Nieuw paard gister met spoed naar kliniek.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:17

Jeetje wat erg joh!!
Ik zal voor je duimen dat het allemaal toch nog meevalt.
Sterkte.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:28

Wat ongelooflijk erg Boos!:( Dat is nou net iets wat je hoopt dat níét gebeurd in het begin! Maar het is nu al gebeurd en maar hopen dat het goedkomt .

Ik zou em wel voorlopig niet meer bij die andere zetten maar em alleen zetten (als dat gaat).

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:32

Wat erg, dat is het zondermeer. En verder, je kan wel van alles bedenken, hadden maar......

Ik had mijn paard ook in een koppel gezet, zelfs aan het begin van het seizoen en stond binnen een week in Bodegraven. Ik heb geluk gehad, maar wist wel dat hij NOOIT meer in een koppel ging staan. Daar is mijn paard mij te duur en te dierbaar voor. Dat moet je soms via de harde weg leren. Dat heb ik ook zo moeten ervaren.

Hij is daar in goede handen en zullen er alles aan doen om het weer goed te krijgen. Sterkte ermee.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:04

wat vreselijk voor je zeg! ik had je andere topics gelezen en nu net je paard en dan dit, wat een ongelofelijke pech.

heel veel sterkte gewenst en hopelijk wordt ze weer helemaal goed.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:28

Ik kan niets anders voor je doen dan heel hard duimen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:30

Zo erg!!! Het is te hopen dat alles in orde komt! ik zal heel hard duimen voor jou en jouw nieuwe paardje!Tjee het overkomt je maar... hopelijk kom je het nooit meer tegen!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:50

He bah, wat vervelend voor je!
Maar ik vind het ook een echt slechte zet van je stalhouder, je bent nieuw.. Ja, ik vind het echt slecht gewoon.. Maar ja, dat kon jij natuurlijk ook niet weten van tevoren!

Heel veel sterkte nog! Ach gut

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:32

jeetje, ik dacht dat ik pech had met m'n paardje Ach gut
ik vind het zeker slecht van de stalhouder dat hij je paard zo erbij gegooid heeft. bij ons op stal komen nieuwe paard de eerste dagen op een apart stukje (ook omdat ze dan een wormkuur gehad hebben) grenzend aan de wei waar de paarden staan, zodat ze over de draad kunnen neuzen. hierna gaan ze er pas bij en dan wordt er de eerste dagen regelmatig gekeken of alles nog goed gaat. ten tweede vindt ik het zeker niet netjes dat hij je paard niet naar de dierenarts heeft willen brengen. het is tenslotte zijn stal en hij is er medeverantwoordelijk voor dat dit gebeurd is. dan vindt ik dat dit voorrang heeft. ik weet zeker dat op de stal waar ik nu sta, er alles aan gedaan zou worden om het paard op dat moment naar de kliniek te krijgen.

ella46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:57

ah wat rot Ach gut , veel sterkte en ik zal voor jullie duimen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:48

Jeetje!!! Super veel sterkte, dis is gewoon echt k*t!

mas76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:55

ik schrik een beetje van deze topic,had een leuke verwacht over je nieuwe paardje!! dit is echt poedersuiker!!!!! verdorie zeg wat een narigheid! ik had je topics de laatste tijd gevolgd en vind dit echt rot voor je.
laat je weten hoe het verder gaat?
ik zal ook voor je duimen.

Annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:59

Echt balen joh.. hopen maar dat het goedkomt
Sterkte ermee..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:21

Ze weet nog weinig maar foto s zien er goed uit maar hoe t met de peesen en de rest van de weke delen is weten ze nog niet
Been is te dik voor een scan
*dus word vervolgd*

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:28

jeetje, het zit je ook niet mee Ach gut
Hopelijk knapt ze snel op Ach gut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:31

Jeetje wat een ongelooflijke pech Scheve mond. Heel veel sterkte en beterschap Ach gut.

Blijft dat ik het ook een wat rare gang van zaken vind. Normaal gesproken zou je denken dat er idd even gewacht wordt op de eigenaar voordat een paard in een nieuwe groep gezet wordt. Kan me ook nog voorstellen dat er nu, zo begin september, voor gekozen zou kunnen worden om het paard helemaal niet meer in een bestaande groep te zetten en daar volgend weideseizoen mee te beginnen.
Daarnaast vind ik het ook vreemd dat je niet even gebeld bent dat er iets met je paard was. Er is dus blijkbaar wel gezien dat er iets mis was, maar dat je paard dan gewoon nog op het land stond en dat je niet was ingelicht is een rare gang van zaken.

Stel dat je nog later was gekomen, of dat je 's ochtends was geweest en pas de volgende ochtend weer zou komen Scheve mond.

Hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen Ach gut.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:48

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar om een paard daarom voor z'n rest sociaal contact met soortgenoten te ontzeggen zoals sommigen hier, gaat me toch echt te ver! Dit zijn nou eenmaal dingen die kunnen gebeuren.
Alhoewel het in dit geval waarschijnlijk niet nodig was geweest als de introductie in de koppel anders was aangepakt.

Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre de stalhouder hiervoor aansprakelijk is. Wat voor afspraken had je gemaakt Gouda?

Neemt niet weg dat het allemaal ellendig genoeg is. Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop echt dat het allemaal meevalt meis!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:56

Jeetje wat ontzettend erg zeg!
Arm paard en arme jij, wat een pech... Ach gut
Heel veel sterkte, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:12

heel veel sterkte en beterschap met je paard
het zit ook echt niet mee zeg

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:22

ellenlouise schreef:
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar om een paard daarom voor z'n rest sociaal contact met soortgenoten te ontzeggen zoals sommigen hier, gaat me toch echt te ver! Dit zijn nou eenmaal dingen die kunnen gebeuren.

En dus laat jij je paard liever verrot trappen, zodat hij op de kliniek belandt of met nog ernstigere gevolgen. Boos!
Daar zit ie echt op te wachten met een maandenlange revalidatie daarna of een paard dat het helemaal niet meer na kan vertellen.
Het hoeft helemaal niet zo te gaan, als jij je paard of alleen of met een enkel rustig maatje in de wei hebt.
Maar goed, deze discussie is ook al vele malen gevoerd

Gouda, ik hoop dat het allemaal goed komt, de eerste berichten van kido zijn iig een beetje hoopgevend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:36

Wat een narigheid zeg, dit is echt geen leuk begin met een nieuw paard (understatement!).

Maar, ik heb laatst een pony van een stalgenoot uit de wei gevist omdat die afgetuigd werd door het paard (zelfde eigenaar) waarmee hij al de hele zomer in de wei stond. Ik heb het zelf zien gebeuren en binnen een minuut waren de ergste klappen al gevallen en dat was dus sneller dan dat ik het voor kon zijn. Deze pony was hele goeie maatjes met het paard, totdat er opeens kennelijk iets gebeurde Verward. Je weet soms echt niet wat die dieren bezielt en je kunt het vaak ook niet voor zijn. Dit soort dingen kunnen dus echt gewoon gebeuren.

Heel veel sterkte en ik hoop op een goed herstel van je paard.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:38

Jeetje, wat een ellende!!!! Verschrikkelijk lijkt me dit! Heel erg veel sterkte en hopen dat je paard hier niet te veel schade (lichamelijk en psychisch) aan over houd!
Ja en ook ik vind dat die paardenboer iets beter op had moeten letten en anders wachten met in de wie doen totdat jij er ook bij was! Maar goed, het is gebeurt en je draait het helaas niet meer terug...

Heeeeel veel sterkte en geef je paard een dikke knuffel!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:43

Fitzroy schreef:
En dus laat jij je paard liever verrot trappen, zodat hij op de kliniek belandt of met nog ernstigere gevolgen. Boos!

Lijkt me niet he. Maar om
elk risico uit te sluiten zou je hem dus voor de rest van z'n leven alleen moeten zetten. En dat is iets wat ik geen enkel paard aan wil doen.

Daarnaast is er ook nog zoiets als paarden met beleid bij elkaar introduceren ipv ineens bij een reeds gevormde kudde in het land gooien en vervolgens gewoon weggaan.

Snap je wat ik bedoel?

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:12

Wat erg Yvet, echt verschrikkelijk! Ik hoop dat het meevalt en alles weer goed komt...Ik praat zo wel bij met je zus als ik haar zie op de manege straks.
Al die pech...pfff, arme jullie...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:22

Wat een ellende Verdrietig
Dit zijn dingen waar je nooit op zit te wachten,maar al helemaal niet als je net een nieuw paard hebt.
Mijn nieuwe paard is van de week ook voor het eerst in de koppel gezet,nadat hij eerst een paar dagen aan de andere kant van het hek heeft gestaan om een beetje kennis te maken.
Zelfs toen haalde ik hem 's-avonds onder de "oorlogswonden" binnen.
Gelukkig waren het alleen maar oppervlakkige bijtwonden en is er verder niks beschadigd.
Maar ik baalde al als een stekker.

Ik hoop voor jou dat het al met al blijkt mee te vallen en dat jullie gauw van elkaar kunnen gaan genieten
Veel sterkte en laat ons gauw weten hoe het verder gaat.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:45

Jeetje, wat ontzettend balen zeg!

Sterkte, ik hoop dat het allemaal toch meevalt.