Het zit niet mee :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:01

Sommige mensen ... Boos! .
Voor dat paardje ben ik zo blij dat er nog mensen op de wereld zijn zoals sunshine, griebels en lady.

Veel sterkte allemaal en een knuf voor Black Ach gut

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:08

meis heeeeel veel sterkte met de keus die je gaat nemen (eigenlijk al genomen hebt)
de eigenaar is echt een enorme dropl*l zeg
als hij het had willen verkopen aan iemand anders (het liefst iemand die jij kent en je hem kan gaan opzoeken) dan had zeker iemand hem van bokt wel willen kopen ik weet het zeker
maja het moest nu eenmaal zover komen dat er dus niks meer aan te doen is..
nogmaals veel sterkte en ik leef met je mee

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:43

arme blacky Ach gut
ik ga moniek zo ff bellen om het in detail te horen, maar het is dus gelukt om de DB er direct bij te krijgen OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:06

Ik ben er...
Ik zag hem en kreeg tranen in mijn ogen. Vooral toen ik er later nog even alleen langs was gegaan. Toen wilde hij niet meer opstaan. Ging telkens helemaal plat liggen en sloot zijn ogen. Je zag gewoon dat in zijn ogen geen leven of twinkeling meer zat. Opeens schrok hij dan weer overeind en even later ging hij weer plat liggen. Dit deed zo zeer dat ik Joella (zus van Sunshine) gebeld heb en dat ik thuis meteen de DB zou gaan bellen, en zeggen dat ze maar met een DA moesten komen.
Onderweg heb ik het moeilijk gehad. Kun je nagaan hoe Sunshine en haar familie zich moeten voelen.
Thuis gebeld, de persoon die ik moest hebben was met lunchpauze en zou om 13u weer terug zijn. Ik dus weer gebeld en gevraagd wanneer ze precies zouden komen, ze ging het vragen aan de inspecteur, maar ik werd meteen doorverbonden met die goede man. Hij kwam net van Blacky vandaan, dus we hadden elkaar net mis gelopen.
Ik vroeg wat hij ervan vond. Blacky was in elk geval niet aan het uitdrogen maar had gewoon geen dorst (al de hele morgen Verward ), de appels heeft hij ook niet opgegeten. Hij is volgens hem chronisch hoefbevangen. Hij was nu onderweg naar de eigenaar en zou hem zeggen dat er vandaag, uiterlijk morgen een DA bij moest komen. Die DA moet dan ook weer contact opnemen met de inspecteur zodat ze zeker weten dat er een DA bij is geweest. In beslag nemen gaat alleen als de eigenaar nu weigert een DA erbij te halen. Zolang hij de instructies opvolgt van de inspecteur kunnen ze helaas niets doen.
Hij zag het somber in voor Blacky, de DA zou volgens hem alleen nog maar aan pijnbestrijding kunnen doen. Ik hoop dat de DA een andere mening heeft, want dit verdient Blacky niet. Hopelijk is er nog iets aan te doen, maar zelfs dan denk ik dat de eigenaar ervoor kiest om zo goedkoop mogelijk uit te zijn en kiest voor in laten slapen.
Blacky is gewoon op, en ik vind dat hij OF een beter leven verdient als hij nog een dierwaardig bestaan kan leven OF dat hij uit zijn lijden wordt verlost. Hoe moeilijk dit ook is voor Sunshine en familie, ze staan er wel achter als dit mocht gebeuren.
Ik heb wel aan de inspecteur doorgegeven dat als hij ervan op de hoogte is dat Blacky zou worden ingeslapen, dat hij dan contact opneemt met Sunshine zodat je nog afscheid kan gaan nemen....
Hopelijk heeft die inspecteur het verkeerd en is Blacky nog te redden Ach gut

@Sunshine: Als er iets is, of je wil gewoon je ei kwijt, mag je me altijd bellen he meid!
Heel erg veel sterkte!!!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:07

OMG!! Wat onzettend erg voor jullie!! en die arme Blacky! arm diertje!
Ik wens jullie heel veel sterkte! Ik hoop echt dat de DA nog wat kan doen voor Blacky, dit heeft hij zeker niet verdiend!

En die eigenaar die zou ik toch eens....wat een vreselijke man zeg! Dat doe je een dier toch niet aan?

Nogmaals onzettend veel sterkte! En ik hoop dat er een goede oplossing komt voor Blacky!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:16

Griebels, bedankt dat je het even hier neer hebt gezet hoe het precies allemaal zit!

Heb vanmiddag alleen nog maar kunnen huilen.... en nu ook nog af en toe als ik de foto van Blacky en mij zie! Verdrietig
't is gewoon zo moeilijk.... ik ken Blacky ook al heel erg lang!
Vroeger stond hij tegenover ons, dan ging ik er soms heen met mijn zus....Blacky was toen nog groter als mij! Lachen kun je wel indenken hoe oud ik toen was....

Ik ben blij dat er nu iets word gedaan, morgen moet er een DA bij zijn geweest....ik ben benieuwd!

Griebels gaat morgen met me mee naar Blacky! Lachen

AnnaBabs: ik snap het idd ook niet
Zou hij nou gewoon niet in de gaten hebben hoe black zich voelt?
Zucht Scheve mond

Bedankt voor de lieve berichtjes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:20

Ik ga nu (tijdens de afwas Knipoog ) een kaarsje voor jullie branden!
Veel Liefs...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:57

Net belde de eigenaar, hij had de dierenarts gebelt en die zou dan vrijdag komen.
Heb de eigenaar gezegt dat ik dan niet kan en toen gaf hij mij het nr van de dierenarts om het te verplaatsen.
Morgen om half 2 komt de dierenarts! Griebels, mijn moeder, zus en ik zijn erbij...de eigenaar zelf niet!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:02

weet je welke DA het is?toevallig die uit Reusel, das nml een hele fijne, die echt het beste voorheeft met zn patientjes maar zo is iedere DA als het goed is

vertel de DA dan ook even hoevaak hij een wormenkuur heeft gehad de laatste tijd, wellicht dat zn buikpijn daar iets mee te maken heeft Scheve mond
en verder wil ik er niet aan denken hoeveel pijn hij moet hebben, als hij al dagen na elkaar liever ligt dan dat hij staat Verdrietig

heel veel sterkte gewenst Ach gut en ik hoop dat als er niets meer voor blacky is te doen, hij door een spuitje uit zn lijden wordt verlost, en niet naar de slacht moet Scheve mond

ik duim voor jullie&voor blacky!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:19

Pb het nr van de DA eens Sunshine... Kan ik wel opzoeken welke dat het is, en dan zal ik dat aan Renske doorgeven, die kent denk ik wel veel DA hier in de omgeving

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:21

ik ken ze (helaas) bijna allemaal, maar ik hoop dat het Borgmans is uit Reusel, die heeft me al zo vaak zo goed geholpen, die geeft ook niet snel op gelukkig Lachen maar die uit Bladel(das meer algemeen dierenarts dan echt Paardenarts) zijn ook oke, die komen hier altijd om te enten

hou me op de hoogte...

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:22

renske...

wij kregen net inderdaad een reusels telefoon nr dus dan kan het best die zijn.
ik hoop dat alles goed komt, dat blacky geen pijn meer hoeft te lijden.

griebels en ik zijn er vanochtend geweest maar dat kon je al lezen, vanmiddag ook nog hgeweest.
morgen komt de DA....

hopen dat alles goed komt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:24

oke super! dan weet ik bijna zeker dat harm komt, een hele aardige man, die heel nauwkeurig werkt

ik blijf voor jullie&voor blacky duimen en dan hoor ik het morgen wel....

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:25

Sterkte!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:36

Notenboom heette het zei hij....

Ik ben iig heel erg zenuwachtig voor morgen Scheve mond
Ik zet het morgen hier zo snel mogelijk neer!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:46

Zullen we afspreken dat ik zeg tegen de DA dat ik gebeld heb naar de DB en dat jullie er niets van weten? Ik heb namelijk wel wat vragen aan hem, en ook wil ik dat hij de DB inligt...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:51

griebels schreef:
Zullen we afspreken dat ik zeg tegen de DA dat ik gebeld heb naar de DB en dat jullie er niets van weten? Ik heb namelijk wel wat vragen aan hem, en ook wil ik dat hij de DB inligt...

Ja, maar kan de eigenaar daar niet achter komen dan? Dat wij er dan ook wel iets mee te maken hebben?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:52

Veel sterkte! Doe wat goed is voor je pony!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:55

Miss_Blimm is er net even geweest nadat ik haar had gebeld voor een deken met deze regen. Ze dacht dat het beter was om geen deken op te doen, omdat hij wrs nat zou zijn. Ze is er nu geweest en gaat toch thuis even kijken voor een deken omdat het daar heel erg waait, en regent dus.
Ze belt me zo nog even terug.
Hij hinnikte maar bleef wel weer liggen. Hij heeft wel wat water uit Blimmies hand gedronken... Ik hoop dat ze wat vers water voor hem meenemen, ben ik eigenlijk vergeten te zeggen. Zal haar nog even sms'en...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:22

Noteboom is van dezelfde praktijk als Borgmans

het is idd echt rotweer, maar alleen ff uitkijken dat als je hem nu een deken opdoet, en hij heeft al wat wintervacht, dat het ondanks dat het een dunne deken is, hij het erg warm eronder kan krijgen, sowieso niet opdoen als hij al erg nat is van de regen, dat gaat broeien onder de deken omdat het vocht dan niet wegkan

vindt t echt sneu voor blacky, hoop dat de DA morgen met zekerheid kan zeggen wat het beste is voor blacky!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:24

ik zal aan jullie denken morgen en goede gedachten naar jullie uitsturen. Laten we hopen dater morgen wat voor beslissing er ook genomen gaat worden het de beste voor het paardje zal zijn.

Sterkt sunshine en griebel Ach gut

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:32

Dus Renske, toch maar geen deken op doen en hem doorweekt in de regen en gure wind laten staan? Je kent de plek, dus je weet hoe hard het daar waait nu...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:36

ligt er aan wat voor vacht hij heeft, maar als ie kletsnat is, en je legt er een deken op, dan droogt hij eronder niet meer op en dat is ook weer niet goed

aan de ene kant, ja hij staat al jaren daar door weer&wind, maar nu voelt hij zich alles behalve fit, en ik weet niet of hij zichzelf warm kan houden, en hoe dik zn vacht is...

even een zweetdeken onder de gewone deken, totdat hij aardig is opgedroogd, dan de zweetdeken er tussenuithalen, dat zou nog t beste zijn, mits hij geen superdikke vacht heeft, dan zijn is een halfuurtje 2 dekens op ook geen optie, of t moet nu ff bijna droog zijn, dan even een zweetdeken op, die er daarna afhalen en een waterdichte deken opdoen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:40

Ok, heb Blimmie net aan de lijn gehad. Hij heeft geen deken om, ik kon niet zo goed verstaan waarom niet omdat ze elke keer weg viel. Miss dat ze het zelf nog even neer zet hier.
Blacky heeft een dikke vacht met lange haren, het zijn bijna krulletjes Haha!
Ik was alleen zo bang dat hij door de pijn, geen energie meer heeft om zichzelf nu in deze situatie warm te houden...
Balen dat ik hem niet even in een stalletje mag zetten Verdrietig

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:44

denk dat hij onder die dikke vacht nog wel droog is dan de regen komt als t goed is niet door heel de vacht heen tot op de huid, dus dan komt hij de nacht wel door