verslag van de demo van Aqua8horse in Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:55

Even voor de duidelijkheid...het paard liep niet kreupel!!!!Maar onregelamtig en dit kwam (denk ik) door zijn exterieur, niet door overvraging.
Maar als je schreef bent ga je nou eenmaal schreef lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:55

Jongens en meisjes: op een kreupel paard moet je niet rijden. Het beste wat Carole had kunnen doen was het paard weer op stal zetten. Hoe of wat met een kreupel paard doet er helemaal niet toe eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:57

Onregematig en kreupel, zo'n groot verschil is dat niet

maar idd lovely, niet opstappen was eerlijker geweest als dat van te voren te zien was, of kwam het later pas in beeld?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:57

Sorry Lovely, maar dat slaat helemaal nergens op.....komt vast omdat je het in dezelfde minuut hebt gestuurd als ik Knipoog

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:58

Daar is wel degelijk een groot verschil tussen...
'Maar als je schreef bent ga je nou eenmaal schreef lopen...'

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:59

Blossomm schreef:
Even voor de duidelijkheid...het paard liep niet kreupel!!!!Maar onregelamtig en dit kwam (denk ik) door zijn exterieur, niet door overvraging.

Onregelmatig lopen kan imo nooit door het exterieur komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:01

Blossomm schreef:
Daar is wel degelijk een groot verschil tussen...
'Maar als je schreef bent ga je nou eenmaal schreef lopen...'

ik bedoel daarmee, dat het beide niet goed is, beetje vaag van mij omschreven
En het daardoor met lovely eens ben dan beter niet te gaan rijden.
Maar ik begreep van jippie dat het pas voor de dag kwam onder het rijden, niet daarvoor.
Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:01

Blossomm schreef:

Aan de longe vond ik dit paard goed over de benen lopen. Onder het zadel werd het echt slechter. Hoe dat dat komt,.....ik ben geen arts maa rik heb daar wel een idee over.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:02

Ja zeker wel, nooit van beenlengte verschil gehoord bijv.
Gewrichts-, spierproblematiek valt ook onder exterieurafwijkingen. (volgens mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:03

Blossomm schreef:
Sorry Lovely, maar dat slaat helemaal nergens op.....komt vast omdat je het in dezelfde minuut hebt gestuurd als ik Knipoog

Als je het normaal vindt om op paarden te rijden die laten weten dat je ze pijn doet... dan slaat het nergens op inderdaad.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:03

Ik ben gearriveerd tijdens het rijden van Carola, dus het longeren heb ik helaas gemist. Daar kan ik dus niks over zeggen...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:05

Blossomm schreef:
Ja zeker wel, nooit van beenlengte verschil gehoord bijv.
Gewrichts-, spierproblematiek valt ook onder exterieurafwijkingen. (volgens mij)

In dat geval wel idd....
Dacht dat je puur de bouw van het soort paard bedoelde. Maar ook dan vind ik niet dat je op moet stappen.....

Heel simpel, als het van te voren duidelijk was dat het paard niet goed was, had ze imo niet op moeten stappen. Was het niet van te voren duidelijk en was hij aan de longe wel goed dan is het tijdens het rijden ontstaan en imo een rijtechnisch probleem

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:05

Lovely schreef:
Als je het normaal vindt om op paarden te rijden die laten weten dat je ze pijn doet... dan slaat het nergens op inderdaad.

Daarin ben ik al een echte fysiotherapeut, voor de meeste structuren is bewegen de beste oplossing.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:07

Blossomm schreef:

ik zie geen verschil tussen kreupel en onregelmatig.
En wat nu ook de oorzaak mag zijn (exterieur lijkt mij onmogelijk een oorzaak voor kreupelheid maar goed) in beide gevallen ga je er niet op zitten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:08

Blossomm schreef:
Daarin ben ik al een echte fysiotherapeut, voor de meeste structuren is bewegen de beste oplossing.

Moet je dan niet eerst weten waar de pijn vandaan komt?

Anoniem

Bewegen is anders dan gewicht moeten dragen

Maar verder sluit ik me bij de post van richtje aan

Citaat:
Heel simpel, als het van te voren duidelijk was dat het paard niet goed was, had ze imo niet op moeten stappen. Was het niet van te voren duidelijk en was hij aan de longe wel goed dan is het tijdens het rijden ontstaan en imo een rijtechnisch probleem

Anoniem

Blossomm schreef:

Hangt er van af wat er precies stuk is, letterlijk.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:12

Als een paard kreupel is moet er niet op gereden worden simpel zat.. Als dit met longeren niet te zien is, komt het niet door een exterieurmatig gebrek imo maar 9 van de 10 keer door een fout van de ruiter..

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:12

Jippie"]
Volgens Carole is het dus zo dat hoe langzamer een paard loopt, hoe meer hij in balans komt en hoe meer een paard zal gaan verzamelen.
[/quote]

Dat zie ik veel mensen doen, maar het gevaar is groot dat je hiermee het paard juist totaal uit zijn balans trekt en hem van voor naar achter werkt ipv andersom!! Eérst naar voren rijden tot hij je hand opzoekt, lijkt me veel verstandiger..

[quote="Jippie schreef:
Toen nam Carole plaats in het zadel. Ze begon direct heel veel druk op het bit te zetten waarop het paard achterwaarts ging. Volgens haar is dat een goed teken; het paard liep achteruit om de achterhand maar het hoogste punt te laten zijn. Dit betekent dat de dit paard dus duidelijk op de voorhand loopt.

Carole heeft veel gestapt en wat me opviel is dat ze vreselijk aan de voorkant zit te plukken en trekken met onrustige en ongecontroleerde bewegingen.

Dit is de mevrouw die altijd zo fel de anti-sloflobby voerde? Zo te lezen heeft ze geen slof nodig nee.. Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:14

Gail schreef:
Dit is de mevrouw die altijd zo fel de anti-sloflobby voerde? Zo te lezen heeft ze geen slof nodig nee.. Haha!

Wat betreft onregelmatigheid: soms moet je een paard juist ergens doorheen rijden, ze worden mij vaak te snel op rust gezet. Natuurlijk moet je wel uitsluiten dat het iets ernstigs is dat juist wel rust vereisd, maar dat zijn niet zoveel blessures. Maar het lijkt me niet handig om een onregelmatig paard voor een clinic in te zetten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:14

Wat is de A8 methode dan? Nog nooit van gehoord. Ga eens rondzoeken.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:17

Ik ben het helemaal eens dat er niet op een kreupel paard mag worden gereden!
Zowiezo moet erworden gekeken naar de oorzaak van de onregelmatigheid, maar het feit is dat jullie niet weten of dat gedaan is! En jullie weten dus ook de oorzaak niet, dat weet ik zelf ook niet, dus dat zouden jullie aan haar moeten vragen.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:18

Gail schreef:
Wat betreft onregelmatigheid: soms moet je een paard juist ergens doorheen rijden, ze worden mij vaak te snel op rust gezet. Natuurlijk moet je wel uitsluiten dat het iets ernstigs is dat juist wel rust vereisd, maar dat zijn niet zoveel blessures. Maar het lijkt me niet handig om een onregelmatig paard voor een clinic in te zetten!

Blijkbaar wist ze dat van te voren dus ook niet..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:19

Blossomm schreef:
Ik ben het helemaal eens dat er niet op een kreupel paard mag worden gereden!
Zowiezo moet erworden gekeken naar de oorzaak van de onregelmatigheid, maar het feit is dat jullie niet weten of dat gedaan is! En jullie weten dus ook de oorzaak niet, dat weet ik zelf ook niet, dus dat zouden jullie aan haar moeten vragen.

En daar hoor ik dan ook graag Carola's visie over

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:19

volgens mij is er niet op een kreupel paard gereden zoals ik het begrijp werd het paard kreupel door het rijden. de discussie of wel of niet op een kreupel paar gereden moet worden is wel interessant, maar een beetje offtopic. ik ben meer benieuwd naar de kant van a8 in dit verhaal, maar begin me af te vragen of we die nog krijgen.