Ro verwaarloosd en weer thuis!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:23

Jeetje, dat zal wel schrikken zijn als je je paardje zo aantreft Verdrietig

Bij ons heeft de staleigenaar met nog iemand twee hengstveulens naar Duitsland gebracht voor opfok...
Dat is ook geen succes geweest

Die stonden wel de hele dag buiten, maar waren graat mager. Ze zouden 's avonds naar binnen gaan en dat gebeurde ook niet, terwijl het daar 'swinters wel zo'n 10 graden onder nul is Scheve mond
Ze kregen een heel klein beetje kuil en biks kregen ze gewoon helemaal niet Verward

Ze gingen op bezoek en ze mochten ze niet eens uit het land halen ofzo..

Ik probeer altijd 1 x in de 2 a 3 weken te kijken hoe het gaat, en dan poets ik haar van top tot teen zodat ik kan zien of ze rare plekken heeft etc...

Succes Irish Lady! Hoop dat je nu wel een goede stal kan vinden Ach gut

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:34

jeetje wat een vervelende verhalen over die opfok zeg..
Ik zou een klacht indienen en dit adres bekent maken, verder zou ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug zou krijgen!!
succes ermee

yoyoyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:53

o jeetje

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 00:03

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 09:13

gelukkig gaat het weer wat beter met je ventje
vertroel hem maar lekker Haha!
en fijn dat je hem tot april daar kan laten staan OK dan!
knuffel voor rohan
groetjes petroes Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 09:56

Ik weet hoe je je voelt heb mijn jaarling zwaar verwaarloosd opgehaald stond met zijn 11-en in een veel te kleine ruimte en kwam max 2 uur per dag buiten. aangezien er 2 jarigen bijstonden kreeg ze nauwelijks te eten want die groten joegen haar weg. Boos! toen we haar opgehaald hebben hefet ze vocht toegedient gekregen en eenflinke dosis vitamines. Ik ben erg blij dat we een veearts op stal hebben Nu staat ze weer in een heel goede opfok, ben laatst wezen kijken en ze is weer vresleijk gegroeid. maar oef wat baal je als je je paardje zo tegenkomt. je stort helemaal in. veel sterkte met je beestje.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:16

Wat fijn dat hetweer wat beter gaat!! OK dan!
Ik ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn jaarling, die staat goed op de opfok! *LOL*

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:12

ben blij te lezen dat het weer een stuk beter gaat met je ventje!!!
wat lief dat hij onafscheidelijk is met de leider van de groep!!
knuffel m maar heeel veel, en geef hem ook maar een knuffel van mij!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:19

Ik ben het niet helemaal met het 2de gedeelte van jouw eerste zin eens Merilyn, maar goed, zo heeft iedereen een andere mening en dat mag gelukkig ook. Lachen

Mies2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:36

Wat een rotsituatie!
Betaalde je die mensen om jou veulen te verzorgen?
Zo ja kan je stappen ondernemen....
Misschien zit je daar niet echt op te wachten maar straks is er een ander veulen de pineut!
Dat zou niet eerlijk zijn!
Ik zou niet zo maar over je heen laten lopen...

Dit is gewoon te zielig voor woorden!
Fijn dat hij nu weer thuis staat!
Vertroetel hem maar lkkr kan hij wel gebruiken!

Groetjes

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:45

En jij maar denken dat je veulentje daar goed stond!!
Zal inderdaad kijken of ik stappen kan ondernemen tegen die eigenaar.
Welke stal is dat eigenlijk en waar?(kunnen we er met zijn alle rekening mee houden dat je daar je besie niet neerzet).

Ik ben er ook op tijd achter gekomen om niet naar Emst (joyce v dragt)
te gaan, omdat Eowyn koliek gevoelig is en dan moest mw opletten!!
Nou begin dan geen opfok!! Hopelijk krijgen die veulens nix daar! Boos!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 18:02

Mijn kleine beertje gaat gelukkig al een stuk beter. Hij is nog wel redelijk stijf, maar dat is eigenlijk ook niet meer dan normaal. Ik wandel nu elke dag met hem een flink stuk om zijn spieren te helpen. Hij staat nu in een grote groep (7) met merendeel irish cobs. Een grote vriend heeft hij in de leider van de kudde gevonden, die 2 zijn echt onafscheidelijk. Erg leuk gezicht zo een reus met een klein veulentje ernaast. Momenteel staat hij in een grote paddock met afkapping. Mams heeft hij ook al gezien, maar beiden gaven weinig blijk van herkenning en dat wil ik eigenlijk graag zo houden.
Zijn hoeven ben ik nu aan het behandelen met een speciale anti rotstraal middel van mijn hoefsmid. En ik denk dat dat wel gaat helpen, ook zal ik hem binnenkort even laten bekappen.

Verder is hij bijna de oude, ik vind hem nog een beetje mat maar heb meer het idee dat dat komt door alles wat hij meegemaakt heeft. Het is natuurlijk ook niet niks.

Grappig is wel dat hij enorm op mij hangt, zodra hij me ziet krijg ik een welkomshinnik. Ook van het wandelen geniet hij enorm. Gelukkig heb ik van stal te horen gekregen dat hij ws zeker tot april mag blijven. Ik zal van het weekend weer wat foto's maken, hij is nu weer erg vies, maar dat komt gelukkig van de modder en niet van de plakaten stront!

Wat betreft de eigenaren van de stal. Er gaat een brief heen dat we zeker het laatste stallingstermijn terug verwachten ( 75 euro) en dat we dan verder af zullen zien van verdere stappen. Het lijkt me namelijk wel duidelijk dat ze zich niet aan hun kant van de afspraak gehouden hebben.

Rest mij alleen nog het enorm genieten van mijn kleine mannetje!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:54

ik zal hem ook eens laten onderzoeken op wormen.. cayuse is in de opfok geweest en ik ontwormde keurig netjes..
Maar DAAR werden de rest van de paarden schijnbaar niet ontwormd. HIJ was al 4 weken aan de spuitpoep,. ik weer dure en goede wormen kuren er in maar NOPE..

NU de DA geweest is was hij heel erg ziek geweest.. na bloed onderzoek die ik vandaag binen kreeg.

Zeker als die mensen je veulen al zo behandeld hebben.. dan zal de rest ook niet zo denderend behandeld worden!! gezondheid is voor zon jong ding het belangrijkste!!

suc 6 met je paard..
Ik heb nog nooit van me leven een paard in de opfok geplaats.. Cayuse heeft een zomer daar gestaan.. maar nooit meer

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:35

Als ik dit topic lees en ook eerdere berichten dan zou ik mijn veulen nooit in een opfok plaatsen zonder dat ik zeker weet dat het daar goed is. En dan nog zou ik zeker iedere maand gaan kijken. Het blijft toch jouw paardje. Voor hetzelfde geld heeft hij zo'n achterstand of beschadiging opgelopen dat dat nooit meer goedkomt. Ook sociaal gezien. Schandalig hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:38

He bah, wat rot! Denk je je paard in goede handen achter te laten!
Ik kan het heel goed begrijpen dat je hem hebt terug gehaald hebt!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 23:43

Soxje schreef:
Als ik dit topic lees en ook eerdere berichten dan zou ik mijn veulen nooit in een opfok plaatsen zonder dat ik zeker weet dat het daar goed is. En dan nog zou ik zeker iedere maand gaan kijken. Het blijft toch jouw paardje. Voor hetzelfde geld heeft hij zo'n achterstand of beschadiging opgelopen dat dat nooit meer goedkomt. Ook sociaal gezien. Schandalig hoor.

Ik ben met 3 man wezen kijken daar en toen zag het er piekfijn uit! De laatste keer ( vorige maand) stond Ro nog buiten en was er dus niets aan op te merken. Zijn naam stond zelfs al op een box ( waar hij ws nooit in heeft gestaan) dus ik denk zeker wel dat ik hem in de gaten gehouden heb. Dit had echt niemand verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:25

wat rot zeg.. wel een superleuk beestje trouwens!