Voorkeur voor merrie of ruin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:55

Tja verschild per paard natuurlijk..
Van de ene kant gaat mijn voorkeur uit naar ruinen, lekker simpel. Maar van de andere kant zou ik best eens een veulen willen van mijn merrie.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:05

Ik kies altijd een merrie....ruinen liggen me gewoon niet.
Maar ook omdat je er niet mee kunt fokken. Ik fok graag veulentjes, dat gaat met een ruin niet.
Stel je hebt een ruin en je bent er gek op, wordt ziek, kunt er nooit meer op rijden......bij een merrie kun je nog voor nageslacht zorgen...voor de fok gebruiken. Wat doe je met een ruin?!
Hengsten....als ik 1 had zou ik voor een hengst gaan, heerlijk dat karakter....maar ja ik heb een heleboel merries, dus toch maar voor merries.
Ik heb overigens wel 2 hengstjes en die lopen de winter samen en in de zomer bij de merries om te dekken!

Groetjes Anke

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:40

Ik heb leren rijden op merries, heb veel merries verzorgd, en vond dat heel leuk. Ik vond de meeste ruintjes wat saai. Mijn pony is een ruin. Ik mocht hem verzorgen, dus daar was ik al lang blij mee, en omdat ik me er zo aan gehecht had, heb ik hem twee jaar geleden gekocht... Zou ik een paard kopen, dan kijk ik denk ik toch naar hoe dat paard is, kwa karakter. Het moet klikken. En met merries klikte het eigenlijk wel altijd...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:21

Viv ik heb voor een merrie gekozen omdat ik daar leuk mee kan fokken in de toekomst. Qua rijden heb ik geen voorkeur voor hengst/merrie/riun ik stap overal op. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden in de omgang.
Viv

Cass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:10

Pling 't Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, maar ik vind zelf dat hengsten zo'n mooie uitstraling hebben..... maar ruinen zijn weer heel lief, en merrie's kunnen ook wat mooi's hebben... 't maakt mij eigenlijk dus niet zoveel uit!!!!! Party!!

Vasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:14

Hoi,
Mijn voorkeur gaat uit naar merries als ik groter ben kan ik er altijd mee fokken. Dat vind ik er zo leuk aan. We hebben trouwens de meeste vrouwlijke dieren als je nou een mannetjes rat neemt die stinken zo pfff. Ik vind merries ook een leuk karakter hebben wat brutaler dan ruinen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:28

Ik ben ook zo'n prototype die het beter met ruinen kan vinden dan met merries.

Hoewel volgens mijn instructeur Fitz meer het karakter van een truttige merrie heeft dan van een stabiele ruin.... dat beest is werkelijk onvoorspelbaar Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:43

merries kunnen idd heel lastig zijn, maar het kunnen zo je 'vriendinnen' worden, en met ruinen kom je meer overeen (ik toch)
hengsten zijn leuke shoxbeesten, dat wel, maar ik ben nog niet veel in contact gekomen met hengsten Verdrietig moeten echt leuke beesten zijn
vooral die (niet overdreven) arabische hengsten Kwijl Kwijl Kwijl maar eigenlijk alle he