Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Karin schreef:Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen?
Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander.
Rachke schreef:Ehm nou zielig vind ik het niet ook een shet moet gewoon luisteren, maar hoe oud en groot ben je en hoe groot is de shet??? Heeft het dan wel zin om M1 te starten??? Een shet is er niet oorspronkelijk voor gefokt om dressuur te lopen! Met een shet fatsoendelijk schouderbinnewaarts en midden draf en galop en contragalop??????
Karin"]
Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen?
Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander.
[/quote]
[quote="WHOOPY schreef:Waarom voor schut. Aniekie rijdt niet voor niets M1 met haar shet. Het zal er dan toch wel goed uit moeten zien, anders kom je echt de B niet uit.
Ik vind het echt heel knap om met een shet in het M te mogen starten, daar moet je toch wel wat voor kunnen, want het zal zeker niet makkelijk zijn om een M proef te kunnen rijden op een shet!
Absoluut grote klasse meid! Ik heb bewondering voor je
Waterkippie schreef:jezus wat een onzin zeg!!!!!
als je er zelf lol in hebt!!
boeiend wat andere ervan denken! pff en je praat tegen d'r alsof ze achterlijk is, tuurlijk weet ze dat ze met 24 tussen de paarden moet starten...
schaapjuh schreef:Jij weet zeker niet wat het doel is van dressuur, zoals velen...![]()
Heb mezelf maar even gequote uit een ander topic.
Geplaatst: 11-12-03 17:47
--------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg de indruk dat de meeste mensen denken dat dressuur een doel opzich is. Denk eerder dat je het om moet draaien: dat je dóór dressuur het doel kunt halen. Wat is het doel? In harmonie op je paard rijden, één zijn met je paard, je paard in alle omstandigheden onder controle kunt houden (met de meeste topdressuurpaarden kunnen geen fatsoenlijke buitenritten worden gemaakt). Door dressuur te gaan rijden kun je dat doel bereiken, ongeacht het ras, bouw! Het gaat erom dat je paard gehoorzaam is, onder controle hebt en niet alleen om de beweging waar het de laatste tijd wel om gaat! Elk gezond paard kan zeker Z lopen mits ze op de juiste manier gereden worden, ook paarden met in jullie ogen een verkeerde of slechte bouw of een belgisch trekpaard, engelse volbloeden, tuigpaarden, shetlanders, kruisingen ed!
Een jury mag niet op basis van ras, bouw een proef beoordelen maar op basis van wat er in het boekje staat. Helaas zijn er altijd juryleden die dat niet doen. Die mogen dan wel even op de feiten gedrukt worden.
Het bewijzen dat je met een niet 'rij'paard dressuur kunt rijden, slaat gewoon nergens op want elk gezond paard die op de juiste manier gereden wordt kan dat. Alleen... de meeste ruiters met 'rij'paarden denken dat dat met een niet 'rij'paard niet kan. Vandaar dat er steeds weer eens iets bewezen moet worden...
En 'dressuur'paarden wat zijn dat? Zijn dat paarden die speciaal voor de dressuur gefokt worden? Zijn die dan zo ontzettend gehoorzaam zodat je sneller in harmonie bent met je paard of zijn dat paarden die gewoon super kunnen bewegen waardoor je een spectaculaire proef kunt neerzetten ook al heb je zowat geen controle over je paard? Dat laatste kan ik geen dressuur meer noemen...
Rachke schreef:Jah en zie jij een shet serieus mee lopen tussen paarden van 1.70 en groter????
Nou ik niet, maar als je het puur en alleen voor je plezier doet kun je best op wedstrijden ermee gaan en daar lol hebben.
Rachke schreef:Ik denk niet dat iemand me nog hoeft te vertelle wat dressuur is en jah indd wat hierboven staat is indd waar. Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten![]()
Rachke schreef:Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten![]()
Rachke schreef:Jah en zie jij een shet serieus mee lopen tussen paarden van 1.70 en groter????
Nou ik niet, maar als je het puur en alleen voor je plezier doet kun je best op wedstrijden ermee gaan en daar lol hebben.
Serendipity1 schreef:En waarom zou je niet met een Shet op mogen voor de winstpunten, en alleen voor je lol? Of ze het voor haar lol doet of niet, boeit me niet, maar dat is dus totaal niet waar.
Tss, wat kakkerig zeg.
Dus jij beweerd, dat als je 24 bent, je maar op een paard van 1.70 moet starten?![]()
Ze zal dan ook de L hebben gereden tussen de paarden (neem ik aan?) Dus ook op haar Shet. Ze zal dan de nodige winstpunten gehaald hebben, anders zat ze nu niet in de M.