Stal jaspers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Stal jaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:49

Citaat:
Ze krijgen in de winter dekens op, ze hebben allen hun eigen poetsspullen, halster, dekje en zweetdeken.
Ze hoeven niet meer dan 2 uur achter elkaar te lopen.
Ze laten zieke en kreupele dieren niet lopen.

Ze brengen een dier niet meteen naar de slacht als die iets heeft.

Een eigen halster & dekje klopt. Een eigen zweetdeken en poetsspullen hebben ze niet (meer?)

En dat naar de slacht, dat valt nu aardig tegen!

En met dat leasen(heet tegenwoordig dagpony) dan is het niet meer zo dat ze komen vragen met rijden enzo of je het leuk hebt enzo..

Wat ik wel nog ff wil zeggen is dat ze wel heel behulpzaam zijn daaro, als je van een paard afkletterd helpt iedereen je wel ff

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:15

Hert0g schreef:
Citaat:
Ze krijgen in de winter dekens op, ze hebben allen hun eigen poetsspullen, halster, dekje en zweetdeken.

Een eigen halster & dekje klopt. Een eigen zweetdeken en poetsspullen hebben ze niet (meer?)

En met dat leasen(heet tegenwoordig dagpony) dan is het niet meer zo dat ze komen vragen met rijden enzo of je het leuk hebt enzo..

Wat ik wel nog ff wil zeggen is dat ze wel heel behulpzaam zijn daaro, als je van een paard afkletterd helpt iedereen je wel ff

Ik weet niet of je Jambo en Flair gekend hebt, maar die hebben ze dus een aardige periode de tijd gegeven om op te knappen.

Jambo werd meerdere malen per dag gestapt en mocht op het laatst de wei in.

Sorry, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Het was dan meer van: pony loopt niet goed, laten lopen in de les tot het dier niet meer kon en dan naar de slacht.

Zo heb ik bij de meerse ruiters meegemaakt dat een pony 2 maal ingestort was met ruiter erop (ik geloof dat het koliek was maar dat weet ik niet meer zo goed).

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:28

Kent iemand Patricia? (die daar gewerkt heeft)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:32

Mireille1970 schreef:

Ja die ken ik, Patricia Huisjes bedoel je?
Of bedoel je de instructrice Patricia Wilschut?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:36

Hert0g schreef:
Quote:

Welke pony('s)/paard(en) zijn er naar de slacht gegaan dan?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:19

Taaclover schreef:
Mireille1970 schreef:

Ja die ken ik, Patricia Huisjes bedoel je?
Of bedoel je de instructrice Patricia Wilschut?

Patricia Huisjes volgens mij... donker kort haar, stoer ding, niet zo groot, beetje bijdehand, wel lief.

Kan je haar de groetjes doen please!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:35

Stoer ding, whaha.
Taaclover en ik zien haar niet meer zoveel maar als ik haar zie zal ik de grtjes doen (mireille ?)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:48

Marijke82 schreef:
Stoer ding, whaha.
Taaclover en ik zien haar niet meer zoveel maar als ik haar zie zal ik de grtjes doen (mireille ?)

Ja klopt...

Wat lach je hard om "stoer ding" ... niet?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:14

Haha ja Klinkt wel leuk

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:25

Derrick, Arletta, Wodan(die was ook al oud he), Fly Dancer..(die zijn iig ingeslapen.. Maar ik weet niet wat er dan verder mee is gebeurt? maargoed ik weet dat verder niet echt dus eigenlijk weet ik dat niet zo goed

Patricia is er nogsteeds, daar heb ik les van

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:50

Talida van Bokt staat er als pensionklant en is erg tevreden. Ik ben wel eens 'op visite' geweest en moet wel lachen om al die bordjes, maar kan me ook voorstellen dat je er gek van wordt van al die regeltjes. Ik heb er ooit, jaren geleden eens een keer Tinkerbel geleased voor een uurtje. Ik zou er nu mijn paard niet neerzetten, maar dat is omdat Kieran een echt buiten/kuddepaard is en hij (en ik) het veel te naar zijn zin heeft op z'n huidige stal.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:07

Hoe heet haar paard?

jolien494

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:27

Mijn pony, Loocky (bont, klein opdondertje van 1.36 ) heeft hier vroeger als het goed is gestaan..
kent iemand hem nog van vroeger, en kan iemand mij iets vertellen over hoe hij daar was?
Hij stond er ongeveer 6 jaar geleden.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:41

Notteke schreef:
Kent iemand vanb jullie Bidy??? die pony heb ik ooit mogen rijden!!! Is daarheen verhuist, weet niet of er nog staat. Is een heel smal welshje.

Bidy is Tal dr buuf!
Ze wordt aan alle kanten vertroeteld en ziet er tiptop uit

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:59

Ksta prima daar als pensionklant, je merkt amper wat van het manege gebeuren, er is altijd wel plek om je paard los te gooien oid, de bordjes zijn wat overdone, maar de regels zijn echt niet anders dan op een andere stal, alleen hier staan ze uitgeschreven en weet je waar je aan toe bent, Ik heb ze in ieder geval nog niet als zwaar irritant ervonden.
ach kan ieder argument wel gaan weerleggen, maar dat is toch ieder zijn eigen belevenis, ik ben het kort samengevat niet eens met de negatieve dingen (makkelijk he;o)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:17

Talida is een mooi paardje!!
Die ging toch helemaal flippen als Meintje langs kwam om naar de spuitplaats te gaan?
Of was dat een andere?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:23

ehhhh ja, Dat was de Tallie

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:14

Toen ik een keer in de buurt was, ben ik er een keer geweest, op bezoek bij Flair (staat er niet meer, was van Les Chevaux)

Mies2 schreef:

We kwamen daar aan en hebben een rondje gelopen het eerste wat ons op viel was dat overal wel een bordje hing, zelfs bij de fietsen....
GROTE FIETSEN, KLEINE FIETSEN, DEZE PLEK IS VOOR DE INSTRUCTRISE....Elke kruiwagen had een bij passend nummer voor de bezem en schep.....

Haha ja, ik moest ook wel lachen, het lijkt daar wel een beetje overgereguleerd (zal wel geen woord zijn ).

Anderzijds zorgen ze volgens mij erg goed voor hun paarden, was mijn indruk. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de lessen is maar voor (kleine) kinderen lijkt het mij erg leuk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 06:16

Iemand al Patricia gesproken?

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:52

ingeborg schreef:
Toen ik een keer in de buurt was, ben ik er een keer geweest, op bezoek bij Flair (staat er niet meer, was van Les Chevaux)

Mies2 schreef:

We kwamen daar aan en hebben een rondje gelopen het eerste wat ons op viel was dat overal wel een bordje hing, zelfs bij de fietsen....
GROTE FIETSEN, KLEINE FIETSEN, DEZE PLEK IS VOOR DE INSTRUCTRISE....Elke kruiwagen had een bij passend nummer voor de bezem en schep.....

Haha ja, ik moest ook wel lachen, het lijkt daar wel een beetje overgereguleerd (zal wel geen woord zijn ).

Anderzijds zorgen ze volgens mij erg goed voor hun paarden, was mijn indruk. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de lessen is maar voor (kleine) kinderen lijkt het mij erg leuk.

Naar wat ik heb gehoord is Flair ingeslapen vanwege ontzettend veel pijn in haar rug en achterbenen (die waren niet goed).
Helaas, maja ook beter voor een paard dat zoveel pijn heeft.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:55

BailyKarlos schreef:
Naar wat ik heb gehoord is Flair ingeslapen vanwege ontzettend veel pijn in haar rug en achterbenen (die waren niet goed).
Helaas, maja ook beter voor een paard dat zoveel pijn heeft.

I know,

Flair was een schat

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:50

Ik bn er weleens gweest 4 kinderen uit mijn klas rijden daar k vind het net een fabriek lijkt met niet egt leuk daar wel veel regels k was een keer mee met iemand uit mijn klas zonder haar mocht ik niet do0r de stallen l0pen de paarden daar lijken me wel leuk alleen de lessen wel saai

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:11

Waarschijnlijk gaan alle pony's uit de oude stal(doet z'n naam eer aan ) verhuizen naar de nieuwe stal *o/*

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:52

Ik kom er nou bijna elke woensdag en zondag en nou k er vaker daar kom vind k het wel leuk geworden
alleen zijn ze soms een beetje streng...
maar Ozzie en Merry Legs zijn daar echt super
en alle pony's gaan verhuizen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:57

oh ja? Waar naartoe?
Is de oude stal afgebroken?