Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princessie

Berichten: 408
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:40

[color=red]Hoi Megan en Monique,

Ik vind het heel erg voor jullie dat het zo gaat met gracy. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Megan, mis mijn maatje in de donderdag les Verdrietig
Veel sterkte met Gracy en ik blijf het verloop volgen.
Ik duim voor gracy en jullie!


groups.msn.com/hcrottemeren
[/color]

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:21

Dankje Princessie!! Doet me goed om te horen... Ik mis de les ook en ook al kan ik niet meerijden ik kom zeker weten kijken en supporten Knipoog .

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:23

Gracy:

D'r was dus toch iets mis met het zadel, gelukkig is het opgelost. Heeft Loraine je geholpen? Knipoog

Ik kom morgen ook naar stal, ben er rond half9. Ik ben benieuwd was Rick gaat doen, en ik maak meteen eeen afspraak voor dinsdag, ik ben benieuwd. Waar ik trouwens over zat te denken...

Nu met longeren doet Gracy vervelend, met dat aanstellerige gedrag maar wat nou als je er op zit en ze doet het... Ben niet in de mood om te moeten zandhappen.. Ze gaat helemaal uit d'r stekker als er een pessoa singel op d'r rug ligt, dus hoe moet het wel niet zijn als je er op gaat zitten.... Boos!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:14

Princessie schreef:
[color=red]Hoi Megan en Monique,

Ik vind het heel erg voor jullie dat het zo gaat met gracy. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Megan, mis mijn maatje in de donderdag les Verdrietig
Veel sterkte met Gracy en ik blijf het verloop volgen.
Ik duim voor gracy en jullie!


groups.msn.com/hcrottemeren
[/color]



Heyyy Princessie, bedankt voor de extra "hart onder de riem" Kusje

Ik geloof dat we even veel medelijding nodig heb als Gracy... door haar gedrag heb ik deze weekend een geschuurd duim nagel en een verrekt knieband! Blauw oog Zij zijn groot en ik is klein!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:29

Megantjuh"]
D'r was dus toch iets mis met het zadel, gelukkig is het opgelost.
[/quote]
Ja, alleen het werd een ander reden dan dat ik de zadel voor had weggebracht! Bloos!

[quote="Megantjuh"]
Heeft Loraine je geholpen? Knipoog
[/quote]
Ja Haha!
Ze zag dat Gracy flink bezig was, en pakte haar beet en hield haar vast voor mij OK dan!
Ze was ook van mening dat het was duidelijk aanstellerij van Gracy om onder het werk uit te komen..

[quote="Megantjuh schreef:
Ik kom morgen ook naar stal, ben er rond half9. Ik ben benieuwd was Rick gaat doen, en ik maak meteen eeen afspraak voor dinsdag, ik ben benieuwd. Waar ik trouwens over zat te denken...

Nu met longeren doet Gracy vervelend, met dat aanstellerige gedrag maar wat nou als je er op zit en ze doet het... Ben niet in de mood om te moeten zandhappen.. Ze gaat helemaal uit d'r stekker als er een pessoa singel op d'r rug ligt, dus hoe moet het wel niet zijn als je er op gaat zitten.... Boos!


Ik ben van plan om als eerst weer op d'r te gaan rijden... of het wordt een rodeo rit... dat merk ik vanzelf! Clown

Het belangrijkste met longeren is dat Gracy steeds harder aangepakt moet worden zolang als ze bezig is met deze gedrag. Op denduur begrijp ze dat we kwa rangorde boven haar staat, en hopelijk zal ze dat ook onthouden als we eenmaal begint met rijden.

Vergelijking met gisteren was haar gedrag minder erg vandaag, en als ze eenmaal op d'r sodemieter krijgt.. dan is ze helemaal een braaf paard!

Loraine merkt ook op dat Gracy steeds meer ontspanning zoekt met longeren en vanzelf meer gaat zaken met haar hoofd OK dan!

Nu nog even dat opstandige eigenwijs koppig gedrag onderdrukken... en dan hebben wij weer een lief paard! Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:38

Heej heej!!

Ja ik wil ook weer een lief paard!! Haha!

(Hoewel ik in lessen ook behoorlijk met haar te stellen heb gehad, he Princessie!! Schijnheilig )

Ik ben benieuwd, gaat Rick vanavond weer masseren?

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:53

Haihai!

Het komt vast goed allemaal Lachen
Het gaat al een heel stuk beter als vorige week!
Hoop dat Gracy weer snel beter is, kunnen we weer lekker een buitenrit maken Megan Haha!
Succes! OK dan!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 17:01

FabjuhBrowny schreef:
Haihai!

Het komt vast goed allemaal Lachen
Het gaat al een heel stuk beter als vorige week!
Hoop dat Gracy weer snel beter is, kunnen we weer lekker een buitenrit maken Megan Haha!
Succes! OK dan!


zooo zeker!! Daar heb ik ook zinin man!!! Lachen Echt balen dat het zo moet lopen maarja, ken er niks aan doen. Verdrietig

Princessie

Berichten: 408
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:59

Hallo dames,

Hoe vordert de massage van Rick? Ik hoop dat het snel gaat werken voor jullie, want als Gracy zo blijft doen wordt je daar alleen maar verdrietig Huilen van ipv blij *LOL* . Veel sterkte!

Groetjes Sabrina

http://groups.msn.com/hcrottemeren[/col ... ize]

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:57

Maandag

Nou vanavond kreeg ik een gevoel of het alweer achterwaarts ging... Scheve mond

Zelfs op de poetsplaats was ze niet normaal!
Helaas was het nodig om de zweep erbij te halen....

In de longeerbak eerst gelongeerd zonder passoa om haar los te werken en warm lopen... in het begin stijf, maar dat was te verwachten.

Toen dachten wij op een gegeven moment... effe kijken wat ze doet.. en ja hoor Boos!
Ze werd een behoorlijk stresskip en ging gekdoen... in eerlijkheid was haar gedrag beste gevaarlijk! Gracy had megan op een haartje na bijna geraakt, en rende op een gegeven moment op megan af >;)
Megan reageerde toepasselijk met de longeerzweep ~~}> want deze gedrag mag ze niet uitproberen aan ons!

Ik vraag mij af... hoe komt dat gedrag opeens...

Ze heeft wel last bij d'r schoft, een soort zenuwtrekje... dat is het enige wat ik aan haar kan zien waar ze behoorlijk last van heeft.

Een zweetdeken mag erop, en een staldeken mag erop... maar een sjabrak Verward dat schudt ze letterlijk weg!

*zucht* ik weet het even niet meer.... Verdrietig

Ik ben benieuwd wat morgen wordt...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 12:09

Verdrietig Ik ben best verdrietig hiervan. Zo als Gracy nu is ken ik haar niet, ze is soms gewoon gevaarlijk. Ik heb vandaag een afspraak met Rick, hij gaat me met alles helpen Lachen . Al vanaf het moment dat ik aan kom lopen met de sjabrak en de pessoa veranderd ze. Een totaal ander paard..

En waarom?????? Verdrietig Verdrietig Hopelijk heeft Rick een antwoord, dit kan gewoon niet. Huilen

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 12:10

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren met hun paard??

taverno

Berichten: 4218
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:17

Laat eens foto`s maken van de rug van Gracy,dan wet je in ieder geval dat daar niets mis mee is(of juist wel)
Mijn paard bleek ook rugproblemen te hebben en niet gevoelig te reageren op aanraken ,duwen en tikken op de rug.
Op de foto`s was duideljk te zien dat hij echt wat mankeerde.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 12:29

Gracy loopt al onder behandeling bij de Fysio, voor haar rug. Dus we weten sowieso dat ze iets aan haar rug heeft, en daar wordt ze nu voor behandelt. De behandeling geeft lichamelijk het gewenste effect, je ziet dat ze beter gaat lopen enzo, maar geestelijk is het echt tegenovergesteld. Boos!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:07

taverno schreef:
Laat eens foto`s maken van de rug van Gracy,dan wet je in ieder geval dat daar niets mis mee is(of juist wel)
Mijn paard bleek ook rugproblemen te hebben en niet gevoelig te reageren op aanraken ,duwen en tikken op de rug.
Op de foto`s was duideljk te zien dat hij echt wat mankeerde.



Een foto maken kan altijd nog...

De fysio wil haar eerst goed onderzoeken, behandelen en kijken wat hij kan aanvoelen, zien en vinden.
Mocht er iets wezen wat niet klopt, dan is het plek snel gevonden om een foto te maken als het zal blijken dat nodig is...

IK ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan... Scheve mond

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:42

Vandaag, dinsdag 12oktober:

Rick is met haar aan de slag gegaan, het begon vrij rustig op de poetsplaats dus ik zag het zonnig in , maar helaas.. Rick wou met dubbele lijnen longeren maar toen er 1 lijn vast zat begon het alweer, steigeren, bokken, slaan, springen Boos! Verdrietig .. Noem het maar op. Het lijkt wel een 1 of ander jong paard wat nog nooit van de singel heeft gehoord.. Verward Huilen

Rick begon weer helemaal bij de basis, de dominantie . Allerlei oeveningen gedaan en Gracy toonde bij alles respect behalve als je met de singel aan kwam .. Opgeven moment ging het beter en wou Rick er een slof om doen, maar helaas. Gracy was te ''wild'' en je kreeg gewoon de kans niet de slof om te doen. Verdrietig .. Ondertussen waren we ook al 40min ongeveer verder, Gracy was kleddernat van het gestress. Ach gut

Hij heeft nog wat oeveningetjes met haar gedaan en daarna ben ik uit gaan stappen en haar onder het solarium gezet . Onder het solarium ging ik met opzet haar rug/schoft/hals betasten, kietelen en aaien. En wonder boven wonder was gracy braaf, ze gaf geen kick Haha! OK dan! Lovers . Ze wou zelfs terug kroelen. Lovers ... WOW wat een heerlijk gevoel gaf dat! Haha! Haha! ! Eindelijk weer het oude paardje .. Maar voor hoelang? Verward

Daarna heeft ze uurtje op stal gestaan en heb ik wat gedronken in de kantine. Toen ik haar gedag ging zeggen deed ik weer hetzelfde, aan de schoft en alles zitten, aaien, drukken enz. En nogmaals ze was weer super braaf *LOL* !!! Die momenten maken je echt zooo happy Haha! .. Ik heb eindelijk weer een beetje een goed gevoel en ik hoop echt dat vandaag het keerpunt van dit alles is geweest.. Lachen

Ik wil grace terug.. Verdrietig

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:53

We hebben besloten er een veearts naar te laten kijken. Morge komt hij tussen 3 en 4. Ik kan er zelf niet bij zijn, ik moet werken! Maar ik ga jullie op de hoogte houden!! Haha!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 17:10

Pffff ben echt gestressd!!! ik hoop maar dat de veearts iets vind, klinkt raar misschien, maar dan hebben we in elk geval een oorzaak. Anders weet ik het ook niet meer.. Lachen hopelijk gaat de tijd een beetje snel!! Knipoog

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:15

Ja inderdaad maar hopen dat hij de oorzaak weet, en dat het snel opgelost kan worden! Ik hoor het morgen wel! Succes wijffie!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:18

Dankje gurlie! Ach gut

Je hoort morgen aaf hoe of wat, beter heeft ze niks (maar ja verklaar dan nog maar eens haar gedrag)...

Of ze heeft wel iets en dan hoop ik dat dat gauw overgaat!! Knipoog

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:56

Nou sterkte morgen. Word zelf ook een beetje moe van de veearts .....
In ieder geval weten we morgen allebei meer. (zie mijn topic bij VVdD)

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 23:16

Patsy schreef:
Nou sterkte morgen. Word zelf ook een beetje moe van de veearts .....
In ieder geval weten we morgen allebei meer. (zie mijn topic bij VVdD)

Jij ook sterkte, ga nu ff je topic bekijken!! Lachen

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:30

Patsy schreef:
Nou sterkte morgen. Word zelf ook een beetje moe van de veearts .....
In ieder geval weten we morgen allebei meer. (zie mijn topic bij VVdD)


Ben vanmiddag gebeld door de veearts.... het is niet haalbaar i.v.m. een aantal spoed gevallen, dus ze komen morgen tussen 11.00 uur en 14.00 uur.

vanwege mijn werk kan ik niet bij zijn, dus ik krijg de uitslag via de telefoon

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:42

Gracy schreef:
Ben vanmiddag gebeld door de veearts.... het is niet haalbaar i.v.m. een aantal spoed gevallen, dus ze komen morgen tussen 11.00 uur en 14.00 uur.


Heee, waar ken ik dat van, spoedgevallen ..... Ik kreeg vandaag trouwens ook de uitslag per telefoon. Ga Gypsy morgenochtend ophalen, dan kan ik meteen nog eventjes met de dierenarts praten en de foto's zelf bekijken. (zie verder bij mijn topic)

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 23:22

Ik ga morgen vrij vragen van school het laatste uur zodat ik toch bij Gracy kan zijn!! Mijn coordinator is altijd wel heel relaxed dus denk wel dat het lukt!

Vandaag heb ik half uur bij Gracy in de stal gezeten, naar mijn idee voelde ze zich wel op haar gemak, ze zocht me echt op en was heel braaf.. Mocht gewoon met haar knuffelen gelukkig, maar ik hoorde van Fabienne dat Gracy na de les lag in haar stal en dat heb ik niet eerder meegemaakt dus tja ben heel erg benieuwd!