Je hebt: mensen die de regels wel kennen maar vinden dat ze niet voor hen gelden (heel vervelend)
Je hebt: mensen die de regels een beetje kennen maar links en rechts door elkaar gooien en daardoor de kluts kwijtraken (lastig maar verder geen probleem)
Je hebt: mensen die fatsoen hebben en elkaar goed in de gaten houden en elkaar daardoor niet in de weg rijden (heel prettig)
Je hebt: mensen die zo goed op elkaar ingespeeld zijn dat ze zonder regels prima in een hele kleine bak kunnen rijden zonder last van elkaar te hebben. (fantastisch)
Je hebt: mensen die de kont van Toon gebruiken om te remmen, dit zijn de mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden. (heel onbeschoft) Gelukkig kun je dit maar 1 x doen bij Toon, daarna laat je het wel uit je hoofd want hij staat onmiddellijk stil zodra er een paard vlak achter hem loopt. Slaan doettie niet, botsing of geen botsing.
Je hebt: mensen die vlak naast je op de binnenhoefslag aanspringen in galop met flink stem- en zweepgebruik... mijn paarden maken er gelukkig niets van (die zijn zweepimuun!) maar ik heb af en toe levensgevaarlijke taferelen gezien bij wat gevoeliger tiepjes... (onbeschoft!)
Je hebt: mensen die de bak in komen terwijl je al aan het rijden bent en het duidelijk is dat je galop op de volte bij A aan het oefenen bent. Zij gaan dan doodleuk losstappen daar waar jij aan het galopperen bent. (heel irritant en absoluut niet nodig)
Ik sta bij een stal waar ze 1 verlichte bak hebben, die bak is iets van 35 x 15 m of zo, de 40 x 20 haalt hij niet. Om hier met meerdere mensen in te kunnen rijden moet je je: of aan de regels houden, of wachten tot anderen klaar zijn met rijden, of gewoon goed opletten en rekening met elkaar houden. Lijkt me toch niet zo moeilijk??? De praktijk leert anders helaas... wat ook heel erg helaas is is dat degenen die er een potje van maken degenen zijn die menen erg goed te kunnen rijden