fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:07

Ellebel schreef:
Volgens mij IS zij de professionele hulp... er staat iig in haar profiel dat ze een handels-en africhtingsstal heeft...

Knipoog

Dan heeft ze nog een eind te gaan.......................

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:27

Met dit paard iig wel!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:29

Wow.... Hiermee kan je echt heeeeeel serieus verongelukken of minimaal je nek breken als je een keer iets minder snel reactievermogen hebt....
Ik pas voor dit soort paarden!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:32

muiltje schreef:
[image]

Dit is het vervolg.....
Hij heeft hem opzij proberen te trekken en zodoende is het paard niet achterover gevallen maar opzij en hadden ze beide alleen heeeeel veel spierpijn de volgende dag Haha!

Zo, deze foto vind ik dan echt helemaal eng Bloos! Van die eerste schrik ik me al rot maar van die tweede...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:34

Als jullie dit soort professioneel beleren, petje af hoor. Staat wel iemand met de hand voor de mond op de 1e foto.

Mijn knaapje heeft dit ook gedaan toen hij net gecastreerd was. Is wel professioneel opgelost, hij doet het niet meer, dreigt er nog wel mee, maar durft het niet meer (hoe ze hem het hebben afgeleerd, weet ik niet).

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:37

kipsie schreef:
jeetje, wat een beest!
volgende keer zou ik een zakje water meenemen, die kan je dan op z`n hoofd laten knappen, misschien dat het helpt???? Verward Verward of een ei. Verward

Wil je haar/hem dan meteen dood hebben??? En dan bedoel ik dus niet dat paard!!!! Boos! Boos!

Dit zijn absoluut geen methodes om te gebruiken, als je niet heel precies weet waar je mee bezig bent.

En dit is nu dus precies de reden, waarom ik meestal negatief ben, als dit soort "schatjes" hengst blijft en bij personen terecht komen die dus duidelijk geen kijk hebben op hengstengedrag en alles wat hier mee samen hangt.

Het zal op de foto's wel ongelofelijk stoer over komen, maar in feite is dit paard al een heel eind op weg naar de slager. Stoom uit je oren

Hier zijn grenzen al te ver overschreden en gezien het luchtige commentaar van TS, betwijfel ik sterk of ze de ernst van de zaak wel in ziet en nog sterker of ze nog kans zien, om dit te corrigeren voor er echt ongelukken gebeuren.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:50

ik sluit me aan bij het stukje boven mij

En dit is nu dus precies de reden, waarom ik meestal negatief ben, als dit soort "schatjes" hengst blijft en bij personen terecht komen die dus duidelijk geen kijk hebben op hengstengedrag en alles wat hier mee samen hangt.

Het zal op de foto's wel ongelofelijk stoer over komen, maar in feite is dit paard al een heel eind op weg naar de slager.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:05

loutjuh schreef:
ik sluit me aan bij het stukje boven mij

Het zal op de foto's wel ongelofelijk stoer over komen, maar in feite is dit paard al een heel eind op weg naar de slager.

Trek jij niet een beetje snel je conclusies??? Op weg naar de slager vind ik wel erg overdreven, jij hebt toch geen idee hoe dit paard anders doet? Het is natuurlijk een "geintje"die niet goed te keuren valt, maar jouw oplossing is wel erg drastisch. Er zijn maar zat paarden die een soortgelijke actie ook hebben gedaan en uiteindelijk wel de top bereikt hebben--> hoe moeilijker het paard is, hoe beter hij, vaak, uiteindelijk zal worden! Lachen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:12

Ik sluit me aan bij de mensen die het niet verstandig vinden om zonder goede veiligheidscap op een paard te stappen waarvan je weet dat hij steigert.

De reakties over het paard en grenzen die overschreden zijn en op weg naar de slager vindt ik zwaar overdreven.

Dan had mijn paard al een aantal keren een enkeltje slager gehad en vele ander paarden ook denk ik.

Er zijn nou eenmaal paarden die niet de makkelijkste zijn. Ik keur dit gedrag zeker niet goed maar om hem nu meteen af te maken gaat wat ver lijkt mij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:20

Kitten, ik vind je erg snel in je conclusies, het is een moment opname, en ik denk dat TS heel goed weet hoe ze dit op moet lossen. Je kent TS (neem ik aan) totaal niet, dus hoe kan je over haar oordelen met het zien van 2 foto's?

BTW, er staat dat de foto's van een video komen, dus zo heeft ze het kunnen plaatsen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:33

heheh das noch is een acrobaat maar pas wel op dat die niet achter zijn hoogste punt (en volgens mij zit die daar nu al op)want als ze dat eenmaal doorhebben(die van mij dus)dan is het heel lastig om het er weer uit te krijgen!dit had je eigenlijk naar zo'n fotofun moeten dturen prijzen winnen.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:36

Je hebt mij nergens horen zeggen dat dit paard meteen afgemaakt moet worden, maar als je het eerste bericht goed leest, dan zie je dat dit echt niet de eerste keer is, dat hij hier mee weg komt.

En dit is niet zomaar een moeilijk paard, maar een (bijna) volwassen hengst die er achter is gekomen dat hij:
A) hengst is.
B) dat hij veel sterker is en dat de geen die op zijn rug zit, geen bal te vertellen heeft.
C) dat als hij overeind komt en zich laat vallen, ook dat lastpak op zijn rug kwijt is en zo mooi onder het werk uitkomt.

Als je die foto's goed bekijkt, zie je ook niet een paard wat zomaar een keertje steigert, maar wat bewust steil omhoog komt, met de bedoeling zich op wat wat voor manier dan ook (omvallen) zich van zijn ruiter te ontdoen.

Paarden die deze truc eenmaal tussen de oren hebben zijn in principe levensgevaarlijk en niet meer te vertrouwen.

Je zult van zeer goede huize moeten komen, wil je dit nog fatsoenlijk kunnen corrigeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:56

Op een paard dat zo gemeen steigert stap ik van zn lang zal zn levensdagen niet Haha! Haha! Haha! Bij de minste geringste dreiging van steigeren krijgt een paard al een paar trappen naar voren en een paar draaien om zn oren...... DAMN wat eng!

Hopelijk krijg je het eruit

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:10

ik neem ook wel aan dat de TS weet waar ze mee bezig is, maar ik zou een hengst wat niet dekt altijd laten castreren (scheelt een hoop gezeik en frustratie Knipoog )
Doet hij dit trouwens alleen onder het zadel? Of gedraagt hij zich als je er naast staat zich ook niet? Lijkt mij namelijk een flink dominantieprobleem.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:05

als ze éénmaal zo'n toeren in de kop hebben dan blijven ze het proberen en het zal heel moeilijk worden om dit af te leren
ik zou zo'n paard ook nooit of te nooit kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:33

naar de slager..? misschien eerst zn ballen eraf laten halen!!
veel geluk ermee .. Scheve mond

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:52

Kitten"]
[quote="kipsie schreef:
jeetje, wat een beest!
volgende keer zou ik een zakje water meenemen, die kan je dan op z`n hoofd laten knappen, misschien dat het helpt???? Verward of een ei. Verward

Wil je haar/hem dan meteen dood hebben??? En dan bedoel ik dus niet dat paard!!!! Boos! Boos!

Dit zijn absoluut geen methodes om te gebruiken, als je niet heel precies weet waar je mee bezig bent.
[/quote]
Hoezo, als je een ei op zn kop knalt als hij steigert denkt hij dat hij zn kop heeft gestoten en vervolgens bloedt (door de drap die dan uit dat ei over zn hoofd loopt), hoezo is dat nou weer zo gevaarlijk om te doen? Ik vind het niet zo drastisch hoor

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:34

Weet je wat ik knap vind? Dat de stijgebeugels niet uit die VEILIGHEIDS- klip zijn gegleden. Dat is toch de functie van die dingen Verward
Verder vind het wel een mooie opname, ook al is het gevaarlijk enz. Maar ik neem aan dat die mensen weten waar ze mee bezig zijn. Ik ging er in elk geval ook niet opzitten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:45

Lenn schreef:
Hoezo, als je een ei op zn kop knalt als hij steigert denkt hij dat hij zn kop heeft gestoten en vervolgens bloedt (door de drap die dan uit dat ei over zn hoofd loopt), hoezo is dat nou weer zo gevaarlijk om te doen? Ik vind het niet zo drastisch hoor

dat heb ik ook ooit gehoord, en ken iemand bij wie het heel goed geholpen heeft. Zelf zou ik er nooit opgaan, maar daar bemoei ik me verder niet mee.

Veel succes

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:36

Mijn god! Scheve mond Levensgevaarlijk dit!
Ik zou dit paard binnen 5 minuten verkocht hebben, zo niet naar de slager. Jeetje mina zeg. Niet te geloven.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:54

WOW Die eerste foto vond ik heftig...maar die tweede sloeg alles! Brr, wat een eng paard. Knap dat er nog mensen zijn die op durven stappen. Ik zou mn leven niet wagen, zelfs niet met BP en cap

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:00

Kitten schreef:

Het zal op de foto's wel ongelofelijk stoer over komen, maar in feite is dit paard al een heel eind op weg naar de slager. Stoom uit je oren

Hier zijn grenzen al te ver overschreden en gezien het luchtige commentaar van TS, betwijfel ik sterk of ze de ernst van de zaak wel in ziet en nog sterker of ze nog kans zien, om dit te corrigeren voor er echt ongelukken gebeuren.

ben ik het volledig mee eens, ipv dit grappig te vinden zou je er beter iets aan doen. Misschien daarom niet direct castreren, maar er toch wel heeeeel erg hard op trainen of hoe je het dan ook noemt dat ie het zeker niet meer doet, dat is levensgevaarlijk brrrrr ik krijg er kippevel van hoe licht TS hierover gaat

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:00

Oké het is niet goed te praten wat dit paard doet. Maar om direkt te zeggen naar de slacht met dit paard of castereren gaat met wat te ver.
Paard heeft alleen een hele strenge en consequente ruiter nodig, en het lijkt mij dat hij daarvoor wel op het goede adres staat.
In dit soort situaties ben ik er wel voor om een tik tussen de oren te geven. Het is niet vriendelijk, maar wat dit paard doet is ook niet vriendelijk.
Hopelijk is het paard van deze actie goed geschrokken en doet hij het niet weer.
En voor eigen veiligheid doe voortaan wel een cap op.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:04

soesie schreef:
Weet je wat ik knap vind? Dat de stijgebeugels niet uit die VEILIGHEIDS- klip zijn gegleden. Dat is toch de functie van die dingen Verward
Verder vind het wel een mooie opname, ook al is het gevaarlijk enz. Maar ik neem aan dat die mensen weten waar ze mee bezig zijn. Ik ging er in elk geval ook niet opzitten Clown

dat is voor als je voet in de stijgbeugel vast blijft zitten na een val

als het in dit geval zou gebeuren dan zou de ruiter mss door het schrikken dat de steun op zn voeten weg is wel eens op de teugels kunnen steunen en dat is helemaal niet de bedoeling want dan ligt hij zeker achterover Scheve mond

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:09

Tja, op deze manier is een plaatsgenoot van mij pas om het leven gekomen. Het paard steigerde dan wel vanuit angst in plaats van dominantie, maar eronder is eronder en dood is dood. Ik zou zelf helemaal niet zo trots zijn op deze foto's!