Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:04

mobick schreef:
Ik paf er lekker op los ook als ik op mijn paard zit. Aso of niet. Moet ieder voor zich weten. En die peuk die maak ik uit op mijn laars en ja dan gooi ik hem weg.
Ja ik weet het: Schuldig schiet mij maar neer! (maar niet schijnheilig)

Same here Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:04

mobick schreef:
En voor de millieu-freaks onder ons:
Ja ik weet hoe lang het duurt voordat een peuk afgebroken is, maar weten jullie ook wat jullie met je autootjes voor 'n schade aanrichten? Kom nou toch! Hyprocrieten!

Dus als ik een dagtocht maak, moet ik ook het plastic zakje van m'n boterham gewoon in het bos laten liggen het het lege flesje erbij?
Verward Want als je nu zegt van niet, dan ben je hypRocriet volgens jezelf Verward

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:07

vikki schreef:
Ik heb dan ook geen auto maar een fiets... Tong uitsteken Bovendien is het een kleine moeite om een peuk even ergens te bewaren om hem later netjes in een asbak/afvalbak te dumpen.

Oh, nou dan heb ík het helemaal gedaan.
Ik rook, heb 2 auto's die ik gebruik als afvalbak, fiets nóóit (maar ik sorteer wel heel netjes en trouw het afval, betaal héél veel wegenbelasting, ben lid/donateur van Greenpeace en mijn auto heeft een kat(alysator)! Knipoog (Oh ja, en die auto's gebruik ik júist omdat ik zoveel belasting moet betalen, dan pak ik niet de fiets, maar lekker droog en warm én snel én handig voor de boodschappen bij de buurtsuper, 500 m verderop, de auto.)

vikki

Randy01 schreef:
Ik vind het een beetje hypocriet om over het milieu te praten in dit onderwerp. Op zich een logisch bijkomend aspect, maar je maakt míj niet wijs dat iedereen al van jongs af aan netjes alle papiertjes opraapt en in de daarvoor bestemde plaatsen deponeert. Als dat wél zo zou zijn, zou Nl. wel véél schoner zijn!!!

1 sigarettenpeuk op straat, stoor ik me niet aan. Wel aan die vieze gore asocialen die hun asbak op straat legen terwijl bij wijze van spreken de prullenbak 3 m verderop staat! Dat vind ik absoluut goor.

Verder: in geval van nood rolt de sigaret van je paard af. Misschien ook weer niet veilig maar ik heb meestal de peuk in de hand die ik dan niet aan de teugel houd, dus náást mijn paard.

Rook in de richting van mijn paard probeer ik te voorkomen. Dat vind ik ongezond; zij hoeven niet de dupe te zijn van mijn verslaving. Net zoals ik het asociaal vind als er (een) niet-roker(s) bij een groepje (buiten) bij roker(s) staat; ik doe dan altijd een stapje de andere richting op speciaal om de rook bij die niet-roker weg te houden...

Wel moet ik zeggen dat ik mijn paarden bewúst met die rook laat kennismaken. Toen ik nog jonger was ben ik nl. een keer van mijn paard gepleurd toen iemand langs de bak stond te roken en die walm dus zo de bak in geblazen werd. Mijn paard schrok zich rot.
Ik vind het dus wel verstandig dat een paard deze geur (her)kent gewoon om er later niet van te hoeven schrikken (bv. tijdens een wedstrijd)....
(En dat doe ik écht niet door rook in hun neus te blazen ofzo hoor Knipoog , maar gewoon een sigaret opsteken tijdens het uitstappen etc.)

En waarom is het hypocriet om over het milieu te beginnen??? Ik gooi mijn afval nl. netjes waar het bewuste afval hoort... als we dat allemaal deden zouden we al een stapje verder zijn... Overigens hoefde ik het als kind ook echt niet te proberen om iets op straat weg te gooien... dat zou ik wel geweten hebben. Ik zou het niet meer dan normaal vinden als er een beetje zorgvuldiger met onze -toch al weinige- bossen/natuurgebieden etc. om werd gegaan.

Janski

Ik rook zo ongeveer overal waar het mag behalve onder de douche (geloof me ik he het geprobeerd dat praktisch gezien niet haalbaar) en op mijn paard. Ik vind het niet gevaarlijk en ik moet bekennen dat ik het ook echt wel eens heb gedaan. Misschien als ik nu 3 uur het bos in ga dat ik het dan ook nog wel zal doen maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb het een keer gehad dat ik rookte op mijn paard en er een cementauto aan kwam en voor dat mijn paard kon schrikken had ik mijn sigaret al lang weggegooid en die gooi je echt niet op je paard.

Ik ga rijden en heb zo mijn routine na het rijden, afzadelen, alfsuiten, op stal zetten deken op, eten geven, laarzen uit, en ff zitten met een peukkie! Geen probleem.
Ik vind het ook geen probleem als ik bij andere binnen niet mag roken, maar dan wens ik ook geen commentaar op dat ik af en toe naar buiten ga roken. Roken bij kleine kinderen doe ik ook uit principe niet. Roken in de stal natuurlijk nooit!!

Leven en laten leven. Als je als roker rekening kan houden met je omgeving lijkt me dat een niet roker dat ook wel kan

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:09

vikki schreef:
En waarom is het hypocriet om over het milieu te beginnen??? Ik gooi mijn afval nl. netjes waar het bewuste afval hoort... als we dat allemaal deden zouden we al een stapje verder zijn... Overigens hoefde ik het als kind ook echt niet te proberen om iets op straat weg te gooien... dat zou ik wel geweten hebben. Ik zou het niet meer dan normaal vinden als er een beetje zorgvuldiger met onze -toch al weinige- bossen/natuurgebieden etc. om werd gegaan.

Ik geloof niet dat dit topic gaat over de schadelijkheid van peuken voor het milleu Verward Dat is een hele andere discussie die je nu begint.

Het gaat over roken te paard!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:12

Randy01 schreef:
Oh, nou dan heb ík het helemaal gedaan.
Ik rook, heb 2 auto's die ik gebruik als afvalbak, fiets nóóit (maar ik sorteer wel heel netjes en trouw het afval, betaal héél veel wegenbelasting, ben lid/donateur van Greenpeace en mijn auto heeft een kat(alysator)! Knipoog (Oh ja, en die auto's gebruik ik júist omdat ik zoveel belasting moet betalen, dan pak ik niet de fiets, maar lekker droog en warm én snel én handig voor de boodschappen bij de buurtsuper, 500 m verderop, de auto.)

Foei foei foei... slechte Randy... >:) *pakt het zweepje uit de kast* ... oke, nou even serieus. Dat soort dingen snap ik allemaal hoor... ik zal ook echt geen milieuzedeprekertje spelen...maar (jaja, een MAAR Knipoog ) ik snap niet dat mensen die kleine dingetjes die zo vreselijk weinig moeite kosten even op een wat milieuwvriendelijkere wijze doen. En nee, ik heb het niet over alles (ik verwacht van niemand dat ze 3 keer met de fiets naar de super karren en terug om de weekendboodschappen te doen...), maar zeg nou zelf... is het zoveel moeite om een peuk na deze goed uitgemaakt te hebben even bij je te houden tot je een asbak/afvalbak tegen komt? Het lijkt mij van niet... maar ja, ik kan het mis hebben natuurlijk... ik heb nooit gerookt dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar mijn kauwgom oid gooi ik ook niet op de grond als ik er vanaf wil.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:19

Weer erg on-topic: weet eigenlijk (en dat bedoel ik ook onderbouwd) hóe schadelijk sigarettenrook voor een paard is? Dat het voor mensen levensgevaarlijk is, weten we allemaal, maar is het voor paarden slechter, minder slecht, gevaarlijker??? En dan heb ik het niet erover dat ik me een rokend paard voorstel, maar meer een paard dat eigenlijk altijd 'meerookt' met zijn baas....???

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:24

vikki schreef:
maar mijn kauwgom oid gooi ik ook niet op de grond als ik er vanaf wil.

Maar je moet ze de kost geven die dat wél doen. Zo gaat het nu eenmaal ook met rokers. Ik maak mijn peuken altijd uit in de asbak. Op stal in de (natte) mesthoop en vervolgens in de grijze bak (die ernaast staat) etc.
Kortom, ik ruim wel mijn peuken op. Zo zullen er dus ook genoeg rokers zijn die dat niet doen. Tja, jammer..... maar zo zal het denk ik altijd wel blijven.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:27

mobick schreef:
Ik weet niet hoe de rest van de rokers op zijn paard rookt maar mij lukt het echt niet om de rook bij Rio in zijn gezicht te blazen als ik er op zit hoor? Verward

Nee, is mij ook nog nooit gelukt. Misschien als je heel goed naar voren leunt?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:28

Sonja schreef:
Dus als ik een dagtocht maak, moet ik ook het plastic zakje van m'n boterham gewoon in het bos laten liggen het het lege flesje erbij?
Verward Want als je nu zegt van niet, dan ben je hypRocriet volgens jezelf Verward

Als je een dagtocht maakt moet je gewoon lekker stoppen bij een restaurant en daar je lunch nuttigen, hoef je ook geen plastic te gebruiken, veel makkelijker, schoner, efficienter en beter voor de economie (waar ik overigens ook een goed steentje aan bijdraag met al die belasting welke op de peuken zit) . Dus nee Sonja, mij zal je geen flesjes of plastic in het bos zien gooien, ik heb mijn handen al vol aan mijn peuken die ik strategisch overal neerpleur. Knipoog

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:29

Randy01 schreef:
Weer erg on-topic: weet eigenlijk (en dat bedoel ik ook onderbouwd) hóe schadelijk sigarettenrook voor een paard is? Dat het voor mensen levensgevaarlijk is, weten we allemaal, maar is het voor paarden slechter, minder slecht, gevaarlijker??? En dan heb ik het niet erover dat ik me een rokend paard voorstel, maar meer een paard dat eigenlijk altijd 'meerookt' met zijn baas....???

Ik weet niet hoe de rest van de rokers op zijn paard rookt maar mij lukt het echt niet om de rook bij Rio in zijn gezicht te blazen als ik er op zit hoor? Verward

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:30

Riant schreef:
Ik geloof niet dat dit topic gaat over de schadelijkheid van peuken voor het milleu Verward Dat is een hele andere discussie die je nu begint.

Het gaat over roken te paard!!

het ging er idd over wat mensen er van vinden dat er word gerookt als je op je paard zit..
want wat ik gisteren gezien had..
al de rook ging naar het hoofd van dat paard..
en ook heb je de teugels maar in 1 hand vast..
dus mocht je paard schrikken..of mocht er iets gebeuren..wat dan??

en dan praat ik ook helemaal nog niet over het millieu hoor!!
natuurlijk is het gevaarlijk om in het bos te roken..
en natuurlijk is het slecht voor het millieu!
maar als ik op straat een sigaret aan het roken ben..ga ik echt geen zakje mee nemen om hem in te doen..en hem thuis weg gooien!
die gooi je natuurlijk op straat!
daar ben ik gewoon heel eerlijk in!

maar ik vroeg mij gewoon af wat jullie er van vonden dat mensen roken als ze op het paard zitten..
ik vind het niet prettig voor het paard..
en het kan ook nog eens gevaarlijk zijn!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:30

Kan dit topic beter niet afgesplitst worden want nu loopt roken op je paard en milieuvriendelijk discussie beetje door elkaar.

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:35

daarom probeer ik het een beetje gescheiden te houden!
want kan het zo niet echt meer volgen..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:35

De tijden van plaatsing doen vreemd!!!
Alle reacties komen nu door elkaar te staan...???

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:38

ja ik kan het niet echt meer volgen...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:39

promiss schreef:
daarom probeer ik het een beetje gescheiden te houden!
want kan het zo niet echt meer volgen..

wist je dat roken heeeeeel goed is voor je concentratie vermogen?

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:42

hoe bedoel je?
als je op je paard rookt?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:45

mijn mening -> NOT DONE idem voor mobiel bellen te paard

laatst reed er iemand voor bij die spande de kroon

op de gympen zonder cap peuk in de ene hand en mobieltje in de andere

ik heb met volle verbazing vanaf mijn bankje op stal (met peuk !) zitten kijken

ik ben een stevige roker maar niet te paard , dan hou ik me ff in
maar na het rijden ja lekker ff peukie
maar te paard nee , ook al rij ik 99% van de tijd met 1 hand

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:49

nickyu schreef:
mijn mening -> NOT DONE idem voor mobiel bellen te paard

laatst reed er iemand voor bij die spande de kroon

op de gympen zonder cap peuk in de ene hand en mobieltje in de andere

ik heb met volle verbazing vanaf mijn bankje op stal (met peuk !) zitten kijken

Dat was ik niet he? Volgens mij had ik mijn hakken aan.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:52

ik vind het zo raar lijken als ik men te paard zie roken.
ik begrijp best wel dat mensen daar dan trek in hebben, maar ik vind het geen gezicht!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:52

ja ik vind het ook niet kunnen op een paard maar ze moeten het zelf weten. maar ik vind het gewoon niet staan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:11

Ik vind het er ordinair uitzien. Paardrijden is een sport en tijdens het sporten hoef je niet te roken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:27

ik rook niet. ben ook anti sigaretten.
Wat ik wel doe is bv op buitenrit. als we over straat moeten komt me moeder mij en me vriendin halen omdat ik met Phar zit op straat af en toe mag ik alleen over straat maar meestal komt mam me halen dan bel ik al éér ik nog maar op t padje zit voor t bos uit te gaan. Phar reageert hier ook helemaal niet meer op. en tzou mij sterk verbazen als Phar zich verschiet in het bos. hij heeft nl meer gezien dan mij tijdens een buiten rit Haha!