Dure pensionstal en nog betalen voor weide ook !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:47

Wat is daar mis mee?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:53

irish_lady schreef:
Ik hoop hier toch echt niet uit te lezen dat jouw paardje
alleen
naar buiten gaat?

Zo dramatisch is dat nou ook weer niet... Als hij andere paarden kan zien & ruiken die aan de andere kant van het touwtje staan... So what?

Die van mij staat ook wel eens een paar uur per dag alleen op het land... Kan nou niet zeggen dat hij zich er echt druk over maakt.

natasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:59

das wel veel geld zeg! heb bijna nooit meer betaalt dan 180 euro all-in (voor pony dan he!) en dan gewoon elke dag naar buiten alleen of met z´n 2 tjes of met een hele groep als je dat wilde. maar nou staan mijn pony´s thuis dus das nog goedkoper.

groetjes

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:00

Pff zijn jullie serieus? Hij moet toch wel paard kunnen blijven en geen gebruiksvoorwerp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:01

irish_lady schreef:
Pff zijn jullie serieus? Hij moet toch wel paard kunnen blijven en geen gebruiksvoorwerp!

Een paard kan prima paard zijn als niet bij maar naast andere paarden in het weiland staat. Wat heb je eraan als je paard afgetuigd wordt???

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:01

Taaclover schreef:
Wat is daar mis mee?

Bedoel je om mee te helpen de paarden binnen te halen? Daar is helemaal niets mis mee.Er is genoeg animo van mensen om te helpen.
Juist leuk om te zien.
De paarden staan in groepjes en ieder groepje wordt met de brommer binnen gehaald en worden dan bij het hek opgevangen.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:11

irish_lady schreef:

Mijn paard jaagd de hele kudde op en gaat echt lopen muiten, die MOET alleen lopen, niet alleen voor haar eigen veiligheid maar ook voor die van de andere paarden.

natasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:31

mijn pony kan gelukkig met andere paarden en pony´s goed opschieten, op de vorige manege waar ik stond, stond mijn pony altijd met 3 grote paarden in de wei. maar ze was wel de baas!! was wel grappig om te zien. maar ik vind eigenlijk wel dat paarden/pony´s gezelschap mogen hebben van andere paarden/pony´s (ook al staan ze er niet bij in de wei maar er gewoon naast)maar als het eenmaal niet gaat, dan moet je kijken of er misschien een ander diertje bij in kan.

groetjes

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:33

irish_lady schreef:

Ik zie niet zo in in hoeverre het paard-zijn afhangt van of hij in zijn eentje de hele dag gras staat te vreten of met zijn tweeen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:36

Bij ons gaan de dominante paarden ook echt alleen het land op. Maar dit is off-topic Knipoog

Ik vind de prijzen wel erg hoog, zeker afgekeken bij de Dijckhoeve *LOL*
Zelf sta ik ook niet goedkoop voor de faciliteiten die ik heb, maar altijd nog een stuk voordeliger dan jullie.
De stal van Jarrah (en Taaclover en Marijke82) komt bij mij altijd nogal rommelig over en ik zou er dan ook niet willen staan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:38

irish_lady schreef:

Ik zie niet zo in in hoeverre het paard-zijn afhangt van of hij in zijn eentje de hele dag gras staat te vreten of met zijn tweeen?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:41

taverno"]
[quote="Taaclover schreef:
Wat is daar mis mee?

Bedoel je om mee te helpen de paarden binnen te halen? Daar is helemaal niets mis mee.Er is genoeg animo van mensen om te helpen.
Juist leuk om te zien.
De paarden staan in groepjes en ieder groepje wordt met de brommer binnen gehaald en worden dan bij het hek opgevangen.
[/quote]
Ik mikte op het stukje van Irish-Lady Knipoog

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:42

ik tref het wel errug goed
ik betaal 185, binnenkort 195 omdat we ene nieuwe buitenbak hebben en een spuitplaats krijgen.
alles wordt gedaan en nu staan ze dag en nacht in de wei

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:36

ik betaal in de winter 185 met hooi/stro erbij en overdag weidegang. Je paard kan buiten gezet worden maar dat mag je ook zelf doen. In de zomer kan je paard van mei t/m november dag en nacht naar buiten en dan betaal je per paard 50 euro (eerst voor pony's minder, maar het wordt steeds drukker dus de prijzen gaan wel omhoog) er komt een buitenbak deze zomer en ik ben bang dat dan van de winter weer de prijzen omhoog gaan en dan zal ik zoek gaan naar wat anders. (ik weet dat je hier voor minder op een zelfde soort stal kan staan) dus dan ben ik weg...

Ik zou het zeker niet pikken, 40 euro omhoog voor weidegang. Ik zou al nooit zo veel geld betalen voor een stalling, maar ja als je het geld hebt en je krijgt daarvoor goede voorzieningen, moet je het niet laten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:41

Fitzroy schreef:
Bij ons gaan de dominante paarden ook echt alleen het land op. Maar dit is off-topic Knipoog

Zo off topic is het niet omdat topicstarter aangeeft haar paard alleen te willen hebben vanwege angst voor blessures.

Bij ons gaan niet de dominante paarden apart... alleen de paarden met een gedragsprobleem, waardoor ze niet in de groep te houden zijn.

Bijvoorbeeld: mijn merrie is dominant. Zij is kuddeleidster. Maar zij oefent haar dominantie voornamelijk uit met minimale oorbewegingen en heel af en toe een gericht beentje dreigend optillen. Andere paarden gaan dan voor haar aan de kant. Dit soort dingen merk je ook alleen aan zaken als...
welke paarden staan aan het hek, welke paarden drinken het eerst e.d.
Dominantie zelf is het probleem niet. Dat is natuurlijk gedrag bij paarden.

Het wordt pas een probleem als een paard door blijft gaan, andere paarden in de hoek jaagt, gericht trapt (en niet op de borst richt... zoals een normaal paard zou doen)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:44

Sommige mensen willen hun paard wèl buiten hebben, maar niet in een groep. Iedere paardeneigenaar mag dat voor zichzelf bepalen, dat is namelijk niet aan de staleigenaar om daarover te beslissen.

Lundi, een extra bedrag is volgens mij alleen reeel als daar de tijdelijke service van binnen- en buitenzetten volgens jouw wensen bij hoort. Anders niet.
Bij ons op stal is dat de regeling, wei is gratis, maar de service kun je voor kiezen.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:45

Fitzroy schreef:

Ik vind de prijzen wel erg hoog, zeker afgekeken bij de Dijckhoeve *LOL*
Zelf sta ik ook niet goedkoop voor de faciliteiten die ik heb, maar altijd nog een stuk voordeliger dan jullie.
De stal van Jarrah (en Taaclover en Marijke82) komt bij mij altijd nogal rommelig over en ik zou er dan ook niet willen staan.

Daarom ga ik daar ook weg, het valt alleen niet mee om wat anders te vinden, mag ik vragen waar jij staat?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:47

Ter aanvulling...
Ik ben het ermee eens dat als een eigenaar vindt dat het paard apart moet staan, dat dit ook geregeld moet worden. Een extra lijntje is toch zo gespannen...

Het ging mij er in de vorige post om dat er verschil is tussen dominant en onhandelbaar in een groep... Dat men dat niet door elkaar moet halen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:42

Jeetje! dtaat dat paard van jou anders op gouden gras ofzo? en je moet hem zelf binnen en buiten zetten? Wij hebben ook 1 iemand hier op pension. Die gaat elke dag naar buiten (vaak door mij) zit een mooie Z buitenbak bij, en prima rij mogelijkheden ,ze mag de trailer hier gebruiken en alles inclusief. Ze betaald daarvoor 115 euro per maand. Nu snap ik wel dat zo'n grote pensionstal waarschijnlijk ietsje meer faciliteiten heeft, oa een binnenbak etc, maar zo'n bedrag wat jij moet betalen, dat vind ik echt niet meer reeel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:50

Ik vind het ook heel begrijpelijk dat Lundi dit keer veel oplettender is
tegenover haar prachtige paard Accupulco (schrijf ik het goed Lun)

Dus als hij dan alleen moet staan, dan moet dat maar!!!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:52

Zou hem ook meteen gouden bandages, een dikke deken, staartbeschermer en halster met bont onderlegd omdoen, want straks struikelt hij nog!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:54

Flower schreef:
Ik vind het ook heel begrijpelijk dat Lundi dit keer veel oplettender is
tegenover haar prachtige paard Accupulco (schrijf ik het goed Lun)

Dus als hij dan alleen moet staan, dan moet dat maar!!!!!

Sorry, dat heb ik dus altijd al onzin gevonden. Dit argument hoor ik vaker... en tinker of een recratiepaard kunnen wel in de wei samen maar mijn dure sportpaard niet... Alsof je dure sportpaard minder paard is in gedrag dan een tinker. Zo heb ik op een stal gestaan waar alle paarden naar buiten gingen, op twee na. De eigenaresse liet ze in de stikwarme zomer onder een dekentje op stal staan, want het waren van die dure paarden.

Zelf Bonfire ging naar buiten met een shetje als gezelschap.
Als je je paard alleen als investering kunt zien, koop dan een fijne sportauto of zo.

Ik bedoel dus nogmaals niet dat ik niet begrijp dat iemand voorzichtig is... dat ben ik met alle paarden of het nu een tinker of een sportpaard zou zijn. Maar de prijs of mooiheid als argument gebruiken om extra voorzichtig te zijn... daar kan ik niet bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:57

Anya, er staat PRACHTIGE paard, niks over duur of wat dan ook. Als ik in Lundi's schoenen stond en al die ellende achter de rug had, dan zou ik ook zo onwijs voorzichtig zijn. Sterker nog, ik bèn zo voorzichtig en niet zonder reden. Dat is niet omdat mijn paard duur zou zijn, maar vooral omdat ik niet wil dat hem iets naars overkomt door onvoorzichtigheid of onachtzaamheid.

Bovendien heeft ze dat paard net en weet ze dus ook niet hoe dat dier in groepen is, ineens op het land keilen met een stel anderen lijkt mij dan gewoon ook iets overdreven en vragen om problemen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:00

Lovely zie mijn laatste alinea...
Prachtig is een zeer algemeen begrip tenzij anders uitgelegd.... Iedere eigenaar vindt zijn eigen paard prachtig. Het risico is dat sommige sportpaarden dus helemaal niet meer buiten komen. Dat is niet meer voorzichtig, dat is zielig. En daarbij kom je bovenstaande argumentatie vaak tegen. Dat bedoel ik dus.

En waar staat dat ik voorstander ben van paarden die elkaar niet kennen in het land keilen met een groep anderen? Ik zou dat altijd afraden. Eerst eens kijken hoe het gaat met een touwtje ertussen. Dan eens met 1 paard proberen dat al over het touwtje heen vriendelijk was... enzoverder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:04

Lundi wil wel graag dat haar nieuwe trots buiten komt, maar niet zomaar in een groep misschien?? Volgens mij hoort Lundi niet bij de groep die het paard het liefste binnen houdt, dus ik snap niet waarom dit topic daar ineens over moet gaan? En die 40 euri extra is ook nog een puntje.