Pfffft..... paardenmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:45

Neel schreef:
Ik ben ook nog nooit op een paardenmarkt geweest Scheve mond Misschien dit jaar maar een keer naar de Zuidlaardermarkt.

Wat gebeurd er eigenlijk met al die slechte paarden die overblijven?? Worden die allemaal op een wagen richting Italie geladen aan het eind van de dag??

99.9% van de paarden die overblijven gaan met de handelaar weer mee naar de volgende markt
levend zijn ze meer waard

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:52

Tiffy schreef:
Ze hadden dit jaar niet eens de moeite genomen om een leuk paard voor de verloting neer te zetten. Hoe bedoel je het gaat slecht met de handel Verward .

Het verloten van een dier is bij wet verboden, dus het is maar goed dat ze geen paard voor de verloting hadden neergezet, Tong uitsteken .

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:12

FlyingHigh"]
[quote="Tiffy schreef:
Ze hadden dit jaar niet eens de moeite genomen om een leuk paard voor de verloting neer te zetten. Hoe bedoel je het gaat slecht met de handel Verward .

Het verloten van een dier is bij wet verboden, dus het is maar goed dat ze geen paard voor de verloting hadden neergezet, Tong uitsteken .
[/quote]

sinds wanneer?? want dit doen ze daar al jaaaaaaaaaaaaaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:20

klopt het dat er elke maandag een paardenmarkt in utrecht is? of weet er iemand binne kort 1 hellaas heb ik moeten werken in het paas weekend

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:26

FlyingHigh"]
[quote="Tiffy schreef:

[/quote]

Volgende keer eerst ff het hele topic lezen graag! Er staat al twee keer eerder vermeld door mij dat je 1000,- euro kan winnen en daar het paard voor kan kopen bij een door de stichting paardenmarkt aangewezen handelaar! En ook voor de tweede keer, er stond wel een paard voor de verloting zoals elk jaar en dat paard was dit jaar beneden alle peil!!!!

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:03

ja ik zag een paard en een pony staan, volgens mij waren zij voor de verloting, maar een man ging na of voor de verloting met een paard op dat zand gebied lopen, dat paard had zich los gerukt, als ik dat paard was was ik weggerend die man deed echt niet normaal met dat paard, en hij rende zowat door een anders paard heen, echt zielig.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:35

tartyffo
ik bedoel het niet rot maar voor handel is het wel slecht om te verkopen meesten mensen willen dat niet.
vooral in de dressuursport niet ik weet het uit ervaring wij hebben een 8 jarige rubenstein staan op stal z2 dressuur maar een luchtzuiger ze krijgen daardoor een stuk minder voor.

sorry als je het persoonlijk op vatten.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:01

Wat een afzetterij zeg! Je kunt inderdaad maar beter naar een particulier gaan, of een handelaar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:16

Ik ben op koninginnen dag naar een paardenmarkt geweest, en idem, ze vragen gewoon 400 euro voor een (raar gebouwde) shetlandmerrie! Dat beest had zomerexzeem, en die handelaar maar volhouden van niet. Yeah right, ik zie wat ik zie! Alle pony's waren zo rond de 200 tot 700 euro. Vind ik best veel voor die niet zo mooie pony's en scharminkeltjes. (sorrie) waar je vervolgens zo'n 200 euro aan dokters en hoefsmidkosten kwijt bent.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:25

Vorig jaar in Hedel kon je ze kopen voor €75 euro vooral de hengsten

Wij hebben pas een 2 jarige merrie gekocht voor maar €100,- omdat ie te groot werd

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:07

Ik ben ook naar Heenvliet geweest, was de nacht ervoor naar het feest geweest en de volgende ochtend om 5 uur naar de markt, dus was niet zo helder meer. Ik vond die bonte jaarling ook erg zielig. Die witte pony met die blauwe ogen ziet er alleen maar zo uit omdat ze staart en maneneczeem heeft maar is niet verwaarloosd. Ze is drachtig van een zwart bonte hengst, arabisch typje. Ze geeft altijd hele mooie veulens en is heel braaf met rijden. Ze is van een handelaar die ik ken. Wat vonden jullie van die schimmelruin die daarbij stond, spaans type? Daar rijdt een vriendin van mij altijd op, net als op die friezen.

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:22

Tinka schreef:
Ik ben ook naar Heenvliet geweest, was de nacht ervoor naar het feest geweest en de volgende ochtend om 5 uur naar de markt, dus was niet zo helder meer. Ik vond die bonte jaarling ook erg zielig. Die witte pony met die blauwe ogen ziet er alleen maar zo uit omdat ze staart en maneneczeem heeft maar is niet verwaarloosd. Ze is drachtig van een zwart bonte hengst, arabisch typje. Ze geeft altijd hele mooie veulens en is heel braaf met rijden. Ze is van een handelaar die ik ken. Wat vonden jullie van die schimmelruin die daarbij stond, spaans type? Daar rijdt een vriendin van mij altijd op, net als op die friezen.

Iris(kyaralover) en ik dachten al dat die schimmel met die blauwe ogen drachtig was. Volgens mij was der naam Pino, want er kwam een mevrouw aan en die zij Pino toen ze erbij stond.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:58

Ik ben al jaren niet meer naar de paardenmarkt in Heenvliet geweest, en ga er voorlopig ook niet meer naartoe ook. Vind het vreselijk. Ten eerste is het er stervensdruk, die paarden staat de hele dag vastgebonden aan het hek, alle mensen lopen voor- en achter ze langs. Iedereen zit aan ze, en vaak worden ze ook helemaal gek. En dan die zielige exemplaren die er vaak tussen staan... . Niks voor mij, zou ze allemaal mee naar huis willen nemen (pennymeisje he Tong uitsteken).

De laatste keer dat ik op een paardenmarkt was, was in september geloof ik, in Poortugaal. Wist niet dat er paardenmarkt was maar toen ben ik er wel even overheen gelopen. Bijna elk paard mankeerde wel iets, en zo'n expert ben ik echt niet op dat gebied. Maar dat ik het zo al zie zegt al genoeg.

En veel, heel veel jonge shetjes.

Toen zei ik tegen mijn moeder:'De volgende keer dat ik weer naar een paardenmarkt ga, is als ik er tijd, geld en ruimte voor heb'. En daar houd ik me aan, heb me nog dagen rot gevoeld door paarden die ik daar heb zien staan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 01:08

vanaf 1 januarie jl moet bij alle paarden die via de weg vervoerd worden een paspoort zitten (gebeurd niet maar daar is de reden voor de rest die op stal staat) de prijs van een pretshet is verdubbeld. van 40 naar 80 euro (kunnen ze paspoort van mamsmerrie van betalen)
de handelaren in de buurt van een paardenmarkt nemen het slechtste spul mee en vragen daar de meest absurde prijzen voor.... yes..... Nope men kan zien of je een gemoedskoper bent of "inkoper" of handelaar. de gemoedskoper is kassa....soms gok je mis maar vaak is het raak (bonus punten)
Handelaren behandelen hun paardjes slecht...komen met stok kreupel spul...en belazeren je waar je bij staat...
no 3 is correct...je stond erbij en je keek erna.
LET OP HOE GESCHREVEN: sommige ponny's hebben nooit een halster aan gehad (OM of AAN) en lopen daardoor "vreemd" = niet kreupel

een leuke uitspraak: ik heb weinig kijk op pony's/paarden maar ik kon nog zien dat dat dier kreupel was....
Jawel...juist door te weinig kijk leek hij/zij mischien kreupel.
bij weinig kijk cq verstand...vraag en oordeel dan.
Die mensen staan daar voor hun broodwinning en niet om paardjes te pesten.
zekers zijn er uitzonderingen, en zijn ze niet zuiver of "mager" vaak is dat voor die dieren het laaste redmiddel op een tehuis...en tja mischien niet terecht voor het dier (wat vaker aan de eigenaar ligt dan aan de aanbiedende handelaar) Geen verstand vaan paardjes neem iemand mee die dat wel heeft...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 01:48

Alane in 1 woord:
Geweldig wat je schrijft! OK dan!

Shettiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:21

De handelaar/fokker waar ik de Shetjes van verzorgden, die ging redelijk netjes met zijn dieren om. Ze liepen in de wei en kregen als dat nodig was bijvoer. Vlak voor ze naar de markt gingen gaven wij de diertjes effe een goede borstelbeurt, knipte soms hier en daar wat bij en daar gingen ze.
We zorgden er altijd voor dat de pony's er picobello bij stonden en halstermak waren.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de koeien zijn broodwinning waren en de pony's een hobby waar hij iets mee hoopte bij te verdienen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:53

Alane schreef:
een leuke uitspraak: ik heb weinig kijk op pony's/paarden maar ik kon nog zien dat dat dier kreupel was....
Jawel...juist door te weinig kijk leek hij/zij mischien kreupel.
bij weinig kijk cq verstand...vraag en oordeel dan.
Die mensen staan daar voor hun broodwinning en niet om paardjes te pesten.

Ik neem aan dat dit gericht is op mijn uitspraak?
Citaat:
Bijna elk paard mankeerde wel iets, en zo'n expert ben ik echt niet op dat gebied. Maar dat ik het zo al zie zegt al genoeg.

Als ik op een markt paarden en veulens zie staan met enorm dikke achterknieën, die hardstikke overkoot staan en nog meer van dit soort gebreken, dan zou ik zo'n paard al niet meer willen hebben.
Die paarden liepen niet, maar stonden vastgebonden. Of ze kreupel liepen heb ik dus niet gezien (en heb ik ook nergens gezegd). Maar zo'n paard wil dus bijna niemand hebben, ook als ze niet kreupel lopen.

Deze problemen zijn niet af te schuiven op de handelaar nee, maar ik vraag me wel af wat er met die paarden gebeurt. Of ze ooit een goed tehuis krijgen of de rest van hun leven van markt naar markt worden meegesleept. Tuurlijk doet zo'n handelaar dat niet om paarden te pesten, dat snap ik ook wel, maar die paarden doe je er geen plezier mee.
En daar voel ik me dan rot over, dat mag toch? Misschien penny-meisje. Jammer dan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:07

@MarianneR: nee gewoon algemeen. Had er mischien neer moeten zetten :"een vaak gehoorde uitspraak"
was niet persoonlijk bedoeld Ach gut

bizzylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:23

haaj ik heb ook 2 leuke haflingers gezien maar ik koop nooit een paard op de markt je weet maar nooit hoor! wie weet zijn ze dood ziejk en je ziet het niejt(moet je wel heel scheel zijn) dan koop je dat paard en staat elkedag de veearts der voor je paard nou als ik er 1 zou mogen weet ik wel waar ik me paard vandaan haal geen paardenmarkt!!!!!!!!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:41

Dat zal wel loslopen hoor, je hebt kans dat dat zo is, maar als ik zie met wat voor schatjes me staleigenaar thuiskwam Haha!
Meestal zijn het wel lieverds hoor.....*hoop ik*

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:47

ik vond het daar maar niks al die schetjes in zo'n klein hokjeje. Al die mageren paarden.

bizzylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:51

jah wij gingen samen dr heen 10 shetjes in een klein hokje en ze zagen er niet uit ik en bianca wouden ze echt mee nemen

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:09

Quote Marianne R:
Deze problemen zijn niet af te schuiven op de handelaar nee, maar ik vraag me wel af wat er met die paarden gebeurt. Of ze ooit een goed tehuis krijgen of de rest van hun leven van markt naar markt worden meegesleept. Tuurlijk doet zo'n handelaar dat niet om paarden te pesten, dat snap ik ook wel, maar die paarden doe je er geen plezier mee.
En daar voel ik me dan rot over, dat mag toch? Misschien penny-meisje. Jammer dan.

Daar ben ik t wel mee eens.
Sommige paarden gaan idd van markt naar markt.
Ze zien wel wat van Nederland zo natuurlijk, maar ik krijg daar persoonlijk ook een naar gevoel bij.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:24

wat heb ik gezien:

de shetjes in dat kleine hokje bij elkaar: vind ik niet zielig,ze voelen zich zo veilig en worden beschermd door de hekken van mensen en paarden van buitenaf.

een leuke,nerveuse,hannoveraan te koop met een stomdronken vent erbij.iedere keer als hij een geintresseerde had gooide hij zijn bier weg,hihi.

een super geile haflingerhengst tot 2 jaar die iedereen sloeg om zich heen uit frustratie.

een nog geen twee weken oud shetveulen die doorgezakt op zijn kogels stond.

een brave,magere,oudere spikkelgelders paard.

fries met overdreven doorgezakte rug.

fries waarvan de ijzers eronder af waren waarvan alle nagels nog in de hoeven waren achtergebleven.

de loterijpony:leuk ding om te zien maar hoestte erg waarbij geel snot uit zijn/haar neus rondvloog.
(het werd iedere keer weggehaald door de mevrouw met een doekje)

een fries met een dikke kogel.

veel te dikke shetten.

veel jaarlingen van allerlei ras die door veel mensen als te mager bevonden worden.(tja,jaarlingen zijn vaak droog,dat beter als te dik)

kleine kinderen van domme ouders die ze op marktdieren hun rug zette om te testen of ze echt mak waren wat de handelaren zeiden.de beesten draaiden en hun kinderen nog aan hun ene arm hingen aan pappa/mamma.

een mooie bruine arabiermerrie viel op,goed verzorgt,braaf.
(zij stond de dag erna ook op marktplaats)

wat ik nog niet begrijp,is dat de handelaren die hoofdzakelijk alleen van de markt moeten leven en dan onverzorgde dieren daar neerzetten dan dezelfde prijs verwachten dan de handelaren die eigen stallen,bak en berijders hebben en die voor de zelfde (vaak minder) prijs kunnen verkopen met omruilgarantie en bezichteging en berijden.

zoals natascha (bm-stables)bijv. doet!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:12

ik heb mijn shetlande rmerrie anderhalf jaar geledeno ok op de markt gekocht...
ik vond haar toen al prijzig... voor een shet
( 325,- )

maar als ik dit nu hoor...
jeetje... dat ze dat er voor durven te vragen Bloos!