert niet zomaar daar is altijd een reden voor .

als hij niet wil springen dan staat hij volgend jaar niet meer in zijn stalletje zijn jouw eerdere woorden , ik geef je een goede raad en zoek naar die reden waarom hij soms niet het erf op wil of niet wil springen , jouw paard doet dit niet om jou te pesten hoor , hij probeert je enkel iets te vertellen , luister naar hem en probeer hem te begrijpen en je zult zien dat je paard plots veel beter zal meewerken als je hem behandelt met respect en niet als een slaaf

Oke dan Verward
Bijn pony WAS een beetje opstandig. Hij is een weekje naar iemand toe geweest en nu loopt hij WEL het erf op en springt hij ook weer!!! Dat hij met springen stopte had ook met dat niet het erf oplopen te maken.
En hij wil wel graag springen, hoor. Hij vind het juist leuk.
Luister naar hem Verward Hij kan tovh wel normaal het erf oplopen of niet dan. En ik behandel hem niet als een slaaf. Als hij zijn best doet ben ik de beste vriendjes met hem.