Paard van Sinterklaas, was dat ooit die van jou?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:25

Nee niet die van mij,maar wel een paard bij ons op stal die elk jaar mee gaat

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:55

Santos die heeft bij mij nog nooit een sinterklaas meegemaakt omdat ze er nog maar vanaf april is Tong uitsteken . En Santos is een vosje, maar anders zijn er altijd zwarte paarden voor sinterklaas. Ik zou het trouwens niet eens willen, Santos als sinterklaas paard .
Waldjo die zag er beter uit voor sinterklaaspaard en die kon ook wel wat makkelijker zo'n vent dragen, maar of dat nou wel zo verstandig is met Waldjo... Schijnheilig

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:41

heb meerdere jaren ,met verschillende paarden(echte schimmel,met sint erop,kleine pony met karretje,sint daarop) zwarte piet(moi,zei de gek)ernaast!
heel leuk om te doen,sint wel een paar keer uitnodigen om te oefenen,voor je paard,maar ook voor sint zelf!
het stijgt niet handig op,met die jurk aan.
en...een ietsie pietsie sedalin doet wonderen(voor paard,sint is al braaf genoeg!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:28

nee, echt niet, ik zou dat risico niet durven nemen. Prisca is erg braaf, maar tussen al die kinderen... je weet maar nooit.

Mijn voormalig buurpaard is wel ieder jaar "hulp"americo. Hij kreeg wel altijd vooraf sedalin is iets dergelijks voor de zekerheid.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:45

mijn vorige paard heeft meegelopen in de optocht voor de ponyclub. was alleen een vos Haha! haha ze was de enige die er braaf genoeg voor was. was wel zeeer charmant voor sinterklaas een "dikke" voskleurig fokmerrie. maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen Ach gut

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:56

Op onze manege stond eerst een mooi wit paard en toen moest hij ook als paard van sinterklaas gaan in een grote optocht en wij moesten met onze ponyclub en pony erachteraan rijden, maar 2 dagen ernaa was dat paard heel erg ziek geworden en waren zijn darmen van binne voor een gedeelte afgestorven en toen moesten ze hem na 2 dagen in laten slapen omdat hij niet meer beter werd. Hij was pas 9 jaar. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:27

Ik heb wel een schimmel, maar om die paard van sinterklaas te laten zijn.... Nagelbijten / Gniffelen Lijkt mij niet zo'n goed idee. Ze bokt hem er vast meteen af. Haha! Maar de vader van mijn pony (een hengst dus) is wel eens paard van sinterklaas geweest, en dat deed ie heel goed!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:51

Niet elk paard is geschikt voor Sinterklaas er zijn al zo veel ongelukken hierdoor gebeurd in Nederland.

de accessoires op de frontriem is door ons bedacht in de jaren 70 en wij zijn ook de enige die het gebruiken. dit is ook door ons vast laten leggen gezien wij ons brood ermee moeten verdienen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:02

Ik heb een koffievos paard dat ook nogal eens kan stuiteren, dus het is een nee en zal waarschijnlijk ook nooit een ja worden Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:06

Nee, maar toen ik klein was speelde mijn vader sinterklaas en mijn zus zwarte piet. En ik wist het pas 3 jaar later dat dat zo was Bloos!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:29

Het paard van mijn zus is jaren het paard van de hulpsint geweest.
En dat voor een directe nakomeling van Abgar XX.
het is altijd goed gegaan, ze is erg makkelijk in het verkeer, helaas is ze nu 24 dus iets te oud om dit werk nog te doen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:00

Hetja schreef:
Mijn pony heeft ook meerdere keren met Sinterklaas gelopen, pony vind het harstikke leuk en de Sint gelukkig ook, hi, hi.
Heb er een mooie deken aan overgehouden.
Nadeel is alleen dat mijn pony best wel opvallend is (stippels en een half oortje) waardoor je het hele jaar kinderen heb die komen vragen of dat Amerigo is....... (Ja, dat is hem en ik verzorg hem voor Sinterklaas)

Hahahaha, lol, maar wel lief hoor Bloos

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:07

Mijn vroegere (en bruine Haha! ) E-pony Asterix is ook een keer Sinterklaaspaard geweest....... láng geleden. Ik was toen een jaar of 11 en zat nog op de basisschool. Op mijn eigen basisschool kwam mijn eigen pony met Sinterklaas erop (en mijn moeder ernaast *LOL* , de Pieten dufden hem niet vast te houden)! Dat was een grappige gewaarwording!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 21:36

Kurby schreef:
Niet elk paard is geschikt voor Sinterklaas er zijn al zo veel ongelukken hierdoor gebeurd in Nederland.

Daarom starte ik dit topic eigelijk ook. Ik weet gewoon niet bijna zeker of de mijne er geschikt voor is (alhoewel je dat bijna nooit met 100% zekerheid zal kunnen zeggen).

Dus ik hoopte eigelijk om hier wat tips uit te kunnen halen en ervaringen, etc.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:01

kimmy schreef:
Ik voelde Mirk zijn hartje bonken onder het zadel en toen wist ik: dit was 1 keer en nóóit weer Haha!

Maar Mirk was hoe dan ook super cooooool afgelopen 5 december!

Onze eerste pony is ook wel eens 'schimmel' geweest, ook al was hij dan bruin. Hij was gewoon erg mak. Cool

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:45

mijn oude pony was eens gekrompen paard van sinterklaas geweest.Hij had de krimpziekte en kon niet meer over de daken springen, want hij was te klein geworden. Hij kwam bij de scouting in de kerk en kreeg daar groeisoep.(gemaakt door de kabouters) Maar die moest ie buiten opeten anders paste hij straks niet meer door de zijdeur van de kerk ( was inderdaad lage kleine deur.)

buitengekomen stond er een grote ketel met groeigroentensoep klaar. de soep vond ie maar niks, maar toen hebben we hem ogekieperd en de wortels vond ie wel lekker.
was echt heel erg leuk. en hij was zo braaf. en dat middenin de stad.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 01:20

hahaha, wat zijn jullie toch allemaal creatief in het bedenken van redenen waarom je paard niet groot en wit is en waarom sinterklaas er niet altijd op kan Haha!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:43

Mijn paard was altijd een van de paarden van Sinterklaas! Onze (echte Knipoog ) Sinterklaas reed nl nooit op het paard, maar had een heel leuk wagentje met tweespan haffies ervoor. En een daarvan is mijn paardje. Omdat Sinterklaas zelf natuurlijk eigenlijk beter is in het paardrijden dan in het mennen, mocht ik ook nog gezellig naast Sinterklaas het tweespan mennen!! Haha! Ik heb dus gewoon NAAST Sinterklaas op de bok gezeten!! Party!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:22

Mijn lieverd is manegepaard, die gaat vaak als sinterpaard Lachen
Ik kan dan schrobben en schrobben maar die wordt nooit wit Schijnheilig

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:24

Vonnie84 schreef:
En Marengo_82, waarom bied je jezelf dan niet aan? Hier in het dorp waren ze blijkbaar al helemaal radeloos omdat ze geen paard konden vinden. Je kan het altijd proberen en desnoods in het dorp verderop

Ja, dat kan ik altijd doen, maar ik zou niet weten of de Sint hier in de buurt langskomt eigenlijk. Bloos! Ach en ik overleef het wel als Marengo nooit het paard van de Sint mag zijn Huilen Knipoog Haha!

maikellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:22

hee, het paard van de trainer van mij word elk jaar gevraagd voor de optocht van sinterklaas. is echt een super groot paard (1.80). sinterklaas durfde er eerst niet op Haha!

maikellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:23

misschien als het paard van sinterklaas ooit in de zwarte verf valt, dat dan mijn paardje aan de beurt is Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:54

Ik ben Piet geweest en heb Sinterklaas begeleid op het paard van mijn vader. Dat was een donkerbruine en absoluut niet makkelijk. Eerst is Sinterklaas een paar keer hier thuis komen oefenen. Dat ging heel aardig. Ik zou dan meegaan om Hercules (voor de gelegenheid wel omgedoopt natuurlijk) vast te houden. Ja, je gaat toch over straat en Kuul had het eigenlijk niet zo op vreemden. Ik had dus een zak met paardensnoepjes mee en die heeft Kuul in rap tempo opgegeten. Tussendoor moest ik dan Kuul 'loslaten' die ging dan pakjes rondbrengen in zn eentje en 'm weer van het dak afplukken. Was wel heel grappig. Paps had 'm naar het dorp gereden waar ik me omkleedde en 0,0 commentaar gehad, zet er 3 pieten en een Sint bij en de hele buurt loopt uit.
Hoewel ik best even ongerust was of het allemaal wel goed zou gaan, want ja, een neuroot tussen allemaal kleuters op een speelplein bij een basisschool met een paar vreemde Sint erop, dat is eigenlijk vragen om moeilijkheden... Van te voren hadden we wel heel duidelijk met de leerkrachten afgesproken dat Kuul de ruimte moest krijgen, Pieten zouden afleiding geven met snoep en de leerkrachten zouden ook een oogje in het zeil houden zodat onze kolos van 1.71 m niet over een paar kindjes heenliep. Maar goed, het is heel erg goed gegaan. Kuul (die zijn naam een eer aan deed qua kracht) heeft zich perfect gedragen. Was een top ervaring en ook een goede herinnering, een halfjaar later was Kuul niet meer helaas.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:18

Onze schimmel (zie vorige pag met de foto) werkt alleen maar met Sinterklaas. voor het rest van het jaar heeft ze vakantie. Zij is meer dan 1000% geschikt, je moet niet vergeten dat de merendeel van de hulpsinten niet goed kunnen rijden als de echte Sint.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:43

Een paard bij ons op de manege heeft meegelopen als sinterklaaspaard....
Met sint en al is ze uitgegleden... Scheve mond
Nooit meer beter geworden... Ze staat nu ergens op een landje heb ik gehoord, maar t kan ook dat ze inmiddels ingeslapen is Verdrietig