Inzamelingsactie voor zwarte tuiger

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:39

DePennyBitch schreef:
Idem als Sanex.

Ik wil best meedoen, ik geef ook een deel van de opbrengsten van mijn consulten aan goede doelen, maar een meer concreet plan zou dus wel welkom zijn.
Ik zou het namelijk zonde én weggegooid geld vinden als het paardje alsnog bij de slacht belandt.
En ook nogmaals: wie wordt dan de eigenaar van het paard? en wie betaalt zijn onderhoud en andere kosten?

Zodra dit duidelijk is en het een haalbaar plan blijft, doneer ik ook een bedrag

idem, wil best een redelijk bedrag overmaken, maar verwacht dan ook een goed plan....hoeveel brengt zo'n dier op bij de slager ?? is dat al uitgezocht ?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:07

Volgens mij niet.. maar de handelaar (eigenaar van het beestje) zei dat hij er 750 euro slachtgeld voor kreeg..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 03:26

slachtprijs zal de 300 euro niet halen
paardenvlees is geen fluit waard
ook word er telkens weer gevraagd hoe het zit met da kosten etc
dat antwoord is al gegeven
je donatie is geheel vrijblijvend
da kosten etc is voor de eigenaar die het dier dan heeft

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:20

Ik maak wel geld over (20 euro) maar als het paard niet gered kan worden wil ik het graag terug; principe kwestie. Knipoog
Ik wil namelijk eigenlijk ook wel meer weten, maar snap best dat als iedereen wacht het voor het paard misschien te laat is.
Dus ik betaal en verwacht een goede plan/oplossing aop een later tijdstip/achteraf en mocht het helaas allemaal niet lukken; mijn geld terug. Knipoog
(Ik ben al lid van Brooks)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:47

goed, als je die 750 euro's niet kan of wil betalen, hoe wil je straks die stallingskosten gaan betalen?? De veearts kosten, hoefsmid, en de hele reutemeteut...

als het dier ineens 2500 euro waard geworden is, en je verkoopt hem, krijgen alle bokkers dan 2x hun ingelegde bedrag weer terug???

ik vind het ontzettend lief dat jullie dit willen doen, maar ik denk niet dat dit haalbaar is, hoe sneu het ook is...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:56

ik ben ook al lid van Brooks maar als het paard niet gered wordt mag het gerust naar Brooks...is een goed doel en ik geloof wel dat WF het er ook echt naar toe stort!
Wie weet waar die foto's van de zwarte tuiger ook alweer stonden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:06

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:11

kimmy schreef:
goed, als je die 750 euro's niet kan of wil betalen, hoe wil je straks die stallingskosten gaan betalen?? De veearts kosten, hoefsmid, en de hele reutemeteut...

als het dier ineens 2500 euro waard geworden is, en je verkoopt hem, krijgen alle bokkers dan 2x hun ingelegde bedrag weer terug???

ik vind het ontzettend lief dat jullie dit willen doen, maar ik denk niet dat dit haalbaar is, hoe sneu het ook is...

Zo denk ik er ook over.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:15

Tessebes"]
[quote="kimmy schreef:

Zo denk ik er ook over.
[/quote]

gelukkig, was bang dat ik heel bokt over me heen zal krijgen Haha!

Ik werk er neit aan mee, want als het paard werkelijk een doorgezakte rug heeft, zal hij er straks medisch gezien er ook wel aan kapot gaan... Zal het pijn lijden, en dan? Scheve mond

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:41

Het dier is nog niet eens 2, ik heb ze wel erger bij zien tekken, een kans heeft ie verdiend!
Maar goed, als je er niet aan mee wil doen...helemaal jou keus toch!?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:44

kimmy schreef:
Ik werk er neit aan mee, want als het paard werkelijk een doorgezakte rug heeft, zal hij er straks medisch gezien er ook wel aan kapot gaan... Zal het pijn lijden, en dan? Scheve mond

Heeft het paard in elk geval nog een kans gekregen Lachen
Wat betreft het plan: ik heb net een PB gehad, zal die zo even beantwoorden, wellicht komen we op die manier wel verder.

Als iemand anders een ander / beter idee heeft, melden jullie het wel even he ?
Heb tot nu toe 20 euro defenitief ontvangen (dank je Mazzel OK dan! ) en zoals gezegd, het is een vrijblijvende gift. Jullie hebben geen plichten meer...DA kosten, stalling e.d. komt voor rekening van de nieuwe eigenaar.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:47

Hmm ik heb het geld 2 dagen geleden overgemaakt, komt vast snel binnen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:46

Ganna schreef:
Hmm ik heb het geld 2 dagen geleden overgemaakt, komt vast snel binnen.

Dat denk ik ook, maar de Postbank is niet altijd even snel met verwerken..... Scheve mond
Kan wel het saldo bekijken, maar weet dan niet wie er geld heeft overgemaakt. Lachen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:02

En is het niet wat om dit paardje aan bijv. een gehandicaptenmanege of iets dergelijks te doneren? als aaipaardje (indien het natuurlijk lief is, en die manege ofzo hem castreert) ik ken iemand en die heeft haar 25-jaar oude tinker naar iets dergelijks gebracht, paardje staat dag en nacht heerlijk in de weide en wordt met regelmaat gepoetst en geaaid door verstandelijk gehandicapte kinderen.
Een wereldleventje toch?
Paardje kon niet meer gereden worden wegens hoef en rugproblemen.
Misschien is dit ook wat voor de hengst... Dan steun je dubbelop een goed doel Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 01:47

lunatje schreef:
En is het niet wat om dit paardje aan bijv. een gehandicaptenmanege of iets dergelijks te doneren?

Als het paard van de huidige eigenaar opgekocht kan worden wel. Maar ja, moeten we al bokkers nog even doorsparen!~ Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 02:30

Zeg dat vind ik eingelijk best een goed plan.
Waarom niet? Paardje een adres, deze mensen zijn daar erg mee geholpen.
Wist je dat gehandicapten mensen helemaal niet eens zo staan te springen om te rijden, maar erg graag tuttelen. Dieren is een van de dingen waarmee zij heel goed comuniceren. Zo hetzelfde met muziek.
Zo geweldig puur dat zij met dieren omgaan joh. En niet te vergeten hoe lief paarden terug zijn. Zij beschouwen een paard of ander dier vaak als hun beste vriendje. Wat zou je nog meer willen?
Sta er daarnaast ook even bij stil dat door het weinige geld dat beschikbaar is, zij zelf niet zo makkelijk aan dieren kunnen komen(en doneren doet men niet vaak), en zij vaak dolgraag een lief paard aannemen. (of konijntje, cavia, schaapje enz)

Hoeveel tijd is er nog voor dit paard?
Laatst bijgewerkt door holly op 04-06-04 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 02:33

kimmy schreef:

Hallooo, stallingskosten ?? die zal de eigenaar eerst eens aan mij moeten betalen toch ? .. en niet eens alleen van deze hengst maar ook nog van nummer twee. Dat is dus 2 X volpension. Gaat al aardig richting 200 euro. Dan nog de donaties erbij.. hoop dat er nog flink wat bij gaat komen, en vervolgens een bod van iemand met serieuze plannen en de eigenaar blijft al nergens meer met zijn slachtplannen. Ik heb dus nu al zoiets van.. dit dier gaat hier het erf echt niet meer af zolang er niet betaald is... kortom... niet haalbaar ????

Dus hoezo geen haalbaar plan ? het is al bijna gehaald !!

Wat nog veel leuker en lachen zou zijn is wanneer geld het probleem niet zou vormen.
Maar hoe dan ook het geld gaat goed terecht komen of zelfs teruggestort worden indien gewenst, afhankelijk van de afloop.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:48

hahaha dus eigenlijk werkt de eigenaar ongemerkt mee aan de inzamelingsactie Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:07

Ik heb 5 euro overgeschreven naar je girorekening, via de girofoon, dus kon er geen boodschap bijzetten. Maar als je dus 5 euro krijgt van giro: 8082101 ben ik het dus Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:13

Wat Lunatje hierboven voorsteld vind ik opzich een heel goed plan Maar dan zal er eerst even geïnformeerd moeten worden of hier überhaupt interesse voor is bij een gehandicaptenmanege. Zou het paard naar zoiets toegaan, wil ik ook best wat doneren. Gaat het paard naar een particulier, dan denk ik er eigenlijk een beetje hetzelfde over als Kimmy.....

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:39

Westernfreak schreef:
Het gaat over het paard uit dit topic:
[MD] Doorgezakte rug bij 3-jarige hengst

Een aantal, fantastische bokkers heeft indertijd aangegeven wel een bedrag over te hebben voor dit paard.
Inmiddels worden woorden omgezet in daden door een aantal bokkers OK dan!, maar omdat niet iedereen dit topic zal hebben gelezen en we toch een redelijk bedrag nodig hebben, open ik nog maar even een apart topic.

Het gaat om het volgende:
we hebben hier een paard staan van een "handelaar" die het paard naar de slacht wil brengen. Al met al vonden een aantal bokkers (waaronder lageveld en ik) dat dit paard eigenlijk nog een tweede kans verdient. Maar aangezien de eigenaar het belachelijk hoge bedrag van 750 euro in gedachten heeft, kunnen we dit paard niet normaal verkopen. Met een bijdrage van de bokkers kunnen we dit paard wellicht wel een mooie toekomst bieden.
Als u ook een bedrag over wilt maken is dat natuurlijk van harte welkom! OK dan!

Dus eigenlijk spekt hier iedereen een handelaar.
Anders had hij de helft van dit bedrag gevangen van de slager.

Hmmm...het is vast erg goed bedoeld maar niet aan mij besteed.
Die man moet zijn geld maar op een andere manier verdienen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 16:08

Op zich is dat idee van schenken aan een gehandicaptenmanege zo gek nog niet, maar....wie heeft er adressen voor mij ?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:13

www.amarant.nl Tilburg.
Als ik mij niet vergis heeft Anoukie ooit voor de keuze gestaan met haar paard.
Misschien dat zij weet hoe dat gaat?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:19

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:49

Hoe heet ie eigenlijk??