Ik vind het een beetje hypocriet om over het milieu te praten in dit onderwerp. Op zich een logisch bijkomend aspect, maar je maakt míj niet wijs dat iedereen al van jongs af aan netjes alle papiertjes opraapt en in de daarvoor bestemde plaatsen deponeert. Als dat wél zo zou zijn, zou Nl. wel véél schoner zijn!!!
1 sigarettenpeuk op straat, stoor ik me niet aan. Wel aan die vieze gore asocialen die hun asbak op straat legen terwijl bij wijze van spreken de prullenbak 3 m verderop staat! Dat vind ik absoluut goor.
Verder: in geval van nood rolt de sigaret van je paard af. Misschien ook weer niet veilig maar ik heb meestal de peuk in de hand die ik dan niet aan de teugel houd, dus náást mijn paard.
Rook in de richting van mijn paard probeer ik te voorkomen. Dat vind ik ongezond; zij hoeven niet de dupe te zijn van mijn verslaving. Net zoals ik het asociaal vind als er (een) niet-roker(s) bij een groepje (buiten) bij roker(s) staat; ik doe dan altijd een stapje de andere richting op speciaal om de rook bij die niet-roker weg te houden...
Wel moet ik zeggen dat ik mijn paarden bewúst met die rook laat kennismaken. Toen ik nog jonger was ben ik nl. een keer van mijn paard gepleurd toen iemand langs de bak stond te roken en die walm dus zo de bak in geblazen werd. Mijn paard schrok zich rot.
Ik vind het dus wel verstandig dat een paard deze geur (her)kent gewoon om er later niet van te hoeven schrikken (bv. tijdens een wedstrijd)....
(En dat doe ik écht niet door rook in hun neus te blazen ofzo hoor

, maar gewoon een sigaret opsteken tijdens het uitstappen etc.)