nieuwe bit: ik ben ouderwets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:30

Ik ben helemaal hip blijkt nu Hyper!
Ik wist het alleen zelf nog niet Bloos Haha!

Ik heb les van David de Wispeleare , en die schijnt dus helemaal IN te zijn Cool
Nou, ik ben helemaal INTO David hoor Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:36

Hahahahahaha!!!! Dat wist ik dus echt niet, hip of niet hip in de paardenwereld! Straks komt er nog GLOSSY voor paarden. Of is dat er al? Want volgens mij ben ik echt ouderwets als ik dat zo lees. Ik rij wel met bontje maar dat is gewoon prettiger voor zijn rug vind ik, ik maak nogal vaak lange buitenritten. Maar voor de rest..... Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:22

Sjuimpje schreef:
Wanneer je daar wel mee start hoor je er op gediskwalificeerd te worden, je bent afhankelijk van de goodwill van de juryleden of je dan toch nog mag rijden.

Je krijgt de kans om de fout te herstellen en -2.

Citaat:
Bij gebruik van niet toegestane hulpmiddelen in de wedstrijdring, dient dit onmiddellijk hersteld te worden;
bestraft te worden als een vergissing en dient de proef opnieuw begonnen te worden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:28

Is dit dan veranderd?
Eerder was het toch net als met de zweep in het M1 of beenbescherming dat je gewoon gelijk kon omkeren als je zo je proef begon.

Overigens heb ik nog nooit een gat in mijn laarzen gehad van sporen, als je je spoor gewoon strak genoeg hebt zodat hij niet kan schuiven en de spoor netjes is afgewerkt (bijv. Sprenger sporen) dan heb je naar mijn weten nergens last van.
Ik heb op veel verschillende stallen rondgelopen bij (semi-) profs en nog nooit heb ik daar een gat in de laars gezien.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:37

Dat is redelijk recent veranderd dacht ik ja.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:45

trend is niet alles...
stijl is wat mens maakt.. en dan wel te verstaan JE EIGEN STIJL! ga toch niet meelopen want dat is een dure liefhebberij!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:31

Cassidy schreef:
Wat ben ik blij dat ik de Bit heb opgezegd: wat een ongelovelijke flauwekul.

Mmmm, zo te lezen heb je weinig gevoel voor humor, Cassidy. Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:38

Jeetje ik ben ook al zooooooo UIT!
Keb een fries.. een blauw jasje, blauw hoedje, koperen bit en sporen, bontje onder me zadel, wit ANKY pad, gewone leren laarzen, dus geen laklaarzen, eierdopcap, en volgens mij al et andere wat uit is!
Onee.. ik doe in de vlecht een goudkleurig stiekje, ben in dan in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:50

Wat een typisch Bit artikel is het weer idd Haha!

Maar wel leuk om even te checken Knipoog

Ik rijd met een zwart jasje, maar zonder gouden accenten
Ik rijd met een dekje met sponsoring van een Zweeds voermerk
Ik vlecht - al jaren trouwens - met touw
Mijn hoedje is op maat gemaakt en van zijde
Ik bel na mijn proef met mijn trainer, in het engels Haha! *LOL* of we sms-en
Ik maak buitenritjes op een GP-paard met WK ervaring Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:54

jeetje Zep, jij gaat dik aan top Haha!

Sjuimpje, dat is al verboden sinds de reglementswijzigingen van 1/4/2003 als ik me niet vergis Tong uitsteken Je moet natuurlijk wel op blijven letten *LOL*

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:16

Ik vond het echt een geweldig artikel met de nodige humor. Wordt idd lekker de draak gestoken met x aantal mensen in de dressuurwereld. Erg leuk om te lezen Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:19

Als je maar lang genoeg rijdt met spullen die "uit" zijn komt het vanzelf weer "in" Haha!

Ik rij al meer dan 30 jaar met bruine zadels en hoofdstellen, heb de hele zwarte periode overleefd om nu weer hip te zijn (of is bruin nu al weer uit? Knipoog )

Van het weekend eens kijken of de Bit in de winkel ligt, ben wel benieuwd naar het hele stuk.

Bit mag bokt trouwens wel eens gaan sponsoren, ze hebben er zo'n goede informatie-bron aan Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:20

Percy schreef:
Als je maar lang genoeg rijdt met spullen die "uit" zijn komt het vanzelf weer "in" Haha!

haha dat zegt ons mam ook altijd over haar klerenkast Lachen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:39

Ik heb het ook gelezen, erg grappig!! Ik ben overigens ook "uit"de mode.... Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:29

Citaat:
Bij gebruik van niet toegestane hulpmiddelen in de wedstrijdring, dient dit onmiddellijk hersteld te worden;
bestraft te worden als een vergissing en dient de proef opnieuw begonnen te worden.
[/quote]

Bescherming om je sporen valt lijkt mij niet onder hulpmiddelen te vallen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:05

Lees het wedstrijdreglement nou maar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:12

Margreet schreef:
Lees het wedstrijdreglement nou maar.

Ik ga t zeker na

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:17

ik wilde hierover ook al een topic openen, maar je bent me voor.
Ik vond het echt heel herkenbaar vooral als je bij ons op stal rondkijkt. echt bij ons doet iedereen hier aan mee. en tot mijn grote schaamte ik zelf ook wel een klein beetje.

1. Mijn paard is geen Olivi of gribaldi (eigenlijk niet eens een officiele kwpner, maar dat staat er aan de buitenkant niet opgeschreven he Knipoog
2. Jastrade is wel groter dan 1.70 namelijk 1.71 dus net in.
3. heb geen hoofdstel met een goude randje. gewoon zwart en toevallig grijs onderlegd. Maar dit kwam toevallig zo uit.
4. en geen myler bit
5. heb wel dekbed sjabrakjes ben verslaafd aan sjabrakjes vooral die van BR hier heb ik er drie van. Heb trouwens ook gewone dunne sjabrakjes.
6. mijn paard heeft een staart die ik gewoon bij laat groeien. Opgeknipt vind ik niet zo mooi.
7. Ik rij geen wedstrijden, maar als ik haar ooit in moet vlechten voor de clubkampioenschappen dan vlecht ik met gewone zwarte stiekjes.
8. Als ik vlecht vlecht ik wel de voorpluk mee. staat zo intelligent vind ik. net alsof ze heel veel kan. Is trouwens wel moeilijk want ik mag niet in de burt van haar oren komen.
9. heb een gewoon zwart wedstrijd jasje een replica van horka (heeft ons mam gemaakt je ziet geen verschil. Ze heeft er zelfs een horka merkje op gezet)
10. Ik heb gewone petrie laarzen. vind lak niet mooi.
11. ik heb een gewoon knotje
12. heb een gewone veiligheidscap van hh zo'n champignon model
13. Heb niet eens een trailer laat staan een vrachtwagen.
14. Ik heb heb les van iemand die twan heet geen coby of anky dus. Noem hem trouwens wel eens voor de grap sjef, maar hij roept ook als ie aan komt lopen kom aan de slag anky.
16. Ik draag geruite sokken over mijn rijbroek
17. ik heb altijd een driekwartsjas met touwtje in het midden gehad. nu heb ik een oude skijas kort model.
18. we hadden vroeger een golden retriever. nu hebben we alleen een kat.
19.mijn paard heeft in de zomer wel een vliegendeken van imperial riding om, maarwe wonen ook in het vliegengebied brabant. en anders blijft ze rennen in de wei.
20. mn paard krijgt gewoon brok, kuilgras en mais.
21. mijn paard staat wel op vlas. doet de pensionstal eigenaar.
22. Ik heb eerst altijd met gelpad gereden om een beetje de schokken op te vangen toen ze jong was. Nu rij ik alleen met sjabrak.
23. Ik rij zonder sporen. dus ook zonder beschremers.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:33

Godzijdank is het bijna 5 december! Ik moet direct een nieuw paard, nieuwe spullen en zelf een nieuwe outfit! Het enige wat nog een beetje hip is in mijn huidige situatie is mijn rijjasje wat zwart is! Gelukkig ben ik zoet geweest dit jaar! Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:49

Haha! Toch maar eens naar de boekwinkel dan (de buurtsuper verkoopt hem niet meer). Het is idd. wel een actueel onderwerp, toen ik nog bij de pony's zat (eeuh... 3 jaar geleden geloof ik) zijn me die trends nooit zo opgevallen. Volgensmij wel echt iets van de laatste tijd.

Ik ben bestwel uit *LOL* . Ik heb blauwe jasjes, veterlaarzen, bruin tuig zonder al die lelijke gouden prullaria eraan, ik vlecht niet (springen), houd van gewone witte dekjes en ik heb een paardpony van 1.56 (maar wel een kwpn'er). Haha! Daarentegen heb ik wel een bontje en een pikeur hoofddeksel. Oh, en leren laarsbeschermers, tellen die ook mee? Verward En sjips, ik heb geen vrachtwagen. Verdorie... *LOL*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:38

ShirleyA schreef:
Ik ga t zeker na

Ik zal het je makkelijk maken:

Artikel 145 Hulpmiddelen

Sporen mogen uitsluitend zijn vervaardigd uit metaal. De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien. De takken van de spoor dienen glad te zijn.
Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.)

Mag dus alleen als het af-fabriek is, die losse rubbertjes mogen niet.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:15

Is vrij cynisch bedoeld geloof ik dat artikel. Haha!

Ik vond een stukje zo lachwekkend, wat je idd ook veel hoort op wedstrijden:
'Paard met de zweep bewerken"- "even zijn achterhand eronder zetten"

Vond het wel een komisch artikel.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:16

Ik wil mijn Bit Scheve mond Heb hem nog niet binnen Maar zo te horen ben ik anti-hip Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:43

Whahahahahaha, ik ga even de Bit checken! Dit is weer echt zo'n nonsens artikel, maar wel heel lollig.
Ik denk dat ik al weet dat ik vreselijk door de mand val, maar wie weet, straks ben ik hipper dan ik zelf dacht (hoop, hoop, hoop Knipoog ) Haha!:D:D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:03

Jaaaaaaa, ik scoor!!!! *LOL*:)):))

'Mijn' paard is kleiner dan 1.70 m. en best een beetje heet
Die heeft geen opgeschoren staart en ik vlecht al jaaaaren met naald en draad
Mijn blouse is getailleerd en in de zomer mouwloos
Ik rij meestal met een stoere korte bodywarmer of een bomberjack
maar ik doe vooral aan de laagjestechniek met daarover een korte jas
en ik draag effen sokken van Stapp over m'n broek
mijn broek is niet van corduroy en niet geruit (alleen in de zomer, eentje)

Joehoe... ben ik nu hip?! Hyper!

Sssst... op de andere punten scoor ik héél laag Bloos Haha!