Loki staat te koop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:21

verkopen niet wil.. euh hij staat sinds zondagavond te koop...

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:13

ik heb niet echt verstand van fjordenprijzen maar 3000,- lijkt me redelijk voor zo'n mooie fjord!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 13:19

Ik heb zelf een fjordenveulen en ben lid van het stamboek en krijg dus ook dat stmboekblaadje, daar staan veel advertenties in....Dus heb inmiddels wel een beetje kijk op de prijzen gekregen.

Winter goedkoper: omdat het onderhoud in de winter veel duurder is. Daarom doen mensen vaak hun diertje voor de winter weg, omdat ze dan gestald moeten worden en die kosten zijn veel duurder......
Maar goed daar gaat het hier niet over....

Ik zou echt een Natural Horsemanship cursus met hem gaan volgen!

Groetjes ANke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 15:33

Nu ga ik even vreselijk pessimistisch doen hoor, maar wat als het nou niet lukt om een loopstal of kudde voor Loki te vinden?

Kijk, ik snap het probleem dat hij heeft met andere paarden. Maar ik snap de oplossing nog steeds niet (niet om je aan te vallen hoor Gerdien, maar ik ga nu proberen je wat duidelijk te maken).
Jij woont in de buurt van Apeldoorn. Prijs je gelukkig. Mede omdat jullie dus gewend zijn aan meer ruimte dan wij Randstedelingen. Jullie gaan er dus van uit dat een paard zo veel mogelijk buiten moet staan. Is ook zo, in de IDEALE situatie.

Hier in de regio zijn heel veel maneges en pensionstallen waar de paarden niet in een groep buiten komen. Misschien een uurtje per dag los in een zandpaddock, maar meer ook niet.
NIET IDEAAL, maar die paarden staan er prima en gelukkig bij.

Als jij Loki verkoopt, en ik hoop dat je dat op een eerlijke manier doet, dus MET de mededeling dat hij asociaal is naar andere paarden, dan komt jouw paard bij iemand terecht, die op zo'n stal als hier in de buurt staat.
Jij bent dan doodongelukkig omdat je Loki kwijt bent, en tegelijkertijd dolblij omdat je een goede baas voor Loki hebt gevonden.

Waarom deze sterretjeslijn? PAUZE voor je gedachten. Laat dit even inwerken......
Lees nu het bovenstaande nog een keer door, en laat het weer even rustig op je inwerken......
OK, nu mag je verderlezen en tot de conclusie komen dat het voor Loki het beste is als hij verkocht wordt aan iemand die hem dag en nacht op stal houdt.
Valt het kwartje al?
Moraal van het verhaal: je hoeft hem niet te verkopen als je dat niet wilt, maar zoek een stal waar je je paard altijd op stal mag houden, en niet verplicht in de zomer de wei in moet.....

Succes met je keuze!

PS Voor iedereen die me nu aan wil gaan vallen dat het zielig is om een paard nooit in de wei te zetten: bedenk eerst of het leuker voor 'm is om straks worst te zijn ipv stalpaard, daarna mag je reageren.... Schijnheilig

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 18:13

bedankt voor je bericht, sonja, maar ik weet echt niet wat ik moet doen.

Er is al iemand die gezegt heeft dat ie maar naar de slager moet.

er is ook iemand hier in apeldoorn die wil hem wel kopen, daar kan ie op stal. Ik kan hem daar inruilen voor een leuke haflinger. Maar wie zegt dat die man te vertrouwen is en hem niet doorverkoopt?

tis echt zo moeilijk ik slaap er zelfs niet vam

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:29

Wat ik me afvraag en sorry als ik er naast zit. Zijn er behalve dat hij asociaal is in de groep (wat in theorie op te lossen zou moeten zijn met een andere vorm van stalling) ook andere redenen waarom je denkt aan verkoop. Klikt het toch niet zo tussen jullie als je hoopte. Is hij ook in de omgang met jou zo lastig dat je hem soms liever kwijt zou zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 23:21

Dat vraag ik me dus ook af..... Ik begrijp het probleem, maar de oplossing is relatief zo eenvoudig dat ik haast begin te geloven dat er meer aan de hand is, want anders verkoop je zo'n spetter als Loki toch niet zomaar...... Verward 'k Wou dat ik 'm er bij kon hebben, heb ervaring genoeg met niet-opgevoede paarden, maar helaas te weinig tijd voor drie......

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 10:39

Oh dit had ik nu nooit verwacht! Wat erg voor je, ik vind het toch zo'n leuk beest. Maar ja als ik hem zou kopen zou hij zeker niet met mijn paard kunnen opschieten want mijn paard is heel dominant.
Ik hoop dat je een leuk nieuw paard vind en geef de moed vooral niet op meid!