ruitje schreef:Ik denk omdat het vlees niet zo populair is?...de smaak staat niet bekend als iets 'hoogstaands' ofzo
Hmm ja zo zal het idd wel zitten denk ik.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
ruitje schreef:Omdat ze niet weten waar ze het over hebben![]()
Is ook een domme redenatie ook trouwens.Omdat er nu overal moslimgroepen tegen de christenen zijn zijn de christenen slecht?!(of andersom)....slecht voorbeeld,maar ik bedoel maar,omdat er ergens actiegroepen zijn worden die maar meteen gegloofd.Ik word een beetje ziek van de actiegroepen.Doe dan iets aan (bijv)Brook Hospital....is stukken erger....
Weetje wat ik mij dan afvraag he,op hoeveel boeren bedrijven zijn al deze mensen geweest?Ik vind het wel een goed idee om iedereen die vanaf nu zijn mening geeft over de bio-industrie,verteld bij hoeveel boeren hij/zij is langsgeweest!Gewoon omdat ik me afvraag of dat het berust op eigen ervaringen of via media(dierenbescherming) propaganda?
Jolliegirl"]
[quote="Fredt schreef:
Wist je dat vegetariers in Nederland per jaar 6 miljoen dieren besparen! Waaronder dus paarden, koeien, varkens, pluimvee etc.
Hoezo dat??? Die dieren zijn dan toch al gesclacht en danbesparen we ze??
ik snap dat ffuh niet, Niet stom bedoel hoor![]()
Maarja er worden per jaar een bepaald aantal dieren geslacht.... hoe kan je er dan op besparen
Ik ben zelf ook vega hoor, heb er niets tegen dus..
Maar ik snap je zin ffuh niet :-D
lowara"]
Beesten zouden jou ook opvreten als ze zouden moeten, zo is de natuur nou eenmaal.
[/quote]
Dat is het verschil,wij moeten niet!
Wij hebben alternatieven,maar zij niet,
en koeien/kippen/schapen/paarden enzo zijn planteneters,dus die zouden geen mens opeten![]()
[quote="MissSisa schreef:Als we alles laten leven en wachten tot ze dood gaan wordt het wel een beetje overbevolkt. Dus slachten geen probleem.
)YvonneS schreef:Ik vind het slachten van paarden ook net zo niet erg als bij koeien en varkens en alle andere dieren. Slachten is een goeie oplossing voor mensen die niet willen dat hun dier opgehaald wordt met een grote wagen en samen met tig andere dieren verbrand worden in een grote oven. Slachten is een doodnormaal iets (wordt toch al zolang gedaan als dat er mensen en dieren bestaan) en er is niks mis mee.
Vegetariers zouden eens op moeten houden om alle koeienboeren (en andere boeren met veel vee) een stempel te geven van slechte zorg voor hun dieren. De boeren die hier bij mij in buurt wonen (en dat zijn er heel wat) leven helemaal voor hun beesten en doen er alles aan om het zo goed mogelijk te maken voor ze. Ze leven er immers zelf van en waarom zouden ze die dieren dan niet een goed leven geven?????
nu worden wij bestempeld!
!! De dieren worden soms eigenlijk niet eens meer als dieren gezien! Een voorbeeld : De snavels van kippen die worden afgehakt, de transport van paarden en pony's, de koeien die op elkaar gepropt staan etc
Donna schreef:Hier moet ik ook even op reageren. Ik ben al jaren vegetarier en ben begonnen omdat het zielig was. Nu heb ik geen behoefte meer aan vlees, heb het nooit gemost, dus waaro zou ik weer beginnen. Ik let goed op dat ik genoeg vervangers binnen krijg. Ik rijd op een leren zadel en eet kaas gemaakt met stremsel uit klavermagen ,want daar wilden jullie natuurlijk naar toe met die vraag. Theoretisch ben ik dus niet consequent. Boeit mij niet, mijn bijdrage maakt ttoch niet een significant verschiil uit.
Ik ben ook absoluut niet tegen het eten van vlees, we zijn inderdaad alles eters. Maar alleseters wiil dus niet zeggen dat we niet zonder vlees kunnen. En daar gaat het naar mijn idee vaak mis.
Mensen eten elke dag vlees, en als het een dag zonder is, wordt er snel gemoppert. Je hebt niet elke dag vlees nodig! We zouden best in mindere hoeveelheden vlees kunnen eten. En als jullie zo graag vlees willen eten, waarom wi lje er dan niet meer voor betalen?
Het begon met koeien in de wei. Mensen, dit zijn melk koeien. Dit is du sniet je heerlijke biefstukje. Weleens een melk koe goed bekeken? Daar haal je niet een heerlijk stuk mals vlees vanaf. Ze gaan wel degelijk naar de slacht, maar worden boterham vlees, of kroket of minder duur vlees.
Het dure vlees en varkens vlees, daar zie je nisk van hoe die beesten het hebben, wnat die worden onder vaak een stuk mooiere omstadigheden binnen gehouden. Vleesvarkenmoederdieren, die dus biggen moeten afleveren, zitten hun hele leven in een hok waar ze allen kunnen liggen en staan. Niks omdraaien, niks stro. Het liefst zo lang mogelij klicht uit, worden ze rustig van, kost minder energie en dus minder voer, dus minder geld.
Gelukkig zijn hier steed strengere regels voor, en krijgen de meeste biodieren het een stukje beter. We spreken dan over welzijn van dieren.
Groepshuisvesting voor varkens, meer licht.
Ik ben niet tegen het fokken van dieren voor het vlees, en ook niet etegn het eten van vlees. Wel tegen het hele intensieve fokken. Vandaar dat ik vind dat mensen best mindervlees kunnen eten en er iets meer voorzouden moeten willen betalen.
Sorry, lang verhaal maar wilde het even kwijt.
....dat die snavels van die kippen afgehakt worden is niet zielig,het is pas zielig wat ze elkaar aandoen als ze niet worden afgehakt.Die beesten zijn gewoon gek,ze pikken elkaar dood.Die van ons zaten met zijn zevenen in een ren van 10 vierkante meter ofzo.Die pikten ook elkaar dood.....Ik heb het niet zo op kippen
Danielle_1 schreef:hebben vast allemaal een wintec zadel!![]()
maar de reden waarom mensen het "zieliger" vinden als een paard geslacht word,dan andere dieren is vrij eenvoudig.
We hebben nu eenmaal een binding en een emotionele band met paarden (durf ik wel te stellen op dit forum)
De meest van ons gaan niet elke dag een koe of een varken poetsen.
En er op rijden en tegen aan kletsen.
Ik wil ook nog heel graag weten wat voor kaas jullie eten?
Kijken of jullie echt van die intelligente brave vegatariers zijn...
Kom maar op!
en idd ook wat voor zadel jullie hebben!hahahaha
ruitje schreef:Opend iemand een topic,gaan we alsnog offtopic verder....dat die snavels van die kippen afgehakt worden is niet zielig,het is pas zielig wat ze elkaar aandoen als ze niet worden afgehakt.Die beesten zijn gewoon gek,ze pikken elkaar dood.Die van ons zaten met zijn zevenen in een ren van 10 vierkante meter ofzo.Die pikten ook elkaar dood.....Ik heb het niet zo op kippen
ik word er echt kwaad van kijk anders even op www.eetgeendierenleed.nl daar kun je er alles over vinden! ook hoeveel beesten er al gered zijn punkies schreef:deze kippen zitten per kip op een A4TJE!!!!! das toch walgelijk? Die kippen de snavels worden afgebrand of afgehakt zonderverdoving, ze krijgen hun eten volgens mij zelfs ingespoten!!!!ik word er echt kwaad van kijk anders even op www.eetgeendierenleed.nl daar kun je er alles over vinden! ook hoeveel beesten er al gered zijn
!Ik wil die site best bekijken maar ik geloof tegenwoordig geen snars meer van dat soort site's.Er komt mij de laatste tijd iets te veel aan het licht dat het foto's van 10 jaar geleden zijn of foto's uit verweggistan 
...anders word de discussie zo welles nietes