Schrik me rot!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:57

roderigo schreef:
Ja ik heb dit stukje tekst weleens wat van gehoord dat paarden namelijk ziek kunnen worden als er kippen bij de stal zijn.Ik was een keer op een stal en daar was een paard ziek omdat er kippen in de stallen konden komen.maar of ze er echt aan dood gaan dat weet ik niet.

Wel een triest verhaal om 's morgens 2 dode paarden te vinden.

Heeft iemand hier meer info over? Aangezien ik kippen en paarden heb?

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:16

ik heb ook kippen Verdrietig

ben erg benieuwd naar de doodsoorzaak.
echt vreselyk.
heel veel sterkte voor die mensen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:27

He bah! Wat is dit?! Waar is het dan.. Mijn paard staat ook op Krommeniedijk, dus ik schrik me dood! Bij ons stonden ze er nog wel allemaal vanmorgen..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:43

Voor wat betreft de kippen: mijn zwager heeft me indertijd gewaarschuwd voor een waterbak die vanuit de dakgoot volliep. Dat zou gevaarlijk zijn omdat vogels op het dak poepen en dat dus in het water komt, salmonella zei hij toe. Onze paarden drinken altijd uit de sloot, dus niet uit de bak.
Uitwerpselen van kippen kunnen dan misschien hetzelfde doen maar dan toch niet zo plotseling?
Wat een vreselijk slag voor die arme mensen. Ik denk dat ik helemaal door zou draaien......

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:46

Margee schreef:
Voor wat betreft de kippen: mijn zwager heeft me indertijd gewaarschuwd voor een waterbak die vanuit de dakgoot volliep. Dat zou gevaarlijk zijn omdat vogels op het dak poepen en dat dus in het water komt, salmonella zei hij toe. Onze paarden drinken altijd uit de sloot, dus niet uit de bak.
Uitwerpselen van kippen kunnen dan misschien hetzelfde doen maar dan toch niet zo plotseling?
Wat een vreselijk slag voor die arme mensen. Ik denk dat ik helemaal door zou draaien......

Hmm dat heb ik ook, een waterbak onder de goot staan wara ik de paarden mee water geef...
De DA komt bij mij toch morgen, ik zal het maar eens navragen!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:38

wat een toeval! weet je de oorzaak al?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:45

Wat een vreselijk verhaal.
Hebben ze nog meer paarden of waren dit de enige twee?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:50

Getver wat vreemd zeg dat ze zomaar van de een op de andere dag dood in hun stal worden aangetroffen...

Misschien hebben ze iets van taxus ofzo gegeten?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:57

Jeetje wat vreselijk, niet te geloven... ik vraag me echt af hoe zoiets kan, toeval en dergelijke lijken me zo goed als uitgesloten..

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:15

Ik ben vanmiddag langsgeweest en er is verder nog niets bekend.
De paarden zijn opgehaald en worden in Deventer onderzocht.
In de stal stonden alleen deze twee paarden en (sinds kort) een groep kippen.
Op mijn aanwijzing heeft de vrouw (ik noem bewust geen namen) melding gedaan bij de politie omdat er 's avonds door haar en de buurman iemand is gezien bij de trailer in de buurt maar ze dachten allebei dat het haar man was en hebben geen alarm geslagen. Achteraf bleek dat haar man om die tijd al weg was en is het dus zeker iemand anders geweest die er niet hoorde.
Deze persoon kan doorgelopen zijn naar de stal maar dat is niet gezien.
Ondertussen is het nu afwachten wat er uit het onderzoek komt want het kan opzet zijn maar ook een ongeluk. En ik wil zelf voorlopig van het laatste uitgaan want van het eerste idee krijg ik helemaal de kriebels....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:16

vera schreef:
Hebben ze een autoptie op dit paard laten verrichten??
Ben erg benieuwd als daar wat meer informatie over is.

Ik heb geen flauw idee, ik zal het van de week eens navragen.
Daarbij, ik heb ook kippen. Geen honderden, maar wel een stuk of 12 ofzo. En nooit ergens last van gehad. Dus dat weet ik verder ook niet in hoeverre dat gevaarlijk is.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:30

Uit het "Tipboek voor Paardenmensen". Vlooien komen zelden in de paardenstal voor, tenzij de paarden hun stal moeten delen met pluimvee. Maar dan kunnen ze ook zeer hardnekkig zijn. Stalmeesters van vroeger kenden dit probleem niet, want die hielden nooit paarden samen met pluimvee. Bovendien waren ze niet bang voor vlooien, want die lieten de paarden meestal met rust, maar plaagden eerder de ruiters en hun honden.
Bepaalde huidmijten van pluimvee kunnen het paarden wel lastig maken. Ze kunnen hun ademhalingswegen aantasten en ernstige allergie veroorzaken.
Afgezien van gevaar voor vlooien, mijten en allergieën zijn kippen in de paardenstal alleen al om hun extreem korte darm niet gewenst, omdat ze overal hun uitwerpselen achterlaten. Als ze dan ook nog in de voerbak slapen, dan kunnen de paarden de kippenuitwerpselen makkelijk met hun voer opnemen en dat is beslist niet de bedoeling! (blz 124-125).

Maar hier staat niet in dat de combinatie Paarden-Kippen dodelijk zou zijn.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:40

Bedankt Cilian!! Lucht toch wat op! Mijn kippen lopen gewoon los rond, soms in de stal en veel in de bak en op het weilandje.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:09

Ik heb van verschillende mensen de optie rhino te horen gekregen, het lijkt mij dat de paarden bij rhino al langer ziek zouden zijn geweest Verward .

Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt, deze mensen hebben helaas hun paarden er niet mee terug maar deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk Huilen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:22

Jeetje wat vreselijk! Ik ken een aantal mensen/paarden bij ons in het dorp dus ben best erg geschrokken en hoop dat er snel bekend is wat het was. Veel sterkte voor die mensen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:27

jeetje.. precies hun 2 paarden Scheve mond

Wat erg!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:22

kippen kunnen ziektes doorgeven aan paarden dus is niet echt goed...en sint-jacobskruid of zoiets,ik denk dat dat als je paard er te veel van eet een allergische reactie op kan krijgen.Maar ben daar wel niet zeker van...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:16

Dit is inderdaad schrikken zeg.....vrezelijk nieuws!! Wat zullen die mensen vrezelijk geschrokken zijn vanmorgen......

Heel veel sterkte voor de eigenaren en jullie tweetjes! Hopelijk komt er snel een antwoord op de vele vragen!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:22

Jeetje zeg, verschrikkelijk Scheve mond

Sterkte voor de eigenaren

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:37

sjee zeg ik schrik hier ook van
wat ontzettend erg zeg, voor de eigenaren en ook voor alle andere mensen die nu in angst zitten van waar het dan door komt...

ben zelf ook heel benieuwd...

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:41

Tjeetje... Ik schrik hier ook van! Scheve mond

Ben heel benieuwd waardoor het komt! Verward

Het is me allemaal veel te dichtbij! Bleh!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:44

jeddah schreef:
Heeft iemand hier meer info over? Aangezien ik kippen en paarden heb?

Wij hebben ook kippen lopen..Al zeker 6 jaar! Nog nooit een paard gehad met een rare doodsoorzaak,
Ben erg benieuwd wat de doodsoorzaak is van deze 2..
Het zal je gebeuren zeg Scheve mond

rogerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:02

jaah echt vreselijk ik hoorde het vandaag ook van de boer van onze stal, ook op krommeniedijk, Gatverdamme.

dit komt allemaal wel heel erg dichtbij hoor.

maartje

Trouwens nanouk ben je al bij ze langs geweest en heb je nog wat extra nieuws.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:43

astridh schreef:
Ik heb van verschillende mensen de optie rhino te horen gekregen, het lijkt mij dat de paarden bij rhino al langer ziek zouden zijn geweest Verward .

Rhino kan in een bepaalde variant inderdaad dodelijk zijn, maar ZO snel daar heb ik nog nooit van gehoord.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:38

jeetje dat is echt vreselijk!
mocht iemand de mensen spreken, wens ze maar heel veel sterkte,
dit laat je wel zien hoe ontzettend dankbaar je moet zijn als je je paard gezond aantreft.