Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:57

jolynn zolang je niet kan aantonen dat accupunctuur werkt, kan je nooit zeggen dat accupunctuur de reden is dat een paard opknapt. geloof me, ik gun jouw paard echt alle gezondheid toe, maar ik denk dat je niet blindelings op de accupunctuur moet (en kan) vertrouwen. maar dat is jouw keuze natuurlijk. als het zo makkelijk was alles op te lossen door een paar naaldjes te prikken zou de geneeskunde er natuurlijk heel anders uitzien.

verder kan ik me ook wel vinden in het verhaal van eleonoor.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:03

Oke SP maar de ruiter is toch diegene die het paard het beste (al jaren) kent en als je paard na accupunctuur ineens veranderd zal het dus wel degelijk daaraan liggen, toch Verward

En wat het verhaal van Eleonoor betreft, tuurlijk zoiets kan gebeuren, maar het lijkt me dat je bij een zware peesblessure ook wel wat meer ziet aan het paard en geloof me dat is in dit geval zeker niet van toepassing

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:05

volgens mij is tot nu toe alleen nog maar geconstateerd dat het paard pijn kreeg bij het inbrengen van de naalden. verder kan je pas iets aanwijzen als reden voor een verandering als je dat kan aantonen, tot die tijd kan je hooguit zeggen; "het is waarschijnlijk...".

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:51

Een dierenarts hoort haar het hele paard te kijken als een eigenaar ermee aan komt zetten. En bij een peesblessure hoef je niet gelijk dikke opgezette benen te hebben. Hij had gewoon een kreupelheids onderzoek moeten doen ipv alleen de rug te voelen en gelijk een conclussie te stellen!!

Maar, begrijp me goed, ik ben wel voor accupunctuur mits goed toegepast. Wat Arthur o.a. ook doet met opnieuw inspuiten van bloed van het paard met een een of ander vaag goedje is geheel tegen mijn principe. Maar, als ik bijvoorbeeld ben uitgedokterd bij de reguliere veeartsen dan zou ik zeker accupunctuur overwegen, maar dan op de tradionele wijze met naald of laser, en absoluut geen bloed. Moet er niet aan denken aan de besmettingsgevaar.....

Verder is iedereen vrij in zijn haar eigen keuze. Of accupunctuur werkt is ieder voor zich. Ik heb goede ervaringen met paarden die accpunctuur kregen met laser.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:52

O, en ik refereerde mijn verhaal aan iemand anders, niet aan de diagnose die bij jullie is gesteld, laat dat duidelijk zijn.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:01

Heb er zelf nog nooit van gehoord.. maar wat appart.. ik hoop dat het beter gaat

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:49

SuperPepeijn schreef:
het is idd een kwestie van geloven aangezien het een alternatieve geneeswijze is. dat accupunctuur pijnlijk kan zijn is wel iets dat zeker is.

Verward Pijnlijk? Als het goed is, toch niet dacht ik,...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 17:08

SuperPepeijn schreef:
volgens mij is tot nu toe alleen nog maar geconstateerd dat het paard pijn kreeg bij het inbrengen van de naalden. verder kan je pas iets aanwijzen als reden voor een verandering als je dat kan aantonen, tot die tijd kan je hooguit zeggen; "het is waarschijnlijk...".

Dan heb jij mijn verhaal niet helemaal goed begrepen. Ze had helemaal geen last van die naalden.
Maar ik krijg het idee dat jij gewoon helemaal tegen alternatieve geneeswijze bent.
Ik kan vertellen wat ik wil en anderen ook maar jij heb je oordeel al klaar.
Zeg maar gewoon niets meer. Scheve mond

Zoals Cinzano al zei.
IK ken mijn paard al jaren en heel goed, beter als jij in elk geval.
Ik weet wel wanneer mijn paard pijn heeft hoor of als ze zich niet lekker voelt.
Als je niets nuttigs kan zeggen hou je oordeel dan maar lekker voor je oke.
En lees mijn verhaal nog een keer over, misschien begrijp je het dan wat beter.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:35

jij wilde ervaringen over accupuntuur, die heb ik je gegeven.

je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. simpel. het is waar dat mijn oordeel klaar is, daar is goed over nagedacht kan ik je zeggen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:57

Tot een paar jaar terug was ik anti-homeopathie en alles wat ermee te maken heeft, grote onzin en zoals al eerder gezegt is niet medisch bewezen of goed onderboudt, kwakzalvers dus!!

Totdat mijn paard ongeneeselijk ziek werd en op advies van de da het waarschijnlijk beter was om hem in te laten slapen.....slik.
Alle positieve vooruitzichten waren weg en kans op herstel was eigenlijk uitgesloten, maar ik kon mijn oren niet geloven nee.... toch niet mijn lieve Deedee.
Ik tob tob tob, maar zag hem erg achteruit gaan, ik kon het niet meer aanzien, ik had nog 1 keuze en dat was een homeopatische behandeling Verward .
M'n vader beklaarde me voor gek en vond het dieren mishandeling om DeeDee nog langer in leven te houden, mijn moeder daarintegen was minder terughouden zij heeft me over de streep getrokken om toch maar eens een paard behandelingen van Accupunctuur te proberen.
Nou een paar dagen laten kwam die vrouw met dr naaldjes Nagelbijten / Gniffelen , eigenlijk moest ik lachen, maar toen ik naar mn paard keek was dat gevoel snel over, ik moest DIT proberen voor hem.

De AC had er een hard hoofd in, maar vond het toch het proberen waard, na 5 weken was mijn paard dusdanig opgeknapt dat hij weer heel zachtjes aan wat meer kon bewegen en zn gezichtsuitdrukking was veel beter en happy-er.
NU 2 jr later is hij stabiel en kan ik zelfs recreatief met hem rijden,.

Ik geloofde er niet in, maar ben o zo blij met mijn beslissing van 2 jr terug, ik hoef echt geen medische onderbouwing of testresultaten, het levende bewijs loopt bij mij in de wei te springen!

Nu ben ik aardig thuis in het homeopathische wereldje en er zijn idd kwakzalvers bij, maar ook hele goede, die van mij is dierenarts en doet dit naast haar werk, dat is natuurlijk ideaal.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:00

Anoukie schreef:
:? Pijnlijk? Als het goed is, toch niet dacht ik,...

Pijnlijk MAG het niet zijn, hoogstens gevoelig.

Vaak zijn de ac punten op de merediaanen (oa; bovenlijn vd rug en schouder) van een paard, die zijn in veel gevallen wel gevoelig.

De huid van het paard kan trillen of samentrekken, soms als er een orgaan of spier behandeld wordt kan een paard iets opzij stappen, maar vaak vallen paarden in 'slaap' of raken versuft zo relaxed zijn ze tijdens de behandeling.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:12

Pijn doet het echt niet, de dieren worden er inderdaad heel ontspannen van. Dieren kunnen niet net doen alsof het helpt. Schijnheilig Dus als je veranderingen ziet na de behandeling is dat het resultaat. Een dier ontvangt alles wat wij doen in eerste instantie positief (nare ervaringen daar gelaten) Accupunctuur is positief! OK dan! Je ziet aan je dier of het wel of niet aanslaat. Vertrouw op je eigen observaties en twijfel niet! *LOL* Ondanks hetgeen de mensen om je heen zeggen/schrijven.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 19:34

O Helene ik twijfel zeker niet hoor.
Jolynn IS er enorm van opgeknapt en dat is het belangrijkste!! Haha!

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:27

Hartstikke fijn, ze heeft dat ook wel verdient. En jullie trouwens ook. Hoeveel behandelingen moet ze nog krijgen? Moet ze dan ook eens in de zoveel weken een behandeling of is het zo dat als het goed met ze gaat het stopt. Met Demy heb ik een aantal behandelingen gehad en daarna werd de tijd er tussen ruimer. Nu heeft ze het niet eens meer nodig.
Geef Jo maar een dikke knuffel. Lovers

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:42

De naalden erin zetten doet inderdaad geen pijn, maar met dat schijfje over het lichaam of wat het ook is, dat is echt klöte om te zien als hij dan echt veel pijn toont! En jij maar lekker doorrijden.. had het daar echt moeilijk mee Scheve mond
Die Ivano behandeld heeft is trouwens naast acupuncturist ook dierenarts, dus ik denk dat zij wel met een goede theoretische achtergrond kan bepalen of het werkt of niet. Wat zij zei klopte ook allemaal als een bus; hoe kan ze anders zeggen, terwijl ze mijn paard aan het behandelen is: "Je moet op je rechterhand letten", hoe kan zij nou weten dat mijn rechterhand inderdaad altijd sterker is en de neiging heeft meer in te werken dan mijn linker? En hoe kan zij mij dan een rijtechnisch advies geven dat precies inspeelt op wat mijn paard inderdaad nodig heeft zonder ons te zien rijden?
Natuurlijk zijn er altijd veel kwakzalvers actief op het alternatieve gebied, en ik ben ook nog steeds niet overtuigd aangezien ik niet meer op Ivano gereden heb, maar ik heb wel vertrouwen in haar gekregen door haar behandeling en wat ze zei.
Moet binnenkort weer terug, ben benieuwd of hij nou minder pijn vertoont voordat de naalden erin gaan

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:34

_inge_ schreef:
Noa krijgt ook accupunctuur. De arts heeft stukjes vacht weggeknipt en daar moet ik 2x per week speciale accupunctuurzalf op smeren.

Wie heeft dat ook met die zalf? Ik zie er goede verbetering van.

Dat moet ik bij On Time ook doen. Ik kan nog niet zeggen of het echt helpt omdat ik nog maar weinig met hem mag doen. 22 november ga ik weer terug voor controle dus dan kan ik meer zeggen over de werking.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:56

Jolynn schreef:
Dan heb jij mijn verhaal niet helemaal goed begrepen. Ze had helemaal geen last van die naalden.
zoals jij de procedure omschreven had in je startposting klonk het mij nogal pijnlijk eigenlijk. op www.kwakzalverij.nl staan een hele hoop verhelderende informatie mbt acupunctuur.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:21

ik heb slechte ervaringen met accuentuur.... mijn paard die liep telkens kreupel en werd ook behandeld.... maar het werd steeds slechter... wat bleek nu dat hij 7 ruggenwervels aan elkaar had zitten. oke dat kon die man ook niet weten. maar ik had wel zo iets van hallo je zij dat je maar 5 x hoefte te komen en je bent nu al bijna 20 keer geweest. gaat er dan ook net een lampje branden. het ergste was me paard werd er steeds sagerijniger door en ik mocht niet meer aan z`n neus ziten vanwege telkens weer die praam... die man die wou gewoon telkens geld vangen en dat vind ik zo erg. geef dan tenminste toe dat je dat paard niet kan helpen.... ook heeft die man me paard een keer verkeerd geprikt waardoor die bijna niet meer kon lopen...... nee van mij hoeft dat accupentuur nooit meer...... ( heb uiteindelijk wel paardje moeten laten afmaken)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:52

SuperPepeijn schreef:
op www.kwakzalverij.nl staan een hele hoop verhelderende informatie mbt acupunctuur.

Ha ha, dat lijkt me echt een site voor jou ja SP Tong uitsteken

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:17

SuperPepeijn schreef:
op www.kwakzalverij.nl staan een hele hoop verhelderende informatie mbt acupunctuur.

Ik geloof niet dat een site met zo'n naam er vanuit een objectief standpunt naar gekeken heeft

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 14:43

SuperPepeijn schreef:
jij wilde ervaringen over accupuntuur, die heb ik je gegeven.

je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. simpel. het is waar dat mijn oordeel klaar is, daar is goed over nagedacht kan ik je zeggen.

Nee volgens mij geef jij je persoonlijke mening en heb je het niet over een ervaring!
Heb je wel eens een behandeling meegemaakt bij iemand of een paard?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 14:52

@ Lenn, mijn accupucturist is ook een DA, een hele goede zelfs!!
Die gedachte die jij had had ik ook, je voelt je dan echt klote!
@ Jongleurtje. Een praam!!! Verward Nou dat heeft hij niet bij Jolynn gedaan hoor, Jo was ook angstig maar hij heeft echt alle tijd voor haar genomen!
@ SP. Het "pijnlijke gedeelte" zoals jij het noemt was het betasten van de rug.
Iedere DA en/of fysio doet dat ook!! Dat het pijn deed was omdat ze last van haar rug had.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:55

Ik geloofde niet in accupunctuur, totdat ik het zelf meemaakte (joh, ik ben een nederlander). Mijn hond kon niet lopen door een ruggemergafbraak ziekte, m.b.v accupunctuur is hij weer helemaal op de been gekomen en heeft hij hierdoor toch nog een jaar kunnen lopen. Deze accupuncturist is tevens ook een gediplomeerder dierenarts. Je zag mijn hond gewoon helemaal ' high' worden.. echt een geweldige ervaring.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 14:59

Tulandro schreef:
Ik geloofde niet in accupunctuur, totdat ik het zelf meemaakte (joh, ik ben een nederlander). Mijn hond kon niet lopen door een ruggemergafbraak ziekte, m.b.v accupunctuur is hij weer helemaal op de been gekomen en heeft hij hierdoor toch nog een jaar kunnen lopen. Deze accupuncturist is tevens ook een gediplomeerder dierenarts. Je zag mijn hond gewoon helemaal ' high' worden.. echt een geweldige ervaring.

Ik ben zelf ook altijd echt heel nuchter Haha!
Maar als je ziet wat het doet moet je het wel geloven.

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:08

voor mijn dieren heb ik nog nooit met een ac te mken gehad.
maar zelf ben ik heeeel vaak bij de ac geweest
ik had altijd hoofdpijn en weet ik veel wat alleemaal. en na die behandelingen had ik er geen last meer van.
ja ik geloof dus wel dat het helpt