gezien op fok: pennymeisjes stelen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:08

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:10

het verhaal gaat nog verder, de eigenaar had die kinderen vast gehouden tot de politie kwam, op dat moment kwam ook toevallig de vader van 'een van die kinderen voorbij rijden, die stopt en stapt uit zijn auto en loopt op de eigenaar van de paarden af, en wil hem een hand geven, toen haalde de eigenaar vol uit op het gezicht van die vader, die gaat nokout, en moet moet worden afgevoerd met een ambulance, eigenaar gearesteerd (mishandeling), meisjes krijgen een taakstraf

een collega van mij heeft alles zien gebeuren

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:14

Als dat mijn paard of mijn kids waren kregen ze ervan langs! ~~}>

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt met mijn eigen paarden...Wel dat een meisje m'n pony's wilde verzorgen en toen ik zei dat dat niet kon werd ze zo kwaad dat ze een vriendinnetje haalde en stenen kwam gooien naar m'n paardjes Stoom uit je oren Toen ik dat zag heb ik een steen teruggemikt, precies raak Blauw oog meisje dreigde met pappie halen, maar ik zou haar pappie wel eens vertellen wat zij gedaan had dat zou hij vast niet lief vinden...Meisje groet mij nu altijd heel beleefd als ik haar voorbij fiets Schijnheilig

En een stel Shetjes dat hier 's winters altijd staat, van eenkennis van ons. Daar mochten een stel meiden voor zorgen, alléén borstelen! Ze mochten er absoluut niet op. Wat zie ik: meiden erop. Ik erheen en zeggen dat het niet mag van de eigenaar en ik werd me toch een partij uitgescholden
Dat gebeurde 3 dagen achter elkaar, de eigenaar was inmiddels al ingelicht en had mij gezegd dat het absoluut verboden was. Meisjes zeiden tegen mij dat ze het gevraagd hadden en dat het mocht...sure! Ik heb die man weer gebeld en die heeft hun ouders gebeld dat ze er niet meer bij mogen. Ik heb ze gezegd dat als ik z enog op mijn land zie, ze een hooivork in hun achterste kunnen verwachten Vork
Laatst bijgewerkt door Yunyah op 14-09-04 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:14

Wel een taakstraf? Mooi. Ik hoop dat het een zware is. Hoe kunnen die stomme wichten nou denken dat ze van paarden houden als ze zoiets doen met een pony? Dat vind ik nog het onbegrijpelijkste... Als ze het dier nou ontvoert hadden om z'n manen roze te verven en er dreadlocks in te vlechten... Maar ze hebben het pijn gedaan, dat moeten ze toch gezien hebben? Uit 'paardenliefde'. Ja ja...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:22

Op fok stond ook de verwijzing naar de originele bron en dat is dus het Noord Hollands Dagblad, dit is het volledige verhaal (te erg voor woorden):

Meisjes stelen pony uit weide bij Dirkshorn
van onze verslaggever
dirkshorn-Twee meisjes van twaalf en veertien jaar hebben zaterdagmiddag een pony 'geleend' uit een weiland in Dirkshorn. Het dier werd uiteindelijk met een bebloed been en onder het zweet vier uur later in Zuid-Scharwoude teruggevonden.

De eigenaresse van de Haflinger is nog geëmotioneerd als ze over de diefstal vertelt. ,,Het is hondsbrutaal. Een van de twee meisjes had de andere verteld dat het haar verzorgpony was. Maar wij hebben dat kind nog nooit gezien. Ze hebben twaalf schrikdraadhaken los moeten halen en zijn door drie weilanden gegaan voordat ze bij de weg waren. Daarna zijn ze naar onze stal gegaan, hebben alles overhoop gehaald en geprobeerd het dier voor de sulky te spannen. Dat is niet gelukt. Waarschijnlijk heeft de pony geprobeerd om uit te breken omdat de sulky kapot is en het dier een zeer been heeft. We vonden later de verfresten van de sulky terug op dat bebloede been.''

Afgejakkerd
Ruim vier uur nadat de pony was verdwenen vond een van de zoons van de eigenaar het dier terug in Zuid-Scharwoude. De meisjes waren er toen op aan het rijden. ,,Het arme dier had een dik been, waar het bloed uit kwam en was helemaal afgejakkerd. Het zat helemaal onder het zweet. Mijn zoon betrapte ze, maar de hoofdverdachte hield vol dat het haar verzorgpony was.''

De gealarmeerde politie heeft de twee meisjes aangehouden en overgebracht naar het bureau. De twee verklaarden dat ze de pony later weer terug hadden willen brengen. Na verhoor mochten de paardendieven vertrekken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:25

Idd, het NHD is de orriginele bron. Ik las het vanmorgen in het de editie Schagen, het is hier nl in de buurt.
Het is toch te gek voor woorden!!!!!!!! Hier zullen ze dat ook niet moeten doen!!!!! Al ben ik benieuwd wie Dennis afgejakkerd krijgt, daar is hij veel te lui voor Tong uitsteken.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:28

Hoe haal je het in je botte hersens. En dat met het idee dat je paarden leuk vind. Volgens mij zijn dit van die meisjes die alleen de aandacht die een paard opleverd mooi vinden. Stelletje idioten.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:35

Belachelijk!!! Als ik ze op heterdaad zou betrappen bij mijn paard dan weet ik niet of ze ooit nog een paard konden komen! Bloos Ze moeten gewoon met hun poten van andermans paarden en spullen afblijven!! Boos!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:38

las het vanochtend in de krant. Echt kan het niet begrijpen dat zulke kinderen zoiets kunnen verzinnen. En ook nog blijven volhouden ook dat het haar verzorgpony is .

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:39

Wat een stel rotmeiden, is het geen gek die aan de haal gaat met de paarden zijn het wel van die vervelende rot kinderen die denken dat ze op elk paard kunnen zitten en gaan borstelen.

Ben zelf met paarden en honden opgegroeid maar ik hoefde het niet te proberen tijdens het uitlaten van de hond zo maar aan andere honden te zitten moest het altijd netjes vragen of ik de hond mocht aaien. Tegenwoordig worden ze heel anders opgevoedt als wij vroeger. Zelfs als ik met mn span fjorden rij en sta ergens stil om een kop koffie te drinken dan zijn er nog meiden die het lef hebben om de juif achter de frondeelriem weg te halen omdat volgens hen niet hoort. maar als de paarden een keertje schuren is de kuif weg, als je er wat van zeg krijg je nog te horen waar bemoei jij je mee.

Balkenende heeft het wel over normen en waarden, maar die worden echt niet meer bijgebracht. Die meiden hebben geen respect meer voor andersmans dieren. Ze moeten een zeer flinke straf krijgen en samen met hun ouders hun excuus gaan brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:50

Wat ben ik nu blij dat mijn paard op mijn eigen erf staat, wat diep in het land ligt, en dus niet ongezien "geleend" kan worden... Dit is onbeschrijfbaar...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:08

Hopelijk snapt de vader dat hij verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn minderjarig "doet ze anders noooooiiit" lieverdje. Misschien dat ie ze nu wat normen en waarden gaat aanleren. Hopelijk is het nog niet te laat. Wat voor taakstraf hebben ze gekregen eigenlijk? Oeeee wat zouden ze bij mij lang huisarrest krijgen........... Boos! . Maar ja, misschien proberen pa en ma het wel, maar is het gewoon een ontspoort monster ~~}> .

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:09

oww dit is echt in de buurt nog geen 12 kilometer vandaan Boos! Wat een poedersuiker en als je al veertien bent weett je toch dat dat niet kan als ze dat deden bij mijn verzorgpaard of pony dan had ik ze ook knockout geslagen Ik kan hier enkel van Misselijk Hadden ze maar een valse pony tegen gekomen!!!1

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:16

MaiNat schreef:
Hadden ze maar een valse pony tegen gekomen!!!1

De mijne bijvoorbeeld. Heel lief, maar vreselijk eenkennig.

Wij hadden dr ook 1 op t erf. HELEMAAL aan het einde van het perceel is ze uit mijn kast poetspullen gaan halen en dan vervolgens ongeveer vooraan (niet aan de weg!) van het perceel de paarden gaan poetsen in de wei. Er zit nu al een slot op mijn kast en de wei...

Gelukkig laat de mijne zich niet eens aaien door een vreemde (tenzij na veel geduld, maar dan zijn de andere paarden natuurlijk veel interessanter). Als ze zouden opstappen in het land gaat ze namelijk ongeloofelijk hard bokken... (sprak ik uit ervaring Knipoog Scheve mond

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:23

Oei oei mijn handjes jeuken als ik dit hoor!
Die koters worden ook met de dag brutaler!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:52

komt dirkshorn een keer in het nieuws, is het weer zoiets Boos!
Het is toch eigenlijk niet normaal meer dit he!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:52

Godsallemachtig zeg, als het mijn pony was geweest had ik die rotmeiden vermoord! Boos! Waar hálen ze het vandaan!!!
Ben blij dat die van mij op een veilige pensionstal staat waar ze niet zomaar door kids kan worden gepakt- niet dat ze zich zou laten vangen, maar okee Schijnheilig

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:08

bij mij hadden ze de politie niet gehaald maar mochten ze ze gaan opgraven Boos!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:12

Hebben die pennies mazzel dat ik hun pa niet ben, ik had ze alle hoeken van het p[olitieburo laten zien, en dat tjuis nog even dunnetjes over gedaan. en tevens voor alle kosten laten werken en een jaar huisarrest, maar dan ook echt een jaar, en als klappert op de vuurpijl stuurde is ze naar de eigenaar om even het een an ander uit te laten leggen.....

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:16

Ik kan er maar 1 ding over zeggen:

STELLETJE RANDDEBIELEN Verward , ga zelf werken voor een pony !

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:32

Hoe HAAL je zoiets in je botte kop, sorry hoor, dit is toch niet normaal!?!?!
Pony jatten, erover liegen (Nee hoor, mijn verzorgpony) en dan nog proberen in te spannen, lukt niet, pony een wond, nou ja, DAN maar een paar uur erop rondcrossen...HELEMAAL GEK!!!
Heb er echt geen woorden voor, niet normaal zoiets!!!!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:36

godver de godver.. als het ook weer eens niet PENNY KINDEREN zijn hè..!!! Boos!

en het zal me NIETS verbazen als het binnekort weer gebeurd zoiets!!! Stoom uit je oren

GRMBL........

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:49

Sjonge jonge.....ik heb het al meerdere keren hier op Bokt gelezen...
Dit is toch niet meer normaal?! Wat de Penny wel niet aan kan richten zeg... Dat kun je je gewoon niet voorstellen... 'k heb er eigenlijk geen woorden voor, maar 'k hoop dat die kinderen thuis goed op de donder krijgen! Boos! Zijn ze nou helemaal besodemieterd zeg !

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:55

schandalig vind ik het
aaien ok deed ik vroeger ook
maar in de weide EN eruithalen nee ik keek wel lekker uit
(had strenge ouders ) deze krengen (sorry kan ze niet anders noemen)
grrrrrr ik krijg kill neigingen
misschien is het ook een goede straf om ze bij een vals paard in de wei te zetten en toekijken hoe ze eruit getrapt worden blijven ze voortaan wel uit de weide van paarden

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:18

Scheve mond Bloos! oeh als dat mijn kinderen waren. zo dan zouden ze paar klappen voor de kont krijgen. En van paardrijden af moeten en 10 weken huisarrest. En maar eens naar die eienaresse gaan om d'r excusses aan te bieden.