Buitenba(d)k, wie rijdt daarin???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 15:16

Citaat:
Op 2001-12-04 16:11, schreef PhiaBink:
Als de bak gedraineerd is en toch vol staat met water Verward dan zijn de buizen niet, of niet goed schoongemaakt Verward Verward Verward schoongespoten
Verward

Tja, of het waterpeil in de sloot waar je drainage op afloopt staat te hoog. Daar kan je dus niets aan doen!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 23:46

Die van mij staan ook vaak onder water, maar de bak is en blijft droog. Dan lopen de drains niet goed of ze liggen te diep.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:51

x
Laatst bijgewerkt door janna op 14-04-22 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 01:14

Het waterschap regelt dat, als je klachten hebt, moet je je richten tot de dijkgraaf, die gaat daar over. niet te hard klagen aub, we willen in Amsterdam wel nog water houden in onze grachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:43

Worden die houtsnipper-buitenbakken niet erg glad in de regen? En vvermolmen die snippers niet na een paar jaar zodat de bak niet meer draineert?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 14:46

Houtschilvers wordt glad als het nat wordt, ook in de binnenbak en vooral in de hoeken.
Houtchips is niet glad. Ik rij er al 4 jaar in zonder enige vorm van uitglijden of wat dan ook.
Wij hebben om de drainage spul die alleen water door laat en er komt geen zand of verpulvert hout in. De bodem is en blijft optimaal.
Hier in NH zijn al een aantal bakken aangelegd door onze loonwerker. Onze bak wordt vaak bekeken en zeer goed bevonden. *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 14:51

Je moet natuurlijk niet een laag met alleen maar houtsnippers als toplaag gebruiken maar het vermengen met (het liefst wit) zand.
En natuurlijk regelmatigvlakken/slepen/eggen(eggen alleen heel oppervlakkig om bijv een vastgeslagen hoefslag weer los te maken)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 15:33

En ik rijd gewoon in de binnenmanege. Overigens id de buitenmanege goed te rijden, maar het is mij te koud.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:43

bij nelson is de bak een ramp om in te rijden als het heeft geregend.Sommige stukken hoefslag vielen dan nog wel mee,maar het meeste was gewoon modder.
Op de manege is de buitenbak best droog,behalve op 1 stuk,daar ligt water maar daar moet je maar omheen rijden Haha!
en in de binnenbak ligt geen water want de regen kan er niet bij(duh Haha! Clown )

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:17

wij hebben een buitenbak met SUPERdreinage(of hoe je dat ook schrijft, drainage ofzo... naja je weet wat ik bedoel) als het regend, is de bak het droogste stukje van het erf, echt lollig!:):):)

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:14

Wij hebben ook een buitenbak Haha! ligt helemaal verscholen achter de grote binnenbak Haha! kom ik haast nooit.
Maar als ik op weg naar school ga, rijden we altijd langs een manege, ahum ahum, wat je een manege noemt!!!
Het is meer een blubberpool, hebben een buitenbad en een longeerbad, maar geen binnenbak en als het regent rijden de paarden er nog in ook, een beetje zielig hoor.
En er staan pony's dag en nacht buiten, wel 6 ofzo naast elkaar en ze hebben amper de ruimte om te bewegen!! schandalig toch!!

Dan is de manege waar ik rijd nog 1000 x beter

no panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 09:54

nouik zelf rij in een buitenbak en die is heel erg goed te rijden hij is niet gedraineerd maar na een regen buitje is ie (middels er wel ff gesleept is )helemaal ingeklonken en perfect te rijden.tuurlijk na een hele week regenen is ie ook niet echt super meer maar hij is voor zo ver ik weet de beste ongedraineerde buitenbak die ik ken...wil je hem zien,bij stal bommelijn in overschie.... Haha!

CC - LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:00

onze bak is vrijwel altijd droog
maar is ie 1 keer nat,dan blijft ie ook nat
het is een beetje rotbak, ook heel klein
dus ik rijd er niet in, ik rijd meestal in
een binnen bak

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:57

sinds ik op een nieuwe stal sta met een heerlijke grote binnenbak maak ik zelden gebruik van de buitenbak, hoewel die altijd droog is. maar omdat mijn paard enorm kijkerig en sckrikkerig kan zijn is het voor mij handiger binnen te rijden. maar de laatste paar dagen met die heerlijke winterzon en geen wind, nou..dan is het zalig om in de buitenbak te gaan.
Longeren en losgooien wordt wel allemaal in die buitenbak gedaan op de hele vroege ochtend, door de stal zelf. Gelukkig worden de bakken iedere dag gesleept. Haha!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:46

bij mijn verzorgpony hebben we 2 buitenbakken ....
een kleine met plassen water erin Boos!
en een grote buitenbakken waar , door een paar trucjes , geen plassen in liggen , maar die wel er zwaar ( voor de paarden en pony's ) in om in te rijden. maar daar gaan ze maandagh gelukkig wat aan doen Lachen