Besloten, mn paardje gaat nu al weg..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:43

Ik heb net in je profiel gekeken, het is een mooi merrie en deze paard verdiend een goed baas.

Je had eerst moeten over nadenken voordat je een paard had gekocht!
Wat zei je toentertijd... "ze krijgt het goed bij mij!"
[VvdD] Jeeeeeeeeeeeeeej eindelijk mn paardje!! Frusty Lips are sealed

Ik sluit mij aan bij de andere bokkers, jullie kunnen better voorlopig geen paard nemen. Scheve mond

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:45

Zo, dat is snel, een kleine 4 maand verder heb je al genoeg van je paardje Clown

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:45

Ik ben het eens met al die mensen, maar nu is het zo dat die meiden er waarschijnlijk om hebben gevraagd, zoals wij dat vroeger ook wel deden (een paard stond jaren bovenaan mijn verlanglijstje met verjaardag en Sinterklaas) alleen met dit verschil: ik kreeg 'm nooit. Tot ik 20 was. Deze meiden hebben het gevraagd en ze hebben het gekregen. MIsschien vind de moeder en haar vriend dat ze iets goed moeten maken of compenseren, geen idee. Maar ik denk dus dat we die meiden hier niet de alleen schuld van moeten geven, ze hebben gevraagd/gezeurd en er is aangeschaft. Waarschijnlijk heeft mams ook geld te veel. Of wil de nieuwe vriend indruk maken?? Jammer zulk geklungel en de paarden zijn de dupe. Die meiden vinden het waarschijnlijk doodnormaal dat dat voor ze is gedaan. Maar of er voor die meiden nu weer een nieuw paard moet worden gekocht?? Nee dus. Maar ja, als die volwassenen zich zo in de luren laten leggen door een stel pubers, tja wat wil je dan? Claudia en zus: wees de wijste in jullie gezin en wacht met de aanschaf van een paard. Jullie willen allebei totaal iets anders van een paard, dus de kans dat jullie er één vinden die voor jullie allebei geschikt is is toch de vraag. Neem maar fijn lessen bij een manege desnoods 2 x per week, altijd nog goedkoper dan een eigen paard en als je geen zin hebt ga je gewoon niet. Wel heel knap dat je je verhaalt zo eerlijk verteld (of ben je gewoon naief?). Geloof me: je kan heel veel plezier beleven met manegelessen en je leert er vaak leuke mensen kennen en heb je veel lol.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:49

Citaat:
Nu hebben we dus afgesproken dat alletwee de paarden weggaan, en er 1 paard voor terug komt. Die we allebei leuk vinden, en waar we allebei wat mee kunnen.. Dit paard komt dan op stal te staan hier in de buurt, met buitenbak enzo


Waarom zet je je paardje wat je nu hebt dan niet in pension Verward
ze is toch zo lief, en je kan er toch alles mee Verward

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:51

Even de andere kant, nu kijk ik 20 jaar terug.

Ik was 18, reed al vanaf mijn 7e, altijd eigen pony's gehad, later een paard. Landelijke wedstrijden, vaak 45 weekenden op een jaar op concours. Mijn vriendenkring was de ponyclub, daar deed je alles mee.

Toen kwam het grote paard en veel ponyruiters gingen niet mee over. De sfeer werd anders, de gezelligheid onderling was weg. En er was een VWO-opleiding, daarna HBO. En vriendjes, uitgaan ... van alles.

Ook ik heb toen gekozen voor stoppen met rijden. Wedstrijden, in eerste instantie. Maar na een half jaar, merkte ik dat de hele zin weg was. En het werk ging inderdaad gewoon door, want wij hadden ze ook thuis staan. Ik heb toen ook gekozen om helemaal te stoppen en mijn paard heeft een prima nieuw tehuis gekregen bij 2 zussen en hun vader die hem zowel dressuurmatig als recreatief reden.


Ik heb in die 20 jaar veel gedaan, veel meegemaakt. Ben getrouwd met een boer die niks in paarden zag en ik was zelf druk met kindjes krijgen, de boerderij, vrijwilligerswerk en bestuurlijk werk. Ik werd weduwe, ging van de boerderij af, kocht een huis met wat grond en ... stallen ...

En ja, toen liep ik tegen mijn Albert aan en die vond paardjes zooooo lief. Dus kwam er een shet en nog een, enne ... nou ja, kijk maar op onze site.

Op een gegeven moment komt er dan toch weer een moment dat je weer gaat voor de paarden. Voor de volle mep nu, met alle verzorging en werk wat erbij komt.

Maar ik ben eerlijk, ik had dus ook gewoon een aantal "paardloze" jaren nodig voor mezelf. Ik bewonder degenen die naast een puberleven, jong gezin en twee fulltime banen bijvoorbeeld nog tijd en energie voor paarden hebben. Petje af!

Maar misschien is begrip voor degenen die dat niet kunnen op zijn plaats.

En ja, ik zou ook zeggen, in dat geval: neem een paardenpauze of ga op een manege rijden.

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:52

Waterkippie schreef:
Waarom zet je je paardje wat je nu hebt dan niet in pension Verward
ze is toch zo lief, en je kan er toch alles mee Verward


Citaat:
Ja daar zaten we ook al over na te denken, samen Liquid doen.. Maar Liquid is meer een veelzijdigheispaard, dus niet á la zo aan de teugel en weet ik het wat.. Ik ben meer het typje van lekker hobbelen, terwijl zij heel fanatiek is.. Liquid is gewoon een leuk paardje om mee rond te rijden.. En verder klikt het ook niet echt tussen hun...


Daar moeten ze teveel moeite voor doen Rolleyes
Het is veel gemakkelijker om een kant en klaar paardje te kopen en als die niet bevalt, ruil je hem toch weer om Lips are sealed

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:54

Clautje, lijkt een nieuw paard die jullie "samen" gaan doen op een pensionstal wel een goed idee? De twee paarden die jullie vroeger samen in pension hebben gehad, zijn immers ook weer snel weg gedaan Scheve mond ...

Lon
Berichten: 889
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:02

Eigenlijk vind ik dit het meest verstandige besluit dat ze kan nemen.
Ze heeft er over nagedacht en kiest uiteindelijk gewoon voor het welzijn van haar paard.
Ik ken genoeg verhalen van meisjes die liever met vriendinnen gingen stappen en shoppen en hun paard vervolgens jaren (zonder te overdrijven!) lieten wegkwijnen in een stalletje, zelfs zonder de moeite te nemen om uit te mesten, en voeren moesten andere stalgenootjes maar doen, maar verkopen, dat konden ze echt niet, want ze hielden zoveel van m. Frusty
Dan zie ik liever dat als je na vier maanden beseft dat het je te veel werk is, je je paard verkoopt aan iemand waar hij beter af is.

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:05

Lon, er komt waarschijnlijk een ander paard voor in de plaats. Verder is dit niet het eerste paard wat om deze reden weggaat Clown

Dat ze het paard weg doet, is een goede beslissing, het is duidelijk dat de zusjes nog niet aan een eigen paard toe zijn, niet thuis en niet op een pensionstal, maar ik vind het niet verstandig dat er een ander paard voor in de plaats komt.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:18

sorry kan het niet laten maar dan durven ze hier op bokt tegen mij te schelden dat ik 3 paarden heb gehad??? en de eerste 2 dus met een goede rede zijn weggegaan.
clautje ik vind je echt heel erg verwend sorry.
ik moet 32 uur per week werken om mijn paardje te kunnen betalen.
en waardeer dus ook dat ik een paard heb.
ik moet ook elke dag mesten elke keer voeren en klaarzetten.
poeh ben je in een half uurtje klaar mee!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:22

Goed besluit om te verkopen, slecht besluit om weer aan een paard te beginnen. Doe het eens een tijdje zonder, ga op een manege rijden ofzo. Je *hoeft* toch geen eigen paard te hebben? Ik jullie geval vind ik dat zelfs zeer onverstandig...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:38

tja je bent wel eerlijk en het is verstandig dat je haar verkoopt.. maar ik vind dit echt niet kunnen, sorry Scheve mond
er zijn al zo veel mensen die een paard kopen als "leuk om erbij te hebben", mensen die wel willen rijden maar er dan ineens achter komen dat zo'n beest ook eten en een schone stal nodig heeft..
bedenk nou eens dat je een levend dier hebt waar je de verantwoordelijkheid voor hebt!

leeftijd vind ik geen excuus, ik heb mijn pony sinds mijn 13e (ik word deze zomer 18) en ik vind het ook leuk om uit te gaan of iets met vrienden te gaan doen, ik ben ook wel eens moe of voel me niet lekker, maar ik heb nog nooit om die rede mijn paard laten staan! ook niet toen ik 14/15 jaar was.. je bent dan echt wel oud genoeg om te kunnen bedenken dat je een paard hebt waar je voor moet zorgen, en als je die verantwoordelijkheid niet hebt.. koop dan geen paard! Boos!

als ik jou was zou ik lekker even paardloos blijven totdat je inziet dat je voor een dier hoort te zorgen, en dat dat tijd en moeite kan kosten.
of inderdaad, ga op een manege rijden ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:42

Tsjah... ik denk persoonlijk dat de meeste reacties die je hier krijgt uit jaloezie worden gemaakt. Ik moet zeggen dat dat ook mijn eerste gedachte was. Je krijgt alles in de schoot geworpen, je ouders betalen alles voor je, verhuizen zelfs zodat jullie het beter krijgen... En nog reageer je zo ondankbaar!

Ik vind het geen rare reactie dat je liever uitgaat, prima dat moet je gewoon doen! En ik vind het ook netjes dat je daarbij dan wel toegeeft dat je paard naar de tweede plaats verschuift dus dat je 'm beter kan verkopen.
Het komt alleen zo unfair over op mensen (zoals ik Bloos ) die jaren werken en sparen voor een eigen paard, de stal zelf moeten betalen en allang BLIJ zijn dat ze het mesten zelf moeten doen (dan is de stalling vaak wat goedkoper)!!

Ik zal je eerlijk toegeven dat ik ook een beetje jaloers ben op jouw situatie. Mijn ouders zouden nooit, maar dan ook NOOIT een paard voor me kopen! Maar jouw ouders dus wel. Ja, dan is het ook logisch dat je wat sneller gaat klagen. Zolang het niet over jouw eigen, zuurverdiende geld gaat is het ook een ander verhaal. Maar je moet wel begrijpen dat het zuur overkomt op ons.

Succes meid en sterkte...

Wel ga ik mee met de rest van de bokkers die vinden dat je voorlopig nog maar geen eigen paardje moet kopen. Ga eerst lekker een paard verzorgen, bijrijden of gewoon manegelessen nemen... Zorg er eerst maar voor dat je de lol weer terugvindt in het rijden, eer je weer over gaat tot de aanschaf van zo'n dier.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:46

Ik zou zo blij zijn als ik m eigen paard had en dan ook nog aan huis
Die klusjes horen dr gewoon bij en als je dat niet kan/leuk vindt of de tijd er niet voor hebt moet je ook geen paard nemen !!
Ik moet eerlijk zeggen dattik wel jarloers ben hoor en dat je t goed hebt getroffen~!!! maar ik zou zelf dan toch anders met mn paard omgaan

succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:53

Jammer Clautje, dat je het niet op kunt brengen om de paarden thuis te verzorgen.
Is het verplaatsen van Liquid naar een eventuele pensionstal geen oplossing?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:59

Sorry maar ik vind je ook echt heel erg verwend, jemig moet je ook kijken wat jou ouders er voor over hebben gehad om dit allemaal voo rjullie te realiseren. Zo als jij er over praat gaat het allemala wel erg makkelijk, ik denk dat je in je handen mag knijpen omdat je alles hebt wat je maar kan wensen. Enhad je nite van te voren kunnen bedenken dat je nou alles zelf moest gaan doen?? Mijn mening is dat jij paarden alleen maar leuk zijn als je er even op kunt rijden en dat de rest voor jou gedaan wordt, maar zo werkt het dus niet. Als je paarden leuk vind, moet je alles leuk vinden anders moet je er neit aan beginnen.
Mijn pony staat ook te koop omdat ikgeen tijd meer voor haar heb, maar ik werk straks 32 uur in de week en moet 1 dag tot 9 uur naar school, daar past even geen paard meer in, het breekt mijn hart al als ik er aan denk, maar jij hebt geen tijd voor je paard omdat je wilt shoppen of andere leuke dingen wilt doen. Ik knok voor elke minuut die ik nogkan doorbrengen.
Ik zou dat paard van jou ook maar verkopen en ook nooit een paard weer nemen, want je bent het duidelijk niet waard. Dat klinkt hard maar zo is het wel, jij hebt de verantwoording op je genomen, maar niet nagedacht over de consequenties, heel duidelijk dus dat je die verantwoording niet aan kan.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:00

Tis in ieder geval wel eerlijker tegen over je paard en vind het knap dat je het zo kan vertellen, je kan raden dat je er zulke reacties op krijgt die gedeeltelijk vast waar zullen zijn maar het is nog altijd je eigen beslissing...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:04

Ann schreef:
Dat ze het paard weg doet, is een goede beslissing, het is duidelijk dat de zusjes nog niet aan een eigen paard toe zijn, niet thuis en niet op een pensionstal, maar ik vind het niet verstandig dat er een ander paard voor in de plaats komt.


Eerlijk gezegd vind ik het de weg van de minste weerstand. Lekker makkelijk weer en weinig karaktervormend (poeh Cool ).
Je hebt pas 4 maanden geleden je paard gekregen en nu wil je er al weer van af. Toon wat karakter en maak er wat van. Zet haar in pension of neem zelf een paard in pension waardoor je het werk wat kunt verminderen. Of bouw een inloopstal met een potstal. Genoeg te verzinnen als je een beetje doorzettingsvermogen hebt.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:08

bij clautje staat duidelijk het paard niet op de 1ste plaats, wat niet voor iedereen die helemaal paardenminded is,begrijpelijk is.

Tuurlijk heeft ze het enorme geluk dat ze zomaar een paard krijgt, maar is dat nu zo leuk??ik denk dat als je er hard voor werkt,en er veel voor moet doen dat het dan veel leuker is,en dat je er veel intensiever mee omgaat...

laat haar lekker de paarden verkopen, alleen ze moet ff een poosje paardloos zijn, om te kijken of dat beter is....en niet meteen op zoek naar de volgende, want ook deze staat over 4 maanden weer te koop..


ik ben van mening dat hoe leuk je paarden ook vind,er kan nu eenmaal iest gebeuren in je leven(verliefd worden...gezinnetje..)dat het paard minder aandacht gaat krijgen, en dat je zelf ook minder tijd en aandacht geeft aan het paard, dan zijn er een aantal mogelijkheden, van bijrijders,verzorgers, pensionstallen waar je paard gedaan en gereden wordt of verkopen...
clautje kiest dus daarvoor...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:10

Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik het de weg van de minste weerstand. Lekker makkelijk weer en weinig karaktervormend (poeh ).
Je hebt pas 4 maanden geleden je paard gekregen en nu wil je er al weer van af. Toon wat karakter en maak er wat van. Zet haar in pension of neem zelf een paard in pension waardoor je het werk wat kunt verminderen. Of bouw een inloopstal met een potstal. Genoeg te verzinnen als je een beetje doorzettingsvermogen hebt.


Zit inderdaad een heleboel waarheden in, vind ik, maar denk je dat het beter zal gaan, als er nog een pension paard bij kwam, dan krijgt het beessie misschien wat meer aandacht, maar dan dus wel van iemand die neit zijn of haar baas is, dan is het toch eerlijker om het paard weg te doen aan iemand die wel tijd en aandacht voor hem/haar heeft...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:11

sorry maar wat valt dit me tegen zeg!!

hier denk je toch eerst bij na voordat je een paard koopt?! uitmesten, hoe lang duurt dat? nog geen 10 minuten per stal!
en je zus, die koopt een jong paard, ja logisch dat als je die te lang stil laat staan dat de kans groot is dat t paard energie over heeft en dat je eraf valt

weet je, eigenlijk ben ik voor alle2 de paarden blij dat ze bij jullie weggaan, 2 luie verwende meiden zijn jullie Boos!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:12

Ja, maar eigenlijk zeg ik gewoon dat ze dan maar zin moet maken! Knipoog

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:14

narretje schreef:
Zo snel mogelijk verkopen dan maar als je er toch niet naar omkijkt. Snap niet dat jullie ouders de paarden al niet veel eerder hebben verkocht en snap al helemaal niet dat jullie uberhaupt nog een paard samen terugkrijgen en dat die dan in pension gaat in plaats van bij huis. Mijn bescheiden mening: jullie zijn behoorlijke verwende n*sten en van mij hadden jullie alleen nog een paard mogen hebben als je hem zelf bij elkaar had gespaard van je driedubbele krantenwijk!


tja het komt hard over, maar ik ben het helemaal met je eens!

Het gaat allemaal wel weer lekker makkelijk....en dan ook nog eens een nieuw paard ervoor terugkrijgen. triest dit...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:14

heb ff nog een keer gelezen, maar er komt dus een ander paard? een die jij braaf genoeg vind, en waar je zus fanatiek mee kan rijden....sorry maar hoe dom kan je zijn, je geeft zelf aan dat t paard op de 2e plaats komt, begin er dan niet meer aan!
kijk het eerst een halfjaar aan zonder paard, dan kan je altijd later nog besluiten opnieuw een paard te kopen, maar eerst 2 paarden wegdoen, en hup meteen 2 mini shetjes en een ander paard ervoor terugkopen vind ik we het domste wat je kan doen.
en als t nieuwe paard naar een pensionstal gaat snap ik jullie ouders niet! 2 dochters, 2 paarden aa huis, er wordt niets met de beesten gedaan, maar dan komt er dus 1 terug en die zetten ze maar in pension, zodat jullie alleen maar hoeven te rijden en verder niets hoeven te doen

bah, wat zijn jullie gruwelijk verwend zeg, snap jullie oudrs ect niet!
ik heb 3 paarden hier thuis staan, en 1 daarvan gaat ee enkele keer vor 2 maanden in pension, als de bak bevroren is midden in de winter en de rest van t aar staan ze alle3 aan huis, die ene is eigenlijk van mn moeder, maar daar moet ik ook alles voor doen in ruil voor de stallingskosten, mn ene paard betaal ik alles voor, de ander betaal ik de helft, de andere helft betaal ik dus dmv verzorging van mn moeders paard, uitmesten, hooi+stro halen, mest wegbrengen etc
stop ik met die dingen zelf doen, of kijk ik niet meer naar de paarden om, dan verdwijnen de paarden dezelfde dag nog, en terecht!!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 11-06-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:15

ellenlouise schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het de weg van de minste weerstand. Lekker makkelijk weer en weinig karaktervormend (poeh Cool ).
Je hebt pas 4 maanden geleden je paard gekregen en nu wil je er al weer van af. Toon wat karakter en maak er wat van. Zet haar in pension of neem zelf een paard in pension waardoor je het werk wat kunt verminderen. Of bouw een inloopstal met een potstal. Genoeg te verzinnen als je een beetje doorzettingsvermogen hebt.


Ben ik met je eens, maar de ouders treffen ook blaam. Er zijn al eerder paarden weggegaan om dezelfde redenen, die 2 nieuwe paarden hadden nooit gekocht moeten worden door de ouders. Ik hoop echt dat het nu afgelopen is met de paarden bij dit gezin Scheve mond