stage????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:02

Vaak heeftje school ook een lijst met stageadressen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:03

Werken in de paarden is hard werken, lang werken en zwaar werk.
Daarbij verdien je niet veel in de paarden, is het moeilijk werk vinden en houden veel mensen het niet vol.

Ik neem aan dat het bij jullie 'snuffelstage' is, om te kijken wat je leuk vind en wat je later wil gaan doen ?

Een stagebedrijf is er om jou eravring op te laten doen in het werken met bv paarden als je een paardenbedrijf kiest. Aan het werk kom je er niet (meteen), soms heb je mazzel dat ze zo blij met je zijn dat je er mag blijven werken, maar vaak hebben ze hun eigen vaste personeel al.

Stage zoals die van jou is leuk om eens van het werkleven te proeven, maar zegt verder nog weinig over je echte werk wat je later gaat doen.
Het is meer kijken en oriënteren op wat voor bedrijf in welke richting je misschien wilt gaan werken.

Een goede site voor stagebedrijven is www.aequor.nl , daar kun je bij elke sector die je wilt bedrijven zoeken in jouw regio die stagiares aannemen.

Als je iets leuk lijkt bel je op of stuur je een brief en daarin vertel je wie je bent, welke school je doet, hoe oud je bent en hoe lang en waarvoor je stage moet doen. En of zij toevallig in die periode wanneer je moet eventueel een plek voor je vrij hebben, en zoja, of je eens een kennismakingsgesprek mag komen maken

Wees beleefd en netjes en denk om je nederlandse taal.

Stap anders naar een leraar of mentor of zij je willen helpen bij het zoeken van een geschikt bedrijf

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 11:39

SANEX schreef:
Werken in de paarden is hard werken, lang werken en zwaar werk.
Daarbij verdien je niet veel in de paarden, is het moeilijk werk vinden en houden veel mensen het niet vol.

Ik neem aan dat het bij jullie 'snuffelstage' is, om te kijken wat je leuk vind en wat je later wil gaan doen ?

Een stagebedrijf is er om jou eravring op te laten doen in het werken met bv paarden als je een paardenbedrijf kiest. Aan het werk kom je er niet (meteen), soms heb je mazzel dat ze zo blij met je zijn dat je er mag blijven werken, maar vaak hebben ze hun eigen vaste personeel al.

Stage zoals die van jou is leuk om eens van het werkleven te proeven, maar zegt verder nog weinig over je echte werk wat je later gaat doen.
Het is meer kijken en oriënteren op wat voor bedrijf in welke richting je misschien wilt gaan werken.

Een goede site voor stagebedrijven is www.aequor.nl , daar kun je bij elke sector die je wilt bedrijven zoeken in jouw regio die stagiares aannemen.

Als je iets leuk lijkt bel je op of stuur je een brief en daarin vertel je wie je bent, welke school je doet, hoe oud je bent en hoe lang en waarvoor je stage moet doen. En of zij toevallig in die periode wanneer je moet eventueel een plek voor je vrij hebben, en zoja, of je eens een kennismakingsgesprek mag komen maken

Wees beleefd en netjes en denk om je nederlandse taal.

Stap anders naar een leraar of mentor of zij je willen helpen bij het zoeken van een geschikt bedrijf

hey ja ik snap het
maar ik weet geen ander leuk werk wat ik later zou kunnen gaan doen snap je?

bedankt
weet je misschien hoe die site werkt ik iedegeval neit ik weet neit waar ik het kan vinden OK dan!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:43

Hey Miepi...
De meeste mensen werken om geld te verdienen en doen werk wat ze niet leuk vinden en heel veel mensen doen zelfs werk waar ze niet voor opgeleid zijn.. Als ik jou was zou ik in ieder geval na deze school nog door gaan leren.. ik ben zo stom geweest dat niet te doen..
He en als je stage kunt lopen bij Tyrza .. ik zou dat zeker doen.....

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:24

elibeest schreef:
Hey Miepi...
De meeste mensen werken om geld te verdienen en doen werk wat ze niet leuk vinden en heel veel mensen doen zelfs werk waar ze niet voor opgeleid zijn.. Als ik jou was zou ik in ieder geval na deze school nog door gaan leren.. ik ben zo stom geweest dat niet te doen..
He en als je stage kunt lopen bij Tyrza .. ik zou dat zeker doen.....

als ik van deze school afga dan heb ik nivo 2 en ik ga zeker over naar nivo 3
Haha!

ik wou eerst administratie doen maar weet jij een bana waar je redlijk/veel mee kan verdienen?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:39

Je moet niet alleen aan het geld denken, geld is niet alles.
Kijk eerst eens wat je kan, waar je in uitblinkt, wat zijn jouw goede punten..

Probeer dan eens te kijken bij welke banen die punten van pas komen.

Je moet niet klakkeloos iets gaan doen omdat dat leuk lijkt te gaan verdienen, daar wordt je op den duur ook niet vrolijk van. Maar ook niet klakkeloos iets leuks gaan doen waarmee je niks verdient...

Klinkt ingewikkeld, is het ook wel een beetje.

Is een serieuse beroepentest niet iets voor jou ?

Die site.... er staat ergens aan de rechterkant : BPV + register, daar klik je op, op de volgende pagina kun je weer Register aanklikken, dat doe je dus ook.
Dan kun je aanklikken welke sector en regio je wilt en op zoeken... dan krijg je alle bedrijven die bij de Aequor geregistreerd staan als erkend stagebedrijf

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:28

SANEX schreef:
Je moet niet alleen aan het geld denken, geld is niet alles.
Kijk eerst eens wat je kan, waar je in uitblinkt, wat zijn jouw goede punten..

Probeer dan eens te kijken bij welke banen die punten van pas komen.

Je moet niet klakkeloos iets gaan doen omdat dat leuk lijkt te gaan verdienen, daar wordt je op den duur ook niet vrolijk van. Maar ook niet klakkeloos iets leuks gaan doen waarmee je niks verdient...

Klinkt ingewikkeld, is het ook wel een beetje.

Is een serieuse beroepentest niet iets voor jou ?

Die site.... er staat ergens aan de rechterkant : BPV + register, daar klik je op, op de volgende pagina kun je weer Register aanklikken, dat doe je dus ook.
Dan kun je aanklikken welke sector en regio je wilt en op zoeken... dan krijg je alle bedrijven die bij de Aequor geregistreerd staan als erkend stagebedrijf

nee dat is waar
maar zonder geld kom je ook niet ver
we zien eht nog wel eerst afwachten voor me exame voor me baan

en ik kijk verder wel voor een stage plek maar veel mensen beginnen er al mij en zitten nou al vol Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:41

Ineke2 schreef:
Ehm zoiezo verdien je weinig in de dieren, wat voor baan dan ook. Behalve als je opvalt, talent hebt etc...en vaak al een hoop centen hebt om iets op te bouwen. Dan pas maak je een kansje om je brood er mee te kunnen verdien én wat vrije tijd over te houden.

Buiten dit zijn er maar weinig echte banen in de dieren, het meeste is vrijwillig of verdient heel weinig.

Heeft de school je dat nooit verteld? Lichten ze je niet meer voor op school?
Ik neem aan dat ze ook wel vertellen wat voor stages je moet lopen ongeveer en wat dat ongeveer inhoud...en anders zou ik dat eens gaan vragen op school.

ik heb een mbo dierhouderij gedaan, en school zegt dat je juist heel makelijk een baan vind, Nou NIET dus! ik ben nu officieel dierenarts assistente richting paard. maar ik werk nu als secretaresse in een brillengroothandel. En bijna iedereen van mijn klas is of werkeloos of werkt in een andere richting.

Dus meid, ik geef je een tip, hou je paardjes als hobby! (mits je barst van het geld en een eigen stal kan beginnen) Ik heb ook diverse paardenstages gehad en je bent meestal alleen aan het vegen en uitmesten. En soms mag je rijden en dan zijn niet de fijne paarden hoor!

Veel succes met het vinden van een stage!

Groetjes Angela

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:13

Citaat:
ik heb een mbo dierhouderij gedaan, en school zegt dat je juist heel makelijk een baan vind, Nou NIET dus! ik ben nu officieel dierenarts assistente richting paard. maar ik werk nu als secretaresse in een brillengroothandel. En bijna iedereen van mijn klas is of werkeloos of werkt in een andere richting

hihi, ik studeer dier en veehouderij (laatste jaar) en alle afstudeerders die ik ken werken bij Sealife en een andere is Hengelverkoper en nog een andere werkt bij de administratie van een verzekeringsbedrijf!

1 is er wel goed terecht gekomen, die traint dolfijnen in het buitenland!

Ik heb trouwens mijn 'snuffelstage' zo'n 3 á 4 jaar geleden ook bij Henk in Abtswoude gelopen. Dat was erg leuk moet ik zeggen!

Heel aardige man! Heeft me ook veel geleerd, want ik was 17 ofzo en reed altijd nog op pony's Haha! .

Citaat:
En als we echt goede stagaires hadden dan kregen ze van Henk best wel wat centjes toegeschoven en kregen ze van ons "personeel" altijd wel een leuk kadoo als ze weg gingen

Ik heb ook een centje toegeschoven gekregen *ga bijna naast m'n schoenen lopen* Haha!

Maar succes met het zoeken van een stageplaats!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:59

Anzjuhlaa schreef:

Dus meid, ik geef je een tip, hou je paardjes als hobby! (mits je barst van het geld en een eigen stal kan beginnen) Ik heb ook diverse paardenstages gehad en je bent meestal alleen aan het vegen en uitmesten. En soms mag je rijden en dan zijn niet de fijne paarden hoor!

Dan heb je gewoon de verkeerde stageadressen getroffen.
Ik heb nu 4 paardenstages achter de rug en geen enkele is een mest-en-veeg stage geweest.
Ik heb op elk bedrijf zowel dezelfde als verschillende dingen gedaan en overal veel geleerd.
Gereden op minder leuke paarden en gereden op juweeltjes, etc etc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:03

Op elke stal zal je moeten vegen en mesten. Bij ons mochten de stagaires soms ook rijden, lag er een beetje aan hoe hard ze huilebalkte. De niet huilenbalkers zaten meer, eerder en langer op het paard dan die mieppies die bij elk strotje een diepe zucht moeten slagen. Bij ons gingen ze alleen op de brave paarden, want je koopt er als stagebedrijf helemaal niks voor als zo een stagaire even van een paard afkiepert

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:05

gijsenkim schreef:
Op elke stal zal je moeten vegen en mesten. Bij ons mochten de stagaires soms ook rijden, lag er een beetje aan hoe hard ze huilebalkte. De niet huilenbalkers zaten meer, eerder en langer op het paard dan die mieppies die bij elk strotje een diepe zucht moeten slagen. Bij ons gingen ze alleen op de brave paarden, want je koopt er als stagebedrijf helemaal niks voor als zo een stagaire even van een paard afkiepert

amen! Lachen

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 19:34

ik snap het allemaal
maar het lijkt me gewoon leuk bij de omgeving in de paarden te zijn met de stage
ik moest 3 beroepen kiezen van de week voor de informatie avond
ik hebe paarden houderij gekozen administratie en boord en banket
maar op alle 3 de dingen ga ik door leren naar nivo 3
dus we zien wel
wil graag stage gaan lopen bij tyrza
ik hoef in de 4e weer stage plekken hebben 2 dus daarvoor ga ik voor me beroep doen dat moet

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:23

Meid, je bent nog maar net 14, je mening en intresse kan nog zo vaak veranderen voor je op de leeftijd bent dat je een beroep kan kiezen en een beroepsgerichte opleiding gaat doen.

Misschien heb je het op je 20e wel helemaal gehad met paarden.

Als ik jou was zou ik nu gewoon leuke stagebedrijven zoeken waar het je een keertje leuk lijkt om mee te lopen en nog niet te veel nadenken of het ook echt je beroep moet worden

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 20:53

ja dat kan
maarja jullie horen het nog wel ik weet echt niet waar ik stage zou moten lopen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:13

Heb je nou al adressen gezocht en gebeld dan ?

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:28

nee want ik weet nog niet waar ik ga zou gaan kunnen stage lopen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:56

vraag het aan kleine mevrouw de jong Lachen zij is stagecoordinator en heeft een hele mooie lijst met adressen!! succes met zoeken.. .gelukkig ben je er optijd bij!

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:53

bedankt zal het een keer vragen
heb je ook op die school gezeten ofzo ken je haar dan?

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:55

hey hey
ik zie het dan ken je mij vast wel ik was vorige week nog zo eigenewijs samen met merissa:P in de les jij loop daar toch stage??
je heb trouwens een coole haflinger:P:P

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:40

haha tnx Tong uitsteken jeps in een keer goed geraden

StalAkiiM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:13

dekoezegtboe schreef:
haha tnx Tong uitsteken jeps in een keer goed geraden

haha Haha! ik ga binnekort met iris mee naar rosie misschien zie ik je wel Tong uitsteken

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:06

owke Lachen leuk roos is een super paardje Lachen