Alles valt op zijn plek: diagnose Kissing Spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:24

astridh schreef:
het is een beetje door mijn hoofd blijven spoken, ik weet dat je fitz regelmatig hebt laten nakijken/behandelen door een goede kraker toch, had die daar niet op de 1 of andere manier achter moeten komen, of in ieder geval moeten aangeven dat het een mogelijkheid zou zijn Verward

Fitz heeft natuurlijk geprobeerd om die rug te ontlasten, zo overbelasten ze andere plekken. Dat zijn de plekken die een 'kraker' tegenkomt en waarmee hij aan de slag gaat.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:27

Gadverdamme Fitz, wat een rotbericht!

Ik kan me (net als Mickey) heel goed voorstellen dat je je rot voelt over dat staken.
Aan de andere kant neemt Fitz je dat niet zo kwalijk, anders was hij niet zo zijn best blijven doen dat jullie niet direct aan een blessure hebben gedacht..

Neem rustig de tijd om dit nieuws te verwerken en goed na te denken over wat je met hem wilt gaan doen (wel sport - geen sport). Sterkte meid! En geef Fitz een dikke troostknuffel van ons.. Een ding is zeker.. je weet nu wel waar je aan toe bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:49

Bah wat een rot bericht Scheve mond
Je moet je idd niet schuldig gaan voelen, je hebt er alles aan gedaan om uit te vinden waar hij last van had.
Ik hoop dat het met de verzekering snel geregeld is en hij lekker als "SuperShet" mee kan naar Kootwijk.

Is kissing spines hetzelfde als spondylose?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:54

Dat is een naar bericht... het is idd moeilijk om er 'meteen' achter te komen wáár de blessure/zwakke plek zit bij een dier. Dat schuldgevoel kan ik helaas niet bij je weghalen, maar je moet het jezelf niet al zeer kwalijk nemen... Ik weet niet of dieren zo kunnen denken, maar als hij dat kon, zou hij je dat ook zeker niet doen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:26

Jeetje joh wat vreselijk naar. Het oude paard van mijn vriendin had dit ook en helaas is die ervoor weggebracht. Beestje had teveel pijn en kon niks meer. Ik moet zeggen dat Fitz dan wel een topkarakter heeft dat hij zo enorm zijn best doet en blijft doen!! Schuldig moet je je idd niet voelen, net als wat Ilindra zegt..
Kan me voorstellen dat dit wel een klap in je gezicht is.
Sterkte hoor

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:53

Jeetje zeg. Ben er stil van. Die Fitz is toch wel een kanjer hoor, dat hij dit niveau nog bereikt heeft met deze kwaal. Kun je nagaan wat een paard voor je wil doen.

Ik begrijp wel dat je nu moeite zal hebben om op hem te rijden, zelfs recreatief. Het idee dat je paard pijn heeft (ook al valt dat misschien best mee als je minder van hem vraagt) maakt het erg moeilijk om er weer op te stappen. Ik zou zeggen: laat je goed voorlichten wat hij nog kan en volg je gevoel.

Achteraf kon ik het staakgedrag wat Toon af en toe liet zien ook wel verklaren, gezien zijn artrose.... Wat voel je je dan verschrikkelijk als je je paard hierom flink hebt aangepakt... terwijl je dacht alle medische oorzaken wel geelimineerd te hebben... Huilen

Heel veel sterkte met alles. Ach gut Gelukkig zijn er wel wat meer mogelijkheden om je paard als grasmaaier te houden als je hem straks thuis kunt stallen. Evengoed blijft het een hard gelag denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:40

Jeetje Leontine...........ineens vallen de stukjes in de puzzel. Wat een rotbericht, maar wel heel fijn dat je nu eindelijk weet waar de "onwil" vandaan kwam!

Ik hoop inderdaad dat Fitz een grote shet kan worden en mee kan naar Kootwijk! Sterkte!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:50

wat een naat nieuws is dit zeg!!

Heel veel sterkte voor jouw en Fitz

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:52

Wat verschrikkelijk voor jou en Fitz Verdrietig
Ik hoop voor jou dat er snel iets geregeld kan worden
qua verzekring enzo en dat hij dan fijn met je mee kan
naar jullie nieuwe stek!!
Heel veel sterkte Ach gut

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:08

Jeetje wat een ontzettende pech... Gelukkig dat je hem straks aan huis hebt en daar in die mooie omgeving nog recreatief kan rijden en lekker weer met een jong paard opnieuw kan gaan beginnen. Sterkte!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:37

Tjonge, wat een rot nieuws!
Sterkte Fitz, ik wete eigenlijk niet wat ik moet zeggen...

Geef Fitz maar een extra knuffel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 10:59

astridh schreef:
het is een beetje door mijn hoofd blijven spoken, ik weet dat je fitz regelmatig hebt laten nakijken/behandelen door een goede kraker toch, had die daar niet op de 1 of andere manier achter moeten komen, of in ieder geval moeten aangeven dat het een mogelijkheid zou zijn Verward

Weet je, daar ben ik dus ook verbaasd over. Eerst heeft Henk Goosen hem behandeld en pas nog Michiel Scheepers.
Allebei zeiden ze wel dat het niet goed zat in zijn rug.
Verleden jaar bij de kliniek vond LJ hem ook niet optimaal in zijn rug, maar waarom heeft dan niemand dat eerder geopperd?
En wat ik ook vreemd is, dat het er nu pas uitkomt na een behandeling door de kraker.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:12

De kraker heeft zijn opgebouwde "evenwicht" uit balans gebracht. heeft hem dus in disbalans gebracht waardoor hij zijn zwakke plek niet meer kan compenseren.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:25

Da's schrikken Leontine! Maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Sterkte! Maar ik vind het idd wel vreemd dat de kraker daar niet eerder aan gedacht heeft. Gelukkig kun je Fitz een prachtige oude dag aanbieden op de Veluwe, hoewel dat nu misschien een beetje een schrale troost voor je is.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:51

Heel veel sterkte ! !

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:05

Wat een vreselijk nieuws. Je moet wel een goede band met hem hebben als hij nog zo dapper z`n best heeft gedaan. Veel sterkte hoor!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:29

He wat een naar nieuws! Zo te horen heb je er alles aan gedaan om te achterhalen waarom hij staakt. Het is heel normaal je op zo'n moment schuldig te voelen, maar ik denk dat je hierin echt geen blaam treft.
Heel veel sterkte met je beslissing hierover..

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:32

Wat heeft jou paard een doorzettings vermogen zeg! Ik hoop voor je dat ondanks alles het toch weer een beetje de goede kant op gaat straks. Gelukkig heb je straks de mogelijkheid om hem als grasmaaier te houden! Heel veel sterkte!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:11

Je hebt wel een bikkel van een paard, hij heeft toch op aardig niveau weten te presteren ondanks zijn rug.
Een vriendin van mij heeft ook een paard met kissing spine, in de kliniek werd verteld dat het niet perse zo hoeft te zijn dat ze dit van jongs af aan al hebben. Het kan ook een verworven gebrek zijn door beschadiging van de ligamenten. Haar paard heeft een tijd rust gehad en vervolgens is ze onder begeleiding van een fysio de rugspieren gaan trainen. Je kunt aan hem merken dat hij weer pijnvrij kan functioneren onder de man. Ik hoop dat het voor jouw paard ook gelden zal! Veel sterkte

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:27

Ik vraag me trouwens af wat die inspuitingen precies voor functie hebben? Lossen die iets van kalk op of zo?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:39

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:41

Mieke schreef:
Ik vraag me trouwens af wat die inspuitingen precies voor functie hebben? Lossen die iets van kalk op of zo?

die zijn om de boel te kalmeren. Het is een fikse pijnstiller met een ontstekingsremmer volgens mij?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:51

Wat een rotnieuws zeg. Hoop dat hij nog een leuk en pijnvrij leven kan hebben en dat je hem gewoon kunt houden.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:00

Jee meid. Ik kan me goed voorstellen dat je evne moet bekomen. Heel veel sterkte toegewenst. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer kan zeggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 14:49

Lovely schreef:
die zijn om de boel te kalmeren. Het is een fikse pijnstiller met een ontstekingsremmer volgens mij?

Klopt, het is een ontstekingsremmer met een langdurige verdoving.