waarom rijden zo belangrijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:42

Ja, natuurlijk is het leuk om te rijden... maar sommige mensen gaat het inderdaad alleen om het rijden. Terwijl het (volgens mij) bezig zijn met je pony ook al super is. Rijden is mooi meegenomen, maar als het niet kan, an het niet en daar moet je het mee doen... vind ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:03

Ik ben daar een beetje dubbel in.

Aan de ene kant vind ik al het gepoets en gefrut net zo leuk als het rijden zelf, aan de andere kant ga ik alleen daarvoor geen paard aanhouden. Dan wegen de kosten niet tegen de baten op zegmaar.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:47

Ik vind rijden wel erg belangrijk, ik zou geen dier kopen waar ik niet op kan rijden.
Lekker tuttelen enzo vind ik heel erg leuk hoor! En lekker n stukje wandelen ofzo vind ik ook heel leuk, maar ik wil wel n paard/pony waar ik op kan rijden. Blessures is natuurlijk iets heel anders, ik neem geen risico's..eerst moet mn vriendje dan weer helemaal goed zijn Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:03

Ik vind rijden ook belangrijk, maar dat houdt niet gelijk in dat ik dan maar slecht ben voor m'n paard en nooit leuke dingen met 'm doe. Natuurlijk moet je een paard tijd geven om te herstellen, maar een paard wat niet meer gereden kan worden, zou ik ook niet houden. Ja wel als ie thuis lekker in de wei kan staan, maar niet als ik er op een pensionstal 200-300 euro voor moet betalen.

Iedereen heeft nou eenmaal z'n eigen prioriteiten, die niet hetzelfde hoeven te zijn als die van jou, dus maak je er niet zo druk om. Als iemand z'n paard uit z'n box haalt - rijdt - en weer terugzet, dan is dat geheel de keuze van de eigenaar en hoef jij daar niet over te gaan zeuren.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:58

Ik vind rijden best belangrijk.. Maar absoluut niet ten koste van het paard..! Als wij een paard zouden hebben, waar we niet meer mee konden rijden of mennen moes tie waarschijnlijk weg.. Hoe graag we hem ook zouden willen houden.. We kunnen gewoon niet de stalling enz. betalen voor een paard waar we niks mee kunnen.. Hoe erg dat ook is.. Verdrietig

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:52

Tsja, heb ook een verzorgpony waar ik niet op kan rijden, maar heb vandaag wel lkkr 14 km met haar gelopen, en lekker geknuffeld, lekker tuttelen, weet je wel.. Ik vind rijden wel leuk, ook belangrijk, maar ik kan ook makkelijk zonder!!

Zie ook: [JPP] Wat vinden jullie van een verzorgpony waar je..... !!!!

Steefie_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:06

Ik vind dat zulke mensen geen paard waard zijn!!!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:10

Ctal schreef:
Ik vind rijden wel erg belangrijk, ik zou geen dier kopen waar ik niet op kan rijden.

hmm heb ik wel gedaan, bewust. maargoed, das een heel ander verhaal: heb 7 jaar met haar samengewerkt en ze verdiende pensioen(ook gezien haar ernstige spat) en heb haar meegenomen.
ik zou haar voor geen goud wegdoen, ookal zou mij een grand-prix paard aangeboden worden die klokgaaf is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:14

Ik heb Welsh A ponies waar ik mee fok en daar rijd ik ook niet op.
Mijn appaloosa merrie is hoefbevangen geweest dit jaar dus daar doe ik ook niets mee. En mijn New Forest rijd ik af en toe op omdat zijn benen ook niet helemaal goed zijn.
Ik hoef niet zo nodig te rijden. Ik vind het gewone verzorgen, mesten etc. leuk genoeg.

Steefie_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:17

Ja nou groot gelijk heb je! Haha!
Je moet blij zijn als je een paard hebt! *LOL*

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:50

Ik rij arzu als `k zin heb (soms 7 dgen in de week soms maar 3,4 dagen) hangt ook van eht weer af, verder heb ik mick waar alleen mee gewandeldt en gefungelt mee kan worden Lachen
Dus als ik echt zou WILLEn rijden, had ik Mick niet gekocht Lachen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:50

Als ik een verzorgpaard/pony zou hebben zou ik het helemaal niet erg vinden als ik er niet op zou kunnen rijden... Het is zo en zo al leuk om gewoon met een pony bezig te zijn.. Lekker tutten enzo.. Tong uitsteken
Maar als het om een eigen paard/pony gaat, wil ik wel een gezonde, ik vind het eigenlijk dan wel zonde van het geld, als je een paar hebt waar je niks mee kan doen.. Hoe zielig dat ook is.. Een paard is gewoon duur.. En als ik dan zou kunnen kiezen uit een leuk gezond paardje, of een leuk paardje waar wat aan mankeerd waardoor het niet kan werken zeg maar.. Zou ik toch kiezen voor het gezonde paard.. Want als je je indenkt hoeveel geld je aan een paard kwijt bent per maand...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:55

Als ik trouwens een eigen stal zou hebben, vlakbij mn huis enzo.. En er word er 1 dusdanig ziek dat er voor zn verdere leven niet meer op gereden zouo kunnen worden, of hem niet meer in zou kunnen spannen.. Dan zou tie best mogen blijven, als gezelschapspony..
Maar je hebt ook wel is paarden die gek worden als ze dr energie niet kwijt kunnen.. Is dat dan niet zielig..? Scheve mond

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:32

ja, tuurlijk, als ik een nieuw paard zou willen, NA pepper, dan moet hij ook klokgaaf zijn, maar vind wel dat ik het verdient heb.. sommige mensen Boos!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:38

Okkie1 schreef:
Ligt helemaal aan de ambities die je hebt. Als mijn paard een blessure zou hebben dan wacht ik liever te lang dan te kort. Maar wanneer ze niet meer geschikt zou zijn voor de sport dan wordt ze ook verkocht. Daar heb ik haar voor, anders had ik wel een goedkope, oude knuffelpony/paard gekocht.

Ik sluit me hier helemaal bij aan! Dat is ook de reden dat ik een onwijs leuke 17-jarige niet gekocht heb Wil er de sport mee in, geen bejaardenverzorgster worden

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:09

muiszje schreef:
maar vind wel dat ik het verdient heb.. sommige mensen Boos!

Uhm.. Wat bedoel je hier precies mee.. Verward

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 22:12

benangelique schreef:
mee in, geen bejaardenverzorgster worden

vind dit nogal grof,, maarja, tuurlijk wat jij wilt.

wat ik bedoel met sommige mensen (lees even een stukje terug in dit topic) dat sommige mensen, ookal mankeert hun paard iets toch gaan rijden, omdat ZIJ daar zin in hebben.. Scheve mond

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:24

muiszje schreef:
vind dit nogal grof,, maarja, tuurlijk wat jij wilt.

wat ik bedoel met sommige mensen (lees even een stukje terug in dit topic) dat sommige mensen, ookal mankeert hun paard iets toch gaan rijden, omdat ZIJ daar zin in hebben.. Scheve mond

Oow.. Ik dacht even dat je bedoelde dat als ik een paard zou kopen, ik een paard wil dat kerngezond is...
Maar in dit geval ga ik 100 % met je mee.. Het is dan je eigen verantwoording als je paard versleten is, en rijp als weipaard.. Als mijn paard ziek zou worden, en ik zou er bijv. een paar maanden niet op kunnen rijden, zou ik er geen probleem van mk. Wat is nou belangrijker, even niet kunnen rijden, of je paard..?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:51

mijn pony had artrose aan zijn ene been, toch reed ik elke dag ff .op aanraden van de da, de dagen die ik niet reed(3x) werdt hhiij losgegooid in de bak,en moest hij ff zijn benen strekken.

Rijden is wat dat betreft helemaal niet belangrijk.

Nu met Marlon probeer ik elke dag ff te rijden, omdat ik het leuk vindt,hij leuk vindt,en om hem in conditie te brengen.
Stel dat hij iets zou mankeren,en de da zegt mij niet te mogen rijden dan doe ik dat echt niet, ookal rij ik grag, de gezondheid van je diertje gaat toch voor?

ik bedoel, ik wacht dan bij wijze van spreke liever een te lang dan 1 dag te kort

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:39

Ik bedoelde alleen maar dat ik graag de wedstrijdsport in wil en daar mijn keuzes op bazeer. Dat betekent echter niet dat ik een jong diertje mte bijvoorbeeld een flinke peesblessure direct aan de kant zet. Ik doe er alles aan om hem zo lang mogelijk te houden, maar als de veearts zegt dat ik er absoluut niet meer mee kan rijden, zal ik er toch voor kiezen het paard weg te doen, hoe moeilijk zo'n keuze ook is. Ik verkeer namelijk niet in de luxe positie er 2 paarden op na te kunnen houden.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:20

ik vind zelf het verzorgen het leukst! lekker vlechten in die lange manen.. hoeven invetten... even rondstappen...
natuurlijk vind ik rijden ook erg leuk, maar verzorgen vind ik echt geweldig, lekker met je pony/paard bezig zijn *LOL* (klink ik nu als een pennymeisje Bloos! )

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:50

loesjuhh schreef:
ik vind zelf het verzorgen het leukst! lekker vlechten in die lange manen.. hoeven invetten... even rondstappen...
natuurlijk vind ik rijden ook erg leuk, maar verzorgen vind ik echt geweldig, lekker met je pony/paard bezig zijn *LOL* (klink ik nu als een pennymeisje Bloos! )

Hahah, dat met dat "lekker vlechten in de lange manen" wel.. Tong uitsteken Maar voor de rest niet.. Tong uitsteken Hahahah.. Haha!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:07

rijden is voor mij echt niet het belangrijkste, het is wel leuk dat je kunt rijden maar als er iets met mijn paard zou gebeuren waardoor ik niet meer kan rijden dan zou ik haar echt niet weg kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:27

of anders wil ik 4 pony's in een span en dan samensgesteld gaan mennen oid Haha!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:40

Manuutje1990 schreef:
Hahah, dat met dat "lekker vlechten in de lange manen" wel.. Tong uitsteken Maar voor de rest niet.. Tong uitsteken Hahahah.. Haha!

oke het valt dus nog mee Bloos Haha!