Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:05

spokie79 schreef:
Gouda, het is vast hardstikke goed voor je paardje. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is om hem "weg" te doen. Maar volgens mij is hij daar in superhanden. Mijn vriendin heeft goede ervaringen met de mensen daar. Mijn vorige verzorgpaardje zou misshcien daar terecht komen ookal was ze te jong ivm ziekte. Gelukkig knapte ze op en hoefde dat niet door te gaan. Maar ze schijnen daar echt onwijs goed voor paarden te zijn, het is een hemel voor paarden op aarde. En ja kan altijd naar hem toe als je dat wilt.
Hij staat daar met allemaal vriendjes en krijgt zo een supermooie oude dag. En mocht het niet goed met hem gaan kan je hem toch altijd terugehalen?

Maar ik denk echt dat je er goed aan doet en jij weet het diep in je hart ook wel. Sterkte ermee in ieder geval. Het blijft natuurlijk wel moeilijk.

Terug halen gaat niet omdat je hem afstaat. Maar goed dat zou ik ook niet willen slepen met zo'n oudje. Ze nemen er geen paarden onder de 20 aan dacht ik dus hij komt dan lekker alleen met gelijken te staan.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:45

Ja lekker alle oudjes bij mekaar. Zou je zelf ook fijner vinden als jij oud was toch? Knipoog Zou jij ook niet als enig oudje tussen de opgeschoten jeugd willen zitten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:01

Ik ban net terug gebeld door de Paardenkamp hij kan wat hun betreft 23 augustus komen en dan kan hij alvast wennen aan de groep voordat ze van de winter in de loopstal gaan. Kan hem ook een half jaar laten opschuiven maar ja dat is ook zowat moet hij weer die lange winter op stal door. De poststallen kan ik helaas niet bekijken van het weekend omdat het zich nog op bouwterrein bevind dat is wel jammer. Ga in ieder geval maandag bellen (of morgen) of ik het door laat gaan wil het niet lang voor mijzelf laten opschuiven. Even vanavond nog met mijn vriend praten die heb ik gister per sms laten schrikken met het nieuws. Mijn gevoel zegt nu dat ik het moet doen omdat ik anders wel eens spijt kan krijgen. Ze hebben hem nu trouwens ook op mijn naam gezet ben ik ook wel blij om.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 01-07-04 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:02

Ik had ook niet verwacht dat Cees moeilijk zou gaan doen, wat fijn dat hij Zorro nog wil brengen ook. Als ik het hier zo lees, gaat hij het best fijn hebben op het Paardenkamp, ik heb er sowieso nog nooit negatieve berichten over gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je paard waar dan ook achter te laten, de eerste tijd zul je je waarschijnlijk wel erg ontheemd voelen. Gelukkig kan je hem nog bezoeken, en dat zal dan ook wel erg vaak gaan doen ook gok ik! Ach Zorro, wat heb ik vaak op dat stuk eigenwijs gereden. Ik hoop dat hij daar een goede tijd tegemoet gaat en dat jij er vrede mee kunt vinden dat hij (wellicht) straks weg is. Sterkte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:10

Jij hebt dus ook op de Goudse Hout gereden leuk hoor. Ik van mijn 18 e tot mijn 22e uit mijn hoofd gezegd. Ik heb ook een jaar of 4 Gino verzorgd. Ik verwachtte eigenlijk ook niet dat hij moeilijk zou doen maar wou gewoon weten wat hij ervan dacht. Ik heb hem geschonken gekregen van de halve manege door middel van donaties dus wou toch dat ze achter mij stonden anders zou ik het niet doen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:37

Tja, kan me voorstellen als die datum er dan opeens daadwerkelijk aan gaat komen, maar ik denk wel dat het een goede keuze is..........ik ken de paardenkamp zelf niet, maar heb er ook nog nooit 1 slecht woord over gehoord........succes ermee !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:47

Kan me goed voorstellen dat je even schrikt als je het nieuws hoort.....

Een oud-stalgenoot heeft haar paard er ook heen gedaan en was er heel erg over te spreken. Ik woon natuurlijk ook vlakbij en voor zover ik het gezien/gehoord heb zijn ze idd super voor de paardjes

Sterkte ermee Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 15:00

mooi dat er zoveel bokkers dichtbij wonen kunnen jullie hem mooi voor mij in de gaten houden als hij gaat Lachen

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:03

Weet je nog hoe je afgelopen winter maar aan het martelen bleef? Slecht eten, weinig beweging en dikke, stijve benen. Hij kon soms niet eens overeind komen. Beweging is toch wel het belangrijkste wat je een paard kan geven en dat is nu juist wat bij jou op stal te weinig kan.

Maar, ik kan me ook voorstellen dat je je bedenkingen hebt en het heel moeilijk vindt.


Sterkte en veel wijsheid.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 15:06

dank je Lis. Het is inderdaad zo dat ik weer aan de lange winter moet gaan denken die komen gaat. Er was iedere keer wel wat de afgelopen 2 winters. Dan weer koliek, dikke benen, diarree, overeind komen, spierbevangen. En nu op het land gaat alles goed. Hij glimt is heel soepel in zijn lijf en zit gewoon goed in zijn vel.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:38

gouda schreef:
mooi dat er zoveel bokkers dichtbij wonen kunnen jullie hem mooi voor mij in de gaten houden als hij gaat Lachen

Als hij daar en je bent nieuwsgierig hoe het gaat, stuur me dan gewoon een PBtje, dan rijd ik er langs voor je (het is denk ik 5 kilometer van mijn huis, dus dat is echt geen probleem).

Wel fijn dat hij al 23 augustus terecht kan. Dat wordt wel een moeilijke tijd voor jou, maar het is voor hem denk ik wel beter als hij deze winter al lekker in een loopstal kan staan.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:39

Het zal wel moeilijk voor je worden want zo'n besluit nemen is niet niks.
Maar je moet maar eraan denken dat je paardje het daar ook heel goed gaat hebben.
En je kunt er altijd langs gaan.
Ik vind het een heel dapper besluit

Gulpje

Berichten: 8079
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:49

gouda schreef:
mooi dat er zoveel bokkers dichtbij wonen kunnen jullie hem mooi voor mij in de gaten houden als hij gaat Lachen


Daarom Lachen Ik woon er ook in de buurt en beloof je bij deze dat ik hem af en toe even zal opzoeken! En je natuurlijk ervan op de hoogte te brengen.

Even de tanden op elkaar, en gewoon doen! Je hebt nu gelukkig ook nog de tijd om afscheid te nemen en aan het idee te wennen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:21

Leuk dat er bokkers willen checken Lachen
Ik heb een aantal stalgenoten vandaag gevraagd en niet verwacht alleen goede reacties. Alleen mijn stalhouder die keek boos toen ik zei dat ik waarschijnlijk weg ging eind augustus. Later was alles weer ok en heb hem beloofd ook snel te laten weten. Uiterlijk maandag laat ik het Soest weten. 98% zeker dat hij gaat hoe meer ik er over nadenk hoe meer zeker ik word dat het zo moet zijn.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:28

Zoals gezegd werkt een klasgenootje van me er op zondag en die kan mij vast vertellen hoe het destijds met Zorro gaat. Heel veel sterkte met je beslissing!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:13

Denk dat ik het ga doen. Heb beloofd aan Soest dat ik het maandag zou laten weten Nagelbijten / Gniffelen Het is gewoon beter Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 02-07-04 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:15

Ik denk dat je Zorro daar heel gelukkig mee maakt OK dan! en zoals ik al eerder zei, ik rijd er langs wanneer je maar wilt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:39

Als je hem van de winter bezoekt en je ziet hoeveel beter het waarschijnlijk heeft, dan ben je denk ik blij dat je deze beslissing hebt genomen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:52

De wachtlijst daar zegt genoeg. Knipoog Ik rij zo af en toe buten in Soest en dan stappen we op naast de paardenkamp. En het is echt een geweldige plek. De rust die het uitstraalt en de zorg die ze besteden aan hun weiden en aan het voer dat ze geven vind ik super.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:58

Jemig das wel moeilijk voor je ja...Maar wel super voor Zorro!!! Wie had gedacht dat datmanegepaard nu een heeerlijk pensioen tegemoet zou gaan...Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:10

Heb niet alle postings gelezen hoor maar hartstikke goed dat er een plekje voor Zorro op de paardenkamp is!!!
Al die oudjes staan gezellig bij elkaar te meuten op het land en er komt zelfs een (of 2) inloopstallen. Wat wil een paard nog meer?

Ik kan me herinneren dat je behoorlijk liep te balen afgelopen winter omdat hij zo weinig buiten kwam.

Maar ik snap natuurlijk best dat het nu heel definitief wordt en dat dat toch een beetje eng is.

Niet twijfelen hoor, gewoon doen! Enne, ik wil hem best af en toe een worteltje brengen, hij staat dan maar een minuut of 10 bij mij vandaan Cool

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:38

Ik vind het een wijze beslissing.
Je hebt een "heel leven" mogen genieten en nu het een beetje minder gaat met je maatje, gun je hem het beste. Ook als dat betekent dat je hem moet afstaan en er niet meer iedere dag naar toe kunt. Als je het mij vraagt is dat pas echte liefde voor een paard. Veel sterkte met de uiteindelijke beslissing.

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:43

gouda schreef:
Denk dat ik het ga doen. Heb beloofd aan Soest dat ik het maandag zou laten weten Nagelbijten / Gniffelen Het is gewoon beter Verdrietig


Niet twijfelen maar doen yvet hij gaat daar lekker genieten van zijn oude dag (dat doet hij nu ook al daar niet van)
Maar nu mag hij weer paard worden dat is t mooiste wat je hem kan bieden!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 11:44

ellenlouise schreef:
Niet twijfelen hoor, gewoon doen! Enne, ik wil hem best af en toe een worteltje brengen, hij staat dan maar een minuut of 10 bij mij vandaan Cool

ha nog een bokker die langs kan gaan bij Zorro OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 11:48

Kido schreef:
Niet twijfelen maar doen yvet hij gaat daar lekker genieten van zijn oude dag (dat doet hij nu ook al daar niet van)
Maar nu mag hij weer paard worden dat is t mooiste wat je hem kan bieden!

Ik weet het moet niet twijfelen. Ben sowieso al heel moeilijk in het doorhakken van knopen dus vandaar. Cees vond het ook een goed idee, de mensen bij mij op stal ook. Die hebben ook gezien hoe ik de afgelopen 2 winters tobte en iedere keer sjago was. As hij weer kuil kreeg terwijl hij dat niet mag, of zijn eten weer vergeten was te geven en als hij weer eens een dag niet of nauwelijks in de paddock kwam terwijl een andere groep paarden er zowat de hele dag in stond.