met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:20

Ik zag dat je 24 bent, natuurlijk kan ik zo niet oordelen of jij te lang bent voor de shet.. maar heb je misschien een foto waar je op je shet rijd.. ben wel benieuwd (ik bedoel het niet negatief hoor)

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:48

Karin schreef:
Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen? Verward

Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander. Knipoog

OK dan!

Ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden naar (wedstrijd) foto's! Lachen
Mijn complimenten dat je al zo ver gekomen bent. Het is heel knap om met een Shetlander tussen de paarden te rijden, aangezien je je nog meer moet bewijzen, aangezien mensen Shets niet serieus nemen!

Zelf rijd ik ook nog wel eens op een Shet. Namelijk Kobus van Waterkippie. Kobus is 1.10m hoog, ikzelf ben 1.78 en weeg ongeveer 60 kg. Het ziet er misschien wat minder mooi uit, maar Kobus heeft totaal geen moeitje met mij!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:51

het ziet er ook niet echt raar uit hoor,
we moeten maar eens foto's maken Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:55

Rachke schreef:
Ehm nou zielig vind ik het niet ook een shet moet gewoon luisteren, maar hoe oud en groot ben je en hoe groot is de shet??? Heeft het dan wel zin om M1 te starten??? Een shet is er niet oorspronkelijk voor gefokt om dressuur te lopen! Met een shet fatsoendelijk schouderbinnewaarts en midden draf en galop en contragalop??????

Je ziet toch ook haflingers, friezen en fjorden in het Z? Die zijn ook niet gebouwd om dressuur te lopen; maar daar zitten zeker toppers tussen!

Ik vind dat het best kan hoor, je ziet wel waar het schip strand!

Succes OK dan!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:00

super dat dat kan als het goed gaat en je shet vind het leuk helemaal toppie

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:08

Ik vind het hartstikke goed dat je zo fanatiek met een Shet rijdt OK dan! Shetlanders kunnen best wat en ze horen gewoon bij pony's...
Heel veel Shetlanders staan inderdaad gewoon hun hele leven op een weitje niks te doen...Dat vind ik pas zielig...

Kimana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:09

Waarom niet met een shet en wel met een kwpn'er.Een shet is tot veel meer in staat dan de meeste mensen denken!Klein van stuk maar groot van hart.Veel succes en ik zie je binnenkort ook nog wel een keer in de Z starten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:41

Dressuur betekent africhting. en als er een hoge graad van africhting wordt bereikt moet je daar respect voor hebben, of dat nu op een koe een Shet of een Lusitano is. Ik ken een shet die in de Z liep en dan kijk ik naar de graad van africhting en niet of iemand eronder vandaan komt wat dat is heel normaal op barokke paarden (die immers klein zijn) met lange mensen erop en dan zegt ook niemand wat. Bovendien telt je gewicht niet mee op een shet, want die kunnen met gemak een volwassene dragen. Nogmaals, respecteer de graad van africhting!!!!!!!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:46

Dus als ik het goed begrijp
Je bent 24
Je start met een shetlander in het M1
Tussen de paarden?

HEEL STOER!
Je zult toch een aparte verschijning zijn, dus commentaar kun je altijd verwachten...
Lekker laten lu llen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:05

laat ze maar lekker banketstaaf hoor, ze zijn gewoon jaloers, en jij kunt laten zien, dat je al zoveel met je shet berijkt hebt, en kunt laten zien dat shetten niet alleen maar als grasmaaier gebruikt hoeven te worden! OK dan!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:07

Super hoor OK dan!
Mocht je ooit eens starten op het Hippinksterconcour te Hattem of id in de omgeving, meld 't even want dan kom ik zeker kijken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:12

Karin"]
Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen? Verward

Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander. Knipoog
[/quote]

[quote="WHOOPY schreef:
Waarom voor schut Verward. Aniekie rijdt niet voor niets M1 met haar shet. Het zal er dan toch wel goed uit moeten zien, anders kom je echt de B niet uit.
Ik vind het echt heel knap om met een shet in het M te mogen starten, daar moet je toch wel wat voor kunnen, want het zal zeker niet makkelijk zijn om een M proef te kunnen rijden op een shet!
Absoluut grote klasse meid! Ik heb bewondering voor je OK dan!

Helemaal eens met beide quotes! Gewoon lekker door gaan en je vooral niks aan trekken van die zielige figuren aan de kant die alleen maar negatief commentaar hebbn hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:27

Echt super gaaf dat je zover bent gekomen met je shet. Als de juryleden het geen gezicht zouden vinden dan was je nooit zo ver gekomen. Die waarderen toch al snel eens wat lager als je met een "ander" ras aan komt. Dus het feit dat je zover gekomen bent zegt denk ik meer dan genoeg.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de foto's .

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:37

Ik vind het alleen maar heel erg knap van je.
En helemaal dat je er mee durft te rijden op wedstrijden, als ik kijk wat een commentaar mijn vriendin op haar grote D- Pony al kreeg als ze tussen de paarden startte, daar moet veel moed voor zijn om ondanks alle commentaar toch stug vol te houden.
En jij houdt de kundigheid van een shet in ere! Shetten zijn meer dan bolle grasmaaiers, die kunnen ook goed bewegen en nette oefeningen neerzetten.

Ik heb zelf ook een shet en als ik zn bewegingen en ruggebruik zo zie zal hij het niet slecht gaan doen onder het zadel, zelf zal ik er niet op stappen, ik ben gewoonweg te zwaar en zal hem daarin alleen maar belasten, maar als het om je gewicht kan vind ik het super.

En wat is een mooie combinatie ? Iemand op een KWPN 'er die de bewegingen en knoppen in zich heeft, en degene die erop zit de knopjes aandrukt.. of een groot iemand die even een shet de M in rijdt ? Geef mij dan die laatste maar

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:46

Waterkippie schreef:
jezus wat een onzin zeg!!!!!
als je er zelf lol in hebt!!
boeiend wat andere ervan denken! pff en je praat tegen d'r alsof ze achterlijk is, tuurlijk weet ze dat ze met 24 tussen de paarden moet starten...
Clown

Jah en zie jij een shet serieus mee lopen tussen paarden van 1.70 en groter????
Nou ik niet, maar als je het puur en alleen voor je plezier doet kun je best op wedstrijden ermee gaan en daar lol hebben.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:51

schaapjuh schreef:
Jij weet zeker niet wat het doel is van dressuur, zoals velen...
Heb mezelf maar even gequote uit een ander topic.
Geplaatst: 11-12-03 17:47

--------------------------------------------------------------------------------

Ik krijg de indruk dat de meeste mensen denken dat dressuur een doel opzich is. Denk eerder dat je het om moet draaien: dat je dóór dressuur het doel kunt halen. Wat is het doel? In harmonie op je paard rijden, één zijn met je paard, je paard in alle omstandigheden onder controle kunt houden (met de meeste topdressuurpaarden kunnen geen fatsoenlijke buitenritten worden gemaakt). Door dressuur te gaan rijden kun je dat doel bereiken, ongeacht het ras, bouw! Het gaat erom dat je paard gehoorzaam is, onder controle hebt en niet alleen om de beweging waar het de laatste tijd wel om gaat! Elk gezond paard kan zeker Z lopen mits ze op de juiste manier gereden worden, ook paarden met in jullie ogen een verkeerde of slechte bouw of een belgisch trekpaard, engelse volbloeden, tuigpaarden, shetlanders, kruisingen ed!

Een jury mag niet op basis van ras, bouw een proef beoordelen maar op basis van wat er in het boekje staat. Helaas zijn er altijd juryleden die dat niet doen. Die mogen dan wel even op de feiten gedrukt worden.

Het bewijzen dat je met een niet 'rij'paard dressuur kunt rijden, slaat gewoon nergens op want elk gezond paard die op de juiste manier gereden wordt kan dat. Alleen... de meeste ruiters met 'rij'paarden denken dat dat met een niet 'rij'paard niet kan. Vandaar dat er steeds weer eens iets bewezen moet worden...

En 'dressuur'paarden wat zijn dat? Zijn dat paarden die speciaal voor de dressuur gefokt worden? Zijn die dan zo ontzettend gehoorzaam zodat je sneller in harmonie bent met je paard of zijn dat paarden die gewoon super kunnen bewegen waardoor je een spectaculaire proef kunt neerzetten ook al heb je zowat geen controle over je paard? Dat laatste kan ik geen dressuur meer noemen...

Ik denk niet dat iemand me nog hoeft te vertelle wat dressuur is en jah indd wat hierboven staat is indd waar. Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten Verward Verward

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:52

Rachke schreef:
Nou ik niet, maar als je het puur en alleen voor je plezier doet kun je best op wedstrijden ermee gaan en daar lol hebben.

Nou aangezien ze 24 is, rijdt ze dus al een tijd mee tussen de paarden. Ik weet niet hoe lang ze al bezig is met haar shet, maar blijkbaar heeft ze ook gewoon tussen de paarden het L doorlopen. Dus het kan blijkbaar wel!!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:54

Rachke schreef:
Ik denk niet dat iemand me nog hoeft te vertelle wat dressuur is en jah indd wat hierboven staat is indd waar. Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten Verward Verward

Wat moet je anders doen als je een shet hebt en graag wedstrijden wil rijden?? Op gegeven moment moet je over van klasse. Niet iedereen krijgt zomaar elk paard onder z'n kont. Dat jij nou toevallig dat geluk hebt...... Ik vind het tig x zo knap om het met een shet te bereiken dan met een sportpony.
Waarom doet iedereen toch altijd zo neerbuigend op shetlanders.

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:09

gelukkig denken jullie er net zo over als mij!! OK dan! ik ben 1.65 en 50 kg Bloos Schijnheilig en mijn shet is 1m11 als jullie het precies willen weten! foto's heb ik jammer genoeg niet!! Verdrietig ik heb geen digitale camera! Scheve mond

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:11

Oh nou dat kan dus makkelijk!!
En wat betreft de foto's, dan moet je maar gauw in Arnhem komen rijden, dan komen er toch al zeker 3 bokkers kijken. Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:11

Wees trots! Als het volgens hun te moeilijk is om met een Shet M1 te starten, is het alleen maar goed dat jij je Shet wél zo ver hebt gekregen!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:14

Rachke schreef:
Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten Verward Verward

Het maakt geen drol uit of je een shet nou tussen de paarden of pony's start. Die indeling is gemaakt naar aanleiding van de leeftijd van de deelnemers. Zodat er niet iemand van 10 tegen iemand van 40 hoeft te rijden. Dus als je volwassen bent en je start tussen de paarden mag dat met een paard maar ook met een pony. Zoniet dan stond dat wel in het regelement!
Trouwens de individuele proef wordt beoordeelt, niet of je pony uberhaubt tussen de grote paarden past Bloos

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:15

ik zou zeggen... probeer jij maar es te starten met een shet .. ik vind het erg knap.. heb er egt respect voor... als ik met mijn shetje in de bak rijdt loopt ze het liefst er meteen weer uit.. moet je nagaan yussen helkkjes .. maar ik zou zeggen ga zo door .. en veel suc6.. zet hem op

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:17

Rachke schreef:

En waarom zou je niet met een Shet op mogen voor de winstpunten, en alleen voor je lol? Of ze het voor haar lol doet of niet, boeit me niet, maar dat is dus totaal niet waar.
Tss, wat kakkerig zeg.

Dus jij beweerd, dat als je 24 bent, je maar op een paard van 1.70 moet starten? Rolleyes

Ze zal dan ook de L hebben gereden tussen de paarden (neem ik aan?) Dus ook op haar Shet. Ze zal dan de nodige winstpunten gehaald hebben, anders zat ze nu niet in de M.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:22

Serendipity1 schreef:
En waarom zou je niet met een Shet op mogen voor de winstpunten, en alleen voor je lol? Of ze het voor haar lol doet of niet, boeit me niet, maar dat is dus totaal niet waar.
Tss, wat kakkerig zeg.

Dus jij beweerd, dat als je 24 bent, je maar op een paard van 1.70 moet starten? Rolleyes

Ze zal dan ook de L hebben gereden tussen de paarden (neem ik aan?) Dus ook op haar Shet. Ze zal dan de nodige winstpunten gehaald hebben, anders zat ze nu niet in de M.

Nee hoor dat zeg ik niet, Ik zeg dat zij dan vergeleken wordt met paarden van 1.70 en groter, dat is niet te doen(volgens mij) en dan wordt je in de meeste gevallen hartstikke benadeeld en dan is de lol er ook snel af