Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:klaasjuh, jij doet nu precies hetzelfde naar de dressuurwereld toe. Ook daar zijn het niet allemaal rotte appels.
In elke tak zitten rotte appels, maar het is onzin om een bepaalde tak als slecht of dieronvriendelijk af te schrijven
shana schreef:ik doel inderdaad niet enkel naar de westernruiters , in de dressurwereld en springwereld en noem maar op is het ook ! ik ken enkel alleen mensen uit de westernwereld !
misschien ken ik inderdaad de verkeerde trainers maar de trainers die ik ken zijn echt enorm hard in de aanpak van hun paarden !
ik ken een trainer die met zijn sporen in een paard zijn nek schopt om hem sneller te doen spinnen , diezelfde trainer bindt een " moeilijk " paard met zijn 4 benen bij elkaar en legt het voor een uur op de grond !
nou dit vind ik echt dierenmishandeling !
ik heb dit niet van horen zeggen ik heb het met mijn eigen ogen gezien !
ik hoop echt dat ik hier reacties krijg van mensen in de westernwereld die wel rustig omgaan met hun paarden zodat ik mijn vooroordeel over westernruiters opzij kan zetten !
ik ben zeker geen sulletje hoor met mijn paarden want wanneer ze de ezel uithangen krijgen ze van mij ook een ferme tik maar 1 tik en geen 20 ! daar zit hem vind ik het verschil !
sorry als ik iemand heb gekwetst , dit is niet mijn bedoeling ,ik erger me enkel dood aan mensen die hard zijn met hun paarden !
gijsenkim schreef:jongens wat is hard ???? ik persoonlijk geef liever een paard 3 trappen in zn pens en dat hij het nooit meer doet dan dat ik elke dag weer boos op m moet worden.
Ik ruk m liever een keer hard in zn mondje omdat ie met me aan de haal gaat dan dat ik constant teveel druk heb omdat ik hem tegen moet houden aan de voorkant.
Ik schop m liever een keer met mn spoor keihard vooruit dan dat ik elke pas in moet komen....
dus wat is hard...................
Ik probeer
.
. Ik ken twee gevallen van paarden die sterven van de pijn - de instructrice gilt dat ze aangepakt moeten worden, schop hem er door heen en meer van dat soort fraais, dat ene uurtje per dag dat hij moet werken moet hij maar luisteren... en elke idioot kan zien dat het ene paard vergaat van de rugpijn, de ander heeft last van de kniebanden. Is dat eerlijk naar een paard toe?

promptertje schreef:Ik gruwel van een harde aanpak, in welke tak van sport boeit me niet. Heel vaak heeft dat luie of lastige paard pijn, en is verzet het enige middel dat hij heeft om aan te geven dat er iets gevraagd wordt wat hij niet kan. Rugpijn bijvoorbeeld is bij een paard vaak moeilijk te constateren, het paard komt logisch in verzet, en wordt in de rondte geschopt omdat het een rotbok zou zijn...

gijsenkim schreef:Als ik zeg grof inkomen dan is dat voor kleine ongehoorzaamheidjes, geen protest als in ik kan het niet aan....... daar moet je juist respect voor hebben dat het paard met je wil communiceren en daar moet je ook zeker naar luisteren.
gijsenkim schreef:jongens wat is hard ???? ik persoonlijk geef liever een paard 3 trappen in zn pens en dat hij het nooit meer doet dan dat ik elke dag weer boos op m moet worden.
Ik ruk m liever een keer hard in zn mondje omdat ie met me aan de haal gaat dan dat ik constant teveel druk heb omdat ik hem tegen moet houden aan de voorkant.
Ik schop m liever een keer met mn spoor keihard vooruit dan dat ik elke pas in moet komen....
dus wat is hard...................
dat vind ik dus gewoon mishandeling, beetje ziek dus...

gijsenkim schreef:misschien iemand die het dagelijks meemaakt wel. maar een toevallige passant absoluut niet