Zadeldiefstallen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:13

Bij mij op de manege (Mate & Copines in Schiedam) zijn alweer 2 maanden geleden 10 merkzadels gestolen.
Meeste paarden zijn eerst eigen paarden geweest en hielden hun eigen zadel gewoon. Waren egt goede zadels van KN, Kieffer, Prestige enz. Allemaal dressuurzadels.
Nu betere beveiliging op de manege, maarja, het blijft zo ontzettend zielig!!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:00

Kieffer schreef:
Bij mij op de manege (Mate & Copines in Schiedam) zijn alweer 2 maanden geleden 10 merkzadels gestolen.
Meeste paarden zijn eerst eigen paarden geweest en hielden hun eigen zadel gewoon. Waren egt goede zadels van KN, Kieffer, Prestige enz. Allemaal dressuurzadels.
Nu betere beveiliging op de manege, maarja, het blijft zo ontzettend zielig!!

Op welke dag is dit gebeurt en hoe hebben ze het gedaan? Weer dezelfde kenmerken als al die anderen.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:19

Pff, welke dag, ik geloof dat het in januari was, niet zo'n lange tijd na nieuwjaar. En ze hebben de boel gewoon opengebroken. Slot van de zadelkamer geforceerd en hoppa, alle mooie zadels mee. Alle andere zadels hadden ze laten liggen.
Over de auto weet ik niet veel, het was midden in de nacht gebeurt en ze kwamen er pas s'ochtends achter. Terwijl de medewerkers naast de manege wonen. Sluwe "mensen" die inbrekers...
Ze waren in ieder geval met z'n 2en of meer, maarja, dat is logisch. Ik zal nog ff rondvragen op de manege.

IngLio

Berichten: 2378
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: centraal NL

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:53

Laatst ook omgeving Everdingen bij pensionstal.
Via het land van een andere boer aan de achterkant van de stal op het terrein gekomen en met kruiwagens de zadels (e.d.) meegenomen. Kruiwagens werden aan het einde van de weg terug gevonden.

Als ik zo'n dief tegenkom, dan prik ik m met me mestvork Vork

Mri

Berichten: 15327
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:27

Ik hoorde dat er in Leidschendam ook zadels waren gejat bij een pension stal.
Wat het preciese verhaal was weet ik niet maar door iemand die ik ken werd er gewaarschuwd voor mannen die komen kijken op stalomdat ze zogenaamd "geinteresseerd zijn" om een stal te huren daar en vervolgens binnen een week waren daar de zadels gejat uit de zadelkamer.

Ben ik blij dat iedereen bij ons een eigenkast heeft, die allemaal goed opslot kunnen. Maar sommige mensen zijn zo dom (ik noem geen namen Bert) omde sleutel er in te laten zitten :S

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:01

opletten allemaal .

Ze zijn nu in ROSMALEN bezig gisteravond zijn de zadels bij onze buurvrouw gestolen.
en een straat verder zijn ook zadels gestolen .
Ik sta ook op een pensionstal en neem dalijk mijn zadels mooi mee naar huis wat ik iedereen wil aanraden die in rosmalen of omgeving zijn paard heeft staan.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:28

Afgelopen nacht zijn er 13 zadels gestolen op een manege in Hilversum. Allemaal uit de kastjes van pensionklanten Boos!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:45

Citaat:
Ze zijn nu in ROSMALEN bezig


In Vinkel ook zadels gestolen, en bij het Zeebroek (Berlicum) hebben ze het ook geprobeerd, maar het alarm ging af Haha!

Allemaal deze week!

Ik sta in Nuland en heb mijn zadel mee naar huis!!

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:20

Georgette schreef:
Afgelopen nacht zijn er 13 zadels gestolen op een manege in Hilversum. Allemaal uit de kastjes van pensionklanten Boos!



Ik hoorde het zondag!! Wat afschuwelijk zeg, ze hadden die dag hun eerste officiele KNHS wedstrijd, en 's nachts waren alle dure zadels weg!!!

kita

Berichten: 151
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:27

ma_rie_tje schreef:
Ik hoorde dat er in Leidschendam ook zadels waren gejat bij een pension stal.

Ben ik blij dat iedereen bij ons een eigenkast heeft, die allemaal goed opslot kunnen. Maar sommige mensen zijn zo dom (ik noem geen namen Bert) omde sleutel er in te laten zitten :S


wij hadden ook allemaal eigen kastjes en alles op slot!!!
ze slijoen gewoon alle sloten open en weg zadels behalve dat ene kastje dat gewoon niet op slot zat!! dat zadel lag er nog in.

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:25

Georgette schreef:
Afgelopen nacht zijn er 13 zadels gestolen op een manege in Hilversum. Allemaal uit de kastjes van pensionklanten Boos!


Mijn vriendin staat ook op een manege in hilversum haar zadel was ook gestolen, volgens mij is het de zelfde waar jij het over hebt!

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:48

Paar weken geleden is er bij ons op de manege/pensionstal proberen in te breken. In berlicum en dat ligt bij den bosch in de buurt (NB). Gelukkig was de staleigenaar er net optijd bij...nouja ook weer te laat...want ze waren wel ontsnapt maar geen spullen meegenomen....ook in rosmalen is er een zadel gejat dat ligt ook in de buurt van berlicum (ongeveer erlangs) en diegene rijd bij ons met haar paard..en ik had gehoord dat er ergens anders ook in de buurt op een manege ookal inbrekers zijn geweest.....dus we moeten oppassen ben ik bang......

groetjes margo

@ Missouri ja precies ik had ut ook over 't zeebroek Tong uitsteken las het net pas Tong uitsteken owja ik woon in nuland Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:20

Destinietje schreef:
In BEST (bij Eindhoven, Noord Brabant) zijn in de nacht van 9 op 10 februari 2 zadels gestolen. 1 australian stock zadel, bruin aan de bovenkant, blauwe onderkant, zónder knop aan de bovenkant. Dit zadel is zo'n jaar oud en is zo'n 400 E waard.

Het andere zadel is een Nedhorse (eigen merk van Ruiterstad) zadel, namaak van de passier Grand Gilbert, deze is zwart, met een diepe zit, met als KENMERK: een bobbel op het rechter kniewrong, van zo'n 2 bij 4 cm. Ook dit zadel is zo'n 400 E waard

Van de daders is geen enkel spoor, en de politie komt zoals gewoonlijk niet kijken. Verder ook een quat gestolen, en een auto beschadigt (waarschijnlijk gebruikt om de schuurdeur open te maken)

Bij de buren is ook een quat gestolen, en gereedschap.

Ik plaats dit voor xtostarlight, omdat zei zelf niet op internet kan. De inbraak was bij haar thuis.


Dit was dus bij ons (zie nu het topic pas Bloos )

Politie doet geen ene flikker, zijn zelf te bang omdat de dieven gevaarlijk schijnen te zijn ofzo. Ach ze kunnen toch ook veel beter bonnen uitdelen, verdienen ze nog iets aan...

Maar goed, we hebben de zadels vergoed gekregen, maar de quad dus niet.. En daarbij komt dat ik vort aardig bang ben. Durf snachts niet meer naar buiten. Onlangs trouwens midden in de nacht (half 4) een auto achteruit heel hard weg horen rijden. Dus waarschijnlijk weer dieven die kwamen kijken wat er te halen viel hier.
Wordt hier trouwens bij het leven ingebroken in de buurt, bij een ruiterwinkel zijn tijdje terug ook vrijwel alle zadels gejat. Die eigenaar schijnt het gezien te hebben, maar die dieven hadden een geweer en zeiden wegblijven anders loopt het minder goed af...

X_Paardjes_X
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:14

Hoi Allemaal,

Bij ons op de manege zijn een tijdje geleden een stuk of 8 zadels gejat.Ook wat kruiwagens die we later in de sloot verderop terugvonden.. Huilen

Groetjes,

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:23

Waar dan?

X_Paardjes_X
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:31

Gulpje schreef:
Waar dan?



Hoi,

In Emmeloord (Flevoland)

Groetjes,

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:11

Ook bij mij zijn laatst alle spullen gejat. 13 maart zijn ze langs geweest en het zou me niets verbazen als ze getipt zijn ofzo. Vooral omdat ze alles meegenomen hebben, m'n zadels en hoofdstellenen het tuig, maar ook singels, borstels, chaps, halsters en touwen, gewoon alles. De plek is overigens in Best, nogal afgelegen. Maar ik heb sowieso het gevoel dat het ander soort dieven waren dan de meeste zadeldieven...

ampje
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:18

mij zadel is pas geleden gestolen een dalenman
iemand die wist dat iemant (sietske) tot laat op concours was. dus de manege eigenaren hadden de deur niet opslot gedaan
toen konden ze dus binnen een van de manege eigenaren is nog gaan kijken of ze er al was en ze was al weg dus ze deed de deuren op slot ze (de manegen eigenaar) had niet gemerkt dat alle slotjes van de kastjes af waren 's ochtens toen ze gingen voeren merkten ze het een paar uur laten merkten ze ook dat er sjabrakken doorgesnegen waren en wag hadden gegooit
toen ze mij belde was ik helemaal overstuur .

groetjes ampje

p.s. : iemand die die zadels heeft gestolen moet iemand zijn diej op de manege rijd anders kan het nooit Boos! Boos!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:14

De politie is echt banketstaaf, kom op ze zijn toch voor dit soort dingen? Waarom doen ze dan niks! Echt stom... Ze zeggen altijd dat ze er niks aan kunnen doen!, maar bij ons hadden ze gewoon een vingerafdruk gevonden... Maar het was te veel werk, en ze had er geen zin en tijd voor! Dat is toch een niet normaal excuus! Jeej

chrisjuhh
Berichten: 211
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: amersfoort

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:29

egt overal zijn diefstallen egt niet normaal het blijft maar doorgaan stelletje idoten die dieven blijf is van andermans spullen af Boos!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:49

Ik hoorde dat van de week ook een tweetal (Passier) zadels zijn gestolen in Reuver.
Enkel en alleen de zadels zijn meegenomen, terwijl andere (ook waardevolle) spullen zijn blijven staan. Er is een (wit) pools busje gesignaleerd rond het tijdstip waarop de zadels moeten zijn gestolen....

Wespel78
Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:06

radoszin schreef:
Ongeveer halverwege januari in Geldrop (bij Eindhoven) bij een pensionstal zijn er ook verschillende zadels weggehaald.


Dat was dus bij ons op stal! Alle zadels van waarde weg:( En mensen alles was op slot, en pensionstal ligt ook naast een huis, zelfs aan een drukke straat helpt allemaal niet. Als ze iets willen hebben nemen ze het toch mee ze zijn hondsbrutaal!!!!! Boos!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:54

Nederhorst den Berg (nabij Hilversum) - Manege Laanhoeve
Ergens in de afgelopen dagen, weet geen precieze informatie.

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:17

manege de Barnhoeve, te Noordwijk aan de schoolstraat. Ik weet niet wat de hoeveelheid is en wat voor merken, het zijn in elk geval zadels. als je iets denkt te weten pb me dan maar.

Misty4
Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:21

Steffi schreef:
Nederhorst den Berg (nabij Hilversum) - Manege Laanhoeve
Ergens in de afgelopen dagen, weet geen precieze informatie.



Ja klopt woensdagnacht ze hebben het slot van het ijzeren hek doorgeknipt en vervolgens hebben ze de zadels gestolen overigens niet alle zadels er zijn er enkele blijven liggen... Het is al de tweede keer dat dit gebeurt!! Hamer Echt heel erg dat dit soort dingen gebeuren!!! Boos!