Leuk, als iemand niet wilt ontwormen! :(

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 22:16

Ik kan er verder helaas niets tegen doen, gelukkig is de ruzie op stal over, maar de boer gaat er verder ook niets aan doen. De veearts heeft gezegt dat het wel kon, dus dat gelooft hij dan ook. Tja, ik heb geen keus verder ik laat haar er ook maar in lopen..

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:12

Skipper schreef:
Hoe zit het dan volgens jou lageveld, daar ben ik dan nieuwschierig naar.


Een goed ontworminsschema houdt ook rekening met de levenscyclus van de diverse wormen. Een wormkuur grijpt dus in in deze cyclus. Wanneer iedereen op een stal waar paarden staan die met elkaar in contact komen op verschillende tijden ontwormd, zijn dus steeds wormen aanwezig in mest/gras etc. in verschillende stadia. Hierdoor worden de paarden veel sneller weer besmet en zijn de ontwormingen veel minder effectief.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 00:04

20% van de paarden heeft 80% van de wormen....
De mijne krijgen iedere keer als de hoefsmid geweest is een wormspuit. Zit ik nooit ver mis met de tussenpoos en vergeet ik het ook niet. (ook handig als de hoefsmid toevallig wormkuren verkoopt Knipoog )

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:29

Bij ons op stal werd het ontwormen altijd al wel zo gecoördineerd dat alle paarden tegelijkertijd gedaan werden. Maar binnenkort wordt het ontwormmiddel in de stalprijs meegenomen, en de staleigenaar verstrekt dan dus op de vaste tijden de ontwormmiddelen, om problemen zoals in dit topic te voorkomen.

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:10

Marloez schreef:
Ik kan er verder helaas niets tegen doen, gelukkig is de ruzie op stal over, maar de boer gaat er verder ook niets aan doen. De veearts heeft gezegt dat het wel kon, dus dat gelooft hij dan ook. Tja, ik heb geen keus verder ik laat haar er ook maar in lopen..

Ik vind dat dan wel een heel erg vreemde veearts. Mijn veearts zei altijd om de 2 maanden ontwormen. Dat voorkomt alle ellende Knipoog

ellepel

Berichten: 47440
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:02

tuurlijk kan hij het haar wel verplichten.
mee ontwormen en anders zoekt ze een andere stal.

heel simpel. Knipoog

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:00

Owens_hartje schreef:
Ik vind dat dan wel een heel erg vreemde veearts. Mijn veearts zei altijd om de 2 maanden ontwormen. Dat voorkomt alle ellende Knipoog

tja, dat zei die ook, wij voorkomen het en zij bestrijdt het Knipoog