Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blossomm schreef:Daar is wel degelijk een groot verschil tussen...
'Maar als je schreef bent ga je nou eenmaal schreef lopen...'
Blossomm schreef:Even voor de duidelijkheid...het paard liep niet kreupel!!!!Maar onregelamtig en dit kwam (denk ik) door zijn exterieur, niet door overvraging.
Blossomm schreef:Ja zeker wel, nooit van beenlengte verschil gehoord bijv.
Gewrichts-, spierproblematiek valt ook onder exterieurafwijkingen. (volgens mij)
Blossomm schreef:Even voor de duidelijkheid...het paard liep niet kreupel!!!!Maar onregelamtig en dit kwam (denk ik) door zijn exterieur, niet door overvraging.
Maar als je schreef bent ga je nou eenmaal schreef lopen...
Citaat:Heel simpel, als het van te voren duidelijk was dat het paard niet goed was, had ze imo niet op moeten stappen. Was het niet van te voren duidelijk en was hij aan de longe wel goed dan is het tijdens het rijden ontstaan en imo een rijtechnisch probleem
Jippie"]
Volgens Carole is het dus zo dat hoe langzamer een paard loopt, hoe meer hij in balans komt en hoe meer een paard zal gaan verzamelen.
[/quote]
Dat zie ik veel mensen doen, maar het gevaar is groot dat je hiermee het paard juist totaal uit zijn balans trekt en hem van voor naar achter werkt ipv andersom!! Eérst naar voren rijden tot hij je hand opzoekt, lijkt me veel verstandiger..
[quote="Jippie schreef:Toen nam Carole plaats in het zadel. Ze begon direct heel veel druk op het bit te zetten waarop het paard achterwaarts ging. Volgens haar is dat een goed teken; het paard liep achteruit om de achterhand maar het hoogste punt te laten zijn. Dit betekent dat de dit paard dus duidelijk op de voorhand loopt.
Carole heeft veel gestapt en wat me opviel is dat ze vreselijk aan de voorkant zit te plukken en trekken met onrustige en ongecontroleerde bewegingen.
Gail schreef:Dit is de mevrouw die altijd zo fel de anti-sloflobby voerde? Zo te lezen heeft ze geen slof nodig nee..
Gail schreef:Wat betreft onregelmatigheid: soms moet je een paard juist ergens doorheen rijden, ze worden mij vaak te snel op rust gezet. Natuurlijk moet je wel uitsluiten dat het iets ernstigs is dat juist wel rust vereisd, maar dat zijn niet zoveel blessures. Maar het lijkt me niet handig om een onregelmatig paard voor een clinic in te zetten!
Blossomm schreef:Ik ben het helemaal eens dat er niet op een kreupel paard mag worden gereden!
Zowiezo moet erworden gekeken naar de oorzaak van de onregelmatigheid, maar het feit is dat jullie niet weten of dat gedaan is! En jullie weten dus ook de oorzaak niet, dat weet ik zelf ook niet, dus dat zouden jullie aan haar moeten vragen.