Reeve overleden, nou durf ik helemaal niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:24

Arabesk schreef:
Het stomme is dat ik al 10 jaar rij. Vroeger als je viel stond je op, klopte je af en ging er weer op. Nu ga je nadenken....... Boos!

nu hij dood is denk je daaraan? hij is al jaren gelede gevallen en brak toen zn nek, dus je had er beter vanaf toen aankunnen gaan denken, de man is al jaren verlamd geweest!

ik ben er aan gaan denken toen ik hem op discovery zag tijdens een documentaire, maar ben gewoon blijven rijden op mn stakende en steigerende knol Clown
zag dit weekend iemand op discovery waarvan t hoofd helemaal scheef zat na een auto-ongluk, ook nek gebroken....risico's heb je altijd en overal.

mn instrcuteur heeft zn rug gebroken dankzij een vervelend paard, maar rijd tinmiddels ook weer gewoon

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:32

risico's heb je overal, ook als je ff boodschappen gaat doen ofzo...

zoek een andere hobby zou ik zeggen Knipoog

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:13

Barb schreef:
Ben ik banketstaaflig als ik zeg: je zult gerust nog wel een paar keer van een paard vallen Scheve mond Helaas hoort dat er nu eenmaal bij.

inderdaad als ik nu ging nadenken over die fratsen van sil met die harde wind toen en later dat ik wel viel, dan durfde ik ook nooit meer op haar.
Terwijl het de laatste tijd best goed gaat Lovers

Dus gewoon door gaan, overal gebeuren ongelukken, zelf met kleine kinderen kan je ernstig gewond raken (geloof mij maar voor meer info pb)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:28

Mijn zoon is vorig jaar met zijn fiets gevallen, en kwam ongelukkig terecht, met zijn hoofd tegen een betonnen bloembak bij iemand inde tuin. Door die val is hij vanaf zijn nek verlamd geraakt.

Je moet gewoon lekker leven en niet stilstaan bij wat je allemaal kan krijgen.

Dan zou je thuis stil moeten gaan zitten, dan kan je niks gebeuren, maar dan loop je weer het risico op hart en vaatziekten omdat je te weinig beweegt, en ga je dood aan een hartaanval.

Niet piekeren, maar leven!!!!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:28

ik ben in 97 van mijn paard gevallen, en heb er een nare blessure aan over gehouden, dokters vragen zich nog steeds af, hoezo ik nog steeds loop, ik rijd gewoon weer paard , maar ben voorzichtiger geworden

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:50

Arabesk, zelfs nu je er over gaat nadenken, moet je toch blijven zoals toen je klein was: eraf vallen, niet druk over maken en weer doorgaan Lachen . Want als je dan valt, val je tenminste ontspannen met de minste kans op blessures.
Ik hoorde trouwens laatst een verhaal van iemand die tijdens het joggen i net park was uitgegleden over een steentje, gevallen, dwarslaesie. Helemaal verlamd Verdrietig .
Het is hierboven al vaker gezegd: er kan van altijd en overal van alles gebeuren en de meeste ongelukken gebeuren in huis.
Ik had vorig jaar een whiplash opgelopen met springen, juist omdat ik er net níet van af was gevallen, maar hangend aan zijn hals over 1.20m ging Clown (ik had me vééél beter kunnen laten vallen). Dan verwacht je hele niet-rijdende omgeving dat je gaat stoppen met paardrijden. Nou sorry, hoor, nooit . Ik ben even gestopt met springen omdat ik vond dat ik het naar mijn werkgever niet kon maken om verdere risico's te nemen, maar nu ik weer genezen ben, spring ik gewoon weer lekker. En voorzichtig was ik altijd al, in de eerste plaats voor mijn paard Pling .

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:05

Ik zou nu dan even een stapje terug doen naar de dingen met je paard waar jij je wel veilig bij voelt.
Houdt dat in dat je even niet wilt galopperen, of springen of zo, dan doe je dat toch niet.
Paardrijden is wel een hobby en de bedoeling daarvan is dat je er plezier in hebt.....
Je gaat die 'spannende' dingen dan vanzelf missen, en het verlangen om dat weer te gaan doen gaat het dan toch weer een keer winnen van de angst.
Paardrijden is natuurlijk niet zonder risico's, maar wel veel te leuk om te laten liggen. Knipoog