Nobel doel vraagt om nobele actie(nu met verslag!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 16:37

Super!! Het is een flinke doos joh!!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 05:25

Ik ga ook maar eens mijn kast opruimen
Ik heb overigens ook nog kleding liggen.... Zou dat een optie zijn?

Ik zou ook doneur willen worden... Weet niet of meer mensen dat wat vinden? Met zn allen € 1,-- per maand... Doe dat eens met een x aantal mensen, dan kan het bedrag behoorlijk worden. Ik vind dat dit soort instellingen er meer moeten zijn

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:45

Ja dat vind ik ook wel een goed idee!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:47

ik heb nog een hoofdstel liggen ! Haha!
(Zonder bit Scheve mond )
maat cob, Kan ik die anders niet aan iemand meegeven?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:47

ik zal trouwens nog even rond kijken Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:48

Monster schreef:
ik heb nog een hoofdstel liggen ! Haha!
(Zonder bit Scheve mond )
maat cob, Kan ik die anders niet aan iemand meegeven?

Bit ligt bij mij in de doos Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:02

Er is altijd vraag naar tuigage, mits het nog in goede staat is, dan is het altijd welkom.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:05

ik heb even me kast(Bij me thuis) operuimd(ik heb er nog 2, dus zal nog wel wat meer komen Knipoog )

-poetskist (kan die ook ? )
-1 beugelriem (die ander is kapot Scheve mond )
-teugel (er zit wel een knoop in, omdat hij een keer is gebroken, kan dees ook nog? )
-halster zwart, wel een beetje roestig Scheve mond hijs bij het neus en oren verstel baar(ofzo) een paard zou hem zelfs passen.
-frontriem (past niet om het hoofdstel hieronder, is voor ene dunner hoofdstel)
-en de rest van het hoofdstel, geen neusriem (helaas)
-hoofdstel compleet met neusriem (wel zonder teugels Scheve mond )
-zo`n gespie om het bit aan vast te maken
-harde borstel
-hoevenkrabber(zonder borsteltje)
-hoofdborstel
-manenkam
-harde (hoofd? ) borstel, oom zo`n kleintje of hijs voor de benen.

Dus wat kan ik in de doos voor zorgboeren stoppen en wat niet?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:22

super goed van jullie zeg!
ik heb helaas geen spullen over, maar als ik ooit iets heb dan gaat het zeker hier heen!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:43

Ben vandaag bij Divoza geweest en heb nog wat meegenomen uit de uitverkoop hoek Knipoog Doos komt in het weekend waarschijnlijk op de post!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 18:31

Hebben jullie tijd voor een heel verhaal? Ga lekker zitten en lees het verslagje van mijn middag in Barneveld.

Om een uur of half 2 ben ik samen met mijn moeder (die vond het gezellig om mee te gaan), naar Barneveld vertrokken.
Tegen een uur of half 3 arriveerden we bij de Hynderhoeve, we waren zomaar ineens goedgereden Haha! .

Bob verwelkomde ons heel hartelijk en meteen werd het theewater opgezet en kregen we uitleg over het reilen en zeilen op de boerderij.
We kregen zoveel informatie dat het best moeilijk is om een selectie te maken over wat ik hier neer zal zetten, maar het is fantastisch wat ze op de Hynderhoeve doen.
Er zijn momenteel 2 mensen die daar werken, werken wil in dit geval niet zeggen: geld verdienen, maar puur aanwezig zijn om alles goed te laten verlopen, zij kunnen geen echt salaris krijgen, maar een onkostenvergoeding, omdat er gewoonweg geen geld is om deze mensen te betalen.

In het nieuwe gebouw is Bob nog steeds aan het klussen om het af te krijgen, maar er is gewoon weinig geld voor en Bob heeft maar 2 handen, waarmee hij moet klussen, de paarden onderhouden en voor zijn gezin moet zorgen. Het is geweldig om te zien dat hij daar kamers maakt om mensen intern te kunnen opvangen en die daar de rust en de behandeling krijgen die ze nodig hebben. Zijn eigen uitkering gaat op aan voer voor de paarden en medische behandelingen worden op afbetaling gedaan, omdat het anders niet mogelijk is om ze uit te laten voeren.

Na de thee zijn we langs de paarden gegaan en hebben over echt ieder paard een verhaal gehoord. Er zitten paarden bij met een nare geschiedenis, er zaten een paar zielige dieren bij. Bob probeert deze dieren weer gezond te krijgen en ze een goede toekomst te geven. Geweldig gewoon als je zag wat hij daar allemaal voor doet. Zo is er in principe geen geld om paarden te kopen, zodoende fokken ze zelf de dieren die ze in de therapie gebruiken.
De hengsten gaan naar keuringen en als ze goedgekeurd worden, gaan ze in dekdienst om de stallen en het terrein als het ware, te kunnen onderhouden.

Toen we de spullen uit gingen laden, voelde ik me echt een beetje opgelaten, er is zóveel nodig en ik had maar zo weinig bij me voor hen.
Voor mijn gevoel was dit slechts een druppel op een gloeiende plaat, er zijn zoveel spullen nodig, van borstels tot hoofdstellen, van peesbeschermers, dekens, halsters, caps, handschoentjes en zadels en wat je maar nog kan bedenken wat je op een stal nodig hebt.

Helaas heb ik geen foto's gemaakt, maar ik kan jullie echt verzekeren dat de spullen op een goede plek terecht komen, bij iemand die nog écht hart heeft voor de medemens en die daarvoor zijn eigen luxe voorbij laat schieten om iemand te helpen.

Ik ben pas net thuis en zit nog helemaal vol van deze ervaring. In de toekomst zal ik zeker nog een keer achter mijn oren krabben als ik iets weg wil doen wat nog goed te gebruiken is. Dat zal ik dan apart leggen en dan gaat dat meteen naar de Hynderhoeve.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal niet vergeten en ook deze actie zullen ondernemen.

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:46

Wat geweldig, maar goed dat je op die site kwam, het is jammer dat ik mijn halster en halster touw net aan heleen heb gegeven (waarbij hij in de kast ligt als het nodig is) anders had ik hem zo op gestuurd.

Alle beetjes helpen zeggen we maar, ik zal ook ff op de site kijken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:38

ik heb heel veel spullen waar bv een riempje ontbreekt (peesbeschermers) staat dat raar om die ook op te sutren? Het is zo van, ze zijn toch kapot Scheve mond

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:28

#Ymke# schreef:
ik heb heel veel spullen waar bv een riempje ontbreekt (peesbeschermers) staat dat raar om die ook op te sutren? Het is zo van, ze zijn toch kapot Scheve mond

Nee, vermeld dat het "defect" is, heb ik ook eerlijk gezegd, dat de dekens een riempje of een schakeltje misten.

Ze waren er super blij mee, en (laten) de dekens herstellen....

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:46

Imker, ik ben net de zolder opgedoken en geef vanmiddag een doosje aan Talida want ik begreep dat jij daar volgende week langs gaat.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:22

Klinkt erg fijn ,leuk dat je dat gedaan hebt! Als er enigszins een mogelijkheid is om spullen van Bij mij tot daar te krijgen... heb nog een heleboel dingen dubbel nu ik maar 1 paard heb, zowel oud als nieuw!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 14:09

Vanity, nu weten we zeker dat het op een goede plaats terecht komt. Volgende keer als ik ga, vergeet ik mijn digi niet en kan ik jullie laten zien hoe het daar is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:04

Ik heb net 10 minuten zitten piekeren wat ik over had, maar ik kon behalve een oude cap (geen veiligheidscap) niets bedenken, ik ga komende weken even spitten Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:13

Jaaa!!! Volgende keer een digi mee! Ik woon te ver om er 'even' heen te rijden. Ik heb mijn doos klaar en die gaat z.s.m. richting Barneveld. Het is mss niet veel maar alle kleine beetjes helpen!

In mijn doos zit een bit, vzh dekje, rijbroek, rijhandschoentjes, cap borstel, manenkam en nog wat paarden spulletjes!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 19:43

Goed, dat doe ik. Ik denk dat het wel haalbaar is voor mij om binnen een paar maanden weer te gaan.
Zelfs ik heb niet iedere week spullen die ik niet meer gebruik Knipoog .

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:40

Wat een geweldige actie...zou ik evt zijn adres mogen?
Dan gaat deze in mijn map en als ik dan eens een hoopje spullen over heb dan zal ik aan hem denken Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:50

Ik las jou stukje, en zag dat er nog een heleboel te klussen is daar.... Is het een idee (ik weet niet of dat haalbaar is en of ze daar überhaupt op zitten te wachten, denk dat jij dat het beste in kan schatten) om met een groep bokkers daar gewoon een dag heen te gaan om te helpen met de boel opknappen? Vele handen maken licht werk Knipoog En voor zoiets wil ik zeker wel een vrije dag opofferen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:13

Richtje schreef:
Ik las jou stukje, en zag dat er nog een heleboel te klussen is daar.... Is het een idee (ik weet niet of dat haalbaar is en of ze daar überhaupt op zitten te wachten, denk dat jij dat het beste in kan schatten) om met een groep bokkers daar gewoon een dag heen te gaan om te helpen met de boel opknappen? Vele handen maken licht werk Knipoog En voor zoiets wil ik zeker wel een vrije dag opofferen

wat een goed idee! ik zou ook wel meewillen als het doorgaat, PB me dan maar

nielsforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:31

Jeetje wat zijn jullie goed bezig zeg.Ik heb het adres ook opgeschreven en als ik mijn schuur op ruim dan zal ik ook eens de spullen bij elkaar gaan zoeken die een betere bestemming kunnen gebruiken.Het idee wat Richtje had is echt wel goed.Ik denk dat hij daar wel blij mee zal zijn.Ik hoop dat we deze meneer een beetje kunnen helpen op deze manier.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:09

Ik zal ook eens opzoek gaan heb vast nog wel wat dingen liggen hier enzo